12-06-25 | 16:46 | 1432 | Aalsmeer | Veiligheid | Griezelig! Een stroom van landend tuig en binnen enkele minuten stijgt de eerste (k)lm laag over ons heen op, gevolgd door vele andere. Zitten we weer binnen met àlles dicht en een lange lijst aan tuinklussen, die zo nooit af komen. In een documentaire over het wereldwijde luchtverkeer (enkele jaren terug) werd gesteld dat het niet de vraag is of er een ongeluk gebeurt, maar wanneer. Veel te druk in de lucht. Ik haat schiph€l! | | 12-06-2025 16:53 |
12-06-25 | 16:36 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #GidoOudeKotte: bedankt voor de goede zorgen! | | 12-06-2025 16:36 |
12-06-25 | 16:22 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | STOP het grootste LEUGEN van Nederland! SCHIPHOL! Starten primaire Aalsmeerbaan, landen 'primaire' Kaagbaan, landen primaire Polderbaan, landen en starten Schiphol-Oostbaan. Met nu easyJet op naar Londen... Graag BAS opdoeken met hun weerbericht. (U28679 from Amsterdam to London https://fr24.com/EZY97KV/3ac43948) (OOACO from Frankfurt to Amsterdam https://fr24.com/OOACO/3ac405c7) | | 12-06-2025 16:24 |
12-06-25 | 16:20 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Overlast van de Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan? Aan iedereen: schrijf de zorgzame Gemeente Aalsmeer aan ([email protected]; [email protected]). Zodat zij er net zo ziek van worden als wij. En nee laat je niet doorverwijzen naar BAS en de Commissie Luchtvaartzaken (waarbij de Burgemeester portefeuillehouder Schiphol is, onderdeel van het Schiphollen). En nee we hebben niet overlast vanwege onderhoud aan een baan. De Gemeente heeft de taak om de gezondheid van de burgers te beschermen/bevorderen. Het enige wat de Gemeente doet is praten, praten en praten. En nog meer gasten uitnodigen in het kader van pappen en nathouden. Daarnaast verzamelen ze ook data omtrent geluidsoverlast via SensorNet, maar dat wordt niet geanalyseerd en geëscaleerd. Actie/harde vuist? 0 Het lijkt op het verhaal van TATA Steel. WIJ EISEN BESCHERMING TEGEN DEZE MENSONTERENDE SITUATIE! Dikke 🖕 voor LVNL, Den Haag en de gemeente Aalsmeer! | | 12-06-2025 16:20 |
12-06-25 | 13:15 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | De extreme overlast door vliegtuigen gaat meestal over herrie en bewezen zwaar kankerverwekkende uitstoot door vliegtuigmotoren maar vergeet vooral niet het NEERSTORT gevaar! Met name in de directe omgeving van een luchthaven. Onze huizen staan hier vrijwel direkt achter de startbaan en dat het gruwelijk mis kan gaan zien wij vandaag bij de vliegtuig-crash in India waar het vliegtuig direct na het opstijgen neerkwam op een woonwijk. Het vliegtuig startte vanaf halverwege de startbaan (intersectiestart), wat hier op Schiphol óók heel vaak gebeurt om tijd te winnen. Mogelijk kreeg het vliegtuig daardoor niet genoeg lift. "Air India Boeing 788 Dreamliner met Callsign: AIC171, was onderweg van Ahmedabad naar Londen Gatwick, omstreeks 13:40 plaatselijke tijd, toen het gelijk na het opstijgen een MAYDAY gaf aan het luchtverkeerstoren, toren reageerde daarop waarop er geen antwoord kwam van de piloten en het uiteindelijk net buiten het vliegveld neerstortte…242 mensen waren aan boord, bestaande uit 10 bemanningsleden en 2 piloten (waarvan 1, al zo’n 8200 uren aan vlieg ervaring op z’n naam heeft en z’n co-piloot ongeveer 1100 uren)." | | 12-06-2025 13:20 |
