Datum en tijdstip start overlast
zondag 10 april 2022 - 20:54
Oorzaak
Geluid
Postcode
1433
Woonplaats
Kudelstaart
Omschrijving melding
Ik heb al even niks meer van mij laten horen hier. Ik ben de melders die wel geregeld melden dankbaar want het lukt mij niet om me er geregeld toe zetten een melding te maken terwijl we elke dag en nacht overlast ervaren en zo denk ik dat er nog velen met mij zijn die overlast hebben maar niet of nauwelijk melden. Lezen en duimpjes uitdelen doe ik wel geregeld want alles wat er onder 1433 voorbij komt is precies zoals wij de 24/7 overlast ook ervaren. Overigens zijn er ook hele herkenbare ervaringen uit andere plaatsen! Verder vallen mij de meldingen van de 747’s op die tussen 22:30 en ver in de nacht tot tientalen kilometers verderop slaapverstoring veroorzaken.
Hier hebben we dag en nacht overlast van de Kaagbaan bocht en die veroorzaakt per vliegtuig minuten lang overlast. Die 747’s zijn zelfs binnen te horen als ze nog maar bij Hoofddorp/Rijsenhout zijn, het geluid denderd over de Westeinderplas, en na dat ze dan eindelijk over zijn hoor je ze nog lang in de verte. De Kaagbaan is dus al verschrikkelijk dag en nacht maar voor wat er sinds vrijdag gaande is zijn geen woorden voor anders dan MARTELING. De Kaagbaan afgewisseld met de Zwanenburgbaan is een hel. Ja de Aalsmeerbaan waar wij ook overlast van hebben als we in de tuin zijn (af en toe ook in huis te horen maar daar zal je mij hier niet over horen) is nu 3 maanden dicht voor onderhoud. Ik ging er dan ook al vanuit dat de Zwanenburgbaan meer ingezet zou worden OVERDAG maar niet zoals afgelopen 2 dagen ook in de nacht want de Aalsmeerbaan is ‘s nachts altijd al gesloten. Wij zijn niet gek hoor LVNL ‘s nachts op de Zwanenburgbaan landen kan niet zijn omdat de Aalsmeerbaan in onderhoud is en wij zijn ook niet vergeten dat ook op de Zwanenburgbaan ‘s nachts niet geland mag worden tenzij er een noodgeval is waarbij de veiligheid in het gedrang komt. Je maakt ons niet wijs dat er twee nachten achter elkaar van 23:00 tot 7:00 in totaal 66 (za 36 en zo 30) vliegtuigen (tussen de 70 en 80 dB) in een noodsituatie waren. Niet allemaal achter elkaar nee verspreid over de hele nacht!
Kapot zijn we, het weekend is om weer op energie te komen na een drukke werkweek waarbij de nachten door de Kaagbaan altijd al slecht zijn. Morgen begint de werkweek weer zonder dat we op energie hebben kunnen komen omdat Schiphol ons de afgelopen 48 uur inclusief de nacht heeft opgedrongen om onbetaald in staat van Schiphol te staan, 657 vliegtuigen van zaterdag tot nu.
STOP NACHTVLUCHTEN! en schors maatschappijen die geen nachtslot hebben maar structureel te laat vetrekken en hier dan alsnog in de nacht landen of opstijgen. STOP de waanzin van de HUB, het levert niks anders op dan enorme overlast.
Wanneer gaan jullie je nu eens aan onderstaande door jullie zelf op https://www.schiphol.nl/nl/schiphol-als-buur/pagina/vliegroutes-en-baangebruik/ geschreven houden?
Nachtelijk baangebruik
Als je lekker ligt te slapen, wil je niet gestoord worden door overkomende vliegtuigen. Daarom beperken we het vliegverkeer tussen 23.00 uur en 07.00 uur. Er is dan maar een startbaan en een landingsbaan in gebruik. Meestal zijn dit de Polderbaan en de Kaagbaan. Ook gelden er ’s nachts andere vliegroutes, die minder overlast veroorzaken. Zo zijn de Aalsmeerbaan en de Schiphol-Oostbaan niet in gebruik. En mag de Zwanenburgbaan alleen voor startend verkeer in zuidelijke richting worden gebruikt. Alleen bij noodgevallen waarbij de veiligheid in het gedrang komt, kunnen we hiervan afwijken.