17-04-25 | 12:07 | 5411 | Zeeland | Anders | DLH3V
LH442
A343
Lufthansa
FRA
Frankfurt
CEST (UTC +02:00)
DTW
Detroit
EDT (UTC -04:00)
Scheduled
11:10 AM
Scheduled
2:10 PM
Actual
11:42 AM
estimated
2:16 PM
270 km, 00:25 ago
6,432 km, in 08:08
More LH442 information
Aircraft type (A343)
Airbus A340-313
Registration
D-AIGU
COUNTRY OF REG.
Germany
SERIAL NUMBER (MSN)
0321
AGE (Feb 2000)
25 years
AIRCRAFT CATEGORY
Passenger
Recent D-AIGU flights
Barometric alt.
30,000 ft
Vertical speed
0 fpm
GPS altitude
30,175 ft
Track
315°
Speed & Altitude graph
Ground speed
499 kts
TRUE AIRSPEED
458 kts
INDICATED AIRSPEED
296 kts
MACH
0.780
Wind
N/A
Temperature
-46.0 °C
fir/uir
AMSTERDAM FIR
Data source - ADS-B
ICAO 24-BIT ADDRESS
3c64f5
SQUAWK
2530
latitude
51.66451
longitude | | 17-04-2025 12:09 |
17-04-25 | 12:01 | 9979 | Eemshaven | Anders | RYR53FB
FR7383
B738
Ryanair
CPH
Copenhagen
CEST (UTC +02:00)
STN
London
BST (UTC +01:00)
Scheduled
11:10 AM
Scheduled
12:00 PM
Actual
11:21 AM
estimated
11:50 AM
465 km, 00:41 ago
461 km, in 00:47
More FR7383 information
Aircraft type (B738)
Boeing 737-8AS
Registration
EI-ENO
COUNTRY OF REG.
Ireland
SERIAL NUMBER (MSN)
40302
AGE (Jan 2011)
14 years
AIRCRAFT CATEGORY
Passenger
Recent EI-ENO flights
Barometric alt.
38,000 ft
Vertical speed
+64 fpm
GPS altitude
38,075 ft
Track
237°
Speed & Altitude graph
Ground speed
411 kts
TRUE AIRSPEED
444 kts
INDICATED AIRSPEED
244 kts
MACH
0.772
Wind
N/A
Temperature
-55.0 °C
fir/uir
AMSTERDAM FIR
Data source - ADS-B
ICAO 24-BIT ADDRESS
4ca8da
SQUAWK
0766
latitude
53.37524
longitude
6.58568 | | 17-04-2025 12:03 |
17-04-25 | 11:54 | 6708 | Wageningen | Geluid | De chaos in ons miniscule luchtruim wordt met de dag groter. Van alle kanten stijgers, dalers en teveel overvliegers. Het rommelt en rochelt weer de hele dag door, pauzenloos! Met politici die nooit omhoog kijken, Oostindische doof zijn en enkel hun eigen ego willen laten stralen. Lekker lak hebben aan diegenen voor wie je in onze volksvertegenwoordiging zit, zwaar belastende rapporten terzijde schuift en al hielenlikkend richting Schiphol en KLM één enkele bevolkingsgroep de schuld geeft van de 24/7 ecocide. Stelletje incapable narcisten daar in DH, die gewoon strafrechtelijk vervolgd moeten worden voor alle ellende die ze letterlijk (laten) uitstorten boven onze hoofden! | | 17-04-2025 12:03 |
17-04-25 | 05:13 | 1214 | Hilversum | Geluid | GELUID, GEZONDHEID, SLAAPVERSTORING, MILIEU
Vanmorgen begon het bizar vroeg boven Hilversum. Na een onrustige avond waar ik het gedonder nog door de het tv geluid kwam, begon het om 5.13 weer met de terreur van Transavia naar Kreta. 5.43 Turks maatschappij. 4.48 TRA naar Samos. 6.03 Napels. 6.32 Bari. 6.51 Verana. 6.52 Slovenië. Elke keer weer wakker. Onrustig en vanaf 7.00 14 afgeschoten vliegobjecten. Heb het raam maar dichtgedaan het was niet stil. Normaal hoor ik de vogels. Vanochtend niet. Wanneer komen er boetes voor te vroeg opgestegen vliegtuigen. Het wordt steeds vroeger. Nu al iets na 5 uur. Belachelijk. | | 17-04-2025 11:50 |
17-04-25 | 11:10 | 2253 | Voorschoten | Geluid | Momentopname: Rondom Schiphol tellen we 48 vliegtuigen waarvan 24 van KLM (50%). Dit betekent dat van alle vliegtuigen tenminste 35% overstappers vervoert. Dat betekent dat tenminste één op de drie toestellen hier niet had moeten vliegen. Deze vluchten voegen niets toe aan onze economie, en zorgen voor onnodige geluidsoverlast, milieu- en gezondheidsschade. | | 17-04-2025 11:16 |
17-04-25 | 11:02 | 1108 | Amsterdam-Zuidoost | Geluid | Bij zwakke WNW wind (3 m/s) ruim twee uur lang file landen op de Buitenveldertbaan, met starten vanaf de Polder- en Kaagbaan. Om de 90 seconden een vliegtuig op 500 meter laagte dalend over onze woonomgeving, resulterend in continu lawaai en uitstoot van ultra fijnstof en andere zeer schadelijke stoffen. Op haar site beweert LVNL dat op Schiphol een zijwind limiet van 10 m/s wordt gehanteerd, maar in de dagelijkse praktijk wordt dus al afgeweken van de geluidspreferente baancombinaties bij een absurd lage zijwind van 3 m/s. Zo werken Schiphol en LVNL elke dag weer aan hun strikt preferent operationeel gemaksplan, met zoveel mogelijk impact op de omgeving en een slechte relatie met de buren. | | 17-04-2025 11:09 |
