Meldingen Gemeente Zaanstad

Toont 1 - 20 van 42112 meldingen uit de gemeente Zaanstad
Datum Tijd Postcode Plaats Oorzaak Value
12-04-25 19:12 1567 Assendelft Geluid Rot op met die herriegoot, over ons huis.Hoe pest je mensen weg.....😡 12-04-2025 19:13
12-04-25 18:17 1561 Krommenie Milieu Hoe een zakenman zijn helihaven aan huis kreeg. Tot ontsteltenis van natuurbeheerders en omwonenden lijkt het dat een voormalig ondernemer in eiwitpoeder een privé-helikopterhaven te mogen openen in Barneveld. PAL naast de natuurgebied en woonhuizen. Hoe lukt hem dat? Als succesvol ondernemer in eiwitpoeder en kippeneieren had veelvlieger Jan van de Steeg het op een zeker moment wel gehad met de rijen op Schiphol. Op weg naar zijn buitenlandse klanten ging ook Privium, de douaneroute met controle via irisscanners hem niet snel genoeg. In zijn kantoor, gevestigd in een hangar in zijn achtertuin in Barneveld, legt Van de Steeg (69) met een shagje in haar mondhoek uit hoe hij op het idee kwam zijn helikoptervliegbrevet te halen. En werk ging maken van een helikopterhaven in zijn achtertuin. Zodat hij voortaan vanuit huis met de snelheid tot 278 km per uur in een cirkel van zo’n 1100 km rond Barneveld zijn leveranciers van eieren kon gaan bezoeken. In de ochtend weg, ‘s avonds terug’. Een verdieping lager is zijn zwart-goude Airbus EC120B Colibrie te zien. Ready for take-off. Ondanks de weerstand in Barneveld is ondernemer Van de Steeg hard op weg naar een permanente vergunning. Met name doordat hij regelde dat ergens anders in de gemeente, in Kootwijkerbroek, een helihaven sluit als die van hem doorgaat. De uitruil is een belangrijke reden dat de provincie akkoord ging met Van der Steegs helikopterhaven. De bestaande helihaven in Kootwijkerbroek ‘is aanzienlijk dichterbij Natura 2000-gebied De Veluwe’, schrijf de provincie in antwoorden op zienswijzen. 690m in plaats van 5300 bij Van de Steeg. Bovendien wordt het aantal toegestane vliegbewegingen afgeroomd. Van der steeg kan jaarlijks straks 750 vliegbewegingen maken, waar in Kootwijkerbroek nu nog 5000 zijn toegestaan. En dus concludeert de provincie dat de natuur ook vooruitgaat: ‘Verplaatsing komt ten goede aan doelstelling van de Veluwe.’ In elk geval op papier, dat die helikopterhaven in Kootwijkerbroek ‘niet zoveel wordt gebruikt’ zoals de eigenaar Jako Landbouwmachines zelf zegt, is voor de provincie niet relevant. De helicopterhaven kan immers weer ten volle in gebruik worden genomen. Dit betekent in potentie vlakbij de Veluwe ruim zes keer zoveel gevlogen kan worden als straks is toegestaan in Barneveld. Andersom geredeneerd kun je ook zeggen: met bijna een in ongebruik geraakte vergunning wordt straks weer volop gevlogen. Volkskrant.nl 12-04-2025 18:20
12-04-25 17:47 1562 Krommenie Geluid Herrie!!! 12-04-2025 17:47
12-04-25 16:01 1567 Assendelft Geluid Kan ik ergens aangifte doen voor zware mishandeling en vergiftiging? Het gaat volledig mis in Zaanstad… niemand helpt, de enige uitweg is verhuizen, schande! 12-04-2025 16:03
12-04-25 15:46 1561 Krommenie Geluid Niet alleen geluid maar ook kerosinedampen boven Krommenie. Vanaf vanmorgen vroeg tot nu iedere halve minuut vliegtuigen dwars over Krommenie. Het is niet meer te doen! Wie van de gemeente Zaanstad komt nu eens echt voor ons op?? 12-04-2025 15:49
