04-05-25 | 08:21 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Aan welke geluidsnormen voldoet het gebruik van dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan: de Aalsmeerbaan? Aalsmeerbaan secundair? Waarom zijn er WHO geluidsnormen voor vliegverkeer? Is het gebruik/bestaan van deze baan ethisch verantwoord? Nee, wij hebben niet alleen overlast als een andere baan in onderhoud is! Er worden hier mensenrechten geschonden op een manier als bij geen enkele andere Schipholbaan. Zowel bij landen als starten, maar dat lijkt me ook logisch gezien de ligging. Schrijf nu de Gemeente Aalsmeer aan via: [email protected]; [email protected] Zodat de overheid het gaat voelen. Deze berichten voelen ze niet. En volg Groningen 2.0/mensenrechten schendingen hier live: https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer/ (+ uitstoot!) | | 04-05-2025 08:21 |
04-05-25 | 07:51 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Schiphol heeft overdag permanent minimaal vier banen in gebruik met in de pieken (bijna hele dag) vijf. Dat de Schiphol-Oostbaan overdag permanent open is, wordt natuurlijk in het kader van Schiphollen niet genoemd. En dat privejets eigenlijk helemaal niet stil zijn, wordt om dezelfde ook niet wijd verspreid. Privejets maken net zoveel geluid als commerciële passagiers vliegtuigen. Schiphol live: starten/landen Schiphol-Oostbaan, starten primaire Polderbaan, landen "primaire" Kaagbaan, landen "secundaire" Aalsmeerbaan. | | 04-05-2025 07:52 |
04-05-25 | 07:05 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Vanaf voor 6 uur oorverdovend grond geluid in huis met àlles dicht goed hoorbaar. Kaagbaan? Die omwonenden hebben nooit rust! Sterkte allemaal! Het belooft geen fijne zondag te worden. Eens kijken of donderdorp.nl weer in de lucht is. Ik schat dat er gisteren meer dan 350 hier over zijn gegaan, het oude dorpscentrum kreeg er waarschijnlijk nog veel meer. | | 04-05-2025 07:10 |
04-05-25 | 06:52 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | 40% (4 op de 10!) van de vluchten van de 'duurzame' 'wereld' luchthaven Schiphol is binnen 750km, uitgevoerd met veredelde privejets (Embraer). Schiphol had ook in 2024 de meeste vluchten van de EU vanwege het gebruik van die relatief kleine vliegtuigen. Ongeveer 4% (1 op 25!) van de Schipholvluchten zijn nachtvluchten (aankomend of vertrekkend tussen 23.00 en 06.00 uur), 2% (1 op de 50!) valt in de vroege ochtend (aankomend of vertrekkend tussen 06.00 en 07.00 uur). En dit allemaal in één van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld met aanvullende problemen. Gesubsidieerde overstappers (met ons belastinggeld!) letterlijk en figuurlijk boven het eigen volk. En maar blijven Rintelen in de media. Door dit leugen hebben mensen geen (t)huis. De tijd van alleen melden bij doofpot BAS en hier is voorbij. Aan iedereen doe mee en geef het door: 1) 🦹Aangifte voor mishandeling via Bénédicte Ficq (ook mogelijk na indiening op 12 maart 2025) (https://schipholwatch.nl/2024/12/11/doe-mee-met-de-aangifte-tegen-rintel-de-nooijer-en-van-oord/) (12-03-2025 https://www.nu.nl/klimaat/6348909/ruim-900-omwonenden-doen-aangifte-van-mishandeling-tegen-schiphol.html)🦹 2) 🆘(https://www.zetschipholopstil.nl/)🆘 3) 🍀(https://www.greenpeace.org/nl/klimaat/klm/) 🍀4) 🛑(https://stopklm.petities.nl/)🛑 5) 💪 (https://www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl/ik-doe-mee/) 💪6) 💪(https://schipholwatch.nl/doneren/) 💪 7) ❌#BoycotSchiphol❌ 8) Last, but not least, vergeet niet uw 🚮 te scheiden en verhoogde 🏡 WOZ belasting 🏡 te betalen 🫵😉 | | 04-05-2025 06:52 |
