28-11-24 | 08:34 | 2202 | Noordwijk | Geluid | Laag overvliegend passagiersvliegtuig | | 28-11-2024 08:35 |
27-11-24 | 21:50 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Marknesse 17.09: wat goed dat dit opgemerkt wordt. Inderdaad weinig meldingen uit onder andere Noordwijk(erhout) terwijl de overlast soms verschrikkelijk is. Van de zomer was het voor mij zelfs onhoudbaar. Ik snap het ook niet dat er niet veel meer meldingen binnenkomen. Ik ben hier afgehaakt omdat ik op deze site teveel verwijzingen zie naar de Kaagbaan (waarom worden de primaire banen niet ingezet in plaats van ….). Dat raakt(e) me ……. ik verwacht op deze site solidariteit. | | 27-11-2024 22:02 |
24-10-24 | 22:13 | 2201 | Noordwijk | Geluid | Er kwamen in de afgelopen 30 minuten minimaal 6 vliegtuigen heel laag over waardoor de gesprekken verstoord werden en de tv niet werd verstaan | | 24-10-2024 22:15 |
16-10-24 | 23:17 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | De hele dag lawaai gehad, de meeste vliegtuigen boven de 70 decibel (metingen via Explane). Vandaag eens niet vanaf de Kaagbaan, maar vanaf de Zwanenburgbaan. Het is na 23.00 uur en er worden nog even 5 KLM startende toestellen over ons huis afgeschoten. Wakker en weer beneden. Morgen weer een periode melding bij BAS. Nee heeft geen enkel effect, maar niet melden betekent geen overlast, aldus BAs. | | 16-10-2024 23:23 |
16-10-24 | 21:26 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Waarom steeds verwijzen naar de primaire banen? Beseft men dat onder de primaire banen heel veel mensen wonen die eveneens een verschrikkelijke overlast hebben van Schiphol? Het aantal bewoners onder de primaire banen bedraagt circa 80% van het bewonersaantal onder de secundaire banen. En als er van een grotere reikwijdte wordt uitgegaan (en er is in een steeds grotere omtrek meer hinder van Schiphol), is het verschil precies andersom en wonen er minder mensen onder de secundaire banen. Maar ik baal ervan dat op deze site, bij herhaling verwezen wordt naar de primaire banen. STOP. We ervaren allemaal een verschrikkelijke overlast. Het is teveel, voor iedereen (en natuurlijk het meest voor de gemeenten op zeer korte afstand van Schiphol). Weg met de begrippen primair en secundair, en ga voor solidair. Laten we (op deze site) elkaar steunen voor minder overlast voor iedereen. Niet alleen een nachtsluiting, maar ook overdag een flinke krimp van het aantal vliegbewegingen. Dit is (in samenhang met verdere spreiding van de overlast) de enige oplossing en betekent minder overlast voor iedereen. | | 16-10-2024 21:47 |
15-10-24 | 21:46 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Ik raak in paniek als ik lees dat de aankomende zomer de Buitenveldertbaan in groot onderhoud gaat. Weer een zomer als dit jaar met om de twee minuten een stijgend vliegtuig met gemiddeld 70 decibel de hele dag door? Niet meer ongestoord buiten kunnen zitten, deuren en ramen dicht.
Ik raak in paniek als verwezen wordt naar de primaire banen waar de vliegbewegingen maar moeten plaatsvinden. Moet hier nog meer (laagvliegend startend) vliegverkeer overkomen? Beseft men dat onder de primaire banen heel veel mensen wonen die eveneens last hebben van Schiphol? Het verschil in bewonersaantal tussen de secundaire en primaire banen is relatief klein. Het aantal bewoners onder de primaire banen bedraagt circa 80% van het bewonersaantal onder de secundaire banen. En als er van een grotere reikwijdte wordt uitgegaan, is het verschil precies andersom en wonen er minder mensen onder de secundaire banen. Maar daar gaat het niet om.
