12-06-25 | 08:11 | 2253 | Voorschoten | Geluid | Momentopname: 24 van 36 vliegtuigen is van KLM. Daarvan vervoert (minimaal )70% transferpassagiers. Die hebben hier niets te zoeken maar zorgen wel voor enorme overlast en gezondheidsschade. Conclusie: 46,6% van alle nu aanwezige vliegtuigen zouden er niet hoeven zijn voor het functioneren van een normale luchthaven voor eigen gebruik van de Nederlander. Het is niet zozeer Schiphol dat moet krimpen maar vooral KLM. | | 12-06-2025 08:17 |
12-06-25 | 07:37 | 2041 | Zandvoort | Geluid | United Airlines N216UA UAL70/UA70 B777-222(ER) EWR-AMS Vanaf de Noordzee op een hoogte van ongeveer 4.000 ft over de bebouwde leefomgeving. Direct daarna draaide dit gigantische toestel weer terug richting de Noordzee om zo de landing voor de Kaagbaan in te zetten. Maximale geluidsoverlast en luchtvervuiling! | | 12-06-2025 07:45 |
12-06-25 | 07:04 | 2983 | Ridderkerk | Geluid | Weer een paar voorbeelden dat er te laag gevlogen wordt over onze huizen
Datum van melding : 8 juni 2025
Tijdstip van melding : 16:59:46uur
Postcode + huisnummer : 2983
Omschrijving melding : Geluid, Geluidkwaliteit in huis
Gegevens veroorzaker overlast (meest waarschijnlijke vlucht):
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar RtHA: : Ja
Vliegtuigtype : Gulfstream IV/450
Vluchttype : Aankomst
Type verkeer : Air Taxi
Bestemming/herkomst : Vienna International Airport
Horizontale afstand tot adres : 991 meter
Hoogte op kortste afstand : 795 meter
Datum overlast : 8 juni 2025
Tijdstip overlast : 16:06:00uur
Datum van melding : 8 juni 2025
Tijdstip van melding : 16:07:01uur
Postcode + huisnummer : 2983
Omschrijving melding : Veiligheid, Vloog te laag
Gegevens veroorzaker overlast (meest waarschijnlijke vlucht):
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar RtHA: : Ja
Vliegtuigtype : Boeing 737-800
Vluchttype : Aankomst
Type verkeer : Passenger
Bestemming/herkomst : Bergerac-Roumanière Airport
Horizontale afstand tot adres : 509 meter
Hoogte op kortste afstand : 692 meter | | 12-06-2025 07:07 |
12-06-25 | 07:00 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Burgemeester Gido Oude Kotte gaat verder met het piepelen/Schiphollen van de inwoners van Aalsmeer, Oosteinde, Calslagen, Kudelstaart en Vrouwentroost. Allereerst doet hij alsof we alleen overlast ondervinden bij onderhoud van een andere baan. Ten tweede wil hij zich niet aansluiten bij de aangifte voor mishandeling van Bénédicte Ficq. Gezondheid op 1? "Een strafrechtelijke procedure starten is nogal wat." Mensenrechtenschendingen en mishandeling zijn nogal wat? Hij doet alsof dat bij een nachtsluiting van Schiphol Transavia vier keer heen en weer kan vliegen in minder uren, Delta nog interesse heeft om op Schiphol te vliegen en de 'secundaire' Aalsmeerbaan nog meer vluchten kan verwerken. Belangenverstrengeling en corruptie zijn de woorden van 2025! De burgermeester is portefeuillehouder Schiphol en voorzitter van Stichting Greenport Aalsmeer en is alleen bezig met zijn volgende baan. Prive gaat hij graag met Kerst naar ultra-korte afstand bestemming Londen (wellicht met de KLM?) en hij doet waarschijnlijk ook aan familiebezoek in Marokko (wellicht met Transavia in de nacht?). De Commissie Luchtvaartzaken van de gemeente Aalsmeer is puur opgezet voor de bühne. Het enige wat de burgemeester doet is pappen en nathouden. Als er geen harde actie wordt ondernomen tegen de nog steeds toenemende Schipholterreur voor inwoners van de Gemeente Aalsmeer dan mag het duidelijk zijn, hier speelt meer. Graag een motie van wantrouwen tegen de burgemeester en een onderzoek van NRC/FTM is op z'n plaats. Hij is een EGOÏST en WOLF IN SCHAAPSKLEREN! Van het niveau Mark Harbers. Schiphol en alles eromheen stinkt! 'Slaap' en praat lekker verder over de nachtvluchten via de Zwanenburgbaan, de mensonterende Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. Dit zijn banen met woonkernen direct achter de baan. (https://www.aalsmeer.nl/burgemeester-gido-oude-kotte) (https://greenportaalsmeer.nl/bestuur) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346889/burgemeester-aalsmeer-boos-over-besluit-schiphol-weer-gepiepeld) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349010/strafrechtadvocaat-ficq-roept-aalsmeer-op-tot-aangifte-tegen-schiphol-wegens-mishandeling) (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/minister-krimp-schiphol-is-tijdelijk-vanaf-2027-ongelimiteerd-vliegen-met-schone-vliegtuigen~b20be8f9/) | | 12-06-2025 07:00 |