12-04-25 12:46 1561 Krommenie Anders Opinie: ‘Dat Schiphol XR-demonstranten tien jaar de toegang ontzegt om protest tegen veelvliegen, is een aanval op het demonstratierecht’ Omdat klimaatactivisten er de orde en veiligheid zouden hebben verstoord, heeft Schiphol ze voor jaren aan toegangsverboden opgelegd. Een inperking van het demonstratierecht, zegt Simone Wiegman van Extinction Rebellion – en vooral een poging om tegengeluid te verstommen. ‘Hoewel demonstraties overlast mogen veroorzaken, konden in dit geval alleen enkele veelvliegers geen koffie drinken in de lounge’ Schiphol heeft daarom onlangs 36 klimaatactivisten toegangsverboden van vijf en tien jaar opgelegd, omdat zij achter de security wilden protesteren tegen het Frequent Flyerprogramma van KLM. Extinction Rebellion (XR) noemt dit een gevaarlijke onderdrukking van het demonstratierecht en een disproportionele beperking van de bewegingsvrijheid. XR demonstreerde op 8 maart voor de twaalfde keer vreedzaam tegen Flying Blue, het spaarprogramma van KLM dat veelvliegen beloont. Het demonstratierecht houdt in dat je mag demonstreren op een afstand binnen zicht en gehoor van het onderwerp van je demonstratie, ook wanneer dat zich op een privéterrein bevindt. In dit geval is de Frequent Flyer Lounge, waar KLM ‘elite’-passagiers die veel vliegen verwent met gratis hapjes en drankjes, de meest logische plek om te demonstreren. Schiphol beweert dat het een kritieke functie heeft, omdat de luchthaven Nederlanders met de rest van de wereld verbindt: ‘Mobiliteit is essentieel voor mens en maatschappij.’ Maar uit onderzoek van het Kennisinstituut voor Mobiliteitsbeleid bleek onlangs dat lang niet alle Nederlanders gebruikmaken van Schiphol. De helft van alle Nederlanders vloog niet. Slechts 25 procent van de Nederlanders is verantwoordelijk voor 75 procent van alle vluchten. Schiphol beperkt nu activisten in – volgens hen – onmisbare mobiliteit, omdat zij kritiek hebben op het belonen van extreem vlieggedrag. Volgens Schiphol hebben de demonstraties ‘de orde en veiligheid binnen het luchthavengebied verstoord en overlast veroorzaakt’. De overlast was echter telkens zeer gering, en dat is geen toeval. Onze campagne richt zich niet tegen passagiers of personeel, maar tegen een systeem dat veelvliegen beloont. En hoewel demonstraties overlast mogen veroorzaken, konden in dit geval alleen enkele veelvliegers geen koffie drinken in de lounge. Veiligheid .. Tot onze eigen verbazing bleek al tijdens de eerste demonstratie dat het mogelijk was om met tientallen activisten achter de security te komen op één annuleerbaar ticket. In tegenstelling tot een simpel bioscoopkaartje waren de QR-codes op boardingpasses vele malen te gebruiken. Er werd nauwelijks gecontroleerd of de naam op de boardingpass overeenkwam met het ID. Sterker nog, bij constatering hiervan in december werd meerdere activisten een fijne demonstratie toegewenst door de Koninklijke Marechaussee. Het toegangsverbod is eerder ingegeven door de wens om tegengeluiden te verstommen, dan door zorgen om de veiligheid. Deze week werd bekend dat de CO2-uitstoot van de Nederlandse luchtvaart het hoogste niveau ooit heeft bereikt. KLM en Schiphol claimen dat technologische stappen de luchtvaart kunnen verduurzamen, maar de emissiereducties die zij hiermee bereiken, zijn veel te klein. Reducties worden overschaduwd door ongebreidelde groei, wat Schiphol zelf ook toegeeft: ‘Als de luchtvaart met de huidige snelheid blijft doorgroeien, gaan wij onze klimaatdoelen niet halen.’ De enige échte oplossing is krimp. Hoe meer uitstoot, hoe meer voordeel .. Groei van de luchtvaart ontstaat niet vanzelf, maar wordt aangejaagd door KLM. Met marketing stimuleert en normaliseert KLM veelvliegen van een kleine groep reizigers. Spaarprogramma Flying Blue is hiervan het meest extreme voorbeeld. Dit programma beloont mensen die al bizar veel vliegen met éxtra gratis vluchten. Hoe meer CO2 iemand uitstoot, hoe meer voordeel. Het is tijd dat Schiphol stopt met het criminaliseren van vreedzaam protest en ook haar eigen rol in de klimaatcrisis onder ogen ziet. Het zou Schiphol sieren om de toegangsverboden in te trekken en in plaats daarvan de huurcontracten van KLM’s lounges op te zeggen. Help ons door uw ervaring te delen .. Ingezonden opniesstuk Parool.nl 12-04-2025 12:51
12-04-25 12:20 1561 Krommenie Geluid Abnormaal dit, wij willen gewoon eens een dagje géén gierende en stinkend walmende brullers van en naar Schiphol boven het dorp. 12-04-2025 12:23
12-04-25 11:35 1567 Assendelft Geluid KRIMPEN! 12-04-2025 11:35
12-04-25 11:34 1561 Krommenie Geluid En alweer verrotte dubbele banen boven Krommenie-Assendelft. Wat een bende! 12-04-2025 11:34
12-04-25 09:35 1561 Krommenie Geluid 156 en stuk voor stuk brullers tot dusver vandaag over de Noord- en West Zaanstreek. Gigantische overlast en vervuiling, maar tevens burgers waar niet naar geluisterd wordt. Nederland wijst wereldwijd graag met het vingertje naar misstanden elders, maar ondertussen gebeurt hier in eigen land ook van alles dat feitelijk gewoon kwalijk is. 12-04-2025 09:40
12-04-25 09:26 1561 Krommenie Geluid 2 uur lang dubbele banen landers boven ons hoofd en daarnaast opstijgers. Het mag duidelijk zijn dat Schiphol & con niets en niemand omziend te werk gaan en vervolgens mooie praatjes ophangt waarom dat nodig is. Krimp luchthaven is gewoon noodzaak! 12-04-2025 09:29
12-04-25 09:19 1561 Krommenie Geluid 25 graden Perfect terrasweer: mogelijk warmste dag van 2025 tot nu toe. Een heerlijke zonnige voorjaarsdag zouden wij tegemoet gaan, aldus de weersverwachting. Ja de lente hangt in de lucht maar ook Schiphol die de boel weer eens structureel komt verknallen, vervuilen. Niks terrasweer maar opgehokt hopen dat Schiphol nu eindelijk eens op gaat rotten! Niks dan zware narigheid met die luchthaven. 12-04-2025 09:22
12-04-25 09:11 1561 Krommenie Geluid We hoeven ons haar helemaal niet meer te föhnen na het douchen hier! Nee we steken hier gewoon ons hoofd buiten het raam en de gierende straalmotoren blazen onze lokken wel droog. Echter niet bepaald gezond, schoon of laat staan fris, maar dit terzijde. 12-04-2025 09:13
12-04-25 09:07 1561 Krommenie Geluid Al ruim anderhalf uur dubbel banen, en absoluut gekkenhuis, wat een asociaal gedrag zeg! 12-04-2025 09:08
12-04-25 09:00 1551 Westzaan Geluid Even vijf minuten langer liggen zonder wekker gewoon vijf keer de herrie tellen 12-04-2025 09:01
12-04-25 08:49 1561 Krommenie Geluid Industrieterrein Krommenie draait weer op volle toeren. Enorme herrie en de luchtkwaliteit wordt op volle toeren nog meer naar de bliksem geholpen. 12-04-2025 08:51
12-04-25 08:36 1561 Krommenie Geluid Veel geluid 12-04-2025 08:36
12-04-25 08:33 1561 Krommenie Geluid Herrie 12-04-2025 08:33
12-04-25 08:25 1561 Krommenie Geluid Al een lange tijd veel geluid 12-04-2025 08:25
12-04-25 08:20 1561 Krommenie Geluid Veel geluid 12-04-2025 08:21

Pagina's