25-06-25 | 23:33 | 1054 | Amsterdam | Geluid | Denk je dat de kust na de nodige herrieperioden vandaag veilig is en heb je om half twaalf 's avonds de ramen en balkondeuren openstaan - de thermostaat geeft nog 24,5 graden aan - komt er met snerpend geraas weer zo'n laagvliegend stuk tuig over. De luchtvaart domineert ongevraagd, illegaal en totaal onnodig onze leefomgeving. Hoog tijd dat deze sector minstens gehalveerd wordt. | | 25-06-2025 23:41 |
25-06-25 | 22:58 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #Zembla #KLM Sinds december 2021 is er niks veranderd. Kijk nog eens Zembla uit december 2021 (!) terug: "ZIEK VAN SCHIPHOL". En KLM heeft een melding systeem voor onveilige situaties op het platform. Dit lijkt op het meldsysteem van BAS. Bedankt voor uw melding, hoppa de doofpot in. Met dank aan onze zorgzame overheid. Welterusten. "Zo'n twintigduizend platformmedewerkers van Schiphol werken dag in dag uit in de uitlaatgassen van vliegtuigen en dieselvoertuigen. Het personeel maakt zich zorgen over de gezondheidsschade die de dampen kunnen veroorzaken. Een van de medewerkers vertelt: 'Ik ken medewerkers met longkanker, maagkanker, stembandkanker. Allemaal voordat ze de pensioenleeftijd bereikten.' De Tweede Kamer wil al jaren dat de gezondheid van het grondpersoneel wordt onderzocht, maar dat is nog steeds niet gebeurd. Waarom niet? Zembla onderzoekt wat de luchtverontreiniging op Schiphol betekent voor de mensen die daar werken en of ze daartegen beschermd worden." (https://npo.nl/start/serie/zembla/seizoen-21/ziek-van-schiphol/afspelen) | | 25-06-2025 23:00 |
25-06-25 | 20:57 | 1215 | Hilversum | Geluid | Ook ik ben in Hilversum komen wonen vanwege o.a. de rust en het groen. Maar de geluidsoverlast is hier inmiddels gigantisch!! Die vliegtuigen komen echt niet op 3000 m over zoals te zien is op de site van BAS. Ze bulderen de hele dag maar door. Ik werk in Amsterdam Centrum en daar komen ze bijna nooit over. Daar ervaar ik rust waarmee het is gedaan zodra ik de trein uitstap in Hilversum. Waarom accepteren we deze allesoverheersende en verwoestende overlast? Waarom wordt de overlast niet geminimaliseerd en het restant niet gespreid en verdeeld wordt? Waarom staan we toe dat onze aarde en onze leefgemeenschappen verziekt worden door uitstoot en herrie? | | 25-06-2025 22:36 |
25-06-25 | 22:26 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Clown 🤡 BAS zegt "● Van 20:40 tot 22:10: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24) en Aalsmeerbaan (18L);
● Van 22:10 tot 07:00: Landen Zwanenburgbaan (18C), starten Kaagbaan (24);", maar verkeersleider Adriaan gaat tot minimaal 22.25u door met de "secundaire" Aalsmeerbaan. Goed voor minimaal 15 extra vluchten, namelijk één per minuut. En voor morgen wordt gesproken over het volgende: "In verband met een zwakke wind uit noordelijke richtingen, gedurende de nacht ruimend naar zuidoostelijke richtingen, gedurende morgenochtend kans op marginale zichtomstandigheden (zicht minder dan 5.000 meter en/of een wolkenplafond van onder de 2.000 ft.)," Dan weet je het wel, zoveelste leugen om de Aalsmeerbaan permanent in te zetten. Maar landen Schiphol-Oostbaan en starten Aalsmeerbaan was natuurlijk geen probleem. Slaap lekker allemaal! (https://bezoekbas.nl/project/25-06-2025-baangebruik-vanavond-vannacht-en-morgenochtend/) En terwijl ik dit schrijf gaat de A380 ook nog de lucht in via de ingekorte Aalsmeerbaan. 22.31u. (EK150 from Amsterdam to Dubai https://fr24.com/UAE150/3af8ba20) | | 25-06-2025 22:32 |
25-06-25 | 22:20 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Schiphol en KLM graven hun graf. 22.20u en er wordt nog steeds gestart vanaf dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan: de Aalsmeerbaan. Ik ben de tel kwijt, maar dit gaat richting de 500 vluchten, alleen vandaag. F*CK YOU GEMEENTE AALSMEER! F*CK YOU!!! HELE DIKKE 🖕!!! DY1259 from Amsterdam to Oslo https://fr24.com/NOZ9JL/3af8b602 | | 25-06-2025 22:20 |