Meeste duimen

Dit overzicht bevat meldingen die in de afgelopen 30 dagen de meeste duimen ontvingen. Zie ook Meeste duimen aller tijden.
Datum Tijd Postcode Plaats Oorzaak Value
28-10-24 17:28 3735 Bosch en Duin Geluid Na een heerlijk rustig weekend in de Elzas zonder opdringerig vliegtuig lawaai stap ik gisteren thuis volledig relaxed en uitgerust uit de auto. Helaas is vliegherrie het eerste wat je, bij het openen van het portier, 'verwelkomt' ! Mijn lichaam schiet, na waarneming van dit aan mij opgedrongen indringende geluid, meteen weer in de stressmodus. Strak gespannen kaken, zenuwachtig gevoel en opkomende hoofdpijn, dus noise cancelling oordoppen maar weer in gedaan. Tevens niet kunnen slapen vanacht, ik bleef maar piekeren over hoe het zo ver heeft kunnen komen. Waarom staat Schiphol/KLM boven de wet? Waarom doet de Overheid niets? Waarom wordt er geen rekening gehouden met omwonenden? Waarom wordt er niet kritisch gekeken naar het gegoochel met cijfers? Waarom wordt er in de media zo weinig aandacht besteed aan het wangedrag van de Luchtvaart. Waarom wordt aan de KLM directeur en andere pro-lucht vaart bedrijven zo een groot podium gegeven in de Media. Waarom hebben interviewers in dit soort gesprekken nooit kritische vragen? Waarom is het geen probleem dat de uitstoot boven de 900 meter niet hoeft te worden mee geteld? Waarom houden we ons in Nederland niet aan de WHO normen? Waarom vindt Schiphol/De Overheid dat mensen die buiten de door 'hen' vast gestelde geluidscontouren , wonen zogenaamd geen overlast ervaren, terwijl dit wel degelijk het geval is. Waarom is de uitspraak van de Rechter zo vrijblijvend geweest? Waarom geen sancties als er geen verbetering optreedt? Waarom worden de vliegbewegingen van prive- en hulpverleners vliegtuigen niet meegerekend bij het totaal aantal vliegtuigen? Zo kan ik nog wel even doorgaan, maar ik wordt er moedeloos van. We hebben als omwonenden geen rechten. Het huidige "Rariteiten" kabinet zal ook de problemen voor alle burgers die hinder en gezondheid schade ondervinden niet oplossen. Sterker nog, volgens hen is er bijna geen overlast en zijn de 'gedupeerden' slechts 'klagers' waar geen aandacht aan geschonken hoeft te worden....want tja, er is immers geen 'hinder" het is allemaal maar 'subjectief.".......het zit 'tussen de oren'..! 28-10-2024 18:14
19-10-24 10:11 1183 Amstelveen Geluid Je moet je echt enorm schamen dat je nu nog een zelfingenomen pilootje, stewardess of werkzaam bent voor KLM, Transavia, Tui, Corendon, privéjets, LVNL, BAS, PVV, VVD, Gouden Oor, Schipholgroep, gemeenten, provincie, leveranciers eigenlijk alles en iedereen die te maken hebben met de allesvernietigende vliegindustrie☠️☠️☠️☠️ jullie werken namelijk moedwillig 24/7 mee aan het vernietigen van omwonende/mens, klimaat en milieu☠️ 19-10-2024 10:12
21-10-24 12:45 1185 Amstelveen Geluid NRC: Ongeveer 475.000 tot 485.000 vliegbewegingen. Dat moet volgens minister Madlener wel kunnen. Op basis van? Liefde, voornamelijk. Liefde voor de blauwe zwaan. Wupke van der Torren is auteur bij het Nederlands Mathematisch Instituut Femke van Brussel-Visser is specialist gezond gedrag en bewegen Peter van Thienen is principal scientist bij KWR Water Research Institute Je zou er een mooie beslisboom bij kunnen tekenen. Na de vraag: ‘Gaat je hart sneller kloppen als je denkt aan Schiphol en de KLM?’ volgt dan: ‘Pas de berekeningen zo aan dat er meer gevlogen kan worden’. Onvermijdelijk komt uit deze beslisboom natuurlijk dat er altíjd meer gevlogen kan worden. Gewoon een kwestie van de afspraken aanpassen zodat ze samenvallen met de gewenste werkelijkheid. In die werkelijkheid gaan het ministerie, Schiphol en de KLM niet