03-05-24 | 11:38 | 2134 | Hoofddorp | Geluid | Wat mij de laatste tijd opvalt is dat de Spijkerboorroute over Floriande tegenwoordig ook regelmatig wordt gevlogen als er geen tweede startbaan in gebruik is. Dit is tegen de eerdere afspraken hierover en ik vraag mij af wat de reden is. Waar je voorheen echt even rust had tussen de pieken, komen er nu regelmatig alsnog vliegtuigen over (even naast alle afwijkers die eigenlijk naar het westen moeten en ook over Floriande heen worden gestuurd, landers, etc.). | | 03-05-2024 11:41 |
03-05-24 | 11:26 | 3511 | Utrecht | Geluid | Overvliegend vliegtuig waarvan geluid 1 minuut blijft hangen. Twee minuten later volgt er weer een vliegtuig en twee minuten later weer één. Geluid van die vliegtuigen blijft ook 1 minuut hangen. | | 03-05-2024 11:34 |
03-05-24 | 11:23 | 1017 | Amsterdam | Geluid | Wat n vreselijke werkdag weer in Amsterdam centrum..herrie (lastig gesprek te voeren) en stress omdat je je elke keer schrap zet omdat de vliegtuigen zoveel herrie maken. Zouden deze vliegtuigen de helft stiller worden (is een niet zo realistische wensgedachte van de luchtvaart), dan nog is het lawaai en overlast belachelijk omdat de vliegtuigen om de minuut overkomen. Geen meetpunten in het centrum en niemand die controleert of de Oostbaan inzetten echt nodig is. | | 03-05-2024 11:32 |
03-05-24 | 11:24 | 1015 | Amsterdam | Geluid | De hele ochtend om de 3m geluidsoverlast op werkplek van laag overvliegende vliegtuigen, waardoor werk steeds gestoord wordt. | | 03-05-2024 11:25 |
03-05-24 | 11:23 | 1032 | Amsterdam | Geluid | En weer is de Oostbaan open. Om de paar minuten landende vliegtuigen boven Amsterdam Noord met bijbehorende herrie. | | 03-05-2024 11:23 |
03-05-24 | 11:18 | 1016 | Amsterdam | Geluid | De marteling die vele omwonenden elke dag weer moeten doorstaan is mensonterend. Het is bizar dat dit ongestraft kan. De verklaring zal deels zitten in het feit dat, hoewel het over honderdduizenden omwonenden gaat, dit nog steeds maar een klein deel van alle inwoners van Nederland betreft. Daar moeten we dan maar verandering in aanbrengen.
We introduceren de nieuwe en enige aanvliegroute! Deze is super simpel en heel Nederland mag meegenieten van het moois dat Schiphol ons brengt. De route begint bij onze landsgrens, vanaf daar moeten alle vliegtuigen op 600 meter hoogte in een grote spiraal van 30 steeds kleiner wordende cirkels over heel Nederland vliegen tot ze aankomen bij Schiphol. Makkelijk uitvoerbaar bij alle windrichtingen en alle baan combinaties.