04-05-25 | 06:49 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Goedemorgen Aalsmeer, Goedemorgen Groningen, Goedemorgen Den Haag, Goedemorgen Nederland. Aalsmeerbaan overlast periodemelding 6.30u - 23.00u Permanente mensenrechten schendingen: dag in, dag uit, week in, week uit, jaar in, jaar uit. Kom de ware Schiphol terreur, de AALSMEERBAANTERREUR, beleven in Aalsmeer-Oost/Oranjewijk/Nieuw-Oosteinde/Stommeer. Dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan. In een niet corrupt land was deze baan serieus al 10x gesloten, maar wat doet Nederland? Deze baan zelfs non-stop overdag primair inzetten onder het mom van leugens (BZO, marginale zichtcondities (wolkenbasis onder 2000 voet en/of zicht minder dan 5 kilometer), wind, onderhoud Kaagbaan, onderhoud afritten Kaagbaan, vegen Kaagbaan, lampen poetsen Kaagbaan, personen op de Kaagbaan gesignaleerd, brand, geen reden, etc.). De Aalsmeerbaan verwerkt in de dag periode meer vluchten dan de Kaagbaan. Sinds 2008 is er een bijzondere wind gaan waaien, niet dat anno 2025 de windrichting nog enige impact heeft op vliegtuigen bij starten of landen. Dat stamt namelijk uit de tijd van de propeller vliegtuigen in de jaren '60. Het aantal starts vanaf de Aalsmeerbaan is sinds 2008 met 69 procent toegenomen naar 64.472 in 2024, terwijl het totaal aantal vliegbewegingen op Schiphol in dezelfde periode met 'slechts' 5 procent is gegroeid. Welkom in het gave Nederland. Om de minuut een toestel... Geluid en uitstoot! Voldoet geheel aan de WHO geluidsnormen voor vliegverkeer... NOT! Het gebruik van de Aalsmeerbaan is de HEL op aarde. Met aanvullend de kansloze niet stille, niet schone en niet zuinige privejet vluchten gerelateerd aan de Schiphol-Oostbaan (altijd open). 🛑 STOP DATA COOKING (A321 NEO KLM/Transavia: bij opstijgen min. 74dB en landen 81dB gemeten door Sensornet Aalsmeer!) 🛑 STOP HET GROOTSTE LEUGEN VAN NEDERLAND 🛑 LEEF ZORGPLICHT NA! Volg Groningen2.0 LIVE via SensorNet. Aan iedereen: doe aangifte via Bénédicte Ficq (https://schipholwatch.nl/2024/12/09/strafrechtelijke-aangifte-tegen-directies-klm-transavia-en-schiphol/) (https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer) (https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/WHO-richtlijnen%20voor%20geluid.pdf) | | 04-05-2025 06:49 |
03-05-25 | 22:54 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Het niveau van DeTelegraaf: "Aantal zakelijke reizigers van Schiphol daalt: ’Geeft aan dat bedrijven vertrekken uit Nederland’". Lekkere stemmingmakerij, om te køtsen. Die Yteke heeft het buskruit niet uitgevonden. Misschien is het zakelijk verkeer op een andere manier toegenomen die wel ethisch verantwoord zijn ;-) Maar als het aantal zakelijke reizigers daalt van Schiphol, fantastisch! Dan gaat KLM het nog zwaarder krijgen. (https://www.telegraaf.nl/financieel/2134016995/aantal-zakelijke-reizigers-van-schiphol-daalt-geeft-aan-dat-bedrijven-vertrekken-uit-nederland) | | 03-05-2025 22:56 |
03-05-25 | 20:59 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | & anders: Niet de eerste melding vandaag uit dit huishouden met meerdere personen. Topdagen voor Aalsmeerders: over twee banen totaal tussen de 605 en 769 vluchten per etmaal. Bij u niet minder. Wat een overlast voor driekwart van Nederland! Dat is terug te zien in de cijfers: sinds vorige week kreeg deze site er 68 meldende adressen en 2.191 meldingen bij. Je zult het als bedrijf maar op je geweten hebben. Voor de nieuwkomers: Teken alstublieft de petitie: https://stopklm.petities.nl/; 80 % van wat hier veel te laag en luid overgaat is (k)lm en vervoert 70 % overstappers. | | 03-05-2025 21:03 |
