12-06-25 | 16:22 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | STOP het grootste LEUGEN van Nederland! SCHIPHOL! Starten primaire Aalsmeerbaan, landen 'primaire' Kaagbaan, landen primaire Polderbaan, landen en starten Schiphol-Oostbaan. Met nu easyJet op naar Londen... Graag BAS opdoeken met hun weerbericht. (U28679 from Amsterdam to London https://fr24.com/EZY97KV/3ac43948) (OOACO from Frankfurt to Amsterdam https://fr24.com/OOACO/3ac405c7) | | 12-06-2025 16:24 |
12-06-25 | 16:20 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Overlast van de Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan? Aan iedereen: schrijf de zorgzame Gemeente Aalsmeer aan ([email protected]; [email protected]). Zodat zij er net zo ziek van worden als wij. En nee laat je niet doorverwijzen naar BAS en de Commissie Luchtvaartzaken (waarbij de Burgemeester portefeuillehouder Schiphol is, onderdeel van het Schiphollen). En nee we hebben niet overlast vanwege onderhoud aan een baan. De Gemeente heeft de taak om de gezondheid van de burgers te beschermen/bevorderen. Het enige wat de Gemeente doet is praten, praten en praten. En nog meer gasten uitnodigen in het kader van pappen en nathouden. Daarnaast verzamelen ze ook data omtrent geluidsoverlast via SensorNet, maar dat wordt niet geanalyseerd en geëscaleerd. Actie/harde vuist? 0 Het lijkt op het verhaal van TATA Steel. WIJ EISEN BESCHERMING TEGEN DEZE MENSONTERENDE SITUATIE! Dikke 🖕 voor LVNL, Den Haag en de gemeente Aalsmeer! | | 12-06-2025 16:20 |
12-06-25 | 15:54 | 3818 | Amersfoort | Geluid | KLM van zakkenvuller Marjan Rintel komt met KLM Cargo naar Dubai over.
Een afgekeurde lawaaibak Boeing 747 gehuurd van Martinair.
Weer een lading groente, bloemen en fruit voor de export, waar Nederland weinig van terugziet. Behalve arbeidsimmigranten, hoog en zwaar gesubsidieerd fossiel energieverbruik in de kassen en heel veel gif.
En een lading gifgas en lawaai op de koop toe van een verouderde lawaaibak. | | 12-06-2025 15:59 |
12-06-25 | 13:15 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | De extreme overlast door vliegtuigen gaat meestal over herrie en bewezen zwaar kankerverwekkende uitstoot door vliegtuigmotoren maar vergeet vooral niet het NEERSTORT gevaar! Met name in de directe omgeving van een luchthaven. Onze huizen staan hier vrijwel direkt achter de startbaan en dat het gruwelijk mis kan gaan zien wij vandaag bij de vliegtuig-crash in India waar het vliegtuig direct na het opstijgen neerkwam op een woonwijk. Het vliegtuig startte vanaf halverwege de startbaan (intersectiestart), wat hier op Schiphol óók heel vaak gebeurt om tijd te winnen. Mogelijk kreeg het vliegtuig daardoor niet genoeg lift. "Air India Boeing 788 Dreamliner met Callsign: AIC171, was onderweg van Ahmedabad naar Londen Gatwick, omstreeks 13:40 plaatselijke tijd, toen het gelijk na het opstijgen een MAYDAY gaf aan het luchtverkeerstoren, toren reageerde daarop waarop er geen antwoord kwam van de piloten en het uiteindelijk net buiten het vliegveld neerstortte…242 mensen waren aan boord, bestaande uit 10 bemanningsleden en 2 piloten (waarvan 1, al zo’n 8200 uren aan vlieg ervaring op z’n naam heeft en z’n co-piloot ongeveer 1100 uren)." | | 12-06-2025 13:20 |
12-06-25 | 13:13 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Een Airbus A380 van Emirates (grootste passagiersvliegtuig ter wereld) landt op dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan: de zogenaamde secundaire Aalsmeerbaan. Dit vliegtuig vliegt op 250 feet (76 meter!) hoogte over de Oosteinderweg. Daar wonen mensen! SensorNet Aalsmeer UB060 (A.H. Blaauwstraat) meet 85dB. U begrijpt dit is heel gezond. We laten gemakshalve de mega uitstoot even buiten beschouwing. Elke minuut landt er een commercieel toestel/privejet op de Aalsmeerbaan/Schiphol-Oostbaan met MEGA impact. Is het gebruik van de Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan ethisch verantwoord? Dit 'leven' wordt mede mogelijk gemaakt door onze centrale en decentrale overheid. #GidoOudeKotte: slaap en praat lekker verder. Bedankt voor de goede zorgen. Lichtpuntje: hij is geland op de luchthaven. (EK147 from Dubai to Amsterdam https://fr24.com/UAE84N/3ac28392) (https://project.sensornet.nl/project/aalsmeer) | | 12-06-2025 13:17 |
12-06-25 | 12:52 | 2041 | Zandvoort | Geluid | Atlas Air N863GT GTI5219/5Y5219 B747-8F MIA-AMS Vanaf de Noordzee op een hoogte van ongeveer 3.500 ft over de bebouwde leefomgeving. Onnodige uitwijkmanoevre om de landing voor de Kaagbaan in te zetten. Piloten denken niet meer na door computers en de automatische piloot. Maximale geluidsoverlast en luchtvervuiling. | | 12-06-2025 12:59 |
12-06-25 | 12:03 | 1511 | Oostzaan | Geluid | Hoor net op het nieuws in India een passagiers vliegtuig neergestort. Vreselijk natuurlijk. Maar toch ook weer iets voor de verantwoordelijken van Schiphol om hier nog eens goed over na te denken dat KRIMP noodzakelijk is. OOK bij ons wordt die kans steeds groter met veel te veel lucht verkeer over dicht bevolkt gebied. De ramp zou als die zich voordoet nog wel eens vele malen groter kunnen zijn dan in India. Bij een forse krimp gelijk drie grote voordelen. 1 veel minder uitstoot. 2 veel minder geluidsoverlast. 3 goed voor de natuur. | | 12-06-2025 12:13 |