28-10-24 | 17:28 | 3735 | Bosch en Duin | Geluid | Na een heerlijk rustig weekend in de Elzas zonder opdringerig vliegtuig lawaai stap ik gisteren thuis volledig relaxed en uitgerust uit de auto. Helaas is vliegherrie het eerste wat je, bij het openen van het portier, 'verwelkomt' ! Mijn lichaam schiet, na waarneming van dit aan mij opgedrongen indringende geluid, meteen weer in de stressmodus. Strak gespannen kaken, zenuwachtig gevoel en opkomende hoofdpijn, dus noise cancelling oordoppen maar weer in gedaan.
Tevens niet kunnen slapen vanacht, ik bleef maar piekeren over hoe het zo ver heeft kunnen komen. Waarom staat Schiphol/KLM boven de wet? Waarom doet de Overheid niets? Waarom wordt er geen rekening gehouden met omwonenden? Waarom wordt er niet kritisch gekeken naar het gegoochel met cijfers? Waarom wordt er in de media zo weinig aandacht besteed aan het wangedrag van de Luchtvaart. Waarom wordt aan de KLM directeur en andere pro-lucht vaart bedrijven zo een groot podium gegeven in de Media. Waarom hebben interviewers in dit soort gesprekken nooit kritische vragen? Waarom is het geen probleem dat de uitstoot boven de 900 meter niet hoeft te worden mee geteld? Waarom houden we ons in Nederland niet aan de WHO normen? Waarom vindt Schiphol/De Overheid dat mensen die buiten de door 'hen' vast gestelde geluidscontouren , wonen zogenaamd geen overlast ervaren, terwijl dit wel degelijk het geval is.
Waarom is de uitspraak van de Rechter zo vrijblijvend geweest? Waarom geen sancties als er geen verbetering optreedt? Waarom worden de vliegbewegingen van prive- en hulpverleners vliegtuigen niet meegerekend bij het totaal aantal vliegtuigen? Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik wordt er moedeloos van. We hebben als omwonenden geen rechten. Het huidige "Rariteiten" kabinet zal ook de problemen voor alle burgers die hinder en gezondheid schade ondervinden niet oplossen. Sterker nog, volgens hen is er bijna geen overlast en zijn de 'gedupeerden' slechts 'klagers' waar geen aandacht aan geschonken hoeft te worden....want tja, er is immers geen 'hinder" het is allemaal maar 'subjectief.".......het zit 'tussen de oren'..! | | 28-10-2024 18:14 |
04-11-24 | 07:00 | 1394 | Nederhorst den Berg | Geluid | Gitzwarte dag voor de planeet. Loop net naar buiten waar de confrontatie met de honderden gifstrepen van kankerfabriek Schiphol heftig is. Dit is natuurlijk de dagelijkse realiteit maar vandaag zijn de strepen extra goed zichtbaar. Onwaarschijnlijk misdadig om zoveel kankerverwekkende, ziekmakende, klimaatslopende uitstoot ongestraft de atmosfeer in te mogen pompen. Grotendeels voor rekening van misdaadclub KLM en alle criminele organisaties die dit faciliteren, inclusief de staat die onze wereld en alles en iedereen daarin kapot laten vliegen. Wat een schande! Alles gebaseerd op leugens, misleiding, gesjoemel, corruptie en fraude. Nog triester is dat we het blijkbaar gewoon allemaal maar accepteren. | | 04-11-2024 18:01 |
30-10-24 | 15:54 | 1181 | Amstelveen | Geluid | Ik ben het spuugzat! Hier zit ik weer, gevangen in mijn eigen huis, terwijl de herrie van overvliegende vliegtuigen mijn gedachten overstemmen en de stank van kerosine mijn longen vult. Het is een regelrechte marteling, en het lijkt alsof Schiphol en LVNL er een pervers genoegen in scheppen om ons leven tot een hel te maken. We worden weer gebombardeerd met een eindeloze stroom vliegtuigen die over onze hoofden denderen. De Buitenveldertbaan, ooit beloofd als een secundaire baan, wordt nu schaamteloos misbruikt als een volwaardige startbaan. Het gebulder van opstijgende vliegtuigen is zo oorverdovend dat ik mijn eigen stem nauwelijks kan horen tijdens