12-06-25 | 13:13 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Een Airbus A380 van Emirates (grootste passagiersvliegtuig ter wereld) landt op dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan: de zogenaamde secundaire Aalsmeerbaan. Dit vliegtuig vliegt op 250 feet (76 meter!) hoogte over de Oosteinderweg. Daar wonen mensen! SensorNet Aalsmeer UB060 (A.H. Blaauwstraat) meet 85dB. U begrijpt dit is heel gezond. We laten gemakshalve de mega uitstoot even buiten beschouwing. Elke minuut landt er een commercieel toestel/privejet op de Aalsmeerbaan/Schiphol-Oostbaan met MEGA impact. Is het gebruik van de Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan ethisch verantwoord? Dit 'leven' wordt mede mogelijk gemaakt door onze centrale en decentrale overheid. #GidoOudeKotte: slaap en praat lekker verder. Bedankt voor de goede zorgen. Lichtpuntje: hij is geland op de luchthaven. (EK147 from Dubai to Amsterdam https://fr24.com/UAE84N/3ac28392) (https://project.sensornet.nl/project/aalsmeer) | | 12-06-2025 13:17 |
12-06-25 | 09:21 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Weg met die laagwaardige alles slopende "economie". STOP DE HUB, STOP ULTRA-KORTE AFSTAND VLUCHTEN! Mensenrechten gelden alleen voor overstappers. We zijn wel goed genoeg om belasting te betalen om deze waanzin in stand te houden. Dikke 🖕 voor LVNL, Den Haag en de Gemeente Aalsmeer! En ondertussen komt onze nationale køts over richting Luxemburg (een vlucht van 38 min. inclusief taxiën???) met max. 88 mega gesubsidieerde overstappers. Voor de rest gaat alles goed in dit land?(KL1709 from Amsterdam to Luxembourg https://fr24.com/KLM64X/3ac2ef1d) Ik ga weer verder met afval scheiden. | | 12-06-2025 09:23 |
12-06-25 | 09:00 | 1432 | Aalsmeer | Anders | Donderdorp.nl ligt er sinds maandag uit. Iets te verbergen misschien? Het was ook wel erg confronterend om te zien hoe onze 'woon'plaats kapot gevlogen wordt via twee banen pal over de huizen. Zondag j.l. in totaal zelfs 1078 keer. Bedenk daarbij dat donderdorp onvolledig is :(. Aalsmeer ligt aan het begin van de fuik voor starters, dus daarna krijgt de rest van Nederland het te verduren. Bij landend verkeer ligt ons dorp aan het eind van de route en heeft driekwart van ons poppenlandje het eerst voor de kiezen gekregen. Dagelijks non stop in gebruik door een mensenrechten schendend vliegveld zonder natuurvergunning. | | 12-06-2025 09:07 |
12-06-25 | 08:32 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Als je in één van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld heel de wereld laat overstappen dan ben je niet goed wijs. Met 40% van de vluchten binnen 750km. En al helemaal niet als je anno 2025 willens en wetens doorgaat. Den Haag heeft het buskruit niet uitgevonden. Gelukkig ligt Nederland gedeeltelijk onder de zeespiegel. | | 12-06-2025 08:32 |
12-06-25 | 07:51 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Aan welke geluidsnormen voldoet het gebruik van de Aalsmeerbaan, dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan? Ah die van corrupt en hypocriet Den Haag. Volg de mega mensenrechten schendingen veilig op afstand (maar met uitstoot!): https://project.sensornet.nl/project/aalsmeer/ | | 12-06-2025 07:52 |
12-06-25 | 07:00 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Burgemeester Gido Oude Kotte gaat verder met het piepelen/Schiphollen van de inwoners van Aalsmeer, Oosteinde, Calslagen, Kudelstaart en Vrouwentroost. Allereerst doet hij alsof we alleen overlast ondervinden bij onderhoud van een andere baan. Ten tweede wil hij zich niet aansluiten bij de aangifte voor mishandeling van Bénédicte Ficq. Gezondheid op 1? "Een strafrechtelijke procedure starten is nogal wat." Mensenrechtenschendingen en mishandeling zijn nogal wat? Hij doet alsof dat bij een nachtsluiting van Schiphol Transavia vier keer heen en weer kan vliegen in minder uren, Delta nog interesse heeft om op Schiphol te vliegen en de 'secundaire' Aalsmeerbaan nog meer vluchten kan verwerken. Belangenverstrengeling en corruptie zijn de woorden van 2025! De burgermeester is portefeuillehouder Schiphol en voorzitter van Stichting Greenport Aalsmeer