01-06-25 | 08:57 | 2983 | Ridderkerk | Geluid | HET WORDT HIER DUS BEVESTIGD DAT ZE VEEL TE LAAG VLIEGEN!!!
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar RtHA: : Ja
Vliegtuigtype : Embraer Phenom 300
Vluchttype : Aankomst
Type verkeer : Business
Bestemming/herkomst : Bremen Airport
Horizontale afstand tot adres : 628 meter
Hoogte op kortste afstand : 603 meter
Gegevens veroorzaker overlast (meest waarschijnlijke vlucht):
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar RtHA: : Ja
Vliegtuigtype : Airbus A320-200
Vluchttype : Aankomst
Type verkeer : Passenger
Bestemming/herkomst : Pablo Ruiz Picasso Airport
Horizontale afstand tot adres : 1650 meter
Hoogte op kortste afstand : 612 meter
Gegevens veroorzaker overlast (meest waarschijnlijke vlucht):
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar RtHA: : Ja
Vliegtuigtype : Bombardier Challenger 350
Vluchttype : Aankomst
Type verkeer : Business
Bestemming/herkomst : Son Sant Joan Airport (Palma de Mallorca Airport)
Horizontale afstand tot adres : 1404 meter
Hoogte op kortste afstand : 756 meterGegevens veroorzaker overlast (meest waarschijnlijke vlucht):
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar RtHA: : Nee
Vliegtuigtype : Diamond DA-42 Guardian
Vluchttype : Overvlieger
Type verkeer : General Aviation
Bestemming/herkomst : Groningen Airport Eelde
Horizontale afstand tot adres : 2470 meter
Hoogte op kortste afstand : 609 meter | | 01-06-2025 09:01 |
01-06-25 | 07:21 | 2661 | Bergschenhoek | Geluid | Vandaag: vervang Brindisi door Split en dezelfde ellende doet zich voor. Fijne zomer :(
Gisteren:
'Transavia naar Brindisi vanaf illegale RTHA start zojuist via Schiedam en maakt dan de kortst mogelijke bocht vol over Berkel en Bergschenhoek. Aso's die alle moeite doen om de mensen te pesten. Onnodige en kwalijk. Omploegen dat nutteloze asfaltstrookje en huizen bouwen.' | | 01-06-2025 07:24 |
01-06-25 | 07:21 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Burgemeester Gido Oude Kotte gaat verder met het piepelen/Schiphollen van de inwoners van Aalsmeer. Allereerst doet hij alsof we alleen overlast ondervinden bij onderhoud van een andere baan. En nu wil hij zich niet aansluiten bij de aangifte voor mishandeling van Bénédicte Ficq. Gezondheid op 1? "Een strafrechtelijke procedure starten is nogal wat." Mensenrechtenschendingen en mishandeling zijn nogal wat? Belangenverstrengeling en corruptie zijn de woorden van 2025! De burgermeester is portefeuillehouder Schiphol en voorzitter van Stichting Greenport Aalsmeer en is alleen bezig met zijn volgende baan. De Commissie Luchtvaartzaken is alleen opgezet voor de bühne. Het enige wat de burgemeester doet is pappen en nathouden en vooral geen actie. Graag een motie van wantrouwen tegen de burgemeester. EGOÏST! 'Slaap' en praat lekker verder. (https://www.aalsmeer.nl/burgemeester-gido-oude-kotte) (https://greenportaalsmeer.nl/bestuur) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346889/burgemeester-aalsmeer-boos-over-besluit-schiphol-weer-gepiepeld) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349010/strafrechtadvocaat-ficq-roept-aalsmeer-op-tot-aangifte-tegen-schiphol-wegens-mishandeling) | | 01-06-2025 07:22 |
01-06-25 | 07:11 | 6822 | Arnhem | Geluid | Een nieuwe lading razernij vanaf Schiphol, waaronder de helemáál geen stille KLM Embraer 170 naar Düsseldorf op nog geen 4500 m. pal over huis. UPs met z'n 747 is ook druk bezig. IJsland is verbonden met München. Ik zie nog een twintigtal vervuilers van Schiphol onderweg naar hier. KLM: 30 minuten vliegen met ca. 75 passagiers en veel kerosine: https://www.airnavradar.com/data/flights/KL1797/2455138934; IJsland verbonden met München - https://www.airnavradar.com/data/flights/4Y1331/2455058939; UPS naar Louisville - https://www.airnavradar.com/data/flights/5X210/245513720 | | 01-06-2025 07:20 |
