12-07-25 |
17:24 |
3818 |
Amersfoort
|
Geluid |
Het gaat maar door op de vierde vliegroute Zwanenburgbaan-Amsterdam-Hilversum, die Madlener van tafel heeft geveegd.
De luchtvaartmaffia, Pieter van Oord voorop, heeft volkomen lak aan onze democratie en gaat haar eigen gang.
Er is al een hele sleep op exact dezelfde route overgekomen, die meld ik nog.
Lufthansa München
Transavia Athene
Pegasus Istanbul
KLM Rome
KLM Florence
Transavia Kos
KLM Hannover
Etc...
Ik zie trouwens nu KLM Düsseldorf die steevast boven onze stad vliegt nu noordelijker vliegen.
Mijn punt is dat de minster de vierde vliegroute heeft afgeblazen, maar de vliegtuigmaffia compleet dat democratisch besluit negeert. Want de vierde vliegroute is gewoon in bedrijf en geconcentreerd op Hilversum-Aalsmeer-Hilversum-Amersfoort.
Dat Schiphol door de rechter veroordeeld is tot een bedrijf zonder geldige natuurvergunning en dus illegaal opereert.
Dat dit kabinet onverbloemd de luchtvaart steunt en onze dure landsadvocaten inzet om dat vonnis van tafel te krijgen. Dus onze overheid en ons belastinggeld worden gebruikt voor de belangen van de luchtvaart, die elke vent winst wegsluizen naar belastingparadijzen.
Dat verder de politiek de luchtvaart buiten elke vorm van belasting (geen BTW, heb accijnzen), en elke maatregel van klimaat- en milieubeleid houdt. Dus dat de luchtvaart pure concurrentievervalsing sinds 1945 cadeau krijgt en het milieu en het klimaat legaal en zonder enige sanctie naar zijn moer mag helpen.
En dat de luchtvaart zich nergens wat van aantrekt en zijn eigen zakken gewetenloos vult, Pieter van Oord van Schiphol en Marjan Rintel van KLM voorop.
|
|
12-07-2025 17:49 |
12-07-25 |
16:52 |
1502 |
Zaandam
|
Geluid |
Veel last van geluidsoverlast nu de hele dag al alsof de vliegtuigen op onze dak gaan landen, ze vliegen soms zo dichtbij zoals daarnet dat we bijna de piloot zien zitten in de cockpit als we kijken vanuit onze woonkamer. Enorme geluidsoverlast van vliegtuigen in centrum Zaandam, we worden ook wakker snachts en sochtends zeer vroeg en kunnen savonds laat niet meer slapen en rusten . Stop dit lawaai over dichtbevolkte gebieden zoals Zaanstad van vliegtuigen van en naar Schiphol over onze daken achter elkaar de hele dag, dit moet toch stoppen we zijn het zat
|
|
12-07-2025 16:52 |
12-07-25 |
12:00 |
3042 |
Rotterdam
|
Anders |
Een jaar nadat binnen het burgmeetnetteam is besloten om een geluidsmeetpunt bij de Doenbrug te plaatsen, is nu eindelijk een vergunningaanvraag in behandeling bij de gemeente Rotterdam.
Via via vernomen dat dit door bepaalde partijen opgerekt is. RTHA heeft op dit vlak dus weer een jaar uitstel gehad om herrie te kunnen produceren in de hoop dichter bij de beloofde oplossingen te komen. Deze oplossingen zijn, zoals bekend, nog zeer lang onhaalbaar. |
|
12-07-2025 16:29 |
12-07-25 |
15:46 |
2241 |
Wassenaar
|
Geluid |
Niet te doen meer! Wassenaar Katwijk Oegstgeest Leiden enz- enz- de gehele bollestreek zeer ergstige overlast van laag vliegende vliegtuigen die rondjes vliegen om de landing in te zetten.Nergens meer rust.
Grote bom op dat Schiphol zou de enige oplossing nog zijn voor dit Mafia bedrijf.
Zo veel mensenlevens verpesten ze nu.
Geluid is dodelijk geworden door herhaling bijna nonstop gebrom over ons heen over het gif nog niet gesproken.
