25-05-25 | 17:09 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Verkorte 'secundaire' Aalsmeerbaan en LVNL laat vliegtuigen gewoon ook intersectie starten alsof er niks aan de hand is. Er wordt op geen enkele baan zoveel aan intersectie starts gedaan als deze baan. Terwijl dit de baan is waar dit überhaupt niet zo mogen. Deze baan zou in een fatsoenlijk land permanent zijn gesloten. NEDERLAND IS EEN KLØTE LAND!!! | | 25-05-2025 17:11 |
25-05-25 | 16:51 | 1215 | Hilversum | Geluid | Al de hele dag zware vliegtuigoverlast met af en toe een heel kleine onderbreking. Binnenshuis kan ik het geluid nog verdragen maar in de tuin is het oorverdovend. En het gaat maar door. Iedere dag is het raak hier. Er zit geen rustige dag meer tussen. Ik zou het nog kunnen verdragen als ik weet dat het een ochtendje doorbijten is maar dat ons daarna weer een paar dagen rust gegund is. | | 25-05-2025 17:00 |
25-05-25 | 16:25 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Het bewijs hoe ziek dit land is. De Aalsmeerbaan is ingekort vanwege onderhoud Buitenveldertbaan. Deze banen kruisen elkaar, vraag me niet waarom. Waarschijnlijk was er geen ruimte. Nu moet je kiezen voor vertrek van een A380 naar Dubai. Kies je de Kaagbaan of de Aalsmeerbaan? En allebei de banen zijn open. LVNL gaat natuurlijk voor operationeel gemak en kiest voor de VERKORTE 'SECUNDAIRE' Aalsmeerbaan. Dit resulteert in 84dB gemeten door SensorNet Aalsmeer (UB030 Hornweg). Gevolgd door een privejet naar Dresden, laag over de wijk, opgestegen vanaf de Schiphol-Oostbaan. SCHIPHOL=EXIT! 0,0 REKENING MET OMWONENDEN! ER VOLGEN NOG WAT RECHTSZAKEN EN OOK SPECIFIEK VOOR DE AALSMEERBAAN! TO BE CONTINUED! (EK148 from Amsterdam to Dubai https://fr24.com/UAE96R/3a7ec95f)(https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer) | | 25-05-2025 16:28 |
25-05-25 | 16:18 | 2353 | Leiderdorp | Anders | Goed nieuws: straaljagers op Lelystad wil het kabinet wel, maar die vakantievluchten hebben nu geen politieke steun. Vakantievluchten op Lelystad is verkapte uitbreiding van Schiphol terwijl we juist willen krimpen. Alleen de PVV en VVD waren voor openstelling Lelystad voor vakantievluchten. De BBB wil niet dat de luchtvaart wél en boeren níet worden geholpen met hun stikstofproblemen. In Lelystad denken ze nog steeds dat burgerluchtvaart hen "maatschappelijk en economisch rendement" gaat opleveren...... Wensdenken. De maatschappelijke kosten die de vluchtvaart met zich meebrengt (lawaai, vervuiling) worden niet in rekening gebracht bij de vervuiler. Dàt probleem moet eerst opgelost worden, Lelystad zal er dan anders over gaan denken. | | 25-05-2025 16:24 |
25-05-25 | 16:21 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Landen Schiphol-Oostbaan en starten Aalsmeerbaan. Met de Aalsmeerbaan kan een hoop. Hier zijn geen risico's bij een doorstart. Dat is alleen bij landen Polderbaan en Zwanenburgbaan, waardoor de Kaagbaan niet gebruikt kan worden ;-) Dikke 🖕 LVNL, Den Haag en de Gemeente Aalsmeer. Mensenrechten schendingen in Aalsmeer Nieuw-Oosteinde. F*CK YOU! (KL1923 from Amsterdam to Zurich https://fr24.com/KLM83B/3a7ecbcf) | | 25-05-2025 16:22 |
25-05-25 | 16:04 | 1251 | Laren | Geluid | Kabinet draait natuureducatie de nek om (Volkskrant). Ze moeten wel anders komen de kinderen erachter dat dit kabinet de natuur compleet de vernieling inhelpt, mede door ongeneerde steun aan de mens en natuur vernietigende vliegindustrie Nederland.
Kansloze bende daar in Den haag. Opzouten met die corrupte bende! Ja corrupt, hoe kan het anders dat de vliegmaffia voorrang krijgt op de constante terreur tegen omwonenden van Schiphol. | | 25-05-2025 16:09 |
25-05-25 | 15:52 | 3311 | Dordrecht | Anders | Gekopieerd uit NRc, artikel 'Wonen onder Schiphol':
Al dertig jaar is de politieke belofte dat Schiphol alleen mag groeien als de geluidshinder niet toeneemt. In die dertig jaar verdubbelde het aantal vluchten op Schiphol, maar nam óók de overlast drastisch toe. Inmiddels hebben meer dan 200.000 mensen ernstige geluidsoverlast.
Schiphol kon groeien doordat politieke besluiten werden verstopt in ingewikkelde rekenmodellen en vermomd als niets meer dan een technische exercitie. In de „papieren rekenwerkelijkheid” nam de overlast niet toe, in realiteit wel.
Bewoners voelen zich radeloos en rechteloos: hun overlast wordt weggerekend, overtredingen van de geluidsregels worden niet gehandhaafd, en de overheid duikt weg. | | 25-05-2025 15:53 |
25-05-25 | 15:12 | 1075 | Amsterdam | Geluid | Tien minuten eerder dan de 'beloofde' 15:20 uur (BAS) komt het eerste vliegtuig landend naar de Schiphol Oostbaan over Amsterdam Noord, binnenstad, West en Zuid, het dichtstbevolkte gebied van Nederland. En minstens een uur (en waarschijnlijker vijf kwartier) komen er elke 1,5 tot 2 minuten op een hoogte van ongeveer 350 meter grote vliegtuigen over naar de kortste baan van Schiphol. Herrie-terreur voor honderdduizenden bewoners. | | 25-05-2025 15:16 |
25-05-25 | 14:53 | 2353 | Leiderdorp | Geluid | Ik durf het haast niet te melden ..... het is hier alweer uren stil. Ik weet niet wat ik meemaak, zo kan het dus ook. Nee, zo moet het dus ook! Geen vrijwel permanent smerig geluid van straalmotoren. Geen ergernis om een overheid die vindt dat het allemaal wel meevalt en dat met de meest ingewikkelde formules tracht te bewijzen. Nee, rust. Heerlijk! Helaas zullen er niet opeens minder toestellen Schiphol aandoen, anderen zitten nu in de herrie. Zo weerbarstig is de praktijk. | | 25-05-2025 14:58 |