12-06-25 | 06:57 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Goedemorgen Aalsmeer, Goedemorgen Groningen, Goedemorgen Den Haag, Goedemorgen Nederland. Aalsmeerbaan overlast periodemelding 6.30u - 23.00u Permanente mensenrechten schendingen: dag in, dag uit, week in, week uit, jaar in, jaar uit. Kom de ware Schiphol terreur, de AALSMEERBAANTERREUR, beleven in Aalsmeer-Oost/Oranjewijk/Nieuw-Oosteinde/Stommeer. Dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat de meeste overlast van Schiphol wordt gemeld in Aalsmeer en Uithoorn. Ruim 40% van de inwoners van deze gemeenten geeft aan ernstige hinder te ervaren rondom de geluidsoverlast van Schiphol (conform GGD onderzoek uit 2020!), maar toch lijkt niemand er wat aan te doen. Het gebruik van deze baan is ethisch niet verantwoord. In een beschaafd land was deze baan serieus al 10x gesloten, maar wat doet LVNL? Deze baan overdag zelfs meer en meer non-stop primair inzetten onder het mom van leugens (BZO, marginale zichtcondities (wolkenbasis onder 2000 voet en/of zicht minder dan 5 kilometer), wind, onderhoud Kaagbaan, onderhoud afritten Kaagbaan, vegen Kaagbaan, lampen poetsen Kaagbaan, personen op de Kaagbaan gesignaleerd, brand, geen reden, etc.). De secundaire Aalsmeerbaan verwerkt in de dag periode meer starts dan de primaire Kaagbaan. Sinds 2008 waait er een bijzondere wind, niet dat anno 2025 de windrichting nog enige impact heeft op vliegtuigen bij starten of landen. Dat stamt namelijk uit de tijd van de propeller vliegtuigen in de jaren '60. Het aantal starts vanaf de Aalsmeerbaan is sinds 2008 met 69 procent toegenomen naar 64.472 in 2024, terwijl het totaal aantal vliegbewegingen op Schiphol in dezelfde periode met 'slechts' 5 procent is gegroeid. Welkom in het gave Nederland. Om de minuut een toestel... Geluid en uitstoot! Voldoet geheel aan de WHO geluidsnormen voor vliegverkeer... NOT! Er worden hier WHO geluidsnormen overschreden op een manier als bij geen enkele andere Schipholbaan. Het gebruik van de Aalsmeerbaan is de HEL op aarde. Met aanvullend de kansloze niet stille, niet schone en niet zuinige privejet vluchten gerelateerd aan de Schiphol-Oostbaan (altijd open en zelfde aan- en uitvliegroute als de Aalsmeerbaan). 🛑 STOP DATA COOKING (A321 NEO KLM/Transavia: bij opstijgen Aalsmeerbaan min. 74dB en landen 81dB gemeten door Sensornet Aalsmeer! Een privejet minimaal 68dB.) 🛑 STOP HET GROOTSTE LEUGEN VAN NEDERLAND 🛑 LEEF ZORGPLICHT NA! Volg Groningen2.0 LIVE via SensorNet. Aan iedereen: schrijf de Gemeente Aalsmeer aan ([email protected]; [email protected]) en doe aangifte via Bénédicte Ficq (https://schipholwatch.nl/2024/12/09/strafrechtelijke-aangifte-tegen-directies-klm-transavia-en-schiphol/) (https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer) (https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/WHO-richtlijnen%20voor%20geluid.pdf) | | 12-06-2025 06:57 |
11-06-25 | 21:47 | 1187 | Amstelveen | Geluid | De stilste plek van Amstelveen is het Gemeentehuis van Amstelveen. Die gaan in het kader van pappen en nathouden anno 2025 starten met het meten van vliegtuiggeluid. Onder welke steen heeft burgemeester Tjapko Poppens gezeten? Ah hij heeft een verleden bij de KLM, het hoofdkantoor van KLM bevindt zich in Amstelveen en hij is van de VVD. Nederland stinkt. | | 11-06-2025 21:50 |
11-06-25 | 21:24 | 1054 | Amsterdam | Geluid | Het is bijna half tien 's avonds en nog steeds kan ik geen raam open hebben zonder om de haverklap getrakteerd te worden op de herrie van een privévliegtuig dat ook nog op een luttele paar honderd meter zijn gore loodhoudende uitstoot over mijn dak mag dumpen. Regulering, dat is zoooo achterhaald. Mensen die denken dat vrijheid betekent dat iedereen zoveel mogelijk zijn goddelijke gang moet kunnen gaan waarbij andere mensen alleen maar hinderlijk zijn raad ik dringend aan het boek On Freedom van Timothy Snyder te lezen. Want die opvatting, waarin vrijheid gelijkstaat aan het opheffen van belemmeringen, komt uiteindelijk neer op een totaal gebrek aan enige positieve waarde. Zelfs waarheid doet er niet meer toe. Exact het cynisme dat we tegenwoordig zien in de Nederlandse politiek, en bij uitstek in het luchtvaartbeleid dat van leugens en bedrog aan elkaar hangt en waarin het belang en recht van de burger totaal wordt ontkend. | | 11-06-2025 21:39 |