een telefoongesprek.En waarom? Omdat Schiphol en LVNL geobsedeerd zijn met het opvoeren van de capaciteit, koste wat het kost. Ze halen werkelijk alle trucs uit de kast om maar zoveel mogelijk vliegtuigen de lucht in te krijgen. Onze gezondheid, ons welzijn, onze leefbaarheid? Die worden zonder pardon opgeofferd op het altaar van de economische groei. Het is een gotspe dat ze denken weg te komen met hun leugens over 'weersomstandigheden' en 'operationele noodzaak'. We zijn niet gek! We zien en horen dagelijks hoe ze de regels aan hun laars lappen. Het is alsof ze ons uitlachen met hun creatieve boekhoudkunst. | | 30-10-2024 15:54 |
13-11-24 | 17:52 | 6822 | Arnhem | Geluid | Milieu, gezondheid. Huilverhaal in Up in the Sky van Zita Schellekens, Senior VP Strategy and Sustainability bij KLM. Zij ziet polarisatie ontstaan doordat klimaatactivisten zich geregeld kritisch uitlaten over de luchtvaartmaatschappij. 'We doen zo ons best en het is nooit goed' is de strekking. Mw. #Schellekens, hebt u zich wel eens om bewoners bekommerd ? Nee, hè ? Ik heb even zitten fröbelen met meldingen uit de zuidelijke Veluwezoom en de Betuwe, 100 km. van Schiphol. Voor u, wonend nabij de luchthaven misschien het paradijs op aarde, maar niet helemaal.
Vandaag, een 100 km. van Schiphol, in Gelderland. 'Vliegtuiglawaai boven crematorium Dieren'. Terwijl delen van Spanje weer onder water lopen, vliegen we hier gewoon het dagelijkse dagje #vliegherrie aan de Veluwe en Betuwe. (Gevolgd tot 17.30 u.)
09.32 u. EDE 'Stop deze constante lawaai terreur. Kan geen minuut buiten zijn zonder vliegherrie'. - 10.16 u. CULEMBORG 'Continu geraas in de lucht'. - 10.23 u. DOORWERTH 'Kort achter elkaar route gaat over Doorwerth herrie binnen te horen ondanks hoogte . Zou verbod moeten komen om zo dicht óp elkaar te vliegen over zelfde gebieden'. - 10.44 u. BEMMEL 'Niet alleen herrie om 10u44 maar ook om 10u45, 10u46, 10u47, enz enz. Het gaat de hele dag door. Mijn schatting is wel veertig vliegtuigen per uur, waarmee ik aan de zuinig kant zit. Het zijn er echt meer. Graag zou ik een melding mogen maken als er GEEN vliegtuig herrie is met bijbehorende milieuvervuiling is. Maar geen herrie duurt nauwelijks een minuut'. - 10.45 u. EDE 'Op kantoor, collega’s, radio aan. Geraas van vliegverkeer irriteert er dwars doorheen. Dempen dit gezwel. Met veel zand'. - 10.48 u. ARNHEM 'Continue benauwend troosteloos grauwen in de lucht'. - 14.08 u. DIEREN 'Vliegtuiglawaai boven Dieren. Lekker dan'. - 14.23 u. DIEREN 'Vliegtuiglawaai boven Dieren'. - 14.40 u. DIEREN 'Vliegtuiglawaai boven crematorium Dieren'. - 14.48 u. DIEREN 'Vliegtuiglawaai boven crematorium in Dieren'. - 14.57 u. WAGENINGEN 'Vandaag op de fiets gestapt voor een "ontspannen" fietstocht door de bossen en over de hei. Twee uur fietsen totaal verknalt door non stop vliegherrie. Iedere 2 minuten wordt de schoonheid van de natuur en het rustgevende effect aan barrels gevlogen met gerommel, geraas, gerochel en gebulder. Het stopt gewoon niet meer! Kan Schiphol c.s. uitleggen waarom wij dit moeten accepteren?' - 15.13 u. DIEREN 'Donderend lawaai boven Dieren'. - 15.15 u. WAGENINGEN 'Hoor wie buldert daar kinderen? Het is Emirates zeker!!' -
17.06 u. WAGENINGEN 'En bedankt voor de k*therrie China Airlines'. - 17.29 u. WAGENINGEN 'Ook dank aan Qatar: wat een klereherrie!! Hoepel op naar Qatar en blijf lekker daar!' https://www.upinthesky.nl/2024/11/13/klm-personeel-voelt-impact-gebeurt-best-vaak/ | | 13-11-2024 18:01 |
05-11-24 | 17:17 | 3452 | Vleuten | Geluid | Follow the Money
Macht vraagt om tegenkracht. Sluit je aan bij FTM
Lid worden van Follow the Money is tegenkracht bieden aan de macht in Den Haag en Brussel.
