Meldingen Gemeente Leiderdorp

Toont 1 - 20 van 1936 meldingen uit de gemeente Leiderdorp.
Datum Tijd Postcode Plaats Oorzaak Value
16-01-25 11:25 2353 Leiderdorp Geluid Talloze toestellen die vanaf de Aalsmeerbaan eerst op Leiden afgaan. Staat daar soms een baken ...... Wat een idioot bedrijf, dat Schiphol. En, overlast "is er nou eenmaal". Dat is makkelijk roepen als je zelf in Rockanje woont! 16-01-2025 11:27
15-01-25 10:30 2353 Leiderdorp Geluid Hoe zit dat nou, LVNL, met die "inspanning de hinder te beperken"? Delta Airlines uit Detroit dwars over Katwijk, Oegstgeest, Leiden, Leiderdorp, Alphen aan den Rijn: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n813nw#38b924e3 15-01-2025 10:32
15-01-25 10:15 2353 Leiderdorp Anders Nr. 924 MOTIE VAN HET LID KRÖGER Voorgesteld 15 maart 2022 De Kamer, gehoord de beraadslaging, overwegende dat in de Randstad een groot aantal belangen ruimtelijk met elkaar concurreren; constaterende dat Schiphol een groot ruimtelijk beslag legt op gebruiksmogelijkheden van de ruimte, onder andere door geluids- en veiligheidscontouren; overwegende dat met een beperkte maar gerichte krimp van Schiphol, gefocust op de tijden en banen die het meeste overlast geven, veel ruimte kan worden vrijgespeeld; verzoekt de regering om te onderzoeken hoeveel woningen extra gebouwd kunnen worden in de regio als Schiphol krimpt tot 400.000, 350.000 en 300.000 vliegbewegingen en als nachtvluchten verboden worden, en gaat over tot de orde van de dag. Kröger 15-01-2025 10:17
15-01-25 09:42 2353 Leiderdorp Geluid Delta Air Lines uit Orlando met veel kabaal pal over de wijk. Op de website van LVNL staat "Wij committeren ons aan de inspanning de hinder te beperken". Ik merk er niets van ....... Dat is ook logisch want het aantal vliegbewegingen neemt niet af. En stille vliegtuigen bestaan niet. Dus dat "beperken" van de hinder kan hooguit betekenen het regelmatig verplaatsen ervan. Als het hier stil is, zit een ander in de herrie (en omgedraaid). Dus krimp van het aantal vliegbewegingen is de enige optie. Maar dat wil LVNL niet, want ze willen bijdragen aan de "ambities van de Nederlandse luchtvaartsector", zo valt ook op hun website te lezen. Het is een publiek geheim dat deze "ambities"niet liggen de afname van de milieuvervuiling, geluidsoverlast of het enorme beslag op grond van megahub Schiphol, maar in de groei van het aantal vliegbewegingen. Ik laat me niet met mooie woorden om de tuin leiden. 15-01-2025 09:47
14-01-25 13:19 2353 Leiderdorp Geluid Schiphol is een continubedrijf en dat is te merken. Geen voorjaarsgeluiden van vogels in de wijk, nee: vliegherrie. We moeten het er maar mee doen, toch? 14-01-2025 13:20
14-01-25 12:28 2353 Leiderdorp Geluid Herrie van Air Canada die gewoon dwars over de bebouwde kom opstijgt. Het hoort er "nou eenmaal" bij, begreep ik. 14-01-2025 12:29
12-01-25 17:49 2353 Leiderdorp Geluid Nieuwe aanvliegroute? https://www.flightradar24.com/data/aircraft/oe-lsn#38b1d164 12-01-2025 17:50
