30-05-25 | 14:24 | 1422 | Uithoorn | Geluid | Allemachtig wat een kl*te herrie net klm naar Tokyo met 90 DB daarna vliegtuig naar jeddah met 85 DB dit is gewoon echt niet te doen hier ze hadden gezegd dat ze die grote vliegtuigen niet van de Aalsmeerbaan zouden doen omdat de baan ingekort is 🤬 nou ze laten al die krengen inclusief 747’s gewoon van deze baan afgaan!!!!! Hoe moet je dit volhouden normaal is al niet te doen nu nog erger en dat tot zeker eind september 😱😨 wat een rot land wat een rot regering niemand doet iets het wordt alleen maar erger 😭😭😭 | | 30-05-2025 14:29 |
30-05-25 | 14:03 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Toch mooi dat wij in Aalsmeer Oost onderdeel mogen zijn van het 'succes' verhaal van de KLM en de duurzame luchthaven Schiphol. Met nu (Trumpgeroffel) KLM naar Brussel met max. 88 mega gesubsidieerde overstappers opgestegen vanaf de Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan. F*CKING ASOCIAAL LAND! Ik neem wet- en regelgeving in dit land ook niet meer serieus. (KL1705 from Amsterdam to Brussels https://fr24.com/KLM83V/3a914e36) | | 30-05-2025 14:04 |
30-05-25 | 13:22 | 1561 | Krommenie | Veiligheid | Je vraagt je als ondertussen af of bewindspersonen hun baan en inhoud eigenlijk wel begrijpen? Het gaat hieronder duidelijk om de zin doordrijven en het daarmee uitoefenen van druk en macht.
Kortom, niet alleen Schiphol mag alvast de goddelijk gang gaan qua overlast en uitstoot, ook op de wegen drukt de minster z’n zin door om overal 130 km te kunnen racen. Dat minister van Infrastructuur Barry Madlener graag op zo veel mogelijk snelwegen de maximumsnelheid wil verhogen naar 130 kilometer per uur is wel bekend. Maar dat hij daarvoor alle juridische procedures wilde omzeilen, niet. Madlener wilde een zogenoemd verkeersbesluit nemen en zo op alle snelwegen een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur invoeren, blijkt uit openbaar gemaakte documenten van het ministerie van Infrastructuur, opgevraagd door RTL Nieuws. Uit de stukken blijkt dat Madlener zijn ambtenaren vroeg of het mogelijk is om via een verkeersbesluit op alle Nederlandse snelwegen 130 kilometer per uur in te voeren. Een verkeersbesluit is het formele besluit van een van de instanties die dat mogen - in dit geval de minister - om een bepaalde fysieke verkeersmaatregel te treffen. In dit geval de snelheidsverhoging.
Mensen die bezwaar maakten zouden dan juridische procedures moeten beginnen. Die procedures zouden jaren in beslag nemen.
Ondertussen kon er dan gewoon 130 worden gereden, blijkt de redenering van Madlener uit een mail naar alle leden van de werkgroep 130. "Minister vroeg of hij niet gewoon een verkeersbesluit kan tekenen en dan 'wachten op eventuele bezwaren en rechtszaken' (die wellicht jaren duren)." De ambtenaren legden de PVV-minister uit dat zo'n verkeersbesluit snel kan worden vernietigd en dus geen haalbare weg is. Maar Madlener gaf niet direct op, blijkt uit de gesprekssamenvatting. "Hij wilde hierover graag extra uitleg." Grote druk gezet
Uit de vrijgegeven stukken blijkt verder de enorme ambitie van Madlener rond de snelheidsverhoging naar 130 kilometer per uur. In een mail van een ambtenaar aan een andere ambtenaar van 5 juli, 3 dagen na het aantreden van het kabinet-Schoof, wordt gesproken over het eerste gesprek met de nieuwe minister over 130 kilometer per uur. "Zoals verwacht gaat hier druk op gezet worden."
Uit een andere nota over de snelheidsverhoging naar 130 schreef een ambtenaar dat de minister 'informeel heeft aangegeven dat de snelheidsverhoging zijn eerste, tweede en derde prioriteit is'.
Nadelige effecten ..
