11-06-25 | 11:49 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Even een voorkeursbehandeling via de Aalsmeerbaan die op papier niet in gebruik is. Privejets zijn geheel stil, schoon en zuinig. En eerlijk is eerlijk, de uitvliegroute van de Schiphol-Oostbaan is gelijk, dus boeien. Maar dit is het niveau van de luchtvaart. (LUA387V from Amsterdam to London https://fr24.com/LUA387V/3abee785) | | 11-06-2025 11:50 |
11-06-25 | 09:29 | 1433 | Kudelstaart | Geluid | Donderdorp ligt eruit, maar ook zonder Donderdorp weet ik wel, dat wij allebei midden in de nacht om 04:09 u ontzettend schrokken van een vreselijke lawaaibak laag over ons heen. Dan zit je weer klaarwakker rechtop in je bed met een sterk verhoogde hartslag. Voordat je dan weer in slaap valt…..En dat naast de tientallen ‘gebruikelijke’ nachtvluchten van Transavia e.a., die laag overvliegen. Kudelstaarters hoeven niet te slapen, toch? Meneer Oude Kotte? | | 11-06-2025 09:34 |
11-06-25 | 08:00 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | 40% (4 op de 10!) van de vluchten van de 'duurzame' 'wereld' luchthaven Schiphol is binnen 750km, uitgevoerd met veredelde privejets (Embraer). Schiphol had ook in 2024 de meeste vluchten van de EU vanwege het gebruik van die relatief kleine vliegtuigen. Ongeveer 4% (1 op 25!) van de Schipholvluchten zijn nachtvluchten (aankomend of vertrekkend tussen 23.00 en 06.00 uur), 2% (1 op de 50!) valt in de vroege ochtend (aankomend of vertrekkend tussen 06.00 en 07.00 uur). En dit allemaal in één van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld met aanvullende problemen. Gesubsidieerde overstappers (met ons belastinggeld!) letterlijk en figuurlijk boven het eigen volk. En maar blijven Rintelen in de media. Door dit leugen hebben mensen geen (t)huis. De tijd van (alleen) melden bij de gemeente, doofpot BAS en hier is voorbij. Aan iedereen doe mee en geef het door: 1) 🦹Aangifte voor mishandeling via Bénédicte Ficq (ook mogelijk na indiening op 12 maart 2025) (https://schipholwatch.nl/2024/12/11/doe-mee-met-de-aangifte-tegen-rintel-de-nooijer-en-van-oord/) (12-03-2025 https://www.nu.nl/klimaat/6348909/ruim-900-omwonenden-doen-aangifte-van-mishandeling-tegen-schiphol.html)🦹 2) 🆘(https://www.zetschipholopstil.nl/)🆘 3) 🍀(https://www.greenpeace.org/nl/klimaat/klm/) 🍀4) 🛑(https://stopklm.petities.nl/)🛑 5) 💪 (https://www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl/ik-doe-mee/) 💪6) 💪(https://schipholwatch.nl/doneren/) 💪 7) ❌#BoycotSchiphol❌ 8) Last, but not least, vergeet niet uw 🚮 te scheiden en verhoogde 🏡 WOZ belasting 🏡 te betalen 🫵😉 | | 11-06-2025 08:01 |
11-06-25 | 06:44 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Burgemeester Gido Oude Kotte gaat verder met het piepelen/Schiphollen van de inwoners van Aalsmeer, Oosteinde, Calslagen, Kudelstaart en Vrouwentroost. Allereerst doet hij alsof we alleen overlast ondervinden bij onderhoud van een andere baan. Ten tweede wil hij zich niet aansluiten bij de aangifte voor mishandeling van Bénédicte Ficq. Gezondheid op 1? "Een strafrechtelijke procedure starten is nogal wat." Mensenrechtenschendingen en mishandeling zijn nogal wat? Hij doet alsof dat bij een nachtsluiting van Schiphol Transavia vier keer heen en weer kan vliegen in minder uren, Delta nog interesse heeft om op Schiphol te vliegen en de 'secundaire' Aalsmeerbaan nog meer vluchten kan verwerken. Belangenverstrengeling en corruptie zijn de woorden van 2025! De burgermeester is portefeuillehouder