28-05-25 | 00:24 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Ook dit Transavia toestel lapt de regels (nachtregime) aan zijn laars: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-yhv#3a870c8a | | 28-05-2025 00:24 |
28-05-25 | 00:19 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Het is ontaard in een bandeloze rotzooi. Afgelopen maand al een paar maal ver na middernacht een Transavia toestel over mijn dak gehad, LNVL vindt het allemaal prima. En nu weer een toestel welke dwars over het Groene Hart doorsteekt naar Amsterdam. Nachtregime? Nooit van gehoord: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-hsw#3a871e79 | | 28-05-2025 00:22 |
27-05-25 | 23:58 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Een hele rij toestellen van Transavia komt thuis (Faro, Barcelona, Lissabon, Malaga, Gran Canaria, Sevilla, Alicante, Kefalonia, Athens, Rhodes, Bari, Heraklion) . Deels eerst dwars over de Randstad, deels via de 4e aanvliegroute en daarna allemaal dwars over Amsterdam om te gaan landen op de Oostbaan. Het is zowat middernacht en het meeste moet nog komen. Bij het aanschouwen van deze gang van zaken moet ik weer eens denken aan die uitspraak van Marcel de Nooijer (CEO Transavia): "Nachtvluchten cruciaal voor betaalbaarheid vliegen". Wat een keiharde, niets ontziende business is het toch. De inzittenden van deze toestellen, een "betaalbaar" stedentripje achter de rug, beklagen zich misschien over het late tijdstip van thuiskomst. Maar hun zelfverkozen ongerief valt compleet in het niet bij de lawaaiterreur die vele hardwerkende Nederlanders (de speerpunt van de PVV/VVD) op dit moment te verduren krijgen. Mensen die alweer om 06:00 uit de veren moeten voor een lange werkdag, en een fatsoenlijke, nee, broodnodige nachtrust ontnomen wordt. Het is werkelijk een schandelijke vertoning. Met de groeten uit Den Haag (excuus, Rockanje). | | 28-05-2025 00:06 |
27-05-25 | 22:01 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Soms denk ik dat ik de wind rond het huis hoor waaien, een te verwachten geluid op dit moment. Nee het is het gerommel van starters vanaf de Kaagbaan. Ons nieuwe leefmilieu ...... | | 27-05-2025 22:03 |
27-05-25 | 01:25 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Allemachtig, wat een rotherrie midden in de nacht! Ja hoor Transavia! Het kan ze geen ruk schelen: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-hbm#3a835a9c en https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-hxc#3a837d78 | | 27-05-2025 01:28 |
26-05-25 | 19:42 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Er wordt weer driftig (geruisloos) dwars over de hele Randstad gevlogen om vervolgens de landen op de Oostbaan. Inmiddels een volwaardige 6e baan van Schiphol. Alle begrippen bij Schiphol zijn (op)rekbaar. De Oostbaan geldt als 'minst preferente' baan: alleen bij uitzondering in uitzonderlijke weersomstandigheden, zoals bij zware zuidwesterstormen zou de baan gebruikt gaan worden. Zware zuidwesterstormen beginnen volgens Schiphol dus tegenwoordig al bij 5 bft. Bij het "linkse" KNMI ligt de grens pas bij 9 bft ... Het aantal vluchten is de afgelopen jaren geëxplodeerd, blijkt uit een inventarisatie van Het Parool. De Onderzoeksraad voor Veiligheid (OVV) verordonneerde vorig jaar juist de ‘kleine baan’ op Schiphol-Oost niet te gebruiken voor grote verkeersvliegtuigen. Schiphol lapt, zoals gebruikelijk, zoveel mogelijk aan z'n laars. | | 26-05-2025 19:48 |
26-05-25 | 16:45 | 2353 | Leiderdorp | Anders | In de NRC van vandaag een stuk over de werkwijze van het ministerie van Landbouw en stikstof: decennia van bagatelliseren, verdoezelen, hinderen, (opnieuw) onderzoeken, ondermijnen, compliceren, uitstellen. Waar ken ik die werkwijze ook alweer van ??? | | 26-05-2025 16:47 |
26-05-25 | 11:08 | 2353 | Leiderdorp | Anders | Irritant dat de overheid het narratief maar blijft vasthouden dat een groot en vooral groter Schiphol onvermijdelijk is. Terwijl het tegendeel allang duidelijk is èn bewezen! Voor wie zitten ze daar nou, in Den Haag? | | 26-05-2025 11:11 |