In dezelfde nota schreven de ambtenaren dat zij zich realiseren dat zo'n verhoging 'nadelig is voor verkeersveiligheid, geluid, luchtkwaliteit, stikstof en voor de reistijd maar beperkt/ lokaal effect heeft'. De ambtenaren besloten ondanks de ambitie van de minister in te zetten op de wegen waar het effect het geringst is op Natura 2000 gebieden en niet leidt tot veel meer geluidsoverlast. Dat zijn maar een beperkt aantal wegen. RTL Nieuws. | | 30-05-2025 13:34 |
28-05-25 | 21:48 | 1343 | Almere | Geluid | 28/05/2025
Tijdstip (spec.): 21:48
Over: veiligheid
Uw toelichting op de melding:
Weer een korte afstand vliegtuig uit Duitsland laag over woonwijk
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar Schiphol Airport: : Ja
Vliegtuigtype: Airbus A320-200
Vluchtnummer: DLH6NF
Vluchttype: Aankomst
Bestemming/herkomst: Franz Josef Strauss International Airport
Kortste afstand tot adres klacht: 428 meter
Hoogte op kortste afstand: 2105 meter
situation.png | | 30-05-2025 13:24 |
28-05-25 | 18:05 | 1343 | Almere | Geluid | 28/05/2025
Tijdstip (spec.): 18:05
Over: veiligheid
Uw toelichting op de melding:
Groot zwaar vervuilend 4 motorig ziekmakend vliegtuig over woonwijk heen geleid door Schiphol
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar Schiphol Airport: : Ja
Vliegtuigtype: Boeing 747-8
Vluchtnummer: KAL509
Vluchttype: Aankomst
Bestemming/herkomst: Incheon International Airport
Kortste afstand tot adres klacht: 278 meter
Hoogte op kortste afstand: 1518 meter
situation.png | | 30-05-2025 13:20 |
28-05-25 | 17:20 | 1343 | Almere | Geluid | En weer een uur lang gerichte terreur
28/05/2025 17:20 - 28/05/2025 18:20
In de door u gemelde periode heeft ons systeem de volgende vluchten gevonden:
Gevonden vluchten in de periode:
Vluchtnummer Vliegtuigtype Richting Baan Schiphol verkeer Kortste afstand Hoogte op kortste afstand Tijdstip
DLH2XY Airbus A319-100 Aankomst 36R Ja 4249 meter 1250 meter 17:18
ITY110 Airbus A321neo Aankomst 36R Ja 2897 meter 1386 meter 17:27
PGT1257 Airbus A321neo Aankomst 36R Ja 35 meter 2486 meter 17:28
NSZ54CA Boeing 737-800 Aankomst 36R Ja 1145 meter 2396 meter 17:32
NAF12 Gulfstream 600/650 Aankomst 04 Ja 1137 meter 2391 meter 17:35
CES771 Boeing 777-300ER Aankomst 36R Ja 1137 meter 1830 meter 17:41
KLM30E Embraer ERJ-195 E2 Aankomst 36R Ja 51 meter 1964 meter 17:48
FIN4AZ Airbus A350-900 Aankomst 36R Ja 5519 meter 2633 meter 17:49
QTR8101 Boeing 777-200LR Aankomst 36R Ja 1128 meter 1718 meter 17:44
SAS1555 Airbus A320-200 Aankomst 36R Ja 1102 meter 1837 meter 17:56
KLM1246 Embraer ERJ-190 Aankomst 36R Ja 1147 meter 2097 meter 17:53
TRA42L Boeing 737-800 Aankomst 36R Ja 1143 meter 2127 meter 18:10
KAL509 Boeing 747-8 Aankomst 06 Ja 278 meter 1518 meter 18:05
BTI6D9 Airbus A220-300 Aankomst 36R Ja 1142 meter 2281 meter 18:06
EJU37TY Airbus A320neo Aankomst 36R Ja 1049 meter 2377 meter 18:18
RYR7DP Boeing 737-800 Overvlieger Nee 2271 meter 9987 meter 17:40
SAS827 Airbus A320neo Aankomst 36R Ja 1127 meter 1701 meter 18:08
DLH3RM Bombardier CRJ-900 Aankomst 36R Ja 832 meter 2299 meter 18:16
RYR88BF Boeing 737 MAX 8 Overvlieger Nee 2158 meter 9987 meter 17:58
CAL5686 Boeing 777-200LR Vertrek 36L Ja 5165 meter 4212 meter 18:14
TKJ95E Boeing 737 MAX 8 Vertrek 36L Ja 4430 meter 3871 meter 18:16
KLM1791 Embraer ERJ-190 Vertrek 36L Ja 434 meter 4549 meter 18:20
TFL3LJ Boeing 737-800 Overvlieger Nee 4293 meter 9987 meter 18:27
Op de volgende afbeelding ziet u een weergave van alle vluchten in de door gemelde periode:
situation.png | | 30-05-2025 12:25 |