Schiphol en voorzitter van Stichting Greenport Aalsmeer en is alleen bezig met zijn volgende baan. Prive gaat hij graag met Kerst naar ultra-korte afstand bestemming Londen (wellicht met de KLM?) en hij doet waarschijnlijk ook aan familiebezoek in Marokko (wellicht met Transavia in de nacht?). De Commissie Luchtvaartzaken van de gemeente Aalsmeer is puur opgezet voor de bühne. Het enige wat de burgemeester doet is pappen en nathouden. Als er geen harde actie wordt ondernomen tegen de nog steeds toenemende Schipholterreur voor inwoners van de Gemeente Aalsmeer dan mag het duidelijk zijn, hier speelt meer. Graag een motie van wantrouwen tegen de burgemeester en een onderzoek van NRC/FTM is op z'n plaats. Hij is een EGOÏST en WOLF IN SCHAAPSKLEREN! Van het niveau Mark Harbers. Schiphol en alles eromheen stinkt! 'Slaap' en praat lekker verder over de nachtvluchten via de Zwanenburgbaan, de mensonterende Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. Dit zijn banen met woonkernen direct achter de baan. (https://www.aalsmeer.nl/burgemeester-gido-oude-kotte) (https://greenportaalsmeer.nl/bestuur) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346889/burgemeester-aalsmeer-boos-over-besluit-schiphol-weer-gepiepeld) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349010/strafrechtadvocaat-ficq-roept-aalsmeer-op-tot-aangifte-tegen-schiphol-wegens-mishandeling) (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/minister-krimp-schiphol-is-tijdelijk-vanaf-2027-ongelimiteerd-vliegen-met-schone-vliegtuigen~b20be8f9/) | | 11-06-2025 06:45 |
11-06-25 | 06:34 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Goedemorgen Aalsmeer, Goedemorgen Groningen, Goedemorgen Den Haag, Goedemorgen Nederland. Aalsmeerbaan overlast periodemelding 6.30u - 23.00u Permanente mensenrechten schendingen: dag in, dag uit, week in, week uit, jaar in, jaar uit. Kom de ware Schiphol terreur, de AALSMEERBAANTERREUR, beleven in Aalsmeer-Oost/Oranjewijk/Nieuw-Oosteinde/Stommeer. Dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat de meeste overlast van Schiphol wordt gemeld in Aalsmeer en Uithoorn. Ruim 40% van de inwoners van deze gemeenten geeft aan ernstige hinder te ervaren rondom de geluidsoverlast van Schiphol (conform GGD onderzoek uit 2020!), maar toch lijkt niemand er wat aan te doen. Het gebruik van deze baan is ethisch niet verantwoord. In een beschaafd land was deze baan serieus al 10x gesloten, maar wat doet LVNL? Deze baan overdag zelfs meer en meer non-stop primair inzetten onder het mom van leugens (BZO, marginale zichtcondities (wolkenbasis onder 2000 voet en/of zicht minder dan 5 kilometer), wind, onderhoud Kaagbaan, onderhoud afritten Kaagbaan, vegen Kaagbaan, lampen poetsen Kaagbaan, personen op de Kaagbaan gesignaleerd, brand, geen reden, etc.). De secundaire Aalsmeerbaan verwerkt in de dag periode meer starts dan de primaire Kaagbaan. Sinds 2008 waait er een bijzondere wind, niet dat anno 2025 de windrichting nog enige impact heeft op vliegtuigen bij starten of landen. Dat stamt namelijk uit de tijd van de propeller vliegtuigen in de jaren '60. Het aantal starts vanaf de Aalsmeerbaan is sinds 2008 met 69 procent toegenomen naar 64.472 in 2024, terwijl het totaal aantal vliegbewegingen op Schiphol in dezelfde periode met 'slechts' 5 procent is gegroeid. Welkom in het gave Nederland. Om de minuut een toestel... Geluid en uitstoot! Voldoet geheel aan de WHO geluidsnormen voor vliegverkeer... NOT! Er worden hier WHO geluidsnormen overschreden op een manier als bij geen enkele andere Schipholbaan. Het gebruik van de Aalsmeerbaan is de HEL op aarde. Met aanvullend de kansloze niet stille, niet schone en niet zuinige privejet vluchten gerelateerd aan de Schiphol-Oostbaan (altijd open en zelfde aan- en uitvliegroute als de Aalsmeerbaan). 