25-06-25 | 17:13 | 1561 | Krommenie | Geluid | Wat jagen ze allemaal over ons hoofd hier, een compleet fluitketelorkest, zware viermotorige brullers, walvis huilers en gillende keukenmeiden. Wanneer hoepelt die Trump eens op dan, tiefen ze eindelijk weer naar Polderbaan en begint de ellende helaas daar weer. Overlast verplaatsen heeft geen zin, krimp daarentegen is de remedie tegen alle luchthaven narigheid. | | 25-06-2025 17:17 |
25-06-25 | 16:31 | 3818 | Amersfoort | Geluid | Blijft druk op de vierde vliegroute Aalsmeer-Hilversum-Amersfoort.
Lufthansa naar München vliegt binnen het kwartier achter KLM München aan.
Want de markt is heilig.
KLM Frankfurt er met veel kabaal achteraan.
Corendon Burgas er weer twee minuten later achteraan.
KLM Praag weer twee minuten later.
Waar ik van baal is dat minister Madlener de vierde vliegroute van tafel heeft geveegd, maar dat Schiphol en de KLM die toch in de praktijk hebben ingesteld via Aalsmeer-Hilversum-Amersfoort.
Dus dat er op deze route, ook drukbevolkt, bovengemiddeld overlast is.
Terwijl er een duidelijk besluit is: geen vierde vliegroute.
Schiphol is een staat in de staat, doet volkomen zijn eigen ding en houdt zich niet aan regels. Heeft geen geldige natuurvergunning en is dus al minimaal tien jaar een illegaal bedrijf. Madlener had dat allemaal nog willen formaliseren ook. En Marjan Rintel vult alleen maar haar zakken.
Weer een hele sleep komt over
Egyptair Cairo
Een privéjet Gulfstream IVSP, dat mag weer door Madleners besluit
Royal Jodanian Amman
.... | | 25-06-2025 16:46 |
25-06-25 | 16:07 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #GidoOudeKotte: wat doet u voor de inwoners van de gemeente Aalsmeer om ons te beschermen tegen de Schiphol terreur? Ah u gaat een symposium houden over een gezondheidsonderzoek? 'Hilarisch', een onderzoek uitgevoerd door de portefeuillehouder Schiphol. Dat gaat het verschil maken en helemaal gezien uw houding. Het start al met tijdrekken. MEDE DANKZIJ U GAAT AALSMEER NAAR DE FILISTIJNEN! Het is heel duidelijk als u niet opstaat voor wat hier gebeurt. CDA? Zoon van een priester? Heeft u wel waarden en normen? EGOÏST! U MOET U HEEL DIEP SCHAMEN! GRENZEN ZIJN OVERSCHREDEN! | | 25-06-2025 16:09 |
25-06-25 | 15:46 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Croatia Government verlaat de NAVO summit, via de Aalsmeerbaan. Deze Bombardier Challenger 604 (10-12 personen) zorgt voor 69 dB(A) gemeten door SensorNet Aalsmeer (Hornweg UB030). Gevolgd door o.a. de A380 naar een land waar ze mensenrechten, klimaat, natuur, etc. ook niet serieus nemen. Dit vliegtuig gaat op 550 feet (167 meter!) over de Oosteinderweg. Ja, daar wonen mensen. SensorNet Aalsmeer (Aalsmeerderweg UB050) meet 85dB(A). U leest het allemaal goed op 167 meter over bewoonde wereld en een straat verder wordt 85dB(A) gemeten. Lang leve onze corrupte en hypocriete overheid. Fantastisch leven, helemaal kapot gevlogen van 7.00u tot 22.30u! Waar leven we nog voor? Om belasting te betalen voor deze waanzin? Emigreren lonkt met de dag meer en meer. Ver weg van dit land. (EK148 from Amsterdam to Dubai https://fr24.com/UAE96R/3af74651) (9ACRO from Amsterdam to Zagreb https://fr24.com/9ACRO/3af74305) (https://project.sensornet.nl/project/aalsmeer) | | 25-06-2025 15:56 |