01-06-25 | 06:56 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Goedemorgen Aalsmeer, Goedemorgen Groningen, Goedemorgen Den Haag, Goedemorgen Nederland. Aalsmeerbaan overlast periodemelding 6.30u - 23.00u Permanente mensenrechten schendingen: dag in, dag uit, week in, week uit, jaar in, jaar uit. Kom de ware Schiphol terreur, de AALSMEERBAANTERREUR, beleven in Aalsmeer-Oost/Oranjewijk/Nieuw-Oosteinde/Stommeer. Dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat de meeste overlast van Schiphol wordt gemeld in Aalsmeer en Uithoorn. Ruim 40% van de inwoners van deze gemeenten geeft aan ernstige hinder te ervaren rondom de geluidsoverlast van Schiphol (conform GGD onderzoek uit 2020!), maar toch lijkt niemand er wat aan te doen. Het gebruik van deze baan is ethisch niet verantwoord. In een beschaafd land was deze baan serieus al 10x gesloten, maar wat doet LVNL? Deze baan overdag zelfs meer en meer non-stop primair inzetten onder het mom van leugens (BZO, marginale zichtcondities (wolkenbasis onder 2000 voet en/of zicht minder dan 5 kilometer), wind, onderhoud Kaagbaan, onderhoud afritten Kaagbaan, vegen Kaagbaan, lampen poetsen Kaagbaan, personen op de Kaagbaan gesignaleerd, brand, geen reden, etc.). De secundaire Aalsmeerbaan verwerkt in de dag periode meer starts dan de primaire Kaagbaan. Sinds 2008 waait er een bijzondere wind, niet dat anno 2025 de windrichting nog enige impact heeft op vliegtuigen bij starten of landen. Dat stamt namelijk uit de tijd van de propeller vliegtuigen in de jaren '60. Het aantal starts vanaf de Aalsmeerbaan is sinds 2008 met 69 procent toegenomen naar 64.472 in 2024, terwijl het totaal aantal vliegbewegingen op Schiphol in dezelfde periode met 'slechts' 5 procent is gegroeid. Welkom in het gave Nederland. Om de minuut een toestel... Geluid en uitstoot! Voldoet geheel aan de WHO geluidsnormen voor vliegverkeer... NOT! Er worden hier WHO geluidsnormen overschreden op een manier als bij geen enkele andere Schipholbaan. Het gebruik van de Aalsmeerbaan is de HEL op aarde. Met aanvullend de kansloze niet stille, niet schone en niet zuinige privejet vluchten gerelateerd aan de Schiphol-Oostbaan (altijd open en zelfde aan- en uitvliegroute als de Aalsmeerbaan). 🛑 STOP DATA COOKING (A321 NEO KLM/Transavia: bij opstijgen Aalsmeerbaan min. 74dB en landen 81dB gemeten door Sensornet Aalsmeer! Een privejet minimaal 68dB.) 🛑 STOP HET GROOTSTE LEUGEN VAN NEDERLAND 🛑 LEEF ZORGPLICHT NA! Volg Groningen2.0 LIVE via SensorNet. Aan iedereen: schrijf de Gemeente Aalsmeer aan ([email protected]; [email protected]) en doe aangifte via Bénédicte Ficq (https://schipholwatch.nl/2024/12/09/strafrechtelijke-aangifte-tegen-directies-klm-transavia-en-schiphol/) (https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer) (https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/WHO-richtlijnen%20voor%20geluid.pdf) | | 01-06-2025 06:56 |
01-06-25 | 00:36 | 1566 | Assendelft | Geluid | Mag ik de NAW gegevens hebben van de passagiers die momenteel van hun welverdiende vakantie richting Shithole onderweg zijn? Dan kan ik bij deze mensen binnenkort 's nachts belletje trekken op de meest onmogelijke tijden.
Ik ben benieuwd of ze deze tegenreactie namens de omwonenden van Shithole kunnen waarderen.
Met vriendelijke groet uit Assendelft. | | 01-06-2025 00:40 |
31-05-25 | 22:43 | 1214 | Hilversum | Geluid | Het is niet normaal hier in Hilversum. Kan niet eens buiten een boek lezen in de tuin. Decibellen al een uur lang tegen de 60 met uitschieters naar 70. Hoezo stillere vliegtuigen. Ze maken ook net zoveel kabaal als die oude Boeing bakken. Er is bewolkt dus het geluid blijft hangen. Heb nu oorpijn. Betalen jullie de KNO arts. Bedankt Schiphol voor deze ongelooflijke avond in de tuin. | | 31-05-2025 22:52 |
31-05-25 | 21:59 | 3648 | Wilnis | Geluid | Sinds 2 jaar woon ik in een buitengebied tussen Wilnis en Woerdense Verlaat. Voorheen hebben wij in Kudelstaart gewoond. Vanwege de enorme overlast van Schiphol zijn wij gevlucht naar dit redelijk rustige poldergebied. Ook hier is er natuurlijk overlast van overrazend vliegverkeer, maar aanzienlijk minder dan in Kudelstaart. Maar vandaag was de overlast énorm. De hele dag herrie. Met dit mooie weer wil je buiten kunnen vertoeven, maar helaas was dit onmogelijk. Een gesprek voeren was onmogelijk. En dan heb ik het nog niet eens over de enorme vervuiling. Hoe schadelijk is dit niet voor onze gezondheid, de flora en de fauna???? | | 31-05-2025 22:11 |