Word lid en maak ons werk mogelijk.
Op dit moment ben ik me aan het voorbereiden op de aankomende internationale klimaattop in Bakoe. Ik begeleid een groot onderzoek naar glyfosaatgebruik in Nederland. Daarnaast werk ik aan een verhaal over groene LNG. En, o ja: ik probeer de pachtstructuur van Nederlandse landbouwgrond te snappen.
Wat ik maar wil zeggen: ik ben echt niet constant met de luchtvaart bezig. En toch kom ik er in deze klimaatnieuwsbrief opnieuw niet omheen. Afgelopen week werd namelijk definitief duidelijk dat op Schiphol een nieuwe wind waait, een wind die de duiven verjaagt en waarop de haviken luid krassend meeliften.
Even terug in de tijd: een kleine twee jaar geleden zat ik bij Jeroen Pauw aan tafel met luchtvaartminister Mark Harbers (VVD), die kort daarvoor had aangekondigd dat Schiphol zou gaan krimpen. Een historische stap, noemde ik het: tot dusver was groei van de luchtvaart altijd het alpha en omega van Nederlandse ministers. Tegelijk zei ik de minister dat ik het pas zou geloven als ik het zou zien: sinds mijn boek De Blauwe Fabel weet ik dat de geschiedenis van de Nederlandse luchtvaart zich laat schrijven als een ketting van gebroken beloftes.
Harbers krabbelde stukje bij beetje terug. De krimp zou tijdelijk zijn, en pas later worden ingevoerd. Hij besloot de krimp formeel niet op te hangen aan het ontbreken van een natuurvergunning of de te grote uitstoot van stikstof, maar aan het terugdringen van lawaai. Dat bracht hem in een slopende rechtszaak met de KLM: voor lawaaireductie zijn in de luchtvaart ellenlange bureaucratische processen uitgedacht, dat mag niet op stel en sprong.
Het kabinet viel, een nieuwe coalitie werd geboren, VVD-minister Harbers werd vervangen door PVV’er Barry Madlener. Die maakte het in zijn eerste weken een prioriteit om de voorgenomen krimp van Schiphol terug te draaien, meldt NRC Handelsblad.
Inmiddels waait ook op Schiphol zelf een nieuwe wind. De vorige topman, Ruud Sondag, die graag een betere relatie met omwonenden wilde en wel begrip had voor de problemen van de sector, werd vervangen door Pieter van Oord, die meteen liet weten dat hij voortaan ‘geen mening’ meer had over krimp – en vrijwel direct een miljardeninvestering in de luchthaven afkondigde.
De koerswijziging werd vorige week bezegeld met het vertrek van strategie-directeur Pieter Emmerink. Ook hij had begrip voor de milieu- en klimaatproblemen die Schiphol veroorzaakt; in december publiceerde hij nog een uitgebreide analyse in economenblad ESB waarin hij pleitte voor een hogere vliegbelasting, ook voor de overstappers van de KLM.