Het is teveel, voor iedereen (en vooral voor de gemeenten op zeer korte afstand van Schiphol). Laten we (op deze site) gezamenlijk strijden voor minder overlast voor iedereen. Niet alleen een nachtsluiting, maar ook overdag een flinke krimp van het aantal vliegbewegingen. Dit is (in samenhang met verdere spreiding van de overlast) de enige oplossing en betekent minder overlast voor iedereen, voor de bewoners onder de secundaire en primaire banen. | | 15-10-2024 22:32 |
03-10-24 | 07:29 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Midden in de nacht, om 3.28 uur. kwam de NCA004 op 1350 meter overvliegen. Zware geluidsbelasting. Slaapverstoring, opnieuw.
Waarom midden in de nacht een vliegtuig zwaar over een woonwijk laten ronken ? Zo en zo waarom vliegtuigen over woonwijken laten vliegen? | | 03-10-2024 07:34 |
01-10-24 | 19:31 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Niet alleen Voorhout om 0.48 wakker gebruld, hier kwam vannacht om
00.49 uur de MPH6121 langs. Misschien hetzelfde toestel, maar echt een brullende herrie en uit je slaap. Morgen melden (periode melding, want er komen vele vliegtuigen over) want geen melding overlast betekent dat er (volgens de normen van BAS/Schiphol/overheid) geen sprake is van overlast. Maar ja, wel een zinloze actie. | | 01-10-2024 19:46 |
26-09-24 | 19:48 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Ook vandaag irritante indringende vliegtuigherrie. Om de paar minuten 70 decibel of meer. Ik kan het echt niet meer hebben (en ben enorm verbaasd dat niet meer mensen uit mijn buurt zich hier melden. Vraag: (ik lees het meer op deze site) hebben niet veel melders de indruk dat er lager wordt gevlogen ✈️. Waarom is dat?
Bas ontkent (natuurlijk!) dat er lager wordt gevlogen. | | 26-09-2024 19:54 |
25-09-24 | 20:13 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Het was verschrikkelijk vandaag, maar nu gelukkig uurtje rustig. Ik raak echt super overprikkeld van alle vliegtuigherrie. En vandaag meer op deze site gelezen: zelfs met ramen en tuindeuren dicht klinkt de herrie door in je huis. Morgen (voor vandaag) weer een periode melding doen bii Bas (en terugkoppeling vragen), hoewel een melding volstrekt zinloos is. Maar geen melding doen, betekent dat geen overlast wordt ervaren, zegt Bas. En dat wordt dan ook zo door Schiphol verkocht: geen overlast. Zo frustrerend allemaal 🤨. Zucht (en blijven melden). | | 25-09-2024 20:26 |
25-09-24 | 14:00 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Ook hier buitensporig veel herrie van startende vliegtuigen ! | | 25-09-2024 14:01 |
24-09-24 | 19:24 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Ook hier was het bal. Gisterenavond rond 23.00 uur mochten nog een paar toestellen over Noordwijkerhout Noord vertrekken. Vannacht om 1.06 uit mijn bed geblazen door de MPH6121 en om 1.17 uur kwam de TRA5588 nog even luid en duidelijk (op een vreemde route) voorbij. Vandaag overdag eveneens met grote regelmaat vliegtuigherrie. En ja ook mijn indruk is dat er steeds lager gevlogen wordt, maar BAS ontkent dit. Maar zie op vliegherrie hoeveel mensen (lees plaatsen) enorme last hebben van Schiphol. Enorm krimpen dat Schiphol en snel !!!!! | | 24-09-2024 19:38 |
22-09-24 | 23:12 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Slaapverstoring!!!!! | | 22-09-2024 23:13 |