12-01-25 15:47 2353 Leiderdorp Geluid Wat moet ik er van zeggen? Treurig, ergerniswekkend, zorgelijk? Die bijna permanente stroom vliegtuigen die dwars over de Randstad naar Schiphol vliegen, alsof er geen route over zee mogelijk is!? De een na de ander. In zeker opzicht is het ook wel lachwekkend, zo absurd als het allemaal is. In Den Haag wringen ze zich in alle bochten om de overlast maar weg te kunnen poetsen. Middels complexe geluidsberekeningen wordt de burger buiten spel gezet, daadwerkelijke metingen doen er niet zoveel toe. Den Haag, waar onze volksvertegenwoordiging zou moeten zitten, spant zich buitengewoon in om de belangen van de vliegindustrie te faciliteren en dat leverde zelfs een nieuw woord op (Schiphollen). Ik heb mijn hoop gevestigd op het recht. Den Haag mag dan roepen dat de rechter niet op de stoel van de bestuurder moet gaan zitten. Maar het probleem is dat ze in Den Haag hun eigen wetten niet uitvoeren, laat staan handhaven. De situatie in Nederland schijnt nog zwakker te zijn dan in Polen en Hongarije. 12-01-2025 15:47
12-01-25 15:04 2353 Leiderdorp Geluid Allemensen, wat een herrie: China Cargo Airlines. Overlast van Schiphol is er "nou eenmaal", dat is de mantra in Den Haag. 12-01-2025 15:05
12-01-25 07:46 2353 Leiderdorp Geluid WAAROM moet dit toestel DWARS over de stad vliegen waar velen een keer hopen uit te slapen?????? Dwars over Alphen aan den Rijn, dwars over Leiden. Het kan ze daar in die verkeerstoren geen ruk schelen: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bkl#38afbb15 12-01-2025 07:47
12-01-25 07:00 2353 Leiderdorp Geluid LNVL, hoe is het in vredesnaam mogelijke!!! Zondagochtend om 07:00 u meteen een pestherrie van vliegtuigen!! In wat voor een tijd leven we?? Barry, jullie hebben daar in Den Haag altijd de mond vol van de "hardwerkende Nederlander" maar als het om de belangen van Schiphol gaat mag die hardwerkende Nederlander barsten. Ik lag vanochtend na een uitgelopen dienst om 01:30 u in bed en we hadden nog graag even uitgeslapen. Maar nu zit ik dus met een duffe kop achter de PC om mijn ergernis over dat absurde beschrijf Schiphol uit te spreken, een bedrijf waar we waar we allemaal zo trots op moeten zijn. Nou, mooi niet! Ik haat het !! 12-01-2025 07:44
10-01-25 18:45 2353 Leiderdorp Anders Aansluitend op mijn melding aangaande het interessante artikel over Schiphol in het blad Maarten (van Maarten van Rossum): er staat nog een erg lezenswaardig artikel in het blad: Rechtse politici klagen dat "de rechter op de stoel van de bestuurder gaat zitten". Na uitspraken die hun niet bevielen, willen ze het belangenorganisaties daarom moeilijker maken om procederen. Maar het echte probleem is dat ze hun eigen wetten niet uitvoeren. De situatie in Nederland is nog zwakker dan in Polen en Hongarije. 10-01-2025 18:52
10-01-25 17:46 2353 Leiderdorp Anders In het blad Maarten (van Maarten van Rossum) staat een interessant artikel over Schiphol. Hierin wordt duidelijk dat de omvang van Schiphol totaal uit de hand gelopen is. Wat citaten: (1) "Schiphol heeft 6 landingsbanen. Daarmee staat het wereldwijd op een gedeelde derde plaats wat betreft het aantal landingsbanen per vliegveld". (2) "De geluidsoverlast wordt met zeer complexe formules berekend: daadwerkelijke metingen doen er niet zoveel toe. In de praktijk komt het er altijd op neer dat Schiphol gewoon door mag blijven groeien". (3) "Maar de politiek zou dat treurige ritueel ook eens kunnen doorbreken en een heldere, positieve keuze kunnen maken. Het is een misverstand dat een kleiner Schiphol alleen leuk is voor de havermelk-elite of de grachtengordel uit Amsterdam. Henk en