Dat laag vliegen is echt niet normaal meer. |
|
12-07-2025 15:52 |
12-07-25 |
14:29 |
3818 |
Amersfoort
|
Geluid |
Op de vierde vliegroute Schiphol oost- Hilversum-Amersfoort privéjet type Gulfstream IV, bestemming onbekend.
Met dank aan PVV-minister Barry Madlener die de privéjets voor supperrijken weer actief en uit eigen beweging toestond na een verbod.
Verder op deze illegale vierde vliegroute (verboden door de minister, vierde vliegroute is geschrapt)
Vistajet naar Frankfurt, ook al een privéjet met dank aan de PVV.
|
|
12-07-2025 14:35 |
12-07-25 |
13:38 |
3818 |
Amersfoort
|
Geluid |
En weer door op de illegale vierde vliegroute Zwanenburgbaan-Huizen-Amersfoort vanaf Schiphol, dat geen geldige natuurvergunning heeft voor haar activiteiten. Dus zoals bij een normaal bedrijf zou gaan: moet dus DICHT. OP SLOT.
Achter elkaar aan
KLM Athene
Cathay Pacific Hong Kong
Transavia Napels
KLM Neurenberg
Ajet Istanbul
KLM Düsseldorf, waar Marjan Rintel zelf van zei, dat zulke korte vluchten verboden moeten worden
China Southern Cargo Shanghai
China Southern Cargo Guangzhou
Qatar Cargo Doha
Transavia Bari
Ze vliegen exact over dezelfde route achter elkaar aan, soms elke twee minuten.
Madlener had de vierde vliegroute verboden.
De luchtvaartmaffia o.l.v. ceo Pieter van Oord steekt een dikke middelvinger op tegen alles en iedereen. Ze gaan compleet hun eigen gang, al tientallen jaren, en vullen hun zakken.
|
|
12-07-2025 13:50 |
12-07-25 |
13:42 |
6822 |
Arnhem
|
Anders |
Boeren Burger Boter op het hoofd, Rummenie ? NRC: 'Toeristen kijken met vol bewustzijn naar de desastreuze gevolgen van klimaatverandering. .. Een betere metafoor voor de klimaatcrisis is nauwelijks denkbaar. Toeristen kijken met vol bewustzijn (en ter ontspanning) naar de desastreuze gevolgen van klimaatverandering. Zoals bij ruimtetoerisme: al CO2-uitstotend kijken naar wat mede door die uitstoot met uitsterven wordt bedreigd'. In de zomer van 2024 ging bijna driekwart van de Nederlanders op vakantie - het vliegverkeer neemt toe. Schiphol telde 66,8 miljoen reizigers, 8 procent meer dan een jaar eerder. Ongeveer een derde van de Nederlanders vliegt jaarlijks, de helft daarvan meerdere keren per jaar'. Wat vindt u, meneer Rummenie van BBB? Milieu-vergunning voor Schiphol ? Economisch belang ? U staat er bij een kijkt er naar met Boeren Burger Boter op uw hoofd ? |
|
12-07-2025 13:47 |
12-07-25 |
13:26 |
1343 |
Almere
|
Geluid |
Geachte heer van Oord, Beste Pieter,
Als CEO neemt u natuurlijk graag de verantwoording voor de overlast wat Schiphol veroorzaakt. Een breed draagvlak voor Schiphol zou u goed uitkomen. Mag hopen dat het niet alleen om de centjes gaat. Schiphol is de motor van Nederland en dat vinden we prima maar we willen die motoren niet horen of in ieder geval zo min mogelijk horen.
Mag ik u twee suggesties doen zodat u het een en ander in gang kan zetten zodat het aantal klachten inzake het vliegverkeer af gaat nemen. Dat zou fijn zijn als u daar voor kan zorgen in de periode dat u heeft tot halverwege 2028.