25-06-25 | 15:40 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #FTM #NRC #gemeenteAalsmeer #GidoOudeKotte: het stinkt (inclusief de Aalsmeerbaan)! U valt gigantisch door de mand. Aalsmeer Vandaag 24 juni 2025. "Voor advocate en longarts gezondheid op één, burgemeester worstelt. Luchtvaartzaken op 27 mei, waren strafrechtadvocate Bénédicte Ficq en kinderlongarts Ismé de Kleer het over één ding unaniem eens: in het Schipholbeleid gaan economische belangen boven de gezondheid van mensen. En voor burgemeester Oude Kotte? Die worstelt over zijn rol als burgemeester." https://aalsmeervandaag.nl/politiek/voor-advocate-en-longarts-gezondheid-op-een-burgemeester-worstelt | | 25-06-2025 15:40 |
25-06-25 | 15:29 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | De burgemeester van de gemeente Aalsmeer, Gido Oude Kotte: ‘Dicht bij de mensen staan, daar ben ik voor gemaakt’. Hij is een CDA politicus en zoon van een priester. Het CDA, of Christen-Democratisch Appel, baseert zijn beleid op christendemocratische waarden en normen, die gericht zijn op een fatsoenlijke samenleving waarin gemeenschapszin, verantwoordelijkheid en respect centraal staan. Ik merk helemaal niks van die waarden en normen. In een fatsoenlijke samenleving was de Aalsmeerbaan permanent gesloten vanwege de ligging ten opzichte van de woonkernen. Inwoners van de gemeente Aalsmeer worden hier over het algemeen overdag vernietigd door de Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. En in de nacht door de Zwanenburgbaan of grondgeluid van de Kaagbaan. En de burgemeester doet helemaal niks om dit te stoppen. Hier speelt meer. (https://aalsmeervandaag.nl/mensen/gido-oude-kotte-dicht-bij-de-mensen-staan-daar-ben-ik-voor-gemaakt) | | 25-06-2025 15:30 |
25-06-25 | 15:10 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Elke dag mega mensenrechten schendingen en mishandeling in Aalsmeer Nieuw-Oosteinde vanwege de Aalsmeerbaan. Wanneer stopt dit??? Met nu weer meer dan 80 dB(A). Wat is dit voor een land??? Wanneer staat er iemand op??? DIT KAN NIET LANGER! (KL871 from Amsterdam to Delhi https://fr24.com/KLM871/3af72116) | | 25-06-2025 15:12 |
25-06-25 | 15:04 | 1182 | Amstelveen | Geluid | Voor degenen in Amsterdam die momenteel veel overlast ervaren: in Amstelveen is dit aan de orde van de dag. Vliegtuigen komen hier soms hele dagen en nachten non stop ieder minuut op 200 meter hoogte over. Om maar te verwensen dat de Buitenveldertbaan maar weer open moet is niet zo chic.
Maak je liever hard om structureel de overlast voor iedereen te verminderen. Sterkte, we weten als geen ander wat jullie deze week ondergaan. | | 25-06-2025 15:06 |
25-06-25 | 13:36 | 2361 | Warmond | Anders | Nu eens géén melding. Het luchtruim is gesloten. Wat een heerlijke rust. Maar ook enigszins droefenis omdat nu weer duidelijk wordt, wat ons allemaal wordt afgenomen door de luchtvaart.
Vliegen is niet reizen. Ga wandelen, fietsen, desnoods trein - en een paar keer in je leven een vliegreis. Dat is voor welvaart/welzijn zoveel beter. | | 25-06-2025 13:39 |
25-06-25 | 13:22 | 1022 | Amsterdam | Geluid | Het is inderdaad niet meer te doen om hier te wonen in deze herrie. Al jaren gaat dit zo, maar het laatste jaar is de herrie zodanig toegenomen dat wij deuren en ramen moeten sluiten. Waar kan ik nog meer bezwaar maken samen met mijn buren en de hele wijk in Amsterdam Noord, die in hetzelfde schuitje zit. Dit is niet meer te doen en het fijne wonen hier verliest zijn charme compleet. | | 25-06-2025 13:26 |
25-06-25 | 13:00 | 1032 | Amsterdam | Geluid | Nieuwe ronde, nieuwe kansen om weer Amsterdam Noord e.o. een uur lang te overladen met herrie.