21-09-24 | 17:40 | 2201 | Noordwijk | Anders | Zo laag overvliegend dat het ding bijna aan te raken is. Hobby vlieger maar oplaten | | 21-09-2024 17:45 |
21-09-24 | 10:08 | 2201 | Noordwijk | Geluid | Walgelijk laag overvliegende herrie bakken weer. De hele ochtend. Iemand zou die banen onklaar moeten maken. | | 21-09-2024 10:09 |
06-09-24 | 19:59 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Hier wat rustiger.op het moment. De decibellen: de vliegtuigen hier nemen meer decibellen met zich mee dan de normen/grenzen die staan in het luchtverkeersbesluit. Er wordt in het besluit uitgegaan van een gemiddelde overlast van vliegherrie per jaar. Zo’n vreemde rekenmethode, het gemiddelde per jaar (doen ze toch ook niet bii de handhaving van de rijsnelheid van auto’s en andere overtredingen!). Maar zoals gezegd: per vliegtuig hogere decibellen dan wat staat in het besluit. Hoe kan inspectie dan geen overschrijding constateren? BAS: de stille periodes tellen ook mee om het gemiddelde vast te stellen. .Huh ????? Is dit serieus de rekenmethode ? Stille periodes worden meegenomen voor het vaststellen van het jaar gemiddelde. Wie heeft ingestemd met deze rekenregels? De overheid ????? Nee het is niet om te lachen, maar om te huilen 😥. ZO KROM wat hier gebeurd. Daar kunnen we nooit van ‘winnen’. Welke belangengroepen pakken dit punt aan bij het opstellen nieuwe luchthavenverkwersbesluit (daar wordt op dit moment aan gewerkt).? | | 06-09-2024 20:36 |
02-09-24 | 22:40 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Na een paar dagen weinig last (echt een wereld van verschil, zo fijn 😊) vandaag weer veel vliegherrie van startende vliegtuigen over Noordwijkerhout (Noord) 🤨. Het moet echt minder. Doe zelf metingen en het gaat (buiten) om gemiddeld 70 decibel met soms een uitschieter naar 80 decibel. Niet te doen! Tuindeuren weer dicht! Nb: hier geen meetpunt, dus hoe kan inspectie overlast inspecteren? | | 02-09-2024 22:50 |
29-08-24 | 19:38 | 2202 | Noordwijk | Geluid | Weer laagovervliegende toestellen de ene is nog niet weg of we horen de volgende al! | | 29-08-2024 19:40 |
27-08-24 | 22:49 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Aalsmeer 22.11: zeker herkenbaar verhaal. Zo fijn rust ervaren, even geen vliegtuiggeweld. Maar helaas niet voor ons onder een vliegroute. Een maar: primaire banen mogen niet bestaan. Een zeer achterlijk concept (het verschil in aantal bewoners primaire en secundaire banen is marginaal). Niemand mag dit vlieggeweld (in de frequentie die wij moeten ondergaan) aangedaan worden! Ik ga voor veel minder vliegbeweging en een veel grotere spreiding van de overlast (lees vliegbewegingen). Als iedereen ervaart wat wij gedupeerden meemaken, gaan er heel wat mensen minder vliegen. | | 27-08-2024 23:04 |
21-08-24 | 22:28 | 2211 | Noordwijkerhout | Geluid | Aalsmeer 21.52 uur: de Kaagbaan draaide vandaag op volle toeren primair mee !!!!!! Nogmaals: iedereen heeft een enorme last van Schiphol, ook wij die onder de Kaagbaan wonen (en dat zijn enorm veel mensen). Richt uw pijlen op Schiphol en niet op gedupeerden van de Kaagbaan (door hun indirect nog meer vliegbewegingen toe te wensen). Ook wij gedupeerden van de Kaagbaan zijn, net als u, moe en gefrustreerd van en door Schiphol. Schiphol terug naar maximaal 300.000 vliegbewegingen en verdere verdeling overlast. Tenslotte: het begrip primaire baan van de baan (ongelijke behandeling) !!!!!!! | | 21-08-2024 22:38 |