Hij vertrekt nu vanwege ‘een verschil van inzicht over de te volgen koers’. De Volkskrant schrijft dat op zijn vertrek is aangestuurd vanuit de KLM; wat de luchtvaartmaatschappij overigens ontkent. Wel is duidelijk dat de KLM eerder een kritisch rapport van Emmerink onder de tafel probeerde te houden en hem dreigde persoonlijk aansprakelijk te stellen als het toch naar buiten zou komen.
Piloten en anderen uit de luchtvaartindustrie ontvingen Emmerinks vertrek met luid gejuich. De door De Telegraaf als ‘luchtvaartexpert’ omschreven Etienne van Zuijlen zei eerder al te hopen dat Emmerink zou worden ontslagen. Steven Verhagen, de voormalige voorzitter van pilotenvakbond VNV: ‘Jammer dat dit nog zo lang geduurd heeft met groene intrigant Emmerink. Maar gelukkig nu een soort van op staande voet ontslagen!’
Het moge duidelijk zijn: onze nationale luchthaven is weer het domein van de havik. Volgende prooi: de door Schiphol voorgestelde verhoging van de havengelden (het tarief dat luchtvaartmaatschappijen moeten betalen om op Schiphol te mogen opstijgen en landen). RTL Nieuws meldt dat luchtvaartmaatschappijen hierover een volgende gang naar de rechter voorbereiden.
Heb een wijze week,
Tien Joosten, auteur
Copyright © 2024 Follow the Money
www.ftm.nl
Follow the Money, Overtoom 197, 1054 HT Amsterdam, The Netherlands | | 05-11-2024 17:21 |
29-10-24 | 19:46 | 1567 | Assendelft | Geluid | Amsterdam klaagt en helemaal terecht! De Polderbaan is dicht, de overlast van die baan verplaatst zich naar Amsterdam, maar ook naar de Zwanenburgbaan, dus Krommenie / Assendelft blijft in de herrie zitten… Logisch dat inwoners zich afreageren op een bepaalde baan, Minder overlast voor de één is meer voor de ander! KRIMP IS DE ENIGE OPLOSSING!!! | | 29-10-2024 19:50 |
24-10-24 | 19:41 | 1251 | Laren | Geluid | Ik volg het commissie debat en dat stemt mij zeer somber. Die Madlener is 100% op de hand van luchtvaart. Hij hedft het over reductie van ernstig geluidsgehinderde, oftewel herrie mag want het is maar wat je ernstig geluidgehinderde vindt.
Nog maar 1 conclusie mogelijk: keiharde aktie voordat het te laat is!!!@@@ | | 24-10-2024 19:45 |
24-10-24 | 19:42 | 1551 | Westzaan | Geluid | Klimaatdoelen Nederland Lelystad open heel het land een grote aanvliegroute hoe blind ben je ze verdienen daardoor een paar miljoen maar hoeveel mensen maken ze ziek en weegt dat op tegen de ziektekosten o ja dat mag de burger zelf betalen | | 24-10-2024 19:45 |
20-11-24 | 19:06 | 1082 | Amsterdam | Geluid | Maar even serieus .........18 uur buitenveldertbaan aan een stuk door vindt schiphol dat normaal? Wie is er nou gek? Waarom accepteren we dit eigenlijk? Hoe kunnen die mensen in die toren zich nou goed voelen wat ze alle mensen aandoen die er heel veel last van hebben humeur, geluid stank etc!! We worden er echt gek van !! Het is onrespectvol en het blijft maar doorgaan in buitenveldert!! | | 20-11-2024 19:09 |
23-10-24 | 07:00 | 1394 | Nederhorst den Berg | Geluid | Tijdens het hardlopen in het 's Gravelandse bos heb ik geen vogel gehoord. Alleen maar straalmotorgeweld. We worden helemaal kapotgevlogen. Wat een in en in ziek land is Nederland geworden. De Nederlandse staat vermoord doelbewust haar eigen bevolking én het klimaat! Maffiapraktijken! Mensenrechtenschendingen! | | 23-10-2024 10:56 |
04-11-24 | 18:45 | 1121 | Landsmeer | Geluid | Ik meld maar weer eens. Dat kan je tegenwoordig elke dag doen.
