04-05-25 | 07:15 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Na de eerste herrie om 06:55 u heb ik nog een poging gedaan om weer in slaap te vallen, maar na schaamteloze voortzetting van de overlast zit ik nu met een kop koffie achter de PC, mijn ergernis van mij afschrijven. Onwillekeurig komt de term "(joods)-christelijke" traditie in mij op waar de PVV en VVD de mond van vol heeft. Merkwaardig dat deze traditie geen opgeld doet op de meest christelijke dag die we kennen, de zondag! De zondagsrust heeft de PVV / VVD van hun stellingname uitgezonderd, deze past niet in hun andere "tradities" zoals luchtvaart knuffelen. | | 04-05-2025 07:23 |
04-05-25 | 06:55 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Zondagochtend 06:55 u, het startschot is gegeven .......! | | 04-05-2025 06:58 |
03-05-25 | 12:40 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Het is werkelijk schokkend hoe er aan de lopende band pal over de bebouwde kom wordt gevlogen. Het ene toestel na het andere en ook nog eens op geringe hoogte ook. Het begon vanochtend om al 06:28 uur. De vlieglobby mag dan roepen dat overlast vermeden wordt, maar als je hun betoog goed leest zie je dat er ook staat "zoveel mogelijk". En "zoveel mogelijk" blijkt dus te staan voor "niet" want in de tijd dat ik deze melding maak, zijn er al drie vliegtuigen overgekomen. Ik moest de buitendeur even sluiten om me te kunnen concentreren. Het kabinet "Wilders 1" moet maar zo snel mogelijk vallen zodat we verlost zijn van deze luchtvaartknuffellaars. Het geeft hoop op een ander beleid. | | 03-05-2025 12:54 |
03-05-25 | 12:34 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Zolang het noordenwind is, en dat blijft het de komende dagen nog, zijn we van herrie boven ons dak verzekerd. Er wordt consequent dwars over de bebouwde kom gevlogen, overlast beperken is totaal geen punt van aandacht. Madlener had in Leiden moeten blijven wonen, dan had hij pas ècht recht van spreken. | | 03-05-2025 12:37 |
03-05-25 | 12:19 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Gebrul en gefluit van KLM Cityhopper. Hoe is het toch mogelijk dat een industrie zo veel vrijheid krijgt om naar eigen inzicht te handelen? | | 03-05-2025 12:20 |
03-05-25 | 06:28 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | NATUURLIJK, waarom ook niet. Zaterdagochtend 06:28 uur, het kan ze ook geen duvel schelen. Barry kan lekker uitslapen daar in Rockanje. Het wordt ons niet gegund: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bvi#3a29844d | | 03-05-2025 06:34 |
02-05-25 | 22:10 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Er wordt weer lukraak, vaak en laag (onder de 600 m) over ons dak gevlogen. Hallo mensen, het is al ruim na 22:00 uur. De luchtvaartlobby roept dat Flightradar24 niet de juiste hoogte zou aangeven ..... maar deze hoogte klopt wel! Schuif het toestel maar eens door tot op de landingsbaan, daar staat de hoogte op 0 FT. En boven onze wijk op 1.950 FT (is 594 meter)!! Zie: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bch#3a28ea8a | | 02-05-2025 22:14 |
02-05-25 | 09:21 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Een terugblik op maanden aan vliegbewegingen heeft mij geleerd dat beperking geluidsoverlast totaal geen issue is. Ja, het wordt met de mond beleden. Maar de praktijk wijst anders uit. Het leek wel of er in het centrum van Leiden een vliegtuigbaken stond (en nog steeds staat). Er werd en wordt zonder enige scrupules dwars over Leiden en randgemeenten gevlogen, met grote regelmaat. We leven in een post-waarheid tijdperk. De politiek roept zonder gene dingen die gewoonweg niet waar zijn. Er wordt niet gestreefd naar "minder hinder", LNVL wikkelt het luchtverkeer af en "thats it". En als dat dwars over Leiden (en randgemeenten) is, jammer dan. Madlener vindt dat je dan maar moet verhuizen, als je er last van hebt. | | 02-05-2025 09:49 |
01-05-25 | 16:59 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Dat het hier nu betrekkelijk rustig is (eindelijk, na weken van herrie) is geen verdienste van de vliegindustrie maar van de windrichting. De herrie wordt nu gewoon bij een ander gedeponeerd. De weersvooruitzichten voorzien na komend weekend het terugkomen van de noordenwind en dan zal het weer gedaan zijn met de rust hier. Ik hoop dat ons IN het weekend nog gegund wordt even wat langer op bed te liggen dan 06:45 uur (de gebruikelijke start van de herrie). Dan kunnen we even op een normale manier (wat is normaal tegenwoordig) opladen na een drukke werkweek. | | 01-05-2025 17:06 |
01-05-25 | 13:46 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Mei begint weer goed. Eén stroom vliegtuigen over de Randstad. | | 01-05-2025 13:47 |
01-05-25 | 10:18 | 2353 | Leiderdorp | Anders | Een krantenkop, vandaag: "Beleggers positief over cijfers Air France - KLM". Rauwe werkelijkheid. Deze "cijfers" zijn het enige waar het allemaal om draait. De rest (lawaaioverlast, milieuvervuiling, klagende omwonenden) zijn obstakels die alleen maar geld kosten. | | 01-05-2025 10:22 |
30-04-25 | 19:29 | 2353 | Leiderdorp | Anders | Er is steeds meer geluid en dat is ongezond, zie https://nos.nl/video/2565576-er-is-steeds-meer-geluid-en-dat-is-ongezond | | 30-04-2025 19:29 |