Ik heb onderstaande brief naar BAS geschreven, mocht het inspiratie bieden om Schiphol en KLM aan te schrijven:
Beste mensen van Schiphol, KLM en BAS,
Om maar met de deur in huis te vallen, hoe vinden jullie zelf dat het gaat? Ik ben inwoner van Amsterdam Noord, en ik woon direct onder de aanvliegroute van de Oostbaan, maar ook onder de route van opstijgende vliegtuigen vanaf de Zwanenburgbaan. Deze vraag - hoe vinden jullie zelf dat het gaat? – heeft betrekking op het gehele kalenderjaar 2025 (en al veel langer om eerlijk te zijn), maar duidelijk versterkt door de ontwikkelingen deze week. Ik zal jullie een gemiddelde dag voorschotelen:
- Ik word wakker (deze week: uit bed geblazen!) door vliegtuigherrie
- Ik ontbijt met vliegtuigherrie, breng daarna mijn kinderen naar school in de herrie, lees de krant in de herrie, en begin dan mijn werkdag
- Als ik naar werk fiets is er herrie, als ik thuis werk is er herrie. Vaak moet ik ramen en deuren sluiten vanwege de herrie. Dat is helemaal als de Oostbaan open is, maar ook als er bij noordenwind om de twee minuten opstijgende vliegtuigen vanaf de Zwanenburgbaan over komen vliegen.
- Als ik ter ontspanning en pauze ga hardlopen, doe ik dat in de herrie; hetzelfde als ik ’s avonds ga voetballen: herrie.
- Tijdens het werken, herrie; als ik ga koken: herrie; ’s avonds tijdens het voetballen of op de bank, herrie.
Uiteraard geeft de Oostbaan qua decibellen meer overlast dan de Zwanenburgbaan, maar het is de frequentie. Die is echt killing. Ik heb echt niets tegen 3-4 vliegtuigen per uur boven mijn hoofd. Maar 30 vliegtuigen per uur is meer dan ik kan verdragen. Natuurlijk zitten er periodes van rust tussen, maar is dat niet hoe het zou moeten zijn? Stilte als uitgangspunt, met af en toe een vliegtuig? Nu is herrie de norm, en ben ik blij dat het af en toe stil is. Ook snap ik best dat een baan onderhouden moet worden (de Buitenveldertbaan) – al is dat als ik artikelen in Het Parool en NRC van de afgelopen weken moet geloven ook nogal op slinkse wijze gegaan. Ook snap ik dat er nu een VN- top is met aangepast vliegverkeer – maar was ons niet juist nu meer rust beloofd?
Dus: hoe vinden jullie zelf dat het gaat? Waarom kan ik Schiphol hier niet direct op aanspreken? Hun website verwijst naar jullie namelijk. Krijgen mevrouw Rintel en de heer Van Oord dit te lezen? Waar kan ik een officiële, formele klacht indienen? Waar is het loket voor compensatie? Het lijk me niet meer dan normaal dat bewoners onder de Oostbaan in elke geval iets aan compensatie krijgen voor de herrie deze week?
Hoe vinden jullie zelf dat het gaat? Graag jullie visie en antwoord hierop, en stuur me alsjeblieft niet van het kastje naar de muur, en gooi me niet dood met allerlei standaard cliché antwoorden.
Hoe vinden jullie echt dat het gaat?
Met vriendelijke groet, | | 25-06-2025 13:08 |
25-06-25 | 12:28 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | AALSMEERBAANTERREUR Overheid, wanneer worden wij beschermd? NOODSIGNAAL! 85dB(A) (!!!) gemeten door SensorNet Aalsmeer, A.H. Blaauwstraat. WIJ PIKKEN HET NIET MEER! Schiphol bevindt zich in deze vorm op deze locatie op een doodlopend spoor. WORD WAKKER! (KL735 from Amsterdam to Willemstad https://fr24.com/KLM163/3af69888) (https://project.sensornet.nl/project/aalsmeer) | | 25-06-2025 12:29 |