Wat me nu om 18.45 u. aanzet tot melden is de oorverdovende, alles verzengende pl.urisherrie
die over onze daken komt. Hoort wie brult daar kinderen, hoort wie vervuilt daar kinderen,
hoef niet te vragen naar hun naam.
Terwijl Schiphol meldingen doet over hoe ze CO2 levels verlagen met processen elektrisch
te laten verlopen. Wat een tragische mop, wat een klucht. Alles mag DOMweg doorgaan,
als het maar geld opbrengt. En maar vliegen met omwegen en aantal keren per dag naar 1 bestemming dat
je echt gaat twijfelen over de intelligentie van het dier dat mens heet. | | 04-11-2024 18:56 |
03-11-24 | 08:29 | 2421 | Nieuwkoop | Geluid | En die Marian Rintel met haar 1.2 miljoen per jaar maar doorjanken op LinkedIn dat haar sector zo'n slechte reputatie heeft. Totaal wereldvreemd figuur. | | 03-11-2024 08:30 |
12-11-24 | 11:28 | 3441 | Woerden | Geluid | "Nederland heeft een van de drukste luchtruimen van Europa. Op sommige dagen vertrekken en landen er meer dan 1.500 vliegtuigen op Schiphol." (Bron: https://bezoekbas.nl/vliegroutes/) We hoeven dit niet te accepteren, het is absurd! Gemeentes en provincies, sla de handen ineen en kom op voor uw inwoners!! | | 12-11-2024 11:29 |
15-11-24 | 13:46 | 1562 | Krommenie | Anders | Vincent Bijlo; ‘Een stil vliegtuig is net zoiets als een schone oorlog’
Er zit weer vaart in de luchtvaart op het Ministerie van Blauwe Groei. De meeuw en de zwaan vliegen samen vleugel aan vleugel om de vierde aanvliegroute te verkennen. Vrijheid, de sky is the limit. Meer meeuwen en meer zwanen kleven aan, ze vliegen in een treintje, over Gelderland, over Utrecht, stukje Noord-Holland, naar Schiphol. Ze wanen zich onaantastbaar, de lucht is van hun, zij delen de lakens uit in de lucht, de deken van stikstof, fijnstof, vliegtuigstrepen en geluid die is voor ons, het volk. Het volk, waarvoor ze het allemaal doen. Want het volk wil vliegen. Nee, de aandeelhouders willen dat het volk wil vliegen, want dan vliegt het volk geld in hun zakken, dat is de lobbycratische werkelijkheid. En met hun macht, hun luchtmacht, tekenen de meeuw en de zwaan een nieuwe asfaltloze snelweg boven de hoofden van het volk, boven de planten, de dieren, de natuurgebieden, de stiltegebieden, de dorpen en de steden.
Maar het kan, roepen ze, we komen met stille vliegtuigen over het stiltegebied. Op 2000 meter hoogte, misschien wel 200 per dag, want als we niet blauw groeien kunnen we die dure stille vliegtuigen niet betalen, hè, dat je dat nou niet begrijpt. We hebben al zo'n onrendabel businessmodel, we hebben om de haverklap staatsteun nodig en dan nog krijgen we het nauwelijks van de grond, dat lukt alleen met heel veel vliegen met heel veel overstappers. Maar, die vliegen dan ook over jullie stiltegebieden heen, dat vinden ze prachtig, daar mogen jullie best trots op zijn. Waarom, zeggen ze, wordt er nou altijd zo negatief gedaan over de luchtvaart?
Nou, dat is omdat veel mensen, door al die trots op die zwaan en op Schiphol, de start- en landingsbanenmotor, niet kunnen slapen, blootgesteld worden aan lawaai dat al jaren en jaren alle normen overschrijdt, het is een ziekmakend businessmodel. En die uitstoot! Vorig jaar was de uitstoot van Schiphol zo groot als die van Tata Steel en de Rotterdamse raffinaderij van Shell samen.
