444986

Datum en tijdstip start overlast 
dinsdag 27 augustus 2024 - 20:03
Oorzaak 
Geluid
Postcode 
1104
Woonplaats 
Amsterdam-Zuidoost
Omschrijving melding 
HE-LE-MAAL gestoord worden we hietvan. Al maanden achtereen iedere dag van de vroege ochtend tot de late avond en bijna altijd ook 's nachts enorme herrie van vliegtuigen hier in de Bijlmer. Bijna dagelijks zitten we binnen opgehokt omdat het buiten helemaal niet te harden is. Maar ook binnen zijn die lawaaibakken en kerosine vervuilers nog luid en duidelijk hoorbaar. Bij ons gaat het om landers en starters naar en van de Buitenveldertbaan. Hier hebben Almere, Muiden, Diemen, Weesp, Amsterdam Buitenveldert en Amstelveen mega veel last van. Druk bevolkte gebieden. Maar iedere baan wordt momenteel bovenmatig ingezet, dus het lijden geldt voor grote delen van Noord Holland, Zuid Holland en Utrecht en omgeving. Sorry als ik gebieden niet noem. De dichtsbevolkte gebieden van Nederland worden geteisterd door vliegterreur van Schiphol en RTHA. (Ook Eindhoven krijgt zijn deel). Dit zijn miljoenen mensen, waarvan er maar een klein deel klaagt, want "dat heeft toch geen zin". Misschien hebben ze gelijk, maar ik vind dat de hele wereld het moet horen: WE WORDEN GETERRORISEERD. DOOR SCHIPHOL SAMEN MET DE OVERHEID EN KLM. ZE VERGALLEN VELE LEVENS. Vele doktersbezoeken, medicatie in de vorm van pijnstillers (hoofdpijn) slaapmiddelen, tranquelizers, anti depressiva en anti psychotica, psychologen consulten, (crisis) opnames, suicides, gehoorbeschadigingen, longaandoeningen, slapeloosheid, concentratiestoornissen, gemiste werkuren, stress, sufheid (veel binnen in slecht geventileerde ruimtes) etc. zouden vermijdbaar zijn met een flinke krimp van Schiphol. Te beginnen met de overstapvluchten en de ultra korte afstanden (Amsterdam Brussel, Amsterdam Parijs, Amsterdam Londen bv). De overheid, Schiphol en KLM hebben wat op hun geweten, zoveel ellende door zoveel illegale activiteit. Ja, illegaal, want de benodigde vergunningen zijn niet aanwezig (natuurvergunning bv.), het recentste LHVB is geloof ik uit 2008 en de huidige praktijk sluit daar niet op aan. Tel daarbij op "anticiperend handhaven", (= NIET handhaven) "balanced approach" (is krimpen doen we niet, we kunnen nog wel wat geitenpaadjes bedenken die zogenaamd ook helpen, zoals zgn stillere vliegtuigen), de EU en de VS vooral niet voor de voeten lopen, en voilà, de huidige praktijk mag gewoon door. Het komt erop neer: leve de economie, als het geld maar rolt, dat mensen hier teveel last van hebben is onvermijdelijke nevenschade, collateral damage. Leefbaarheid is boterzacht, daar kunnen de overheid en Schiphol helemaal niets mee. Fijn land Nederland