21-02-25 | 22:54 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Herrie van KLM, dwars door TV heen: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bce#3936f68c | | 21-02-2025 22:55 |
20-02-25 | 19:07 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Wederom dwars over de bebouwde kom opstijgen: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/g-euuh#3932f4a6 | | 20-02-2025 19:07 |
20-02-25 | 19:01 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Lekker dwars over Leiden opstijgen, waarom ook niet. Van die mooie woorden uit Den Haag of die van LVNL geloof ik onderhand geen biet meer: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/g-lcym#3932f1cf | | 20-02-2025 19:03 |
16-02-25 | 20:25 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Gebrul van een KLM Cityhopper op 520 m boven ons dak. Absurd dat ze vliegtuigmotoren met zo'n ernstig defect gewoon blijven gebruiken. Onze hond begon meteen te blaffen. Zo hard was het in huis hoorbaar. Is dit normaal mensen? Wat een absurde gang van zaken. | | 16-02-2025 20:35 |
16-02-25 | 17:57 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Vandaag was het heerlijk weer om een frisse neus te halen in de duinen. Koud windje, felle zon. Het was bijna als schaatsen. Overbodig te vermelden dat dit genot gepaard ging met nagenoeg permanente vliegherrie boven ons hoofd. Lawaai wat ons door de strot gedrukt wordt want in Den Haag zit een bewindspersoon die vindt dat we er maar aan moeten wennen want Schiphol "zal een grote luchthaven blijven". Als we daar niet aan kunnen wennen, moeten we maar verhuizen was het advies. Moet je weten dat economen berekend hebben dat met 270.000 vluchten per jaar Nederland nog steeds uitstekend "bereikbaar" is. Te weten met 91% van de totale handelswaarde en als dàt nog niet voldoende is, kunnen we met 350.000 vluchten een bereikbaarheid van 96% halen. Alles boven die 350.000 vluchten is nodeloze ballast voor milieu en omwonenden en voegt niets toe. Maar die getallen zijn aan dovemansoren gericht. Schiphol zal en moet groeien. Daarnaast wordt ons een rad voor ogen gedraaid met "stillere vliegtuigen". Merk op dat er "stillere" staat en niet "stille" want die bestaan niet. Dus de herrie blijft want het verschil tussen "gewone" en "stillere" hoor je amper. Sterker nog, de overlast zal met "stillere" vliegtuigen juist toenemen omdat er in rekenkundig opzicht ruimte vrij komt voor meer vliegbewegingen binnen dezelfde geluidsruimte. List en bedrog. Het wordt tijd voor een ècht frisse wind in Den Haag. Letterlijk. | | 16-02-2025 18:24 |
14-02-25 | 18:31 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Dwars over het centrum van Leiden: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ei-hld#392097ba en meteen daarna https://www.flightradar24.com/data/aircraft/a6-eti#391fb7fe | | 14-02-2025 18:32 |
14-02-25 | 18:17 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Barry heeft nog steeds niet de vraag beantwoord of zich soms een vliegtuigbaken in Leiden bevindt. Er moet toch een reden zijn waarom er aan de lopende band dwars over de stad gevlogen wordt. Ik hoor allemaal goede voornemen m.b.t. minder hinder maar als ik Flightradar24 zo bekijken zijn dat allemaal loze beloften: deze vlucht is exemplarisch voor wat er aan een stuk door gaande is: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/oe-lsm#39208995 | | 14-02-2025 18:21 |
14-02-25 | 15:51 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Daar zijn ze weer, die hele rij toestellen die dwars over de Randstad naar Schiphol vliegen (alle mooie woorden uit Den Haag over minder overlast ten spijt). | | 14-02-2025 15:52 |
14-02-25 | 15:44 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Gegier en gefluit van KLM Cityhopper (Brussel - Amsterdam)........ | | 14-02-2025 15:45 |