03-05-25 | 18:32 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #KLMFAILLIET #MaartenKoopmans #Aalsmeerbaanterreur Trumpgeroffel: (K)LM komt binnen vanuit Milaan. Met max. 88 mega gesubsidieerde overstappers. Konden jullie niet meer overstappers rontselen vanuit een stad als Milaan? Er is geen maatschappelijk draagvlak voor dit ASOCIALE bedrijf. Wij hebben de KLM niet nodig om de wereld te zien. Zeker 345 dagen per jaar lijden (geluid, uitstoot en belasting betalen) voor 20 dagen in het buitenland met de (K)LM (het bedrijf dat mensen mishandelt)? LATER! Het probleem lost zich vanzelf op, want de (K)LM gaat failliet. Gerechtigheid! Beter voor alles en iedereen. Sterkte voor nu! (KL1616 from Milan to Amsterdam https://fr24.com/KLM80Y/3a2c3953) (https://www.klm.nl/information/travel-class-extra-options/aircraft-types/embraer-175) | | 03-05-2025 18:33 |
03-05-25 | 18:25 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Schiphol live: twee banen in gebruik. Starten primaire Polderbaan, landen secundaire Aalsmeerbaan (dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan). Dikke mensenrechten schendingen. Dikke 🖕 voor LVNL, Den Haag en de Gemeente Aalsmeer. Burgemeester Gido Oude Kotte mag ooit verantwoording afleggen voor het niet naleven van zorgplicht. 0,0 medelijden. Weg met die schijnheilige Burgemeester met dubbele agenda! | | 03-05-2025 18:27 |
03-05-25 | 17:44 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Kent u het filmpje (van lang geleden) met Lucy Ball, waarbij een lopende band op hol slaat in een bonbons fabriek? Dat gevoel heb ik vandaag: die lopende band van vliegtuigen, steeds sneller achter elkaar. Het aanzwellende geluid, het geraas en gegil op het moment van langskomen en de bulderende remmen op de landingsbaan. Het filmpje was hilarisch en om te lachen. Ik kan inmiddels wel huilen in de fuik, die Aalsmeer heet. | | 03-05-2025 17:50 |
03-05-25 | 12:15 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Safety first, environment last. "KLM annuleert vluchten vanwege fouten bij onderhoud Boeing 787-toestellen - https://nos.nl/l/2565873" | | 03-05-2025 12:15 |
03-05-25 | 11:02 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Er komen weer allemaal KLM kruimeldieven binnen. Met wel max. 88 overstappers vanuit Southampton. Landend op dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan: de Aalsmeerbaan. Gevolgd door Billund (je kent het wel. Billund is een plaats in de Deense regio Zuid-Denemarken, gemeente Billund. De plaats telt 6194 inwoners (1 januari 2014). Billund ligt in de parochie Grene.) met een doorstart met ook max. 88 overstappers. En nu Neurenberg met max. 88 overstappers. En bovenlangs een starter vanaf de Polderbaan naar ultra-korte afstand bestemming Parijs. Waanzin! Wat een rijkdom, één groot industrieterrein. Waar betalen we belasting voor? Voor leven in de Schiph€l (KL1070 from Southampton to Amsterdam https://fr24.com/KLC1070/3a2b14d9) (KL1292 from Billund to Amsterdam https://fr24.com/KLM46Z/3a2b1177) (KL1840 from Nuremberg to Amsterdam https://fr24.com/KLM92M/3a2b108a) (AF1341 from Amsterdam to Paris https://fr24.com/AFR1341/3a2b29e6)(https://www.klm.nl/information/travel-class-extra-options/aircraft-types/embraer-175) | | 03-05-2025 11:03 |
03-05-25 | 09:14 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Aan welke geluidsnormen voldoet het gebruik van dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan: de Aalsmeerbaan? Aalsmeerbaan secundair? Waarom zijn er WHO geluidsnormen voor vliegverkeer? Is het gebruik/bestaan van deze baan ethisch verantwoord? Nee, wij hebben niet alleen overlast als een andere baan in onderhoud is! Er worden hier mensenrechten geschonden op een manier als bij geen enkele andere Schipholbaan. Zowel bij landen als starten, maar dat lijkt me ook logisch gezien de ligging. Schrijf nu de Gemeente Aalsmeer aan via: [email protected]; [email protected] Zodat de overheid het gaat voelen. Deze berichten voelen ze niet. En volg Groningen 2.0/mensenrechten schendingen hier live: https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer/ (+ uitstoot!) | | 03-05-2025 09:14 |