🛑 STOP DATA COOKING (A321 NEO KLM/Transavia: bij opstijgen Aalsmeerbaan min. 74dB en landen 81dB gemeten door Sensornet Aalsmeer! Een privejet minimaal 68dB.) 🛑 STOP HET GROOTSTE LEUGEN VAN NEDERLAND 🛑 LEEF ZORGPLICHT NA! Volg Groningen2.0 LIVE via SensorNet. Aan iedereen: schrijf de Gemeente Aalsmeer aan ([email protected]; [email protected]) en doe aangifte via Bénédicte Ficq (https://schipholwatch.nl/2024/12/09/strafrechtelijke-aangifte-tegen-directies-klm-transavia-en-schiphol/) (https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer) (https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/WHO-richtlijnen%20voor%20geluid.pdf) | | 11-06-2025 06:35 |
11-06-25 | 06:31 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Dit nieuws wordt mede mogelijk gemaakt door de KLM en onze zorgzame overheid: Afgelopen mei was op een na warmste mei ooit, ook uitzonderlijk droog - https://nos.nl/l/2570702 | | 11-06-2025 06:31 |
10-06-25 | 21:34 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Dit nieuws wordt mede mogelijk gemaakt door de KLM en onze zorgzame overheid: Herstel walvissen is succesverhaal, maar zorgen voor de toekomst blijven - https://nos.nl/l/2570633 | | 10-06-2025 21:35 |
10-06-25 | 20:43 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #MaartenKoopmans #KLM In het kader van onnodige overlast van Schiphol. KLM CityHopper op naar Bilbao met max. 88 mega gesubsidieerde overstappers. Meer passagiers konden ze niet rontselen (begrijpelijk). Is dat rendabel zo weinig passagiers voor zo'n afstand en is het ethisch verantwoord? Voor dit soort waanzin moeten wij lijden? By the way, lekkere naam ook voor een dochteronderneming anno 2025: CityHopper. Maar wel eerlijk ;-) #KLMFAILLIET (KL1529 from Amsterdam to Bilbao https://fr24.com/KLM87Q/3abca1c1)(https://www.klm.nl/information/travel-class-extra-options/aircraft-types/embraer-175) | | 10-06-2025 20:44 |
10-06-25 | 19:05 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Altijd al op Bremen, Düsseldorf, Brussel etc. willen vliegen in een veredelde privejet? Het kan met de KLM! Hoogstwaarschijnlijk stijgt u op vanaf/landt u op de Aalsmeerbaan. Impact op de woonkernen is minimaal. En u vliegt dan tussen de echte privejets die opstijgen of landen via de Schiphol-Oostbaan. Deze baan heeft dezelfde uit- of aanvliegroute. (KL1804 from Dusseldorf to Amsterdam https://fr24.com/KLM56A/3abc2ff0)(KL1766 from Bremen to Amsterdam https://fr24.com/KLM1766/3abc29fb) (ORO1041 from Barcelona to Amsterdam https://fr24.com/ORO1041/3abbeb00) | | 10-06-2025 19:09 |
10-06-25 | 18:31 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Burgemeester Gido Oude Kotte gaat verder met het piepelen/Schiphollen van de inwoners van Aalsmeer, Oosteinde, Calslagen, Kudelstaart en Vrouwentroost. Allereerst doet hij alsof we alleen overlast ondervinden bij onderhoud van een andere baan. Ten tweede wil hij zich niet aansluiten bij de aangifte voor mishandeling van Bénédicte Ficq. Gezondheid op 1? "Een strafrechtelijke procedure starten is nogal wat." Mensenrechtenschendingen en mishandeling zijn nogal wat? Hij doet alsof dat bij een nachtsluiting van