Meeste duimen

Dit overzicht bevat meldingen die in de afgelopen 30 dagen de meeste duimen ontvingen. Zie ook Meeste duimen aller tijden.
Datum Tijd Postcode Plaats Oorzaak Value
01-01-22 01:16 1183 Amstelveen Geluid Aan alle melders de beste wensen voor een stiller 2022: moge het fenomeen van de nachtvluchten stoppen zodat we gewoon kunnen slapen tussen 23.00 en 07.00 uur en de volkomen overbodige KLM ophaaldienst afgeschaald worden naar de helft. Maak treinreizen trending en de rest volgt vanzelf. Proost iedereen! 01-01-2022 01:20
09-01-22 09:42 1081 Amsterdam Geluid Wat voor melding moeten we hier maken? Alles is al gezegd en geschreven, maar het lijkt wel of niets helpt, integendeel dat het erger wordt. Hoe kan het dat de Buitenveldertbaan waaronder zo ontzettend veel mensen wonen zo intensief en te pas en te onpas wordt ingezet, dag en nacht. Gisteren na 23 uur begonnen ze nog te vliegen op die baan, hoeveel mensen zijn daardoor wakker geworden en konden misschien niet meer in slaap komen. Vannacht nog af en toe een vliegtuig over ons heen. Waarom? En voor 06.00 uur begonnen ze alweer met elke minuut zo'n beetje een (leeg) vliegtuig over ons heen te laten vliegen. We meten in huis op de Explane App vanaf 60 db, maar meestal vanaf 70 db. We zijn bekaf van deze nacht waarin we nauwelijks hebben mogen slapen van Schiphol en als het dan even mag dan slaap je ook niet gelijk. En ook nu om 9.45 uur vliegen ze nog steeds elke minuut over. Om extreme weersomstandigheden kan het niet zijn. Waarom dan wel? Hopelijk toch geen piek vanwege alle (lege) vliegtuigen die met behulp van ons belastinggeld in de lucht worden gehouden? Of is het omdat er zoveel mensen terugkomen van kerstvakantie omdat hun kinderen morgen weer naar school moeten en dan onze kinderen die braaf thuis zijn gebleven de Omikron variant gaan overbrengen. Waar zijn we met zijn allen mee bezig? Is er nog hoop???? 09-01-2022 09:51
10-01-22 07:00 1394 Nederhorst den Berg Geluid Ik snak naar een serieuze juridische doorbraak in het Schiphol dossier! Einde HUB, halvering van de vluchten, einde belastingvrijstelling brandstof en tickets, klimaat en maatschappelijke schade meerekenen in tickets, einde wettelijk vacuüm Schiphol, volledige terugbetaling steun, compensatie voor getroffen platform medewerkers, milieuschade omgeving vergoeden, effectief boetesysteem overtredingen, lawaai en uitstoot meten ipv berekenen en daar op handhaven, einde korte afstand vluchten, einde nachtvluchten, verbod op reclame fossiele industrie, forse oplopende-belastingheffing veelvliegers, parlementaire enquête, eerlijke MER. Ben ik nog iets vergeten? 10-01-2022 17:06
26-12-21 09:18 1561 Krommenie Geluid Zojuist gelezen, De Luchtvaart in Nederland voelt zich ‘geframed’ en is de Grote Boze Wolf in de Nederlandse Stikstofsoap aldus Benno Baksteen, voormalig. voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Verkeersvliegers in zijn column. Er is een probleem met framing van luchtvaart en wegzetten als de Grote Boze Wolf in Nederland, want voor je het weet leidt die framing tot maatregelen en beleid die niet zijn gebaseerd op feiten en analyse, maar op beeldvorming en emotie’ ‘En zulk beleid is niet handig’ aldus Baksteen. De man laat zich in zijn tenenkrommende column stevig knip-plak-inspireren door Rosanne Hertzberger microbioloog, en in haar column: Schoon – maar die vliegtuigen landen elders in het NRC van 11 dec. j.l. Globaal is uit, lokaal is in. De ontbossing in het Amazonegebied laat mensen zich