uit van de overlast die mensen daadwerkelijk ervaren. Nee, er wordt liever gerekend. Berekeningen laten zich nu eenmaal een stuk makkelijker aanpassen dan ervaringen van echte mensen. Word je regelmatig door een vliegtuig ruw uit je slaap gewekt? Moet je je gesprek tijdens de buurtbarbecue onderbreken vanwege een vakantievlucht richting Kos? Is het nooit, nooit, nooit meer stil als je je hond uitlaat in het bos? Het maakt eigenlijk niet zoveel uit. Jouw ervaring van vliegoverlast is niet zo relevant. Het gaat namelijk om de formule, de berekening van Lden, het jaargemiddelde geluidsniveau. Zie onderstaande formule. Je waant je toch ogenblikkelijk weer in een zweterig wiskundelokaal, met een docent voor de klas die zijn best doet om 25 pubers te overtuigen van nut en noodzaak van de berekening, die dat direct weer vergeten als de docent ze het trucje voor de toets laat zien. Bij berekeningen is het makkelijk afhaken, en als je ze maar ingewikkeld genoeg maakt snappen nog maar weinigen waar het echt over gaat. Schoner en stiller vliegen Zou minister Madlener ze snappen, die berekeningen? We weten inmiddels dat hij zich er in ieder geval weinig van aantrekt. Hij baseert beleid graag op instabiele berekeningen en dubieuze cijfers, als er maar meer gevlogen kan worden. Donderdag 24 oktober staat er weer een commissiedebat Luchtvaart op de agenda. Een moment voor Kamerleden om de minister het vuur aan de schenen te leggen. Het probleem is alleen dat de regels en berekeningen rondom vliegen zo ondoorgrondelijk zijn gemaakt. Het is gemakkelijk wegzakken in een moeras van vage afspraken en niet na te komen beloftes, waarna er voor de mensen die overlast ervaren precies niks verandert. Schoner en stiller vliegen, daarmee lossen we volgens KLM het probleem wel op. Het berekende probleem, wel te verstaan. Want met een iets stiller vliegtuig komt er uit de formule dat je vaker mag vliegen, omdat de ‘Lden’ hetzelfde blijft. Maria uit Amstelveen wordt nu dus om kwart voor én om kwart over zes wakker, maar dat mag van de formule, dus is oké. Achter cijfers kunnen Schiphol, de KLM en de minister zich verschuilen, met cijfers kan gegoocheld worden. Mensen die ijveren voor meer en meer vliegbewegingen voeren dus graag een debat over die cijfers, hoe vreemd ze ook zijn berekend. Miljoenen Nederlanders in de herrie zetten door een vierde aanvliegroute richting Schiphol? Doen, het mag van de formules. Nachtelijke rustverstoring? Gewoon blijven doen, de Lden is toch laag genoeg? Vliegoverlast in Hilversum. Nee, dat bestaat niet, want daar berekenen we namelijk geen overlast. Echte mensen De rechter sprak zich 20 maart dit voorjaar duidelijk uit: de staat handelt in strijd met het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens. De belangen van mensen worden stelselmatig ondergeschikt gemaakt aan die van de luchtvaart. De rechter oordeelde niet over een getal of de input van een formule, maar over de belangen van mensen. Echte mensen, die wakker liggen en ziek worden door vliegherrie. Mensen die meer kans lopen op Alzheimer, depressies en hart- en vaatziekten. Door vliegoverlast. Onze oproep aan de Kamerleden is dan ook: verleg de aandacht. Het draait niet om de formules die niemand echt snapt of de cijfers waarmee gesjoemeld wordt, niet om dat nieuwe vliegtuig dat een onhoorbare decibel minder geluid maakt. Dit luchtvaartdebat gaat over jou, over je buurman, over de bakker op de hoek. Die moeten centraal staan, daar moeten we naar luisteren. Beste Kamerleden, veel succes de 24e. We zijn misschien niet zo zichtbaar als het luchtvaartpersoneel dat geheid weer in uniform plaatsneemt op de eerste rij van de publieke tribune, maar luisteren mee en vertrouwen op jullie 21-10-2024 12:45