03-05-25 | 09:09 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #KLMFAILLIET #Aalsmeerbaanterreur Trumpgeroffel: (K)LM komt binnen vanuit ultra-korte afstand bestemming Düsseldorf... Een vlucht van 33 min (inclusief taxiën). U begrijpt de (K)LM voegt heel veel toe aan Nederland. Veel geluid en uitstoot voor max. 100 mega gesubsidieerde overstappers. Er is geen maatschappelijk draagvlak voor dit ASOCIALE bedrijf. Wij hebben de KLM niet nodig om de wereld te zien. Zeker 345 dagen per jaar lijden (geluid, uitstoot en belasting betalen) voor 20 dagen in het buitenland met de (K)LM (het bedrijf dat mensen mishandelt)? LATER! Het probleem lost zich vanzelf op, want de (K)LM gaat failliet. Gerechtigheid! Beter voor alles en iedereen. Sterkte voor nu! (KL1798 from Dusseldorf to Amsterdam https://fr24.com/KLM1798/3a2ae094) (https://www.klm.nl/information/travel-class-extra-options/aircraft-types/embraer-190) | | 03-05-2025 09:10 |
03-05-25 | 07:30 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Goedemorgen Aalsmeer, Goedemorgen Groningen, Goedemorgen Den Haag, Goedemorgen Nederland. Aalsmeerbaan overlast periodemelding 6.30u - 23.00u Permanente mensenrechten schendingen: dag in, dag uit, week in, week uit, jaar in, jaar uit. Kom de ware Schiphol terreur, de AALSMEERBAANTERREUR, beleven in Aalsmeer-Oost/Oranjewijk/Nieuw-Oosteinde/Stommeer. Dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan. In een niet corrupt land was deze baan serieus al 10x gesloten, maar wat doet Nederland? Deze baan zelfs non-stop overdag primair inzetten onder het mom van leugens (BZO, marginale zichtcondities (wolkenbasis onder 2000 voet en/of zicht minder dan 5 kilometer), wind, onderhoud Kaagbaan, onderhoud afritten Kaagbaan, vegen Kaagbaan, lampen poetsen Kaagbaan, personen op de Kaagbaan gesignaleerd, brand, geen reden, etc.). De Aalsmeerbaan verwerkt in de dag periode meer vluchten dan de Kaagbaan. Sinds 2008 is er een bijzondere wind gaan waaien, niet dat anno 2025 de windrichting nog enige impact heeft op vliegtuigen bij starten of landen. Dat stamt namelijk uit de tijd van de propeller vliegtuigen in de jaren '60. Het aantal starts vanaf de Aalsmeerbaan is sinds 2008 met 69 procent toegenomen naar 64.472 in 2024, terwijl het totaal aantal vliegbewegingen op Schiphol in dezelfde periode met 'slechts' 5 procent is gegroeid. Welkom in het gave Nederland. Om de minuut een toestel... Geluid en uitstoot! Voldoet geheel aan de WHO geluidsnormen voor vliegverkeer... NOT! Het gebruik van de Aalsmeerbaan is de HEL op aarde. Met aanvullend de kansloze niet stille, niet schone en niet zuinige privejet vluchten gerelateerd aan de Schiphol-Oostbaan (altijd open). 🛑 STOP DATA COOKING (A321 NEO KLM/Transavia: bij opstijgen min. 74dB en landen 81dB gemeten door Sensornet Aalsmeer!) 🛑 STOP HET GROOTSTE LEUGEN VAN NEDERLAND 🛑 LEEF ZORGPLICHT NA! Volg Groningen2.0 LIVE via SensorNet. Aan iedereen: doe aangifte via Bénédicte Ficq (https://schipholwatch.nl/2024/12/09/strafrechtelijke-aangifte-tegen-directies-klm-transavia-en-schiphol/) (https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer) (https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/WHO-richtlijnen%20voor%20geluid.pdf) | | 03-05-2025 07:30 |