machteloos en klein voelen. Van de boom voor de deur voel je je mede-eigenaar. Daar kun je daadwerkelijk iets voor doen en schrijft over NOx en CO2 vervuiling en zgn lokaal achtertuin activisme. En wat blijkt: al dat lokale knullige actievoeren is soms wel degelijk effectief in het oplossen van de wereldproblematiek. ‘Je ziet hetzelfde verschijnsel in de vervuilingspolitiek. De nadruk ligt vaak op CO2; een gas, vluchtig, dat diffundeert in de atmosfeer van de wereld. Maar broeikasgas is ieders probleem – en daarmee niemands probleem. Misschien is dat de reden dat het erop lijkt dat met stikstof sneller meer wordt bereikt in dit land. Stikstof slaat daadwerkelijk lokaal neer in iemands achtertuin en mensen komen daartegen in opstand. Met dat achtertuinactivisme lukt het nu zelfs om de druk op te voeren op de ongrijpbare luchtvaart. Een Boeing 747 tankt 190.000 liter kerosine, vier badkuipen per passagier berekende Jelmer Mommers van De Correspondent, en stoot de CO2 over de hele wereld uit. Hetzelfde geldt voor stikstof. Bij de berekening wordt alleen de stikstofuitstoot tot 1.000 meter boven de grond meegenomen, dat is maar 20 procent van het totaal. De rest slaat natuurlijk ook ergens neer, maar daarboven is het van iedereen en dus van niemand. Die 20 procent komt terecht in uiterst belangrijke en kwetsbare Natura2000-gebieden rondom Schiphol, zoals de duinen van Kennemerland waar het barst van de gepensioneerde welgestelde bewoners die zich opwinden over de lokale natuur. En dan hebben we het nog niet eens gehad over het Botshol-gebied, waar het kleine modderkruipervisje voorkomt, dat last kan krijgen van de verzuring van zijn omgeving door stikstofneerslag. Zo langzamerhand is dat onbeduidende visje in dat plasje bij Abcoude beter beschermd dan de gehele Stille Oceaan. Deze week werd bekend dat Schiphol mogelijk moet krimpen voor een natuurvergunning. Niet vanwege oceanen en woestijnen en taiga’s en zeeijs en de biosfeer, maar vanwege de 20 procent die terechtkomt in de achtertuin van iemand met een rechtenopleiding, een netwerk en een Twitter-account’ aldus Hertzberg. Volgens Baksteen is de Hoofdboodschap van Hertzenbergs column ‘dat het misschien niet zo verstandig is je erg druk te maken om ‘lokale luxeproblemen’ van en op de postzegel genaamd Nederland. Weliswaar verjaag je daarmee activiteiten uit Nederland, maar die vinden vervolgens ergens anders plaats. Aan basisproblemen als de uitstoot van CO2 of van stikstof heb je dan nog steeds niets gedaan. Zonde van de tijd en de energie dus’ aldus Baksteen. De man was in zijn werkzame leven kennelijk niet alleen piloot maar ook magiër of goochelaar of zo.. want met zijn berekeningen (lees: is dus slechts) 0,4 % van de totale NOx + CO2 uitstoot in Nederland maar afkomstig van vliegtuigen aldus Baksteen, en laat met een hocuspocus-verdwijntruc- floep -weg- uitstoot-luchtvaart deze geheel opgaan in een.. nog grotere mist van desoriënterende vliegtuigdampen tot deze geheel gedecimeerd zijn tot minieme aanvaardbare waarden, ergo volstrekt niet noemenswaardig. Ja dat mag toch best een hele kunst genoemd worden. Misschien is Baksteen gewoon wat in de war.. want ja, wie weet wat al die ongezonde vliegtuigdampen op de luchtvaart werkplek doen in die goedopgeleide bovenkamers. De Platform Medewerkers Schiphol zijn waarschijnlijk niet zo hoogopgeleid als dhr Baksteen maar weten daar in ieder geval alles van .. 26-12-2021 09:22