04-11-24 07:00 1394 Nederhorst den Berg Geluid Gitzwarte dag voor de planeet. Loop net naar buiten waar de confrontatie met de honderden gifstrepen van kankerfabriek Schiphol heftig is. Dit is natuurlijk de dagelijkse realiteit maar vandaag zijn de strepen extra goed zichtbaar. Onwaarschijnlijk misdadig om zoveel kankerverwekkende, ziekmakende, klimaatslopende uitstoot ongestraft de atmosfeer in te mogen pompen. Grotendeels voor rekening van misdaadclub KLM en alle criminele organisaties die dit faciliteren, inclusief de staat die onze wereld en alles en iedereen daarin kapot laten vliegen. Wat een schande! Alles gebaseerd op leugens, misleiding, gesjoemel, corruptie en fraude. Nog triester is dat we het blijkbaar gewoon allemaal maar accepteren. 04-11-2024 18:01
30-10-24 15:54 1181 Amstelveen Geluid Ik ben het spuugzat! Hier zit ik weer, gevangen in mijn eigen huis, terwijl de herrie van overvliegende vliegtuigen mijn gedachten overstemmen en de stank van kerosine mijn longen vult. Het is een regelrechte marteling, en het lijkt alsof Schiphol en LVNL er een pervers genoegen in scheppen om ons leven tot een hel te maken. We worden weer gebombardeerd met een eindeloze stroom vliegtuigen die over onze hoofden denderen. De Buitenveldertbaan, ooit beloofd als een secundaire baan, wordt nu schaamteloos misbruikt als een volwaardige startbaan. Het gebulder van opstijgende vliegtuigen is zo oorverdovend dat ik mijn eigen stem nauwelijks kan horen tijdens een telefoongesprek.En waarom? Omdat Schiphol en LVNL geobsedeerd zijn met het opvoeren van de capaciteit, koste wat het kost. Ze halen werkelijk alle trucs uit de kast om maar zoveel mogelijk vliegtuigen de lucht in te krijgen. Onze gezondheid, ons welzijn, onze leefbaarheid? Die worden zonder pardon opgeofferd op het altaar van de economische groei. Het is een gotspe dat ze denken weg te komen met hun leugens over 'weersomstandigheden' en 'operationele noodzaak'. We zijn niet gek! We zien en horen dagelijks hoe ze de regels aan hun laars lappen. Het is alsof ze ons uitlachen met hun creatieve boekhoudkunst. 30-10-2024 15:54
21-10-24 14:30 3707 Zeist Geluid Ik heb vorige week aan Bas gevraagd of wij nu al onder een vliegroute wonen in Zeist: iedere dag zijn er periode van enkele uren waarbij de vliegtuigen om de paar minuten hard over denderen. En op een rustige dag komen er zeker ieder uur toch wel 5 over, maar dit is dan echt rustig! Het antwoord was: ' Nee Zeist ligt niet onder een vliegroute en sporadisch komen er vliegtuigen over Zeist. ' Echt alsjeblieft!!! Ik schrijf jullie net dat er iedere dag tientallen vliegtuigen over komen en vaak tientallen per uur. Zouden ze echt denken dat er amper overlast veroorzaakt wordt? 21-10-2024 14:30
24-10-24 19:42 1551 Westzaan Geluid Klimaatdoelen Nederland Lelystad open heel het land een grote aanvliegroute hoe blind ben je ze verdienen daardoor een paar miljoen maar hoeveel mensen maken ze ziek en weegt dat op tegen de ziektekosten o ja dat mag de burger zelf betalen 24-10-2024 19:45
18-10-24 07:55 1216 Hilversum Geluid @Hilversum, ik voel je met het willen verhuizen. Ik ben hier 6 maanden geleden komen wonen, vanuit Amsterdam, niet wetende dat ik onder 2(!!) vliegroutes zou komen wonen. Dat bedenk je ook niet zo ver van Schiphol af. Ik dacht eindelijk af te zijn van de overlast, maar nee hoor. Het is hier vele malen erger. Ik wil ook oprecht verhuizen. Het is niet te doen, de hele dag door hoor je ze. Vooral 's morgens en 's avonds, maar eigenlijk altijd als de Aalsmeerbaan in gebruik is, wat tegenwoordig bijna elke dag het geval is. Het is treurig. Het is zo prachtig wonen hier tussen al het groen, maar onder een vliegtuigsnelweg wonen wilt niemand. Wat helaas ongeveer voor half Nederland inmiddels zo is. Waanzin is het. 18-10-2024 07:57