17-04-25 | 10:54 | 1183 | Amstelveen | Geluid | Het is werkelijk met de week erger en erger aan het worden in Amstelveen! Het is hier een giftig pokkenherrie oorlogsgebied die 24/7 in dienst staat door de alles vernietigende sjoemel vliegindustrie! De politiek en koning Schiphol zal het echt aan de reet roesten! Het moet meer meer meer meer meer daardoor is alles geoorloofd en alles moet ervoor wijken! | | 17-04-2025 10:54 |
17-04-25 | 10:46 | 1561 | Krommenie | Geluid | Vandaag spelen Schiphol, KLM blijkbaar Palenbingo. De Bingo is niet voor hoogbejaarden of watjes en gaat er rauw aan toe. Het wrede spel kent slechts één regel; het doel is nl om zoveel mogelijk NOMOS-palen aan te vliegen, laten aanslaan, om zo de hele bingokaart vol te vliegen. Met vanzelfsprekend extra bonuspunten voor het vlieg tuig dat brult boven de 80 gemeten dB. ✈️📊📈 🧮 🖍️ 🥇 🏆 | | 17-04-2025 10:48 |
15-04-25 | 10:46 | 1343 | Almere | Geluid | 15/04/2025
Tijdstip (spec.): 10:46
Over: veiligheid
Uw toelichting op de melding:
Angstaanjagend met hoge snelheid privé vliegtuig veel te laag recht over onze woning heen geleid door de masochisten van Schiphol. Lelystad moet heel snel gesloten worden en Schiphol terug naar alleen NL vakantie vluchten
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar Schiphol Airport: : Ja
Vliegtuigtype: British aerospace Jetstream 32
Vluchtnummer: PNX075
Vluchttype: Aankomst
Bestemming/herkomst: Lelystad Airport
Kortste afstand tot adres klacht: 295 meter
Hoogte op kortste afstand: 446 meter
situation.png | | 17-04-2025 10:08 |
17-04-25 | 09:45 | 3043 | Rotterdam | Anders | Diepe lage dreunend geluid van de NCG8, een legerhelicopter blijkbaar.
Dat men deze toestellen ook op RTHA wilt gaan doen is prima, maar dan moeten de andere vluchten minder worden.
Op dit moment lijkt alsof elke doelgroep een eigen geluidsplafond heeft en wordt alleen de Trauma/Politiie bij de commerciele luchtvaart geteld (om die 'ruimte' ook nog in te pikken voor eigen gewin).
Het aantal sportvliegtuigen en privejets is gigantisch toegenomen en de een maakt nog meer herrie dan de ander waar vakantievluchten verbleken. Er wordt echter niet minder gevlogen en de herrie is dan ook drastisch toegenomen. De vliegroutes zijn zig-zag rond de meetpunten.
Als nu ook nog de kustwacht en leger hierbij komen....
Het is nu al zeer regelmatig dat meerdere uren op de dag het vliegtuiggeluid de snelweg A13 overstemd met continu gebrom van sportvliegtuigen. Dit betekend dat men de geluidsnormen, welke voor een gezonde leefomgeving m.b.t. rijksweg geluid, dus al aan het overschrijden is. Alle investeringen door een rijkswaterstaat aan stiller asfalt, geluidschermen, isolatie van omliggende woningen is dus door de luchtvaart teniet gedaan. Net zoals de bespaarde CO2 -uitstoot door alle burgers in Nederland ingepikt is door de luchtvaart.
Meer vluchten, aanpassen van berekeningen, meer vluchten, aanpassen van berekeningen en nu stijgt men dus duidelijk boven alle andere bronnen uit. Welke politicus durft hier voor op te komen, zonder dat men bang is voor ruzie met de politieke luchtvaart-vriendjes. De luchtvaart is onwettelijk bezig en rekt dit toch nog steeds verder op. Onwettelijk moet aangepakt worden . Stop deze mafia ! | | 17-04-2025 10:02 |
17-04-25 | 09:48 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Gek hè? 'Brede steun voor aanpak klimaatverandering, maar weinig vertrouwen in kabinet' - (https://nos.nl/l/2563891) => zie aantallen vliegtuigen die opstijgen vanaf de "secundaire" Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. Gelukkig, voor de rest van Nederland, alleen uitstoot tot 900m en in een straal van 25km. De luchtvaart blijft bijzonder ;-) Fijne dag! Ik ga weer verder met afval scheiden. https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer | | 17-04-2025 09:49 |
17-04-25 | 08:50 | 1852 | Heiloo | Geluid | Ik heb al even niets gepost, maar niet omdat de overlast is afgenomen. Integendeel! Vandaag weer het zoveelste dieptepunt mbt overlast in Heiloo. Gruwelijk veel vliegtuigen die VEEL te laag over komen vliegen. Ik schat tussen de 300 en 500 meter hoogte. Dieptriest, onnodig en niet te geloven wat een overlast: herrie, niet normaal. En vooral weer KLM en Delta. En dan heb ik het nog niet eens over de schadelijke gevolgen voor mens en milieu van die vliegtuigen. En een overheid die doet of zijn neus bloed. Schandalig! | | 17-04-2025 08:55 |