en is alleen bezig met zijn volgende baan. Prive gaat hij graag met Kerst naar ultra-korte afstand bestemming Londen (wellicht met de KLM?) en hij doet waarschijnlijk ook aan familiebezoek in Marokko (wellicht met Transavia in de nacht?). De Commissie Luchtvaartzaken van de gemeente Aalsmeer is puur opgezet voor de bühne. Het enige wat de burgemeester doet is pappen en nathouden. Als er geen harde actie wordt ondernomen tegen de nog steeds toenemende Schipholterreur voor inwoners van de Gemeente Aalsmeer dan mag het duidelijk zijn, hier speelt meer. Graag een motie van wantrouwen tegen de burgemeester en een onderzoek van NRC/FTM is op z'n plaats. Hij is een EGOÏST en WOLF IN SCHAAPSKLEREN! Van het niveau Mark Harbers. Schiphol en alles eromheen stinkt! 'Slaap' en praat lekker verder over de nachtvluchten via de Zwanenburgbaan, de mensonterende Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. Dit zijn banen met woonkernen direct achter de baan. (https://www.aalsmeer.nl/burgemeester-gido-oude-kotte) (https://greenportaalsmeer.nl/bestuur) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346889/burgemeester-aalsmeer-boos-over-besluit-schiphol-weer-gepiepeld) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349010/strafrechtadvocaat-ficq-roept-aalsmeer-op-tot-aangifte-tegen-schiphol-wegens-mishandeling) (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/minister-krimp-schiphol-is-tijdelijk-vanaf-2027-ongelimiteerd-vliegen-met-schone-vliegtuigen~b20be8f9/) | | 12-06-2025 07:00 |
12-06-25 | 06:57 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Goedemorgen Aalsmeer, Goedemorgen Groningen, Goedemorgen Den Haag, Goedemorgen Nederland. Aalsmeerbaan overlast periodemelding 6.30u - 23.00u Permanente mensenrechten schendingen: dag in, dag uit, week in, week uit, jaar in, jaar uit. Kom de ware Schiphol terreur, de AALSMEERBAANTERREUR, beleven in Aalsmeer-Oost/Oranjewijk/Nieuw-Oosteinde/Stommeer. Dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat de meeste overlast van Schiphol wordt gemeld in Aalsmeer en Uithoorn. Ruim 40% van de inwoners van deze gemeenten geeft aan ernstige hinder te ervaren rondom de geluidsoverlast van Schiphol (conform GGD onderzoek uit 2020!), maar toch lijkt niemand er wat aan te doen. Het gebruik van deze baan is ethisch niet verantwoord. In een beschaafd land was deze baan serieus al 10x gesloten, maar wat doet LVNL? Deze baan overdag zelfs meer en meer non-stop primair inzetten onder het mom van leugens (BZO, marginale zichtcondities (wolkenbasis onder 2000 voet en/of zicht minder dan 5 kilometer), wind, onderhoud Kaagbaan, onderhoud afritten Kaagbaan, vegen Kaagbaan, lampen poetsen Kaagbaan, personen op de Kaagbaan gesignaleerd, brand, geen reden, etc.). De secundaire Aalsmeerbaan verwerkt in de dag periode meer starts dan de primaire Kaagbaan. Sinds 2008 waait er een bijzondere wind, niet dat anno 2025 de windrichting nog enige impact heeft op vliegtuigen bij starten of landen. Dat stamt namelijk uit de tijd van de propeller vliegtuigen in de jaren '60. Het aantal starts vanaf de Aalsmeerbaan is sinds 2008 met 69 procent toegenomen naar 64.472 in 2024, terwijl het totaal aantal vliegbewegingen op Schiphol in dezelfde periode met 'slechts' 5 procent is gegroeid. Welkom in het gave Nederland. Om de minuut een toestel... Geluid en uitstoot! Voldoet geheel aan de WHO geluidsnormen voor vliegverkeer... NOT! Er worden hier WHO geluidsnormen overschreden op een manier als bij geen enkele andere Schipholbaan. Het gebruik van de Aalsmeerbaan is de HEL op aarde. Met aanvullend de kansloze niet stille, niet schone en niet zuinige privejet vluchten gerelateerd aan de Schiphol-Oostbaan (altijd open en zelfde aan- en uitvliegroute als de Aalsmeerbaan). 