14-02-25 | 12:44 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Het is hier zo goed als geen moment stil. Gisteravond liet ik rond een uur of 20:00 de hond uit. In het ommetje van 25 minuten hoorde ik niets anders dan vliegherrie op de achtergrond. Een smerig schurend geluid, alsof bij elk huis dat ik passeerde, dakwerkzaamheden gaande waren. En vanochtend vroeg rond 06:30 u begon de herrie alweer. Wekker zetten was niet nodig. De omvang van Schiphol, het doel van Schiphol, is totaal uit de hand gelopen onder leiding van een stelletje Growth Believers. Zo iemand als Cora van Nieuwenhuizen zag 800.000 vluchten per jaar als stip aan de horizon. Laat ik me maar wijselijk onthouden van kritiek. Inmiddels is wel duidelijk dat het heen en weer slepen van mensen geen vetpot is, veel overlast geeft en het milieu zwaar belast. Recent is berekend dat Nederland uitstekend "bereikbaar" blijft bij 270.000 vluchten (91 % bereikbaarheid) of, als dan nog niet genoeg is, 350.000 vluchten (96 % bereikbaarheid). Alles daarboven is nodeloze ballast maar daar willen ze in Den Haag niets van horen. Stijfkoppig houden ze vast aan groei, een doodlopende weg. Dat roept de vraag op welke belangen er in Den Haag gediend worden. Bovenstaande cijfers zijn toch duidelijk ...... | | 14-02-2025 13:05 |
14-02-25 | 06:32 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Vanochtend vroeg weer hoop herrie, hoefde de wekker niet te zetten! Het lijkt wel of Schiphol steeds vaker het nachtregime aan zijn laars lapt, wetende dat er in Den Haag tegenwoordig "vrienden" wonen. | | 14-02-2025 12:39 |
13-02-25 | 22:15 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Hatsikidee, op 500 m boven onze daken: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ei-hod#391deb74 | | 13-02-2025 22:55 |
13-02-25 | 17:54 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Waar staat dat baken toch, er moet toch een reden zijn dat al die toestellen over ons dak komen. Toch, Barry? https://www.flightradar24.com/data/aircraft/tc-rbn#391cfcdd en ook https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-acnq#391d67c5 en ook https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bqd#391beeac | | 13-02-2025 17:55 |
13-02-25 | 17:28 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Waar staat in vredesnaam dat baken? Barry, zet het uit. Nu! Het ene na het ander toestel komt pal over Leiden, dus jullie hebben daar een baken staan ......... Zie https://www.flightradar24.com/data/aircraft/tc-vel#391cf40b en ook https://www.flightradar24.com/data/aircraft/hl8250#391bdcea | | 13-02-2025 17:30 |
13-02-25 | 16:51 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Ook weer dwars over onze daken. Het kan ze ook geen ruk schelen (alle mooie woorden uit Den Haag ten spijt): https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-amwo#391d3022 | | 13-02-2025 16:52 |
13-02-25 | 16:42 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Allemensen was een gegier en gefluit. En natuurlijk dwars over onze daken. We moeten Barry toch ècht eens vragen of er een vliegtuigbaken in Leiden staat, ik kan anders niet de enorme hoeveelheid toestellen verklaren die dwars over Leiden en omringende gemeenten vliegen. Zie ook nu weer https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-nxf#391d1908 | | 13-02-2025 16:45 |
13-02-25 | 12:16 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Alweer dwars over Leiden. Staat er een vliegtuigbaken in de Burcht?? En die Barry maar roepen dat overlast "zoveel mogelijk" wordt beperkt. Is meteen duidelijk hoeveel waarde je aan woorden uit Den Haag moet hechten. Zie https://www.flightradar24.com/data/aircraft/tc-mya#391c5383 en https://www.flightradar24.com/data/aircraft/a6-edw#391bfbee | | 13-02-2025 12:18 |
13-02-25 | 11:50 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Prettig gegier en Embraer walvisgebrul over de stad. Waar zou dat baken nou toch staan??? Zie: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-nxt#391c7e65 | | 13-02-2025 11:50 |
13-02-25 | 11:38 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Weer lekker dwars over onze daken. Waar zou dat baken toch staan? Zie https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-exo#391c7c4d | | 13-02-2025 11:39 |
13-02-25 | 10:02 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Dwars over Amsterdam, dwars over ons dak: https://www.flightradar24.com/data/aircraft/ph-bqf#391b8347 | | 13-02-2025 10:03 |