Schiphol Transavia vier keer heen en weer kan vliegen in minder uren, Delta nog interesse heeft om op Schiphol te vliegen en de 'secundaire' Aalsmeerbaan nog meer vluchten kan verwerken. Belangenverstrengeling en corruptie zijn de woorden van 2025! De burgermeester is portefeuillehouder Schiphol en voorzitter van Stichting Greenport Aalsmeer en is alleen bezig met zijn volgende baan. Prive gaat hij graag met Kerst naar ultra-korte afstand bestemming Londen (wellicht met de KLM?) en hij doet waarschijnlijk ook aan familiebezoek in Marokko (wellicht met Transavia in de nacht?). De Commissie Luchtvaartzaken van de gemeente Aalsmeer is puur opgezet voor de bühne. Het enige wat de burgemeester doet is pappen en nathouden. Als er geen harde actie wordt ondernomen tegen de nog steeds toenemende Schipholterreur voor inwoners van de Gemeente Aalsmeer dan mag het duidelijk zijn, hier speelt meer. Graag een motie van wantrouwen tegen de burgemeester en een onderzoek van NRC/FTM is op z'n plaats. Hij is een EGOÏST en WOLF IN SCHAAPSKLEREN! Van het niveau Mark Harbers. Schiphol en alles eromheen stinkt! 'Slaap' en praat lekker verder over de nachtvluchten via de Zwanenburgbaan, de mensonterende Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. Dit zijn banen met woonkernen direct achter de baan. (https://www.aalsmeer.nl/burgemeester-gido-oude-kotte) (https://greenportaalsmeer.nl/bestuur) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346889/burgemeester-aalsmeer-boos-over-besluit-schiphol-weer-gepiepeld) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349010/strafrechtadvocaat-ficq-roept-aalsmeer-op-tot-aangifte-tegen-schiphol-wegens-mishandeling) (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/minister-krimp-schiphol-is-tijdelijk-vanaf-2027-ongelimiteerd-vliegen-met-schone-vliegtuigen~b20be8f9/) | | 10-06-2025 18:31 |
10-06-25 | 18:24 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | 🤡 BAS zegt: "● Van 18:20 tot 20:20: Landen Kaagbaan (06) en Aalsmeerbaan (36R), starten Polderbaan (36L);", Adriaan van LVNL doet alleen landen via de "secundaire" Aalsmeerbaan. En zo gaan we verder met het Schiphollen. (https://bezoekbas.nl/project/10-06-2025-baangebruik-vanmiddag-en-vanavond/) (U27075 from Bristol to Amsterdam https://fr24.com/EJU71FE/3abbfcee) (https://project.sensornet.nl/project/aalsmeer/) | | 10-06-2025 18:26 |
10-06-25 | 17:35 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Aan welke geluidsnormen voldoet het gebruik van de Aalsmeerbaan, de Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan? Ah die van corrupt en hypocriet Den Haag. | | 10-06-2025 17:37 |
10-06-25 | 12:42 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Hoeveel vluchten verwerkt dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan per uur? A: 15, B: 30, C: 45, D: 60 of E: Meer dan 60? Het antwoord is E. De baan die eigenlijk niet zou mogen bestaan, heeft zelfs de meeste intersectie starts van alle Schipholbanen. Welkom in het gave Nederland. Vergeet niet belasting te betalen en afval te scheiden. Gerechtigheid gaat er komen. | | 10-06-2025 12:42 |
