18-11-24 | 21:46 | 3755 | Eemnes | Geluid | Weer herrie in Eemnes. Via donderdorp worden ze niet geregistreerd, maar duidelijk te zien en te horen. | | 18-11-2024 21:47 |
11-11-24 | 21:58 | 3755 | Eemnes | Geluid | Martinair cargo met zijn 747. Gegarandeerd herrie. | | 11-11-2024 21:58 |
10-11-24 | 23:09 | 3755 | Eemnes | Geluid | De SIA draait weer zijn bocht over Eemnes. Door het kabaal weer wakker. Want tja, vanaf de Kaagbaan met een bocht omhoog om boven ons dorp weer terug af te buigen. | | 10-11-2024 23:10 |
09-11-24 | 22:44 | 3755 | Eemnes | Geluid | De avond herrie is steeds later en later. Waar het eerst rond 22:15 redelijk stil werd, blijft het nu doorgaan. Omdat ook alles vanaf de Kaagbaan richting het zuidoosten met rare bochten via Hilversum-Laren-Eemnes weer naar het zuiden af mag buigen. | | 09-11-2024 22:46 |
09-11-24 | 15:12 | 3755 | Eemnes | Geluid | Wat een herrie!!!! Het blijft maar doorgaan. Maar wat wil je ook, bijna 50 km van schiphol af en nog niet op de 3000m zitten maar wel lekker bochten draaien boven onze hoofden. Ik word er zo boos van. Je zou denken dat het allemaal wel duidelijk genoeg is en schiphol en klm gedwongen moeten worden te stoppen. Maar dat gebeurt steeds maar niet, dus welke belangen zitten hier dan achter dat wij maar met die herrie en uitstoot blijven zitten? Wie is er dan belangrijker dan onze gezondheid? | | 09-11-2024 15:14 |
09-11-24 | 08:38 | 3755 | Eemnes | Geluid | De website van BAS is al bijna 10 minuten bezig om mijn periode melding van een hele dag vol met herrie af te ronden. Gevalletje ontmoediging? | | 09-11-2024 08:41 |
08-11-24 | 21:44 | 3755 | Eemnes | Geluid | Geprobeerd het geluid te negeren. Helaas mislukt. Weer veel herrie. En 80% van wat overkomt is klm.
Liever vandaag dan morgen failliet met dat herrie bedrijf. | | 08-11-2024 21:45 |
05-11-24 | 22:00 | 3755 | Eemnes | Geluid | 6 vliegtuigen binnen 9 minuten. Wat een ellende is het weer. | | 05-11-2024 22:00 |
05-11-24 | 21:21 | 3755 | Eemnes | Geluid | Ik dacht dan het een 747 was, maar het bleek kal926 met een 777 te zijn. Wat een fluitende herrie op nog geen 3000m hoogte. | | 05-11-2024 21:23 |
26-10-24 | 23:07 | 3755 | Eemnes | Geluid | Pffff.... Dat was de sia. Nu snel proberen te slapen. | | 26-10-2024 23:07 |
26-10-24 | 22:56 | 3755 | Eemnes | Geluid | @ 22:50 Hilversum, hier hetzelfde helaas. En houd u de oordoppen maar in. Op flightradar zie ik dat er nog een paar grote lawaaibakken aankomen waaronder de sia. En o, wat een wonder, de zon is nog steeds onder en nu kan er wel gestart worden vanaf de Kaagbaan. Hoewel ze ook vanaf deze baan overkomen, vliegen ze met een beetje mazzel wat hoger.