🛑 STOP DATA COOKING (A321 NEO KLM/Transavia: bij opstijgen Aalsmeerbaan min. 74dB en landen 81dB gemeten door Sensornet Aalsmeer! Een privejet minimaal 68dB.) 🛑 STOP HET GROOTSTE LEUGEN VAN NEDERLAND 🛑 LEEF ZORGPLICHT NA! Volg Groningen2.0 LIVE via SensorNet. Aan iedereen: schrijf de Gemeente Aalsmeer aan ([email protected]; [email protected]) en doe aangifte via Bénédicte Ficq (https://schipholwatch.nl/2024/12/09/strafrechtelijke-aangifte-tegen-directies-klm-transavia-en-schiphol/) (https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer) (https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/WHO-richtlijnen%20voor%20geluid.pdf) | | 12-06-2025 06:57 |
11-06-25 | 22:53 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | De hele dag en avond door veel landers op de Aalsmeerbaan. Maar gelukkig af en toe een soort pauze. Om 22:30 uur toch nog een privé jet en dan nu ineens een stijger. Niet te zien, want recht over ons dak. Wie verzint zoiets? Na ons volgen nog talloze andere gedupeerden. Wij willen allang slapen! | | 11-06-2025 22:58 |
11-06-25 | 20:03 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #KLM #MarjanRintel: leest u mee? Met jullie onnodig alles slopende "business". Vluchten naar Brussel, Düsseldorf, Hannover, Bremen, Parijs, Londen etc. Jullie moeten Nederlanders en de planeet wel haten. Alle, maar dan ook echt alle signalen staan op diep donker rood. En daar moet bakken, maar dan ook bakken met ONS belastinggeld bij. Wat jullie doen is niet goed te praten. Alles is gebaseerd op leugens. Het zou mij serieus verbazen als u kinderen heeft. Hoe ziek. KLM wordt bedankt. "Nederlandse winter kan volgens KNMI extreem koud worden door klimaatcrisis." https://www.nu.nl/klimaat/6358871/nederlandse-winter-kan-volgens-knmi-extreem-koud-worden-door-klimaatcrisis.html | | 11-06-2025 20:05 |
11-06-25 | 19:47 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Dit nieuws wordt mede mogelijk gemaakt door de KLM en onze zorgzame overheid: Dodental door overstromingen in Zuid-Afrika loopt op naar 49 - https://nos.nl/l/2570802 | | 11-06-2025 19:48 |
11-06-25 | 18:18 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Als je in één van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld heel de wereld laat overstappen dan ben je niet goed wijs. Met 40% van de vluchten binnen 750km. En al helemaal niet als je anno 2025 willens en wetens doorgaat. Den Haag heeft het buskruit niet uitgevonden. Gelukkig ligt Nederland gedeeltelijk onder de zeespiegel. | | 11-06-2025 18:18 |
11-06-25 | 11:49 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Even een voorkeursbehandeling via de Aalsmeerbaan die op papier niet in gebruik is. Privejets zijn geheel stil, schoon en zuinig. En eerlijk is eerlijk, de uitvliegroute van de Schiphol-Oostbaan is gelijk, dus boeien. Maar dit is het niveau van de luchtvaart. (LUA387V from Amsterdam to London https://fr24.com/LUA387V/3abee785) | | 11-06-2025 11:50 |
11-06-25 | 09:29 | 1433 | Kudelstaart | Geluid | Donderdorp ligt eruit, maar ook zonder Donderdorp weet ik wel, dat wij allebei midden in de nacht om 04:09 u ontzettend schrokken van een vreselijke lawaaibak laag over ons heen. Dan zit je weer klaarwakker rechtop in je bed met een sterk verhoogde hartslag. Voordat je dan weer in slaap valt…..En dat naast de tientallen ‘gebruikelijke’ nachtvluchten van Transavia e.a., die laag overvliegen. Kudelstaarters hoeven niet te slapen, toch? Meneer Oude Kotte? | | 11-06-2025 09:34 |