25-05-25 | 16:18 | 2353 | Leiderdorp | Anders | Goed nieuws: straaljagers op Lelystad wil het kabinet wel, maar die vakantievluchten hebben nu geen politieke steun. Vakantievluchten op Lelystad is verkapte uitbreiding van Schiphol terwijl we juist willen krimpen. Alleen de PVV en VVD waren voor openstelling Lelystad voor vakantievluchten. De BBB wil niet dat de luchtvaart wél en boeren níet worden geholpen met hun stikstofproblemen. In Lelystad denken ze nog steeds dat burgerluchtvaart hen "maatschappelijk en economisch rendement" gaat opleveren...... Wensdenken. De maatschappelijke kosten die de vluchtvaart met zich meebrengt (lawaai, vervuiling) worden niet in rekening gebracht bij de vervuiler. Dàt probleem moet eerst opgelost worden, Lelystad zal er dan anders over gaan denken. | | 25-05-2025 16:24 |
25-05-25 | 14:53 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Ik durf het haast niet te melden ..... het is hier alweer uren stil. Ik weet niet wat ik meemaak, zo kan het dus ook. Nee, zo moet het dus ook! Geen vrijwel permanent smerig geluid van straalmotoren. Geen ergernis om een overheid die vindt dat het allemaal wel meevalt en dat met de meest ingewikkelde formules tracht te bewijzen. Nee, rust. Heerlijk! Helaas zullen er niet opeens minder toestellen Schiphol aandoen, anderen zitten nu in de herrie. Zo weerbarstig is de praktijk. | | 25-05-2025 14:58 |
25-05-25 | 14:36 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Terug van vakantie? Verschillen moeten er zijn .... https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-aca#3a7dede4 | | 25-05-2025 14:37 |
24-05-25 | 13:39 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Kabaal van KLM naar Sao Paulo die dwars over onze wijk aan het opstijgen is. | | 24-05-2025 13:39 |
24-05-25 | 10:26 | 2353 | Leiderdorp | Anders | In de NRC van deze zaterdag en groot en uitstekend artikel over het Schipholdossier: "Wonen onder Schiphol: slapeloos, radeloos, rechteloos". Ik vrees alleen dat Madlener dit afdoet met "ook maar een mening". Zie zijn eerdere uitspraken als "'Als hinder van Schiphol je leven gaat beheersen, kun je beter verhuizen". De PVV-bewindsman beschrijft zichzelf als een groot aanhanger van ‘onze Blauwe Zwaan KLM’. Schiphol en de luchtvaart bieden Nederland welvaart en vrijheid, betoogt hij. “We moeten blij zijn dat we kunnen vliegen.” Dat zijn dus de uitspraken van onze "volksvertegenwoordiging" ......... | | 24-05-2025 10:32 |
23-05-25 | 13:34 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Heerlijke (nou ja) herrie van Qatar Airways dwars over onze wijk. | | 23-05-2025 13:34 |
23-05-25 | 13:06 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Aan alle kanten herrie, tegelijkertijd! Er wordt over ons dak tegelijkertijd naar de Kaagbaan als de Aalsmeerbaan gevlogen. Volgens Madlener kunnen mensen die ‘panisch’ worden van de geluidsoverlast maar beter verhuizen, zei hij in januari tegen het vakblad Luchtvaartnieuws. Fijne vent! | | 23-05-2025 13:08 |
23-05-25 | 12:52 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | FEIT: In 1990 startten 5.700 vliegtuigen vanaf de Aalsmeerbaan. Afgelopen jaar waren dat er 64.000. En de geluidshinder? Volgens cijfers van Schiphol blijft die al jaren ruim onder de wettelijke grenzen. | | 23-05-2025 12:52 |
23-05-25 | 12:49 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | KLM Asia met veel kabaal over de bebouwde kom. | | 23-05-2025 12:49 |
23-05-25 | 11:46 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Even dacht ik dat Elon Musk hier met zijn SpaceX over kwam vliegen ..... veel en vooral hard gefluit en gegier. Het was JetBlue uit Boston op nog geen 600 m boven ons dak. | | 23-05-2025 11:48 |
23-05-25 | 10:44 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Herrie van Delta Air Lines (business as usual) | | 23-05-2025 10:44 |
23-05-25 | 10:32 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Ongelooflijk hoe er telkens weer dwars over de bebouwde kom wordt gevlogen. Nu weer Air Canada die eerst dwars over Katwijk gaat, dan dwars over Rijnsburg / Oegstgeest en dan dwars over Leiden en tot slot over ons dak. En de minister maar roepen dat overlast zoveel mogelijk vermeden wordt. Het is een groot woordenspel, daar in Den Haag. Met de realiteit heeft het niets te maken! | | 23-05-2025 10:35 |