17-10-24 08:50 1422 Uithoorn Geluid 08:21 1422 Uithoorn Ik ben inderdaad meld moe geworden ik lees wel vaak nog wat de mensen schrijven maar merk dat ik dan nog verdrietiger en bozer wordt en er geen zin meer in heb, het heeft ook geen zin meer het beheerst je leven volkomen en dat is echt niet oké! Dus heb wat afstand genomen maar zoals het de laatste tijd weer is maakt me weer razend en wanhopig. Ik trek het ook allang niet meer zit ook nooit meer in mijn tuin kijk dagelijks welke windrichting het gaat worden voor de komende tijd en helaas vaak ongunstig voor ons 🙈 ik ben ook blij met schipholwatch daar put ik soms wat kracht uit maar regelmatig is het daarna toch weer ander nieuws. Ze zijn zo sterk en oppermachtig, worden aan alle kanten gesteund dus wij delven telkens het onderspit. Hoop nog op die natuurvergunning maar die rechters zijn volgens mij ook vaak met de politiek mee. Verhuizen ja dat zou ik willen maar is ook niet zo makkelijk ik heb niet zo’n gezonde man en alles inclusief mijn kleinkinderen wonen hier dus ja 😞 en aangezien Lelystad weer op tafel ligt en de 4e baan weet ik nog ff niet waar maar denk wel alles beter dan hier met die rotbocht vanaf de Aalsmeerbaan schijnt ook echt het meest over geklaagd te worden de zuid oosthoek drama en echt onleefbaar hier!!! Sterkte weer allemaal 💪🏽 17-10-2024 09:02
29-10-24 19:46 1567 Assendelft Geluid Amsterdam klaagt en helemaal terecht! De Polderbaan is dicht, de overlast van die baan verplaatst zich naar Amsterdam, maar ook naar de Zwanenburgbaan, dus Krommenie / Assendelft blijft in de herrie zitten… Logisch dat inwoners zich afreageren op een bepaalde baan, Minder overlast voor de één is meer voor de ander! KRIMP IS DE ENIGE OPLOSSING!!! 29-10-2024 19:50
24-10-24 19:41 1251 Laren Geluid Ik volg het commissie debat en dat stemt mij zeer somber. Die Madlener is 100% op de hand van luchtvaart. Hij hedft het over reductie van ernstig geluidsgehinderde, oftewel herrie mag want het is maar wat je ernstig geluidgehinderde vindt. Nog maar 1 conclusie mogelijk: keiharde aktie voordat het te laat is!!!@@@ 24-10-2024 19:45
05-11-24 17:17 3452 Vleuten Geluid Follow the Money Macht vraagt om tegenkracht. Sluit je aan bij FTM Lid worden van Follow the Money is tegenkracht bieden aan de macht in Den Haag en Brussel. Word lid en maak ons werk mogelijk. Op dit moment ben ik me aan het voorbereiden op de aankomende internationale klimaattop in Bakoe. Ik begeleid een groot onderzoek naar glyfosaatgebruik in Nederland. Daarnaast werk ik aan een verhaal over groene LNG. En, o ja: ik probeer de pachtstructuur van Nederlandse landbouwgrond te snappen. Wat ik maar wil zeggen: ik ben echt niet constant met de luchtvaart bezig. En toch kom ik er in deze klimaatnieuwsbrief opnieuw niet omheen. Afgelopen week werd namelijk definitief duidelijk dat op Schiphol een nieuwe wind waait, een wind die de duiven verjaagt en waarop de haviken luid krassend meeliften. Even terug in de tijd: een kleine twee jaar geleden zat ik bij Jeroen Pauw aan tafel met luchtvaartminister Mark Harbers (VVD), die kort daarvoor had aangekondigd dat Schiphol zou gaan krimpen. Een historische stap, noemde ik het: tot dusver was groei van de luchtvaart altijd het alpha en omega van Nederlandse ministers. Tegelijk zei ik de minister dat ik het pas zou geloven als ik het zou zien: sinds mijn boek De Blauwe Fabel weet ik dat de geschiedenis van de Nederlandse luchtvaart zich laat schrijven als een ketting van gebroken beloftes. Harbers krabbelde stukje bij beetje terug. De krimp zou tijdelijk