11-06-25 | 08:00 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | 40% (4 op de 10!) van de vluchten van de 'duurzame' 'wereld' luchthaven Schiphol is binnen 750km, uitgevoerd met veredelde privejets (Embraer). Schiphol had ook in 2024 de meeste vluchten van de EU vanwege het gebruik van die relatief kleine vliegtuigen. Ongeveer 4% (1 op 25!) van de Schipholvluchten zijn nachtvluchten (aankomend of vertrekkend tussen 23.00 en 06.00 uur), 2% (1 op de 50!) valt in de vroege ochtend (aankomend of vertrekkend tussen 06.00 en 07.00 uur). En dit allemaal in één van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld met aanvullende problemen. Gesubsidieerde overstappers (met ons belastinggeld!) letterlijk en figuurlijk boven het eigen volk. En maar blijven Rintelen in de media. Door dit leugen hebben mensen geen (t)huis. De tijd van (alleen) melden bij de gemeente, doofpot BAS en hier is voorbij. Aan iedereen doe mee en geef het door: 1) 🦹Aangifte voor mishandeling via Bénédicte Ficq (ook mogelijk na indiening op 12 maart 2025) (https://schipholwatch.nl/2024/12/11/doe-mee-met-de-aangifte-tegen-rintel-de-nooijer-en-van-oord/) (12-03-2025 https://www.nu.nl/klimaat/6348909/ruim-900-omwonenden-doen-aangifte-van-mishandeling-tegen-schiphol.html)🦹 2) 🆘(https://www.zetschipholopstil.nl/)🆘 3) 🍀(https://www.greenpeace.org/nl/klimaat/klm/) 🍀4) 🛑(https://stopklm.petities.nl/)🛑 5) 💪 (https://www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl/ik-doe-mee/) 💪6) 💪(https://schipholwatch.nl/doneren/) 💪 7) ❌#BoycotSchiphol❌ 8) Last, but not least, vergeet niet uw 🚮 te scheiden en verhoogde 🏡 WOZ belasting 🏡 te betalen 🫵😉 | | 11-06-2025 08:01 |
11-06-25 | 06:44 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Burgemeester Gido Oude Kotte gaat verder met het piepelen/Schiphollen van de inwoners van Aalsmeer, Oosteinde, Calslagen, Kudelstaart en Vrouwentroost. Allereerst doet hij alsof we alleen overlast ondervinden bij onderhoud van een andere baan. Ten tweede wil hij zich niet aansluiten bij de aangifte voor mishandeling van Bénédicte Ficq. Gezondheid op 1? "Een strafrechtelijke procedure starten is nogal wat." Mensenrechtenschendingen en mishandeling zijn nogal wat? Hij doet alsof dat bij een nachtsluiting van Schiphol Transavia vier keer heen en weer kan vliegen in minder uren, Delta nog interesse heeft om op Schiphol te vliegen en de 'secundaire' Aalsmeerbaan nog meer vluchten kan verwerken. Belangenverstrengeling en corruptie zijn de woorden van 2025! De burgermeester is portefeuillehouder Schiphol en voorzitter van Stichting Greenport Aalsmeer en is alleen bezig met zijn volgende baan. Prive gaat hij graag met Kerst naar ultra-korte afstand bestemming Londen (wellicht met de KLM?) en hij doet waarschijnlijk ook aan familiebezoek in Marokko (wellicht met Transavia in de nacht?). De Commissie Luchtvaartzaken van de gemeente Aalsmeer is puur opgezet voor de bühne. Het enige wat de burgemeester doet is pappen en nathouden. Als er geen harde actie wordt ondernomen tegen de nog steeds toenemende Schipholterreur voor inwoners van de Gemeente Aalsmeer dan mag het duidelijk zijn, hier speelt meer. Graag een motie van wantrouwen tegen de burgemeester en een onderzoek van NRC/FTM is op z'n plaats. Hij is een EGOÏST en WOLF IN SCHAAPSKLEREN! Van het niveau Mark Harbers. Schiphol en alles eromheen stinkt! 'Slaap' en praat lekker verder over de nachtvluchten via de Zwanenburgbaan, de mensonterende Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. Dit zijn banen met woonkernen direct achter de baan. (https://www.aalsmeer.nl/burgemeester-gido-oude-kotte) (https://greenportaalsmeer.nl/bestuur) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346889/burgemeester-aalsmeer-boos-over-besluit-schiphol-weer-gepiepeld) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349010/strafrechtadvocaat-ficq-roept-aalsmeer-op-tot-aangifte-tegen-schiphol-wegens-mishandeling) (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/minister-krimp-schiphol-is-tijdelijk-vanaf-2027-ongelimiteerd-vliegen-met-schone-vliegtuigen~b20be8f9/) | | 11-06-2025 06:45 |