28-05-25 | 15:20 | 1343 | Almere | Geluid | Binnen een uir tijd enorme overlast 28/05/2025 15:20 - 28/05/2025 16:10
In de door u gemelde periode heeft ons systeem de volgende vluchten gevonden:
Gevonden vluchten in de periode:
Vluchtnummer Vliegtuigtype Richting Baan Schiphol verkeer Kortste afstand Hoogte op kortste afstand Tijdstip
DLH6HF Airbus A319-100 Aankomst 36R Ja 1350 meter 1665 meter 15:20
KLM1598 Boeing 737-800 Aankomst 36R Ja 778 meter 2257 meter 15:27
TRA86U Boeing 737-800 Aankomst 36R Ja 1424 meter 2150 meter 15:25
KLM38W Boeing 737-900 Aankomst 36R Ja 1755 meter 1994 meter 15:31
BTI859 Airbus A220-300 Aankomst 36R Ja 1136 meter 2262 meter 15:36
KLM1978 Embraer ERJ-195 E2 Aankomst 36R Ja 1146 meter 2642 meter 15:45
CKK205 Boeing 777-200LR Aankomst 36R Ja 1141 meter 1979 meter 15:38
BTI98T Airbus A220-300 Aankomst 36R Ja 282 meter 1596 meter 15:33
KLM60A Boeing 737-800 Aankomst 36R Ja 1146 meter 1889 meter 15:40
KLM32F Embraer ERJ-190 Aankomst 36R Ja 1141 meter 2220 meter 15:48
FYL14EK Pilatus PC-24 Overvlieger Nee 347 meter 7007 meter 15:37
RHH147 Learjet 45 Overvlieger Nee 1408 meter 8998 meter 15:42
KLM78G Embraer ERJ-190 Aankomst 36R Ja 1136 meter 1752 meter 15:51
QTR58X Boeing 777-200LR Aankomst 36R Ja 4056 meter 2326 meter 15:46
KLM1756 Boeing 737-900 Aankomst 36R Ja 1139 meter 2065 meter 15:42
PHHCK unknown Overvlieger Nee 2715 meter 283 meter 15:23
KLM20J Embraer ERJ-190 Aankomst 36R Ja 1146 meter 2374 meter 15:50
KLM1790 Embraer ERJ-190 Aankomst 36R Ja 407 meter 2659 meter 15:43
KLM1375 Boeing 737-800 Vertrek 36L Ja 4626 meter 5162 meter 15:25
KLM64W Embraer ERJ-195 E2 Aankomst 36R Ja 1139 meter 2086 meter 16:02
KLM56G Embraer ERJ-190 Aankomst 36R Ja 1148 meter 2339 meter 15:57
GAV425 Bombardier CRJ-900 Aankomst 36R Ja 1388 meter 2067 meter 16:06
THY1XV Airbus A330-300 Vertrek 36L Ja 5093 meter 3849 meter 15:34
KLM44E Embraer ERJ-175 (LW) Aankomst 36R Ja 1148 meter 2357 meter 16:03
KLM1764 Embraer ERJ-190 Aankomst 36R Ja 1142 meter 1891 meter 16:00
KLM24D Embraer ERJ-195 E2 Aankomst 36R Ja 1163 meter 2082 meter 16:09
CBJ606 Airbus A330-200 Overvlieger Nee 763 meter 9987 meter 15:47
KLM72N Embraer ERJ-175 (LW) Aankomst 36R Ja 474 meter 2336 meter 16:07
EXS5RJ unknown Overvlieger Nee 5303 meter 9987 meter 15:54
KLM49N Boeing 737-800 Vertrek 36L Ja 209 meter 4007 meter 15:51
AFR38XP Embraer ERJ-190 Overvlieger Nee 3946 meter 9987 meter 16:00
BOX456 unknown Overvlieger Nee 2246 meter 8537 meter 15:59
KLM895 Boeing 777-200 Vertrek 36L Ja 2751 meter 3588 meter 16:01
RYR14QG Boeing 737-800 Overvlieger Nee 2076 meter 9987 meter 16:05
Op de volgende afbeelding ziet u een weergave van alle vluchten in de door gemelde periode:
situation.png | | 30-05-2025 12:22 |
30-05-25 | 03:33 | 1214 | Hilversum | Geluid | SLAAPVERSTORING Vannacht was ik niet de enige die wakker schrok van de welbekende Cargo vlucht van SIA midden in de nacht. Wat een klere herrie en lang. Om 3.33 kwam dat ding op een hoogte van 2250 meter bij Hilversum met de motoren voluit. Daarna slecht geslapen. Om 5.26 kwam de eerste weer over richting Griekenland. Daarna nog een stuk of 6 en om 7.05 ging het weer los 18 stijgende bakken in een half uur. IS DIT NORMAAL? | | 30-05-2025 11:59 |
30-05-25 | 11:39 | 2421 | Nieuwkoop | Anders | OMG ! https://www.nu.nl/economie/6357521/klm-personeel-hoeft-niet-in-tel-aviv-te-overnachten-na-vlucht-naar-israel.html