09-01-22 21:46 2171 Sassenheim Geluid Een paar dagen elders geweest. Net weer thuis gekomen en gelijk is daar de confrontatie om 21.43/45/49/51 uur met opstijgende vliegtuigen vanaf het illegaal opererende Schiphol die laag en op vol motorvermogen met gekmakende herrie vol over het centrum van Sassenheim en het huis gillen. We zijn ons bewust van de herrie waarin we elke dag noodgedwongen moeten leven en werken. Hoe totaal gekkenhuis het echt is, realiseer je pas goed en komt keihard binnen, als je in een omgeving bent geweest waarin geen vliegtuigen laag over vliegen, waar je de geluiden van de natuur kan horen en waarnemen en waar de nachten nog echt in rust doorgebracht kunnen worden. Wat worden we dan dagelijks op een gruwelijke wijze geterroriseerd door een bedrijf dat haar vergunningen niet op orde heeft, dat boven wet- en regelgeving verheven is, dat samen met de KLM, miljarden van ons belastinggeld en coronasteun "verstookt" wat we nooit meer terug zien, dat feiten verdraait en dat afspraken al decennialang aan de laars lapt. Dat de leiding van zo'n bedrijf, in de persoon van de PvdA prominent en beroepslobbyist, Dick Benschop, immoreel is en geen enkele wroeging heeft met wat het de eigen platformmedewerkers en ons dagelijks aan doet met de uitstoot van kankerverwekkende stoffen en gekmakende herrie, is heel erg. Ook is heel erg dat een president commissaris van Schiphol, die afgestudeerd geneeskundige is en onder andere voorzitter was van de Gezondheidsraad, Louise Gunning (eveneens PvdA prominent), daar in haar toezichthoudende rol op het doen en laten van de leiding van Schiphol niets aan doet. Het aller ergste is dat elkaar opvolgende ministers van Infrastructuur en Waterstaat, zoals vanaf morgen de VVD-er Mark Harbers, die wel en uitsluitend geacht worden het algemeen belang te dienen, zich als een marionet van deze beide sociaal democraten gedragen, lak hebben aan de belangen van 1,5 - 2 miljoen omwonenden rond de luchthaven en met leugenachtige brieven de Tweede Kamer onjuist informeren en op het verkeerde been zetten. En die Tweede Kamer dan, de door ons allen gekozen volksvertegenwoordigers? Ach ja.... We zijn helaas rechteloos en worden aan ons lot over gelaten, net als de slachtoffers van de kinderopvangtoeslagenaffaire en die in het aardbevingsgebied in Groningen en helaas nog vele anderen. 09-01-2022 22:29
09-01-22 06:30 1017 Amsterdam Geluid Wat is het toch jammer dat ik niet ook bij veiligheid en milieu een vinkje kan zetten. Dag in dag uit laag overkomende vliegtuigen schaden het milieu en zadelen duizenden mensen die in een straal van 80km/ 100km rond Schiphol wonen op met overlast. En hoe veilig is het wanneer vliegtuigen zo laag over een drukbevolkte stad mogen vliegen? Van gistermiddag tot ver na 22u kwam het ene na het andere vliegtuig weer laag over de binnenstad richting Schiphol binnenvliegen. En vanochtend vroeg waren we weer aan de beurt voor bulderende fluitende herrie. Ik maak er vandaag maar weer eens melding van. De vliegtuigen vliegen tegenwoordig lager en we hebben hier nu ook te maken met af en toe stijgend vliegverkeer over de stad. Het is niet meer te rijmen dat dit gewoon maar door kan kan gaan. Schiphol lijkt nog steeds helemaal te mogen doen waar het zin in heeft. Onze hypocriete burgermeester van Amsterdam zet er zelfs graag haar handtekening onder. Om haar groene imago toch een beetje eer aan te doen heeft ze eerst een milieuzone in de stad aangelegd want ja die oude auto’s moeten we niet hebben want anders kunnen we die 50-60 vliegtuigen / dag gemiddeld over de stad niet veroorloven. Ik ben benieuwd hoe veel bedrijven er binnenkort dicht moeten/weg moeten omdat de CO2 doelstellingen overschreden worden. Want Schiphol moet kunnen blijven groeien Schiphol moet blijven bestaan. Ik kan het niet meer volgen. En nu blijkt dat de meeste vliegtuigen halfleeg zijn en de overheid er geld op toelegt wordt het nog zotter. 09-01-2022 09:27