Hè, doe niet zo negatief, het wordt minder, met de stille vliegtuigen, als we maar meer mogen vliegen, dan maken we meer minder lawaai. Een stil vliegtuig, dat is net zoiets als een schone oorlog, alle oorlogen zijn vuil, alle vliegtuigen maken lawaai.
En dan is het op een dag zover, met één vingerknip van de minister wordt de vierde aanvliegroute in werking gesteld, dat gaat via een algemene Maatregel Van bestuur. Hij heeft geen noodwet nodig om het parlement te omzeilen. Ze hebben in het diepste geheim al geoefend, naar tevredenheid, het naderingspunt boven Doorn voldeed.
Dan zijn ze daar, die 200 vliegtuigen per dag boven 1,3 miljoen mensen, en dan? Wordt de overlast, zoals ze beloofden, dan eerlijker verdeeld over het land? Krijgen de omwonenden van Schiphol dan minder last? Nee, want dan kan de blauwe groei pas echt beginnen.
Waar is onze macht, onze luchtmacht? Is de lucht van aandeelhouders, van overstappers, van die 8% van de reizigers die meer dan 40% van de vliegreizen maakt? Is de lucht van politici die zo hechten aan bereikbaarheid en bewust een cijfermoeras creëren waarin iedereen wegzakt, van wie is de lucht?
59% van de Nederlanders vloog vorig jaar niet. Hebben die ook nog wat te zeggen? En al die mensen die af en toe een vliegreisje maken?
Waarom regeert het secundaire recht, waarom zijn afspraken met Schiphol, die overigens een hele wankele basis hebben, waarom zijn die altijd weer belangrijker dan ons leefmilieu en onze gezondheid? Zij, de politici, zij zijn ook ons. Dat vergeten ze. Hoe doen ze dat? stoppen ze hun oren dicht, houden ze hun adem in om geen fijnstof binnen te krijgen?
Ja, dat vervelende volk, je roept het op als stemveeveedee of stempeeveevee en je laat het vervolgens links liggen.
Het gaat niet langer zo, de grenzen van de groei zijn allang bereikt. We moeten terug, dat is voor iedereen beter. We moeten onthubben, wij zijn er niet voor het geld, het geld is er voor ons. “Krimp,” zegt topvrouw Rintel van KLM, “mag geen doel op zich zijn.” Maakt zij dat uit? Dat moet nou juist wel het doel zijn. Het gaat er niet om hoeveel vliegtuigen er in onze lucht passen, het gaat erom welke luchtvaart bij ons past. Dat vinden 32 gemeenten die onder de geplande vierde route liggen, dat vindt de provincie Utrecht, dat vinden meer dan 76.000 mensen die onze petitie hebben getekend, het aantal groeit nog steeds snel, dat vinden de dieren en de planten in de natuurgebieden.