De eerste suggestie die ik voor u heb is dat wij (en wij zijn het Nederlandse volk) helemaal niet een probleem hebben met tijdelijke overlast. Maar wat is tijdelijke overlast? Een hele dag vliegtuigen over onze wijk heen met precies dezelfde route dat is geen tijdelijke overlast. Dat is overlast en dan gaat wij het Nederlandse volk klagen. Dat moet u voorkomen. De vliegroutes mogen afwijken. Als de route naar een van de Schiphol banen nu eens elke dag om de 1 of 2 uur een stuk verschuift dan betekent dat wel dat een breder gebied er last van krijgt maar we gaan echt niet klagen als er 1 of 2 uur lang vliegtuigen over ons vliegen. Dat hoort erbij en wij weten dat we dan de andere uren kunnen genieten van de rust. Fijn!
Dan mijn tweede suggestie. Wij hebben een breed net van snelwegen in Nederland. Rond de snelwegen staan er minder woningen en vaak zijn het bedrijfsterreinen. Hoe mooi zou het zijn om zoveel mogelijk de routes in ieder geval over de snelwegen te laten lopen. Begin nu niet met het argument daar schrikken de autorijders van want dat is niet zo. Dan zouden de wegen rondom Schiphol constant vast staan door de schroothoop aan auto's die over elkaar liggen. Dus kijk een keer naar de snelwegen en laat de piloot wat meer zijn werk doen door wat bochten te maken en de snelwegen te volgen. Een rechte lijn is goedkoper maar het gaat maar om het laatste stuk als de daling wordt ingezet.
Geniaal toch? Hoe mooi zou het zijn als de krantenkoppen vol staan over de heer P. van Oord. De CEO die heeft gezorgd voor minder overlast bij de Nederlandse bevolking :-)
Ik hoop dat dit bericht u gaat bereiken en ik wens u veel succes als CEO van Schiphol.
Hooachtend,
Een bewoner die met plezier woont in zijn mooie woonwijk maar merkt dat de overlast nu te veel aan het worden is |
|
12-07-2025 13:42 |
10-07-25 |
10:15 |
1343 |
Almere
|
Geluid |
Het is niet normaal. Ik heb 10.15 neergezet maar de hele dag om de 2-3 minuten vliegtuigen over. Veel te laag en dus erg veel lawaai. Schiphol wil het aantal klachten terugdringen maar nadenken over de overlast dat doen ze niet. Ach de politiek heeft toch gezegd dat het aantal vluchten mag en we halen liever vrachten geld binnen.
Paar tips voor jullie. Gratis....om de klachten te beperken kies voor verschillende oplossingen:
1. Niet de hele dag over een plek vliegen. Een uur of misschien twee uur is nog verdraagzaam om geen klacht in te dienen. Je kan makkelijk de geheld dag een stuk verderop vliegen. Niet steeds exact dezelfde route over onze wijk. Knettergek wordt je ervan.
2. Kies voor een route langs/boven de snelwegen. Er zijn weinig woningen direct langs de snelwegen. Weinig overlast en ja de piloot moet wat meer bochten maken.
3. Net als in de nacht verplicht is hoger te vliegen kan je ervoor kiezen de vliegtuigen hoger te laten vliegen over de woonwijken.
Hiermee breng je dan eindelijk het aantal klachten terug en je kan het aantal vluchten handhaven.
Doe het!
|
|
12-07-2025 13:23 |
12-07-25 |
13:07 |
1343 |
Almere
|
Anders |
'Het kabinet gaat in beroep tegen de vernietiging van de natuurvergunning Schiphol.' Natuurlijk doen ze dat, 2 handen op 1 buik, toch? Staatssecretaris van Landbouw Jean Rummenie van de BBB (laat die eind oktober ook vooral links liggen) heeft het over 'de grote belangen van de luchthaven, bijvoorbeeld voor de economie.' Maar gelukkig geeft hij wel aan dat 'er maatregelen worden genomen om zo de stikstofuitstoot op natuurgebieden verder te verminderen.' Rummenie benadrukt dat daar wel 'nog extra ecologisch onderzoek nodig is'. OK, we zijn weer thuis, de bekende drogredenen (o wat is schiphel toch belangrijk voor de economie en dat mag onbeperkt ten koste gaan van de omwonenden en de natuur) en vertragingstactieken (extra onderzoek nodig, dat vast nog jaren gaat duren). Het echte vliegTuig zit in Den Haag. (Bronnen: NU.nl en BNR) |
|
12-07-2025 13:21 |