12-01-22 22:11 1083 Amsterdam Geluid Just move to Netherlands from the UK with my family and decided to rent a flat here in Buitenveldert mainly because I heard that it is a greenish part for Amsterdam and very family friendly. What kind of green and family friendly when planes keep flying over your flat and your kids cannot go to bed before 10. Even so they need to have earplugs all night to just reduce that kind of nuisance. They feel even stressful whenever they heard the nuisance coming from far away. They are mot even 10 yet and that not normal way how kids should feel and sleep. I wonder how people can tolerate this or live here for years. Im just gonna look for a new flat soon. 12-01-2022 22:16
27-12-21 07:00 1394 Nederhorst den Berg Geluid Sinds wij hier wonen (6 jaar) was de chronische vliegherrie nog nooit zo verschrikkelijk. Wat een fijne vakantie had moeten worden om bij te komen van een zwaar jaar is en wordt volledig geterroriseerd door een onbeschrijvelijke hoeveelheid herriebakken over ons huis. De gigantische uitstoot van kankerverwekkende stoffen even buiten beschouwing gelaten. Het is duidelijk dat Schiphol de omgeving de oorlog heeft verklaard. Het wordt tijd Schiphol en de KLM de oorlog te verklaren. Het is mens en natuur onterend, dit kan zo niet doorgaan. 27-12-2021 15:38
29-12-21 18:50 3043 Rotterdam Anders De vliegindustrie lijkt een tegenoffensief begonnen tegen de woonwijk op RTHA. 'Bewoners' schrijven dat ze geen last van de vliegtuigen hebben, maar de woonwijk op RTHA vooral last zou gaan hebben van de A16, A13 en de A20. Bij deze 'schrijvers' ligt mogelijk een eigenbelang (stedentripjes, vakanties of werk) of misschien zijn dit nepbewoners. Enige jaren geleden wisten deze 'bewoners' ook zo stellig te schrijven dat nieuwe toestellen stiller zouden worden (welke normale bewoner zou dit schrijven ?!). Het resultaat was de komst van de 737-8xx op RTHA, met toename van ruim 10% DBa in de overlast. Als dit werkelijke bewoners zijn, weten zij totaal niet waar ze over schrijven : Een rijksweg met een vliegveld te vergelijken. Ik woon langs de route van beide. Het geluid van een RIJKSWEG is helemaal NIETS T.O.V. de HERRIE van de LUCHTVAART. Tegen rijkswegen bestaat nog enige wetgeving en worden schermen geplaatst, huizen geisoleerd en lawaaimakende voertuigen van de weg gehaald. De luchtvaart mag zo veel overlast veroorzaken als ze willen (geluid, uitstoot). Handhaving wordt niet uitgevoerd. Hopelijk komt de woonwijk op RTHA heel snel en zal Schiphol snel krimpen tot een werkelijk nuttig regionale luchthaven op zee met efficientie en niet vliegen voor de lol. 29-12-2021 19:14
26-12-21 20:25 1183 Amstelveen Geluid Bij het acht uur journaal zijn ze stomverbaasd dat de o mikron variant welig tiert in Amsterdam. Wat gek he? Hoe zou dat nou komen? 20% hoger dan elders in NL. Hoe is het mogelijk dat wij wel kunnen bedenken waar dat vandaan komt maar de omgekochte simpele zielen van de NOS hebben GEEN idee! Als wij het de Kerstdagen niet hebben gehoord dan toch in ieder geval geroken. En volgens mij zijn we allemaal weer aan de beurt geweest. 26-12-2021 20:29

Pagina's