20-11-24 | 00:01 | 3742 | Baarn | Geluid | Net het tv-programma De hofbar over Schiphol gekeken. Minister Madlener en Johan Vollenbroek werden geïnterviewd i.v.m. de natuurvergunning voor 500.000 vluchten per jaar. De beslissing hierover is uitgesteld naar 2025. Minister Madlener heeft het over de mensen die naast en bij Schiphol wonen en overlast ervaren. In Baarn wonend vind ik dat ik niet bij Schiphol woon, maar wel terdege geluidsoverlast ervaar. En nog verder weg wonende mensen ook. Kwestie van semantiek, maar wel belangrijk in dit verhaal. Kijk maar naar dit platform en dan zie je dat vliegherrie op grote afstand van Schiphol wordt ervaren, maar vaak totaal niet zichtbaar of benoemd wordt door zowel de media als de overheid. De MRS vertegenwoordigd vooral de inwoners nabij Schiphol en worden mijns inziens alleen maar als gesprekspartner i.v.m. zogenaamde participatie gedoogd, maar weinig serieus genomen. En dan voel ik als niet dichtbij wonende mij al helemaal niet meer gehoord terwijl de overlast hier als er naar het oosten via de Aalsmeerbaan en/of Buitenveldertbaan wordt gevlogen extreem is met op topdagen om de 2 a 3 minuten een vliegtuig over het dak heen. Madlener gaat in zijn functie voor de economie en hierbij voorbij aan het klimaat en de veel grotere geluidsoverlast die dit bij de inwoners onder de herriegoten oplevert. Het
Schipholverhaal is vanuit de overheid een niet transparant verhaal en lijkt bewust, waarschijnlijk door de enorme luchtvaartlobby ingegeven, zo ook te blijven. De overheid wordt geregeerd door de luchtvaart terwijl Madlener denkt dat hij de baas is en de touwtjes in handen heeft, maar is hier gewoon een marionetpop. | | 20-11-2024 00:34 |
14-11-24 | 20:04 | 3743 | Baarn | Geluid | ZXP24 A139 Netherlands - Police | | 14-11-2024 20:05 |
11-11-24 | 08:04 | 3742 | Baarn | Geluid | Dalende vliegtuigen in Baarn te horen. | | 11-11-2024 08:04 |
10-11-24 | 15:23 | 3743 | Baarn | Geluid | N/A EC35 | | 10-11-2024 15:25 |
05-11-24 | 16:46 | 3743 | Baarn | Geluid | ZXP24
A139
Netherlands - Police | | 05-11-2024 16:46 |
01-11-24 | 19:36 | 3743 | Baarn | Geluid | ZXP24
A139
Netherlands - Police | | 01-11-2024 19:36 |
31-10-24 | 18:48 | 3743 | Baarn | Geluid | ZXP24
A139
Netherlands - Police | | 31-10-2024 18:48 |
28-10-24 | 21:56 | 3742 | Baarn | Geluid | Chapeau @Boschenduin voor uw melding! Sinds het weer opstarten van het luchtverkeer in de coronatijd is hier waar ik in Baarn woon bijna altijd vliegherrie te horen. Ik heb vanaf het begin hiervan melding gemaakt. Niet dat er daarvoor geen vliegtuig vloog, maar de hoeveelheid is hier zo toegenomen en het geluid nog heel veel meer. Er is gekozen voor meer vastere vliegroutes en lager vliegen vanwege veiligheids en milieu overwegingen en nog belangrijker kostenbesparing. Alleen is het gevolg hier dat als je onder de route woont je extra geluidshinder ervaart. Met alles wordt rekening gehouden, behalve met de mensen onder de routes en de overheid keurt het allemaal goed. Daarnaast hoor je nu ook buiten de vliegroutes om veel meer vliegtuiggeluid in de regio doordat er lager wordt gevlogen. Het hele idee om nog een 4e aanvliegroute erbij te doen om de overlast te beperken is een grote leugen. Het gaat nog meer vliegtuigen faciliteren en de herrie in een straal van 50 km rondom Schiphol zal toenemen, want de zogenaamde stillere vliegtuigen waar mevrouw Rintel en andere luchtvaartafhankelijke organisaties ons doen geloven bestaan nog niet. | | 28-10-2024 22:13 |
28-10-24 | 13:59 | 3743 | Baarn | Geluid | SIA7343
SQ7343
B744
Singapore Airlines Cargo | | 28-10-2024 13:59 |
27-10-24 | 20:53 | 3743 | Baarn | Geluid | SIA7371
SQ7371
B744
Singapore Airlines Cargo | | 27-10-2024 20:55 |
22-10-24 | 21:53 | 3742 | Baarn | Geluid | Het blijft maar doorgaan. Om de 2 minuten een vliegtuig waardoor er de hele tijd gerommel en gefluit te horen is. Niet acceptabel en niet normaal. Laag over de woonwijk vliegen terwijl er over de weilanden gevlogen kan worden. Zou zoveel aan hinder schelen, maar hoe meer er kan worden afgesneden om sneller op de bestemming te komen des te beter, maar niet voor de inwoners. | | 22-10-2024 22:00 |
22-10-24 | 19:31 | 3743 | Baarn | Geluid | ZXP24
A139
Netherlands - Police | | 22-10-2024 19:32 |
21-10-24 | 20:16 | 3743 | Baarn | Geluid | ZXP24
A139
Netherlands - Police | | 21-10-2024 20:17 |
20-10-24 | 21:53 | 3743 | Baarn | Geluid | SIA7371
SQ7371
B744
Singapore Airlines Cargo | | 20-10-2024 21:53 |
20-10-24 | 21:37 | 3743 | Baarn | Geluid | KAL510
KE510
B748
Korean Air Cargo | | 20-10-2024 21:37 |
20-10-24 | 21:31 | 3743 | Baarn | Geluid | KLM835
KL835
B77W
KLM | | 20-10-2024 21:32 |
19-10-24 | 19:02 | 3743 | Baarn | Geluid | AZG208
7L208
B748
Silk Way West Airlines | | 19-10-2024 19:02 |
19-10-24 | 18:48 | 3743 | Baarn | Geluid | ETD918
EY918
B77L
Etihad Cargo | | 19-10-2024 18:49 |
19-10-24 | 18:36 | 3743 | Baarn | Geluid | LIFELN1
EC35
ANWB Medical Air Assistan | | 19-10-2024 18:36 |
18-10-24 | 23:13 | 3742 | Baarn | Geluid | Of de vliegtuigen nu ten noorden of zuiden van Baarn vliegen, het maakt gewoon weinig uit. Het blijft gewoon verschrikkelijke herrie die de vliegtuigen maken. De hele dag herrie gehoord. Hoe in godsnaam is dit verantwoord ondernemen terwijl de hinder zo groot is en het klimaat hier ook onder te lijden heeft. Leg dat nu eens goed uit overheid, Schiphol en KLM? Ik snap niet dat het, behalve voor de winst, te verklaren valt. | | 18-10-2024 23:19 |