10-06-25 | 12:12 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Overlast van de Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan? Aan iedereen: schrijf de zorgzame Gemeente Aalsmeer aan ([email protected]; [email protected]). Zodat zij er net zo ziek van worden als wij. En nee laat je niet doorverwijzen naar BAS en de Commissie Luchtvaartzaken (waarbij de Burgemeester portefeuillehouder Schiphol is, onderdeel van het Schiphollen). En nee we hebben niet overlast vanwege onderhoud aan een baan. De Gemeente heeft de taak om de gezondheid van de burgers te beschermen/bevorderen. Het enige wat de Gemeente doet is praten, praten en praten. En nog meer gasten uitnodigen in het kader van pappen en nathouden. Daarnaast verzamelen ze ook data omtrent geluidsoverlast via SensorNet, maar dat wordt niet geanalyseerd en geëscaleerd. Actie/harde vuist? 0 Het lijkt op het verhaal van TATA Steel. WIJ EISEN BESCHERMING TEGEN DEZE MENSONTERENDE SITUATIE! Dikke 🖕 voor LVNL, Den Haag en de gemeente Aalsmeer! | | 10-06-2025 12:12 |
10-06-25 | 10:51 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Van wie is de lucht? Waar betaal ik belasting voor? Is dit het leven? Wanneer staat er iemand op binnen de overheid (centraal/decentraal)? Schiphol stinkt. Dit is niet okay wat hier allemaal in dit land gebeurt. | | 10-06-2025 10:52 |
10-06-25 | 10:38 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Ik ben Adriaan van LVNL en ik houd heel veel rekening met omwonenden. De Aalsmeerbaan, dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan, zet ik primair in. En ik pas bij deze baan de meeste intersectie starts van alle Schipholbanen toe. Dan hebben de inwoners "korter" overlast. Dan kan ik jullie toch nog die 30-40 min. rust momenten geven. Overlast? Meld het bij mijn collega 🤡 BAS, daar is het in goede handen. Fijne dag en doe de groeten aan mijn grote vriend Gido Oude Kotte. (VY8301 from Amsterdam to Barcelona https://fr24.com/VLG5HA/3abaa53a) | | 10-06-2025 10:41 |
10-06-25 | 10:24 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Naast alle mensonterende aantallen Embraers (niet stil, niet schoon en niet efficiënt) van de nationale køts KLM laat je als LVNL ook schaamteloos een 747 Cargo opstijgen van KLM vanaf de verkorte Aalsmeerbaan. Ja, wij als omwonenden zeuren. Ik roep op iedereen die denkt dat wij ons aanstellen hier te komen. ER WORDEN HIER MENSENRECHTEN GESCHONDEN WAAR JE U TEGEN ZEGT. F*CKING ASOCIAAL LAND!!! Niks niet melden bij doofpot BAS. Gerechtigheid gaat er komen. SCHIPHOL=EXIT (MP9421 from Amsterdam to Dubai https://fr24.com/MPH9421/3aba96c2) | | 10-06-2025 10:26 |
10-06-25 | 09:43 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #GidoOudeKotte: inwoners van de Gemeente Aalsmeer worden mishandeld en er worden mensenrechten geschonden. Het is nogal wat he? U denkt dat Transavia 4x heen en weer kan vliegen in minder uren? U denkt dat de Aalsmeerbaan nog meer vluchten kan verwerken? U BENT EEN GROTE LEUGENAAR! U BENT ER NIET VOOR DE INWONERS! SCHIPHOL STINKT EN U BENT DAAR ONDERDEEL VAN! | | 10-06-2025 09:43 |
10-06-25 | 09:36 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaanterreur, elke min. Gaaf landje. Dikke 🖕 voor LVNL, Den Haag en de gemeente Aalsmeer. Volg het grootste schandaal van Nederland hier (+ uitstoot): https://project.sensornet.nl/project/aalsmeer/ | | 10-06-2025 09:37 |
10-06-25 | 09:08 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Wind, weer, onderhoud etc. hebben 0,0 impact op Schiphol met zes (!) banen. Heathrow, de grootste luchthaven van Europa, doet het met twee banen. Hoe dan? ;-) Schiphol is één groot leugen. Deze luchthaven in deze vorm op deze locatie is onhoudbaar. Maar voor Den Haag moet alles low-cost en ze zijn nou eenmaal slecht in het oplossen van problemen. Nu bevinden ze zich op een dood spoor. | | 10-06-2025 09:11 |