27-04-25 | 06:21 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | 40% (4 op de 10!) van de vluchten van de 'duurzame' 'wereld' luchthaven Schiphol is binnen 750km, uitgevoerd met veredelde privejets (Embraer). Ongeveer 4% (1 op 25!) van de Schipholvluchten zijn nachtvluchten (aankomend of vertrekkend tussen 23.00 en 06.00 uur), 2% (1 op de 50!) valt in de vroege ochtend (aankomend of vertrekkend tussen 06.00 en 07.00 uur). Gesubsidieerde overstappers (met ons belastinggeld!) letterlijk en figuurlijk boven het eigen volk. En maar blijven Rintelen in de media. Door dit leugen hebben mensen geen (t)huis. De tijd van alleen melden bij doofpot BAS en hier is voorbij. Aan iedereen doe mee en geef het door: 1) 🦹Aangifte voor mishandeling via Bénédicte Ficq (ook mogelijk na indiening op 12 maart 2025) (https://schipholwatch.nl/2024/12/11/doe-mee-met-de-aangifte-tegen-rintel-de-nooijer-en-van-oord/) (12-03-2025 https://www.nu.nl/klimaat/6348909/ruim-900-omwonenden-doen-aangifte-van-mishandeling-tegen-schiphol.html)🦹 2) 🆘(https://www.zetschipholopstil.nl/)🆘 3) 🍀(https://www.greenpeace.org/nl/klimaat/klm/) 🍀4) 🛑(https://stopklm.petities.nl/)🛑 5) 💪 (https://www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl/ik-doe-mee/) 💪6) 💪(https://schipholwatch.nl/doneren/) 💪 7) ❌#BoycotSchiphol❌ 8) Last, but not least, vergeet niet uw 🚮 te scheiden en verhoogde 🏡 WOZ belasting 🏡 te betalen 🫵😉 | | 27-04-2025 06:21 |
27-04-25 | 06:16 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Goedemorgen Aalsmeer, Goedemorgen Groningen, Goedemorgen Den Haag, Goedemorgen Nederland. Aalsmeerbaan overlast periodemelding 6.30u - 23.00u Permanente mensenrechten schendingen: dag in, dag uit, week in, week uit, jaar in, jaar uit. Kom de ware Schiphol terreur, de AALSMEERBAANTERREUR, beleven in Aalsmeer-Oost/Oranjewijk/Nieuw-Oosteinde/Stommeer. Dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan. In een niet corrupt land was deze baan serieus al 10x gesloten, maar wat doet Nederland? Deze baan zelfs non-stop overdag primair inzetten onder het mom van leugens (BZO, marginale zichtcondities (wolkenbasis onder 2000 voet en/of zicht minder dan 5 kilometer), wind, onderhoud Kaagbaan, onderhoud afritten Kaagbaan, vegen Kaagbaan, lampen poetsen Kaagbaan, personen op de Kaagbaan gesignaleerd, brand, geen reden, etc.). De Aalsmeerbaan verwerkt in de dag periode meer vluchten dan de Kaagbaan. Sinds 2008 is er een bijzondere wind gaan waaien, niet dat anno 2025 de windrichting nog enige impact heeft op vliegtuigen bij starten of landen. Dat stamt namelijk uit de tijd van de propeller vliegtuigen in de jaren '60. Het aantal starts vanaf de Aalsmeerbaan is sinds 2008 met 69 procent toegenomen naar 64.472 in 2024, terwijl het totaal aantal vliegbewegingen op Schiphol in dezelfde periode met 'slechts' 5 procent is gegroeid. Welkom in het gave Nederland. Om de minuut een toestel... Geluid en uitstoot! Voldoet geheel aan de WHO geluidsnormen voor vliegverkeer... NOT! Het gebruik van de Aalsmeerbaan is de HEL op aarde. Met aanvullend de kansloze niet stille, niet schone en niet zuinige privejet vluchten gerelateerd aan de Schiphol-Oostbaan (altijd open). 🛑 STOP DATA COOKING (A321 NEO KLM/Transavia: bij opstijgen min. 74dB en landen 81dB gemeten door Sensornet Aalsmeer!) 🛑 STOP HET GROOTSTE LEUGEN VAN NEDERLAND 🛑 LEEF ZORGPLICHT NA! Volg Groningen2.0 LIVE via SensorNet. Aan iedereen: doe aangifte via Bénédicte Ficq (https://schipholwatch.nl/2024/12/09/strafrechtelijke-aangifte-tegen-directies-klm-transavia-en-schiphol/) (https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer) (https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/WHO-richtlijnen%20voor%20geluid.pdf) | | 27-04-2025 06:17 |
26-04-25 | 21:59 | 2331 | Leiden | Geluid | Wat een zonnige feestdag en tegelijk een treurige dag, waarbij de sector onze stad volkomen kapot gevlogen heeft. En nu om 22.00 uur komen die jankende, gillende, brullende ettertjes nog steeds laag over onze wijk.
Tijdens de uitzending van de uitvaart in Rome vanochtend, tijdens de uitzending van Koningsdag in Doetichem vanmiddag, tijdens onze wandeling door een feestende stad vanmiddag en vanavond. Steeds weer overstemd door irriterend laagvliegende lawaaibommen w.o. een paar smerige gedateerde 747s.
Deze onrendabele economische activiteit bedacht in de jaren 90 door een stel winstbeluste luchtvaartbaronnen, de groeiverslaafde hub en een onbetrouwbare overheid maken meer kapot dan ons lief is. Vliegen is een moderne verworvenheid, maar binnen de grenzen van leefbaarheid en de draagkracht van klimaat en milieu. De onbeschofte overschrijding hiervan door de sector en gedoogd door Den Haag is een heel groot schandaal! | | 26-04-2025 22:08 |
26-04-25 | 20:49 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | & Anders: Ook deze week gingen wij gebukt onder het geweld van talloze vliegtuigen. Zo kreeg het oude dorpscentrum er donderdag j.l. 607 over zich heen, wij 201, samen goed voor 808! Het ging om landende vluchten, die dus eerst een vernietigend spoor trokken over de rest van Oost-, Midden- en Zuid-Nederland. Die 607 zijn voor een groot deel 's nachts en dat gaat de hele nacht en daaropvolgende dag door. Aan de andere kant van de (k)luchthaven gingen de stijgers, ook in dubbele banen. Gevolg: Het aantal meldende adressen bij vliegherrie.nl is gegroeid sinds vorige week zaterdag: 36 erbij, terwijl het aantal berichten toenam met 2.306. Teken alstublieft de petitie: https://stopklm.petities.nl/; 80 % van wat hier veel te laag en luid overgaat is (k)lm en vervoert 70 % overstappers. | | 26-04-2025 20:57 |
26-04-25 | 20:06 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Altijd al rechtstreeks op Gdansk willen vliegen? Het kan met de KLM in een veredelde privejet. Als u dan terugkeert met de KLM in een Embraer E175STD en dan landt op de Aalsmeerbaan dan levert dat 80dB op (gemeten door SensorNet Aalsmeer). Voor een toestel met max. 88 passagiers! Ter info: in een Flixbus dubbeldekker passen meer passagiers. Voor de rest gaat alles goed in dit land? (KL1308 from Gdansk to Amsterdam https://fr24.com/KLM24P/3a11e834) | | 26-04-2025 20:10 |