24-04-25 | 14:19 | 1108 | Amsterdam-Zuidoost | Geluid | Noordenwind 5 m/s, lichte motregen boven heel Nederland, zicht 8 km, dan mag noordelijk baangebruik worden verwacht zonder Buitenveldertbaan. Maar nee hoor, vanaf 7u vanochtend wordt de Buitenveldertbaan oneigenlijk ingezet als startbaan tijdens de 'startpieken'. Hierbij worden stijgende vliegtuigen in twee filelijnen over de Zuid en Zuidoost regio gestuurd. De luchtverkeersleiders op Schiphol willen perse op eigen zicht vanuit de toren vliegtuigen zien vertrekken i.p.v. te vertrouwen op standaard hulpmiddelen zoals radarbeelden en gps tracking. Als sinds 2003 heeft de LVNL dit irrationele 'parallel starten probleem bij verminderd zicht'. In plaats van het probleem echt op te lossen, kiezen de luchtverkeersleiders al 22 jaar lang voor de gemakkelijkste weg door bij verminderd zicht standaard de Buitenveldertbaan in te zetten - geen instantie die er wat van zegt. En zo werken Schiphol en LVNL elke dag opnieuw vol energie aan hun Meer hinder plan en strikt operationeel gemak preferent baangebruik, met zoveel mogelijk impact op de leef- en woonomgeving en slechte relatie met de buren. Zie ook https://www.vlieghinder.nl/nieuws/artikel/Geen-snelle-oplossing-parallelle-startproblematiek-op-Schiphol en https://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/3/airports/schiphol-nieuwe-tijdelijke-maatregel-parallel-starten | | 24-04-2025 14:33 |
24-04-25 | 14:09 | 1433 | Kudelstaart | Geluid | Wat een ongelofelijke herrie ervaar ik nu tijdens de landende vliegtuigen op de Zwanenburgbaan. Met veel gebulder en enorme uitstoot gieren ze over ons huis heen. We worden door de minister in de maling genomen en we laten ons bedreigen door luchtvaartmaatschappijen die alleen maar winst willen maken en niets hebben met het welzijn van randstedelijke bewoners. | | 24-04-2025 14:12 |
24-04-25 | 13:13 | 1561 | Krommenie | Milieu | Te weinig voor vergunningverlening.
Vernietigend juridisch advies over kabinetsplan stikstof: 'Veel meer nodig' De landsadvocaat, de belangrijkste juridische adviseur van het kabinet, is zeer kritisch over de kabinetsplannen om het stikstofprobleem op te lossen. Zonder extra maatregelen is er 'geen sprake' van het vlottrekken van de vastgelopen vergunningverlening. Ook is 2035 te laat om de doelen te halen.
De landsadvocaat betitelt de doelen als 'een eerste stap', maar wijst er nadrukkelijk op dat er veel meer nodig is om vergunningen te kunnen uitgeven die bij de rechter standhouden. "De vraag in hoeverre het maatregelenpakket concreet zorgt voor (…) verlenging van natuurvergunningen is daarmee echter niet beantwoord."
'Geen sprake van perspectief' ..
Verder wordt betwijfeld of 2035 wel op tijd is. "Om de vergunningverlening op gang te krijgen, zal het maatregelenpakket ook al in de tussenliggende jaren tot een aanzienlijk effect moeten leiden", staat in het advies. Om rechters te overtuigen moet daarbij ook gegarandeerd zijn dat de maatregelen daadwerkelijk nageleefd worden.
Bovendien zal er meer nodig zijn dan de nu besloten maatregelen om aan te tonen dat er daadwerkelijk sprake is van verbetering van de natuur, denkt de landsadvocaat. Zeker in gebieden die er slecht voor staan, zullen specifieke maatregelen nodig zijn die ook doorgerekend zijn.
"Zonder gebiedsgerichte doorrekening en zonder bedoelde aanvullende gebiedspecifieke bronmaatregelen en natuur(herstel)maatregelen, inclusief tijdige uitvoering en goede borging, is geen sprake van het door u gewenste perspectief op juridisch houdbare vergunningverlening." RTL Nieuws | | 24-04-2025 13:18 |
24-04-25 | 13:11 | 1183 | Amstelveen | Geluid | 130km op de snelwegen is een ernstige verhoging van de stikstofuitstoot en zo halen wij als Nederland de klimaatdoelen niet! Dit hoor je de linkse partijen maar al te graag uit alle hoeken roepen. Die zelfde linkse partijen kijken WEER moedwillig weg als het gaat over de allergrootste stikstofuitstoot gigant Schiphol die non stop door klimaatdoelen heen blijft vliegen! Gevalletje met twee maten meten….snapt u het nog?? | | 24-04-2025 13:12 |
24-04-25 | 12:36 | 3818 | Amersfoort | Geluid | Het is weer bal op de vierde vliegroute Aalsmeer-Hilversum-Amersfoort, elke paar minuten een vliegtuig.
Zoals onlangs weer bleek: als de overheid ook maar iets aan de ongebreidelde groei van de luchtvaartmaffia wil doen, stuurt de maffia (KLM en TUI voorop) 29 advocaten naar de rechtbank om 100% of meer hun zin te krijgen.
Nu komt over:
Dan Air Boekarest
KLM Mumbai
Transavia Pisa
El Al Tel Aviv
KLM Zürich
KLM München
ITA Rome
Dit is slechts de oogst van een kwartiertje. Het gromt en fluit doorlopend in de lucht.
En Madlener van de PVV gooit er in zijn beleid nog een schep bovenop. | | 24-04-2025 12:42 |
24-04-25 | 12:21 | 1183 | Amstelveen | Geluid | Bij noordenwind en laag wolkendek zo laag mogelijk starten vanaf de Buitenveldertbaan. Wat is dit voor onzinnige en onveilige redenatie? Het geeft enorm veel overlast hier in Amstelveen in dichtbevolkt gebied. Om de haverklap wordt de niet-preferente startbaan ingezet. Het is hier werkelijk nooit meer eens stil. Beperk het aantal vluchten drastisch en SLUIT DE BUITENVELDERTBAAN VOORGOED! | | 24-04-2025 12:21 |
31-03-25 | 09:04 | 2461 | Ter Aar | Geluid | Belachelijk hard belachelijk lang en belachelijk laag lekker wakker worden zo
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar Schiphol Airport: : Ja
Vliegtuigtype: Boeing 777-200LR
Vluchtnummer: UAE21U
Vluchttype: Aankomst
Bestemming/herkomst: Rafael Hernández Airport
Kortste afstand tot adres klacht: 1054 meter
Hoogte op kortste afstand: 692 meter | | 24-04-2025 11:15 |
31-03-25 | 09:09 | 2461 | Ter Aar | Geluid | Uw toelichting op de melding:
Echt niet leuk meer! ‘t is een lawaai van jewelste en nu is het klimaat ineens niet meer zo belangrijk, want gas erop gas eraf
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar Schiphol Airport: : Ja
Vliegtuigtype: Boeing 747-400
Vluchtnummer: SIA7343
Vluchttype: Aankomst
Bestemming/herkomst: Jomo Kenyatta International Airport
Kortste afstand tot adres klacht: 1056 meter
Hoogte op kortste afstand: 715 meter | | 24-04-2025 11:11 |