Voer de discussie, volksvertegenwoordigers, durf het aan, breek de macht van hen die zich verrijken aan onze lucht ten koste van ons welzijn. Welvaart kan, met minder luchtvaart. ‘ | | 15-11-2024 13:49 |
04-11-24 | 18:54 | 1187 | Amstelveen | Geluid | Alle individuen die verantwoordelijk zijn voor deze mensonterende situatie verschuilen zich allemaal achter organisaties, bedrijven, politiek Den Haag, EU, US etc... Speak up! Wij eisen bescherming als belasting betalende burger! | | 04-11-2024 18:55 |
26-10-24 | 17:12 | 3817 | Amersfoort | Geluid | @Bilthoven 17:06. Het zijn niet de Nederlandse mensen die een vakantievluchtje maken. Het is voor ruim 60% een hub gebeuren dwz dat het alleen maar overstappers zijn die ook nog niet eens belasting hoeven te betalen. | | 26-10-2024 17:14 |
14-11-24 | 10:20 | 1015 | Amsterdam | Anders | Ik woon hartje Amsterdam, binnenstad centrum west. Rond 13 uur heb ik hier gisteren een melding gedaan, zoals bijna elke dag tegenwoordig helemaal overstuur door een toestel per minuut dat van 10 uur ‘s ochtends tot 10 uur ‘s avonds door alle kamers van ons huis dreunt. Het werk moest ik neerleggen. Twaalf uur per dag is het geraas niet uit de lucht. Dit gaat zo al maanden. Zo goed mogelijk bescherm ik me met een koptelefoon óver oordoppen heen. De vliegtuigen hoor ik dan nog steeds, maar niet onze zieke en ook niet de deurbel. Ik ben helemaal op. Een band om mijn hoofd. Kloppende hoofdpijn, een steen op mijn borst. Op klokslag 10 vanmorgen is het alweer begonnen. Het ergste is, het lijkt alsof er een soort overprikkeling is ontstaan voor álle geluid. Geluiden enerveren me verschrikkelijk, veel meer dan volgens mij normaal is. Dood- en dood vermoeiend. Weet iemand iets van dit verschijnsel? Hebben anderen dit ook? Wat doe ik hieraan? | | 14-11-2024 10:26 |
07-11-24 | 18:55 | 1183 | Amstelveen | Geluid | KLM en TRANSAVIA zijn de sadisten van de nacht! Men jankt met hun oorverdovende straalmotoren elke nacht weer iedereen wakker! Ik weet ik ben wat vroeg maar mijn kerstwens is……Laat KLM en Transavia per direct maar snel failliet gaan! In deze bodemloze put moet geen belastinggeld meer gestort worden🙏 | | 07-11-2024 18:55 |
02-11-24 | 08:38 | 2421 | Nieuwkoop | Geluid | Enkele dagen in midden Frankrijk geweest. Absolute stilte in de natuur ervaren. Enkele dagen zonder oordoppen en met open raam kunnen slapen.
Nu weer thuis in Nederland en meteen terug in de realiteit. Want hoe anders is dat tegenwoordig in Nieuwkoop, nota bene met een beschermd natuurgebied dat aan de overkant van de straat begint (én stiltegebied). Elke twee minuten een landend vliegtuig dwars door mijn gesloten HR++ ramen én oordoppen heen. Want ja, er moet geland worden op de Aalsmeerbaan. En bij andere windrichtingen wordt er wel gestegen vanaf de Kaagbaan of diezelfde Aalsmeerbaan.
Absoluut dieptepunt vanochtend vroeg een Transavia 737 van Rotterdam naar Amsterdam op 1500 voet hoogte (eigenlijk laagte). Ruim onder de 600 meter dus. Dat kan gewoon hier in dit gave landje!
Van Madlener, Rintel, Van Oord en dus ook De Nooijer hoeven we natuurlijk niks positiefs te verwachten.
Onze hoop om het hier leefbaar te houden is inmiddels gevestigd op de rechtspraak en op mensen als Johan Vollebroek, het team van RBV en de advocaten van Prakken d’Oliveira.
Het is allemaal heel triest. | | 02-11-2024 08:49 |
27-10-24 | 08:02 | 1852 | Heiloo | Geluid | Het voelt alsof ik een hartaanval krijg door een hels laag vliegtuig!!!
Vakantie, maar wat een veschikking hier. Gisteren ook al de hele dag geterroriseerd door vreselijk veel lage vliegtuigen dat de stress geen kans meer heeft om uit mijn lichaam te verdwijnen. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet. De rechter heeft bepaalt dat schiphol iets moet verbeteren voor omwoners, maar ze bewijzen dat het toch steeds nog maar lager, harder en meer kan. Wij zitten 40 km van Schiphol, de hele weg tot landing moet een spoor van ellende veroorzaken!!! Ik zou een geluidspoor willen meeleveren, het is geen moment stil geweest tijdens dit schrijven. Meer dan 10 vliegtuigen en tot 5 keer toe tril ik zo van de geluidstress van een keihard vliegtuig dat voor mijn gevoel mijn dak raakt, waardoor mijn hart in mijn keel bonkt, dat het schrijven stokt.
Help! | | 27-10-2024 08:48 |