30-04-25 | 10:38 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Als het LVNL echt menens was (samen op weg naar minder hinder), dan zouden ze niet een Boeing 747 van Saudia Cargo op 700 m hoogte dwars over ons dak en dwars over het centrum van Leiden sturen. Maar het is ze niet menens, blijkt nu weer. | | 30-04-2025 10:58 |
29-04-25 | 21:06 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Het leek zo'n rustige avond te worden, maar nee hoor. Daar is weer dat rijtje die dwars over de Randstad op Schiphol aanvliegt. Hoe kan het ook eigenlijk ander ...... | | 29-04-2025 21:07 |
29-04-25 | 06:58 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Nepkrimp van minister Madlener, zo is het maar net! Vanaf 06:30 u herrie boven ons dak ("stille vliegtuigen"). Men maakt brutaal gebruik van het momentum wat door Madlener ontstaan is. Al maanden komen hier ruim voor 07:00 u talloze toestellen over. De overlast is flink toegenomen. | | 29-04-2025 07:04 |
29-04-25 | 06:32 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | KLM wordt met de dag brutaler en arroganter (geruggensteund door Barry). Het is nog maar nèt 06:30 uur of met gebulder dwars over Zuid-Holland en dwars over onze daken: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bvb#3a1a2d4d | | 29-04-2025 06:37 |
28-04-25 | 19:14 | 2353 | Leiderdorp | Anders | In de NRC lees ik een treffende krantenkop: Gedogen geluidsoverlast Schiphol blijkt ‘juridisch kwetsbaar’. Waarom is dit zo treffend? Omdat die ene zin precies aangeeft waar het om draait. Het zal de vliegindustrie een zorg zijn hoeveel geluidsoverlast ze veroorzaken, het wordt door Den Haag allemaal prima gevonden (gedoogd). De enige grens die de vliegindustrie vreest, is de juridische houdbaarheid van deze gedoogconstructie. Die grens gaat nu wankelen en opeens wordt men zenuwachtig. Deze krantenkop ontkracht meteen ook alle mooie woorden uit Den Haag en die van LVNL, Schiphol en KLM ("samen op weg naar minder hinder" en uitingen van gelijke strekking). Gedogen van herrie is toch niet te rijmen met die mooie woorden? Het is en blijft business en zolang de aan de veroorzaakte overlast geen prijskaartje hangt, die verrekend moet worden in de vliegticket, zal overlast een bijzaak blijven. Die ene krantenkop toont aan dat ‘juridisch kwetsbaar’ het enige is wat in het Schipholdossier telt. | | 28-04-2025 19:33 |
28-04-25 | 13:34 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | @Aalsmeer (transponder uit): ik zie hem gewoon nog tot op het platform: https://www.flightradar24.com/data/flights/kl1800#3a17f211 | | 28-04-2025 13:34 |
28-04-25 | 12:55 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | @ Amsterdam (Open Lelystad voor dat buurt verkeer). Dat zal geen moer helpen. De vrijgekomen slots zullen ingevuld worden door nog meer intercontinentale vluchten. De totale omvang van het aantal vliegbewegingen (en daarmee de herrie) boven ons land zal met de opening van Lelystad alleen maar (dramatisch) toenemen. Het door de overheid aangevoerde argument dat Lelystad Schiphol zal "ontlasten" is een van de vele misleidingen in het Schipholdossier. Het èchte knelpunt wil met niet aanpakken: stoppen met Schiphol als grote luchtvaarthub in het mondiale luchtverkeer. Uit alle hoeken van de wereld worden mensen hiernaartoe gevlogen om alleen maar over te stappen op een andere vlucht. Weg met die luchtvaarthub, Nederland blijft uitstekend bereikbaar met alleen een vliegveld voor eigen gebruik. Economen hebben dat berekend. Met 270.000 vluchten is 91% van de zakelijke belangen gedekt, met 350.000 vluchten 96% van de zakelijke belangen. Alles daarboven is nodeloze overlast en het brengt nauwelijks wat extra op. | | 28-04-2025 13:03 |
28-04-25 | 11:55 | 2353 | Leiderdorp | Anders | Er wordt de laatste uren weer lekker veel over onze daken gevlogen. Het gevoel dat we er totaal niet toe doen, wordt bij mij steeds sterker. Alle mooie woorden uit Den Haag, van LVNL, Schiphol en KLM hebben alleen maar tot doel het legitimeren van verdere groei van de luchtvaart. Met de meest onmogelijke berekeningen probeert men aan te tonen dat de herrie wel meevalt. Terwijl het heel simpel is: elk passerend vliegtuig produceert veel lawaai, ook die zogenaamde stille toestellen. In het gunstigste geval, overdag, wordt de rust in je leefomgeving ernstig verstoord. Rustig in de tuin zitten, ramen open hebben, het wordt een luxe kwestie. In het slechtste geval, 's nachts, gaat je nachtrust er totaal aan kapot. Ook dat probeert men de bagatelliseren of te bekritiseren ("nachtvluchten cruciaal voor betaalbaarheid vliegen"). Met, berekende, geluidscontouren van Schiphol wil men suggereren dat geluidsoverlast buiten deze contouren domweg niet bestaat. Eén blik op het gevisualiseerde meldingenoverzicht op vliegherrie.nl toont aan dat een driehoek van ca 90 bij 90 bij 90 km (zeker 3.000 km² ) veel tot ernstige geluidshinder van Schiphol ondervindt! Hier wonen 2 tot 3 miljoen mensen. Het is van de zotte dat wij de rechter er bij moeten halen om onze rechten te laten gelden. Ons recht op een schone en rustige leefomgeving, ons recht op goede nachtrust. Vanuit de visie van de vliegindustrie is dat recht geen vanzelfsprekendheid maar een sta in de weg voor hun ambities. De wereld op zijn kop, gefaciliteerd door Den Haag. | | 28-04-2025 12:29 |