zijn, en pas later worden ingevoerd. Hij besloot de krimp formeel niet op te hangen aan het ontbreken van een natuurvergunning of de te grote uitstoot van stikstof, maar aan het terugdringen van lawaai. Dat bracht hem in een slopende rechtszaak met de KLM: voor lawaaireductie zijn in de luchtvaart ellenlange bureaucratische processen uitgedacht, dat mag niet op stel en sprong. Het kabinet viel, een nieuwe coalitie werd geboren, VVD-minister Harbers werd vervangen door PVV’er Barry Madlener. Die maakte het in zijn eerste weken een prioriteit om de voorgenomen krimp van Schiphol terug te draaien, meldt NRC Handelsblad. Inmiddels waait ook op Schiphol zelf een nieuwe wind. De vorige topman, Ruud Sondag, die graag een betere relatie met omwonenden wilde en wel begrip had voor de problemen van de sector, werd vervangen door Pieter van Oord, die meteen liet weten dat hij voortaan ‘geen mening’ meer had over krimp – en vrijwel direct een miljardeninvestering in de luchthaven afkondigde. De koerswijziging werd vorige week bezegeld met het vertrek van strategie-directeur Pieter Emmerink. Ook hij had begrip voor de milieu- en klimaatproblemen die Schiphol veroorzaakt; in december publiceerde hij nog een uitgebreide analyse in economenblad ESB waarin hij pleitte voor een hogere vliegbelasting, ook voor de overstappers van de KLM. Hij vertrekt nu vanwege ‘een verschil van inzicht over de te volgen koers’. De Volkskrant schrijft dat op zijn vertrek is aangestuurd vanuit de KLM; wat de luchtvaartmaatschappij overigens ontkent. Wel is duidelijk dat de KLM eerder een kritisch rapport van Emmerink onder de tafel probeerde te houden en hem dreigde persoonlijk aansprakelijk te stellen als het toch naar buiten zou komen. Piloten en anderen uit de luchtvaartindustrie ontvingen Emmerinks vertrek met luid gejuich. De door De Telegraaf als ‘luchtvaartexpert’ omschreven Etienne van Zuijlen zei eerder al te hopen dat Emmerink zou worden ontslagen. Steven Verhagen, de voormalige voorzitter van pilotenvakbond VNV: ‘Jammer dat dit nog zo lang geduurd heeft met groene intrigant Emmerink. Maar gelukkig nu een soort van op staande voet ontslagen!’ Het moge duidelijk zijn: onze nationale luchthaven is weer het domein van de havik. Volgende prooi: de door Schiphol voorgestelde verhoging van de havengelden (het tarief dat luchtvaartmaatschappijen moeten betalen om op Schiphol te mogen opstijgen en landen). RTL Nieuws meldt dat luchtvaartmaatschappijen hierover een volgende gang naar de rechter voorbereiden. Heb een wijze week, Tien Joosten, auteur Copyright © 2024 Follow the Money www.ftm.nl Follow the Money, Overtoom 197, 1054 HT Amsterdam, The Netherlands 05-11-2024 17:21
04-11-24 18:45 1121 Landsmeer Geluid Ik meld maar weer eens. Dat kan je tegenwoordig elke dag doen. Wat me nu om 18.45 u. aanzet tot melden is de oorverdovende, alles verzengende pl.urisherrie die over onze daken komt. Hoort wie brult daar kinderen, hoort wie vervuilt daar kinderen, hoef niet te vragen naar hun naam. Terwijl Schiphol meldingen doet over hoe ze CO2 levels verlagen met processen elektrisch te laten verlopen. Wat een tragische mop, wat een klucht. Alles mag DOMweg doorgaan, als het maar geld opbrengt. En maar vliegen met omwegen en aantal keren per dag naar 1 bestemming dat je echt gaat twijfelen over de intelligentie van het dier dat mens heet. 04-11-2024 18:56
23-10-24 07:00 1394 Nederhorst den Berg Geluid Tijdens het hardlopen in het 's Gravelandse bos heb ik geen vogel gehoord. Alleen maar straalmotorgeweld. We worden helemaal kapotgevlogen. Wat een in en in ziek land is Nederland geworden. De Nederlandse staat vermoord doelbewust haar eigen bevolking én het klimaat! Maffiapraktijken! Mensenrechtenschendingen! 23-10-2024 10:56