03-05-25 | 07:14 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | 40% (4 op de 10!) van de vluchten van de 'duurzame' 'wereld' luchthaven Schiphol is binnen 750km, uitgevoerd met veredelde privejets (Embraer). Ongeveer 4% (1 op 25!) van de Schipholvluchten zijn nachtvluchten (aankomend of vertrekkend tussen 23.00 en 06.00 uur), 2% (1 op de 50!) valt in de vroege ochtend (aankomend of vertrekkend tussen 06.00 en 07.00 uur). Gesubsidieerde overstappers (met ons belastinggeld!) letterlijk en figuurlijk boven het eigen volk. En maar blijven Rintelen in de media. Door dit leugen hebben mensen geen (t)huis. De tijd van alleen melden bij doofpot BAS en hier is voorbij. Aan iedereen doe mee en geef het door: 1) 🦹Aangifte voor mishandeling via Bénédicte Ficq (ook mogelijk na indiening op 12 maart 2025) (https://schipholwatch.nl/2024/12/11/doe-mee-met-de-aangifte-tegen-rintel-de-nooijer-en-van-oord/) (12-03-2025 https://www.nu.nl/klimaat/6348909/ruim-900-omwonenden-doen-aangifte-van-mishandeling-tegen-schiphol.html)🦹 2) 🆘(https://www.zetschipholopstil.nl/)🆘 3) 🍀(https://www.greenpeace.org/nl/klimaat/klm/) 🍀4) 🛑(https://stopklm.petities.nl/)🛑 5) 💪 (https://www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl/ik-doe-mee/) 💪6) 💪(https://schipholwatch.nl/doneren/) 💪 7) ❌#BoycotSchiphol❌ 8) Last, but not least, vergeet niet uw 🚮 te scheiden en verhoogde 🏡 WOZ belasting 🏡 te betalen 🫵😉 | | 03-05-2025 07:14 |
03-05-25 | 07:06 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #OnnodigeSchipholoverlast #MarjanRintel #MaartenKoopmans #KLM: vliegen jullie serieus op ultra-korte afstand bestemming Brussel? En dat vijf keer per dag? Een vlucht van 22 minuten (inclusief taxiën)? Op een hoogte van max. 17000 feet (5000 meter) heel Nederland laten meegenieten? En dan met max. 88 overstappers? Kunnen jullie niet meer overstappers rontselen? Gaat alles nog goed met KLM? Niet best. Is dat rendabel? Of betalen wij mee als belastingbetaler en bij vertrek vanaf Schiphol? Moeten wij voor dit soort waanzin lijden? Ooit van ethisch verantwoord ondernemen gehoord? Niet echt 2025! De Embraer is verre van stil en schoon. Dit toestel veroorzaakt net zoveel geluid als een Boeing 737 en A321NEO. Voor de rest gaat alles goed in dit land? #KLMfailliet (https://www.klm.nl/information/travel-class-extra-options/aircraft-types/embraer-175) (KL1701 from Amsterdam to Brussels https://fr24.com/KLM89W/3a2ab41d) | | 03-05-2025 07:08 |
02-05-25 | 15:53 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Aan welke geluidsnormen voldoet het gebruik van dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan: de Aalsmeerbaan? Aalsmeerbaan secundair? Waarom zijn er WHO geluidsnormen voor vliegverkeer? Is het gebruik/bestaan van deze baan ethisch verantwoord? Nee, wij hebben niet alleen overlast als een andere baan in onderhoud is! Er worden hier mensenrechten geschonden op een manier als bij geen enkele andere Schipholbaan. Zowel bij landen als starten, maar dat lijkt me ook logisch gezien de ligging. Schrijf nu de Gemeente Aalsmeer aan via: [email protected]; [email protected] Zodat de overheid het gaat voelen. Deze berichten voelen ze niet. En volg Groningen 2.0/mensenrechten schendingen hier live: https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer/ (+ uitstoot!) | | 02-05-2025 15:53 |
02-05-25 | 09:36 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | We zijn weer de sjaak hier, net als u daar! Voor 7 uur enorm veel grondgeluid. Dat zwol aan tot oorverdovend en ja hoor, daar waren ze weer: Opstijgers met staartwind van de Aalsmeerbaan. Dat is de hel in het kwadraat. Rond half 8 ging voorlopig de laatste omhoog en kwam direct de eerste daler aanzetten. Nog steeds begeleid door waanzinnige herrie van het vliegveld. De computer op mijn bureau trilt ervan. Het belooft weer een ontspannen dagje te worden :(. | | 02-05-2025 09:40 |
02-05-25 | 07:58 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Je hart gaat er toch wel sneller van kloppen als je de herkomst ziet van de vliegtuigen die op de Aalsmeerbaan landen. Wat een rijkdom. Linköping, Zagreb, Warschau, Poznan, etc. | | 02-05-2025 07:59 |