Daarnaast wil ik nog zeggen dat het mij steun geeft door deze site te lezen. Ik ben niet de enige en sta niet alleen. Voor iedereen hopelijk een redelijk rustige nacht. | | 26-10-2024 22:59 |
26-10-24 | 15:20 | 3755 | Eemnes | Geluid | Het zou de lvl en schiphol sieren dat ALS het echt zo zou zijn dat bij ondergaan van de zon de Aalsmeerbaan primair moet worden gebruiken, ze dit compenseren door deze baan niet of louter secundair overdag inzetten. Maar eerlijk, ik geloof er NIETS van. Sinds de Kaagbaan groot onderhoud heeft gehad, wordt deze steeds minder ingezet. Bang om het nieuwe spul te gebruiken? Wat een onzin toch | | 26-10-2024 15:24 |
25-10-24 | 22:08 | 3755 | Eemnes | Geluid | Voor nog ernstigere gedupeerden een wens, maar hier tussen 21:00 en 22:00 even op donderdorp gekeken hoeveel vliegtuigen er over vlogen. 20 stuks. En met al dat gerommel voorafgaand en daarna, kan ik u vertellen dat het nauwelijks stil is geweest. Hoe kan dit ooit nog goed komen? | | 25-10-2024 22:10 |
25-10-24 | 21:50 | 3755 | Eemnes | Geluid | Ook in Eemnes herrie-herrie-herrie. | | 25-10-2024 21:51 |
24-10-24 | 18:30 | 3755 | Eemnes | Geluid | Atlas air met zijn 747. Zelfs de kinderen vragen zich af wat er nu weer over ons huis vliegt. | | 24-10-2024 18:30 |
23-10-24 | 10:38 | 3755 | Eemnes | Geluid | Is het geen Aalsmeerbaan herrie, dan wel die van de Buitenveldertbaan. Altijd herrie in Eemnes. | | 23-10-2024 10:38 |
22-10-24 | 16:24 | 3755 | Eemnes | Geluid | Zo lastig lijkt het mij niet. Probleem: te veel vliegtuigen en te laag. Oplossing: heel veel minder vliegtuigen en heel wat hoger gaan vliegen. schiphol mag dit idee gratis gebruiken, zonder geld slurpende advies bureaus te consulteren! En dan kunnen we weer lang, gezond en vooral rustig verder leven. | | 22-10-2024 16:26 |
22-10-24 | 07:38 | 3755 | Eemnes | Geluid | Atlas air met zijn 747. Mocht je niet wakker zijn, op geen 2200m hoogte fluit en scheurt dit vliegend milieu delict je wel even wakker. Meteen alle zintuigen weer op scherp en stress in lijf. Het gaat dus wéér zo'n dag vol herrie worden. | | 22-10-2024 07:40 |
20-10-24 | 21:09 | 3755 | Eemnes | Anders | @19:55 Aalsmeerbaan nee, natuurlijk geloof ik dit niet! Ik zie toch ook wel dat er via de Kaagbaan vliegtuigen richting het zuidoosten kunnen vertrekken. Dat het gemak van de luchtverkeersleiding is. Te veel vluchten via schiphol. Dat de Aalsmeerbaan steeds vaker als enige startbaan gebruikt wordt. Maar ik vond dit l*lkoek antwoord ban bas te hilarisch om hier niet te delen.
Krimp is onze enige redding. Erg benieuwd naar de uitkomst van de rechtszaak van Greenpeace in november. | | 20-10-2024 21:13 |
20-10-24 | 19:47 | 3755 | Eemnes | Anders | Voor iedereen die onder de Aalsmeerbaan woont, dit is volgens BAS de reden dat we steeds vaker in de herrie zitten:
Bij een zuidelijk baangebruik is de Aalsmeerbaan (18L) volgens de preferentietabel een secundaire startbaan in startpieken. De Kaagbaan (24) is bij deze windrichting de primaire startbaan. Van deze tabel kan worden afgeweken wanneer de weersomstandigheden dit vereisen. Zo is de Aalsmeerbaan (18L) afgelopen week veel ingezet als primaire startbaan, als gevolg van de oostelijke windrichting die een aantal dagen aanwezig was in Nederland en op Schiphol. Deze windrichting maakte het niet mogelijk de Kaagbaan (24) in te zetten vanwege een te hoge staartwindcomponent op die baan, waarna de Aalsmeerbaan als primaire startbaan is ingezet.
Indien het wel mogelijk is de Kaagbaan (24) in te zetten als startbaan, kan het alsnog voorkomen dat er meer verkeer vertrekt vanaf de Aalsmeerbaan (18L) dan vanaf de Kaagbaan (24). In startpieken worden de startbanen namelijk aangewezen op basis van de bestemming van een vlucht. Vluchten richting het oosten en zuiden worden afgehandeld via de Aalsmeerbaan (18L), vluchten richting het noorden en westen worden afgehandeld via de Kaagbaan (24). Op deze manier worden verkeersstromen van elkaar gescheiden en kan vliegverkeer veiliger en sneller worden afgehandeld. Wanneer er in een periode meer vluchten zijn met een bestemming richting het oosten of zuiden, kan het dus voorkomen dat er meer verkeer vertrekt vanaf de Aalsmeerbaan (18L), ondanks dat deze baan als secundaire startbaan wordt ingezet.
Realiserende dat ik hiermee uw overlast niet weg heb kunnen nemen, hoop ik u desondanks van nuttige informatie te kunnen hebben voorzien.
Met vriendelijke groet,
Bewoners Aanspreekpunt Schiphol | | 20-10-2024 19:48 |