Ingrid wonen ook in de omgeving van de luchthaven of zijn er op zoek naar een betaalbare woning." (4) "Op zo'n duizend vierkante kilometer rond de luchthaven gelden in meer of mindere mate beperkingen voor bouwen". (5) "Gezien de overdaad aan landingsbanen ligt de belangrijkste oplossing voor de hand: sluit er een, of zelfs twee". (6) "Sluiting van de Aalsmeerbaan zou betekenen dat Schiphol een maximum van zo'n 350.000 vliegbewegingen per jaar zou kunnen verwerken." Hierdoor kunnen er 70.000 woningen gebouwd worden, evenveel als nu Zaanstad staan. (7). "Niet leuk voor de luchtvaartsector, maar het is de vraag of de Nederlandse economie er erg onder zou lijden. Schiphol is goed voor ongeveer 1 procent van het bruto binnenlands product, zo stelt de Raad voor de Leefomgeving in een advies over mainports". En dan als klap op de vuurpijl: (8) "10% van de veelvliegende Nederlanders is samen goed voor bijna 70 procent van de vluchten." Verder kunnen we er lezen dat de hub-functie er vooral is om KLM draaiende te houden. (9) "En dan blijkt dat zelfs het omvallen van een nationale carrier geen blijvende ramp veroorzaakt." Kortom, krimpen die hap. Barry, zet jij dat even op de agenda? 10-01-2025 18:08
10-01-25 13:28 2353 Leiderdorp Anders Bij KLM Flight Academy leren ze hoe je rondjes kan draaien boven de stad. De piloot in opleiding heeft zeker familie wonen in Oud-Zuid. Even zwaaien: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-mlz#38ab15e1 10-01-2025 13:29
10-01-25 13:03 2353 Leiderdorp Geluid Weer een gezellige hoeveelheid herrie van vliegtuigen die eerst dwars over de Randstad naar het noorden gaan, dan boven de Bollenstreek naar zee vliegen om vervolgens over zee hun weg te vervolgen om tot slot op de Polderbaan te landen. Domme vraag hoor, LNVL, waarom vliegen ze niet al vanaf de Belgische grens over zee naar het noorden?? Doet beperking geluidshinder er eigenlijk wel toe?? Misschien moet ik geen vervelende vragen stellen ..... 10-01-2025 13:06
10-01-25 10:34 2353 Leiderdorp Geluid @Amstelveen (waarom???????????!): omdat de vliegindustrie boven alles staat, geruggensteund door Barry die zich graag in een cockpit laat fotograferen en vindt dat overlast van Schiphol er "nou eenmaal" is. 10-01-2025 10:35
10-01-25 09:00 2353 Leiderdorp Geluid Alweer wat uurtjes enorme lawaaioverlast van onze "nationale trots", overlast die er volgens Den Haag "nou eenmaal" is. En de LVNL maar roepen dat ze het belangrijk vinden de lawaaioverlast te beperken. Ik zie toch ècht wat anders! Het ene na het andere vliegtuig dwars over groot Leiden, en ook nog eens op geringe hoogte: zie https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n429dx#38a9cfca en https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bxb#38aa86d3 en vele vele andere toestellen. 10-01-2025 09:08
08-01-25 15:31 2353 Leiderdorp Geluid KLM op weg naar Washington gewoon dwars over de stad bulderen. Delayed, zie ik. Dat legitimeert ALLES. Zie https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-akf#38a4de49 08-01-2025 15:31
08-01-25 12:13 2353 Leiderdorp Geluid Bulderende herrie van KLM en United Airlines. Overlast van Schiphol is er nou eenmaal ...... 08-01-2025 12:14
08-01-25 10:50 2353 Leiderdorp Geluid Gezellige (nou ja) herrie van Iberia Express boven ons dak 08-01-2025 10:51

Pagina's