Eens kijken hoe lang het draagvlak voor Schiphol, KLM en de luchtvaart in stand blijft als iedereen eerlijk meedeelt in de lasten die het brengt. | | 03-05-2024 11:19 |
03-05-24 | 11:12 | 1183 | Amstelveen | Geluid | De gemeenteraad van Amstelveen doet absoluut geen moeite voor strenge acties jegens Schiphol het blijft stil! Deze STILTE willen wij graag boven Amstelveen! | | 03-05-2024 11:16 |
03-05-24 | 10:44 | 3708 | Zeist | Geluid | Heel veel
Lawaai van boven!! Eigenlijk al weer de hele ochtend niet stil en veel uitstoot boven de heuvelrug. | | 03-05-2024 10:45 |
03-05-24 | 09:20 | 1032 | Amsterdam | Geluid | De Oostbaan was open (7.30-9.20), dus om de paar minuten landende vliegtuigen boven Amsterdam Noord met bijbehorende herrie. | | 03-05-2024 10:43 |
03-05-24 | 10:30 | 1431 | Aalsmeer | Geluid | De onafgebroken ruis, gepiep en oorverdovende hoge tonen maken me helemaal psychisch gestoord. De hele dag in de uitstoot zitten, daar krijg je gewoon kanker van. En toch zien mensen dat als een luxe, een noodzaak zelfs. Dan spoor je gewoon niet. Gezond zijn is een rijkdom. Laten we hopen dat de rest van Nederland dat ook inziet, zodat we elkaar kunnen helpen om ons veilig en rustig te voelen. Dat is de rijkdom die we zouden moeten nastreven. | | 03-05-2024 10:41 |
03-05-24 | 10:28 | 3771 | Barneveld | Geluid | Het is alweer de hele ochtend raak. Continue vliegherrie bederft op een niet te accepteren wijze en met veel te veel kabaal de gezondheid en het leven van de belasting betalende burgers. Overheid HELP! | | 03-05-2024 10:31 |
03-05-24 | 10:25 | 2134 | Hoofddorp | Geluid | Er zit toch echt wel heel veel verschil in hoe piloten over de wijk vliegen qua geluid (vol vermogen of rekening houdend met de bewoners). De vliegtuigen die tot nu toe overkwamen waren acceptabel, nog steeds irritant maar het leek beter dan normaal. Geen idee of ze iets anders doen vandaag of dat het tussen mijn oren zit, maar in het eerste geval, graag voortzetten. | | 03-05-2024 10:27 |
03-05-24 | 10:02 | 1422 | Uithoorn | Geluid | Geluidsoverlast en Luchtvervuiling | | 03-05-2024 10:03 |
02-05-24 | 06:45 | 1981 | Velsen-Zuid | Geluid | De hele week al overlast van vliegherrie voor 07:00 uur.
Slaap wordt onderbroken daardoor. | | 03-05-2024 09:56 |
03-05-24 | 09:49 | 1431 | Aalsmeer | Geluid | En het gaat maar door of het allemaal normaal is terwijl we in de maling worden genomen. Je word ziek gemaakt leeg geroofd en voor vuil achtergelaten. Welkom in Nederland 2024 mensen word wakker hou op met mee doen aan de commerciële vernietiging. | | 03-05-2024 09:52 |
01-05-24 | 08:57 | 1343 | Almere | Geluid | 01/05/2024
Tijdstip (spec.): 08:57
Over: geluid
Uw toelichting op de melding:
Dacht dat het voorbij was maar weer veel gejank van over woonwijk heen gestuurd vliegtuig
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar Schiphol Airport: : Nee
Vliegtuigtype: Diamond DA-20 Eclipse
Vluchtnummer: DEFZW
Vluchttype: Overvlieger
Bestemming/herkomst: Onvoldoende gegevens beschikbaar
Kortste afstand tot adres klacht: 880 meter
Hoogte op kortste afstand: 333 meter
situation.png | | 03-05-2024 09:44 |
03-05-24 | 09:42 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Sluit de "secundaire" Aalsmeerbaan, de Schiphol baan met de woonkernen direct achter de baan. MENSONTEREND! En dan ook nog primair inzetten. GRONINGEN DOSSIER 2.0 LIVE! Mede mogelijk gemaakt door Mark Harbers. BAS: "Er is gekeken naar de verdeling over de startbanen (percentage) van vertrekkend verkeer tijdens startpieken, waarbij de Kaagbaan (baan 24) en de Aalsmeerbaan (baan 18L) gelijktijdig zijn ingezet. Dit is het geval bij zuidelijk baangebruik. Dit is onderzocht voor het gebruiksjaar 2023 (van 1-11-2022 tot en met 31-10-2023). De verdeling Kaagbaan (24) versus Aalsmeerbaan (18L) tijdens een startpiek in deze periode bedroeg 47,3% versus 52,7%." En we weten hoeveel startpieken er tegenwoordig zijn... De dag is één grote startpiek! En dan heb ik het nog niet over momenten dat de "secundaire" Aalsmeerbaan helemaal alleen het werk deed vanwege wat voor smoes ook. En de impact van de "secundaire" Aalsmeerbaan op de woonkernen direct achter de baan zijn bekend... Voldoet geheel aan WHO normen... NOT! https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer | | 03-05-2024 09:43 |