Er moet en zal gevlogen worden, waarom krijg ik MH17 visioenen ? Dan net doen of je personeel je heilig is............my ass ! Vliegen we toch even door naar Cyprus om daar te gaan slapen en weer terug en weer naar Amsterdam. Je neemt wel het risico op erger (MH17), erkend dus dat verblijven in Tel Aviv een risico is....................maar we gaan toch. Ook goed signaal richting Israël, wij blijven jullie steunen, niets aan de hand, business as usual. Wat een slappe hap allemaal (ja, ook aan boord :-) ! | | 30-05-2025 11:48 |
30-05-25 | 11:08 | 2353 | Leiderdorp | Anders | In Zwitserland, in het Lötschental, heeft zich een vreselijke aardverschuiving voorgedaan. Door de klimaatverandering is drie miljoen kubieke meter rots, ijs en modder naar beneden gekomen en is een compleet dorp verzwolgen. Een tweede ramp dient zich aan, de enorme berg puin sluit het dal af waardoor er de lokale rivier geblokkeerd wordt en er een stuwmeer dreigt te ontstaan. Hoe zou Barry Madlener, voorvechter van meer vliegen, dit nieuws geïnterpreteerd hebben. Ja, als een ramp. Daar kan je niet omheen. Maar de oorzaak? Gletsjers zijn uitstekende indicatoren van klimaatverandering, daar bestaat brede consensus over. De vliegindustrie is een grote mede-veroorzaker van klimaatverandering. Ook daar zijn cijfers van. Wat zal Madlener, of in brede zin rechts, hier nou van denken? En wat zal hun reactie zijn? Ontkennen (en roepen "is ook maar een mening"), bagatelliseren, verdoezelen, nader onderzoek naar de oorzaak eisen, opnieuw laten onderzoeken en afwachten? Ik vrees het ergste. Van onze regering is bekend dat vooral de onderbuik het beleid bepaald. Dus Madlener zal vast blijven houden aan een groot en vooral groter Schiphol omdat zijn onderbuik, gevoed door lobby uit de luchtvaart, hem nog steeds aangeeft dat meer vliegbewegingen ons alleen maar voorspoed kan geven. Gerust gesteld door de desinformatie dat de luchtvaart zal vergroenen. Het is te triest voor woorden. | | 30-05-2025 11:30 |
30-05-25 | 11:11 | 2421 | Nieuwkoop | Geluid | Kijk Schiphol zo simpel is het: https://www.telegraaf.nl/financieel/273885573/ryanair-schrapt-alle-vluchten-vanaf-maastricht-vanwege-hogere-kosten-luchthaven. 3x raden waarvan ze nu gaan vliegen?........nog meer rammelbakken.
https://www.telegraaf.nl/financieel/1071811329/klm-blijft-extreem-hoog-aantal-verre-vluchten-annuleren-door-nieuwe-panne
Je zou bijna denken; allemaal goed nieuws voor de mensen die overlast hebben, HELAAS men vond het evengoed nodig om vanmorgen vanaf 06.00 uur vliegtuigen oorverdovend over ons dak te sturen. Nee, niet om de minuut maar net als je weer in slaap viel. Dat treiteren en dan ineens, niets meer, WAAROM dan iedereen wakker vliegen als de periodes daarna leeg zijn ?? Bedankt Schiphol ik kan weer lekker uitgerust en ontspannen aan het weekend beginnen............... | | 30-05-2025 11:22 |
30-05-25 | 03:30 | 2435 | Zevenhoven | Geluid | SLAAPVERSTORINGEN : 23:21 477 PASSAGES OVER DIT GEWEST, WAARVAN 242 OVER DEZE WIJK =50%+++++++!!!!!!!!!
OM 03:30 KWAM ER MET VEEL HERRIE EEN TOESTEL OVER HET HUIS!!!!!! NIET TE VINDEN!!!!!!! Amsterdam melde rond dit tijdstip in elk geval ook een toestel!!!!!
OM 05:24 TRA, 05:35 TRA!!!!! AL NACHTEN GEEN NORMALE NACHTRUST, DAT PESTERIGE VERKEERLEIDERTJE GAAT LEKKER ZIJN GANG EN I&W KIJKT LEKKER TOE!!!!! LUCHTVAART TUIG | | 30-05-2025 08:53 |
30-05-25 | 07:39 | 1183 | Amstelveen | Geluid | Juffie Rintel u weet wel die pathologische leugenaar van de Koninklijke FABEL! Ook dit houd de directie van dit dood en verderf bedrijfje graag onder de pet! WAARHEID: Wij als KLM negeren de omwonenden/slachtoffers van ons bedrijf al decennialang met veel genoegen tot op het bot! Het laat ons echt volslagen koud! Wij hebben er helemaal niets mee! | | 30-05-2025 07:39 |