21-10-24 21:27 1432 Aalsmeer Geluid Ik zie er zo verschrikkelijk tegen op. Dat dit het nieuwe patroon is voor de herfst en winter. 's Morgens voor zevenen starten vanaf de Aalsmeerbaan en dan de hele dag door tot 's avonds elf uur. Geen pauzes. Windrichting maakt ook niet meer uit, ze starten zelfs bij noordenwind, draait de wind ietsje door naar NNO, gaan ze non stop landen. Daarna in de lente en de zomer 'hoogseizoen'. Het is altijd hoogseizoen bij de Aalsmeerbaan. Ik meld hier nu ruim drie jaar en het is zoveel erger geworden: van 200 vluchten per dag naar meer dan 500! Niet vol te houden. Geen sprankje hoop. 21-10-2024 21:30
19-10-24 12:10 3511 Utrecht Geluid De hele ochtend al herrie, gebrom, geraas, getier van Shjithol-verkeer. Enne: gekopieerd van Utrecht 3512 even geleden: MEE EENS en DANK: Utrecht komt als eerste gemeente met compleet verbod op houtkachels en open haard om luchtkwaliteit te verbeteren. Ondertussen scheuren er ongelimiteerd vliegtuigen over met hoeveelheden zware uitstoot uit straalmotoren waar echt geen katalysator op zit en veroorzaken daarnaast overlastgevende vliegherrie. Btw over groene symboolpolitiek gesproken .. Burgers de lasten, Schiphol en aandeelhouders de lusten. 19-10-2024 12:11
21-10-24 16:52 1432 Aalsmeer Geluid Hetzelfde patroon, zoveelste shift vanaf de Aalsmeerbaan is begonnen, dag in dag uit, zelfde tijden, eerder beginnen en langer doorgaan met privéjets tussendoor, zodat de hele dag een grote piek is. Deze melding (via "per gemeente -> Amstelveen) is zeer de moeite waard: 12:45 1185 Amstelveen "NRC: Ongeveer 475.000 tot 485.000 vliegbewegingen. Dat moet volgens minister Madlener wel kunnen". .. eindigend met "De rechter sprak zich 20 maart dit voorjaar duidelijk uit: de staat handelt in strijd met het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens. De belangen van mensen worden stelselmatig ondergeschikt gemaakt aan die van de luchtvaart. De rechter oordeelde niet over een getal of de input van een formule, maar over de belangen van mensen. Echte mensen, die wakker liggen en ziek worden door vliegherrie. Mensen die meer kans lopen op Alzheimer, depressies en hart- en vaatziekten. Door vliegoverlast. Onze oproep aan de Kamerleden is dan ook: verleg de aandacht. Het draait niet om de formules die niemand echt snapt of de cijfers waarmee gesjoemeld wordt, niet om dat nieuwe vliegtuig dat een onhoorbare decibel minder geluid maakt. Dit luchtvaartdebat gaat over jou, over je buurman, over de bakker op de hoek. Die moeten centraal staan, daar moeten we naar luisteren. Beste Kamerleden, veel succes de 24e. We zijn misschien niet zo zichtbaar als het luchtvaartpersoneel dat geheid weer in uniform plaatsneemt op de eerste rij van de publieke tribune, maar luisteren mee en vertrouwen op jullie." @ Dank Amstelveen! 21-10-2024 16:58
19-10-24 22:43 3768 Soest Geluid Ben die gore vliegtuigherrie zo zat🤬 Ben die gore uitstoot zo zat🤬 Ben die gore politiek zo zat🤬 Ben dat gore schiphel zo zat🤬 19-10-2024 22:43
26-10-24 17:12 3817 Amersfoort Geluid @Bilthoven 17:06. Het zijn niet de Nederlandse mensen die een vakantievluchtje maken. Het is voor ruim 60% een hub gebeuren dwz dat het alleen maar overstappers zijn die ook nog niet eens belasting hoeven te betalen. 26-10-2024 17:14
07-11-24 18:55 1183 Amstelveen Geluid KLM en TRANSAVIA zijn de sadisten van de nacht! Men jankt met hun oorverdovende straalmotoren elke nacht weer iedereen wakker! Ik weet ik ben wat vroeg maar mijn kerstwens is……Laat KLM en Transavia per direct maar snel failliet gaan! In deze bodemloze put moet geen belastinggeld meer gestort worden🙏 07-11-2024 18:55

Pagina's