24-06-25 | 18:04 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Burgemeester Gido Oude Kotte (CDA?) gaat verder met het piepelen/Schiphollen van de inwoners van Aalsmeer, Oosteinde, Calslagen, Kudelstaart en Vrouwentroost. Allereerst doet hij alsof we alleen overlast ondervinden bij onderhoud van een andere baan. Ten tweede wil hij zich niet aansluiten bij de aangifte voor mishandeling van Bénédicte Ficq. Gezondheid op 1? "Een strafrechtelijke procedure starten is nogal wat." Mensenrechtenschendingen en mishandeling zijn nogal wat? Hij doet alsof dat bij een nachtsluiting van Schiphol Transavia vier keer heen en weer kan vliegen in minder uren, Delta nog interesse heeft om op Schiphol te vliegen en de 'secundaire' Aalsmeerbaan nog meer vluchten kan verwerken. Belangenverstrengeling en corruptie zijn de woorden van 2025! De burgermeester is portefeuillehouder Schiphol en voorzitter van Stichting Greenport Aalsmeer en is alleen bezig met zijn volgende baan (commissaris van de Koning (cvdK)?). Prive gaat hij graag met Kerst naar ultra-korte afstand bestemming Londen (wellicht met de KLM?) en hij doet waarschijnlijk ook aan familiebezoek in Marokko (wellicht met Transavia in de nacht?). En voor zijn nevenfuncties in Kroatië en Istrië vliegt hij wellicht met Transavia en/of ziet hij misschien issues voor zijn klanten van tentenhuur. Hij is namelijk eigenaar van Via Gido BV, mede-eigenaar Reisbureau Istrië Campingvakanties BV, mede-eigenaar Easyatent DOO (Kroatië) en Mede-eigenaar Ready2Camp DOO (Kroatië). De Commissie Luchtvaartzaken van de gemeente Aalsmeer is puur opgezet voor de bühne. Het enige wat de burgemeester doet is pappen en nathouden. Als er geen harde actie wordt ondernomen tegen de nog steeds toenemende Schipholterreur voor inwoners van de Gemeente Aalsmeer dan mag het duidelijk zijn, hier speelt meer. Graag een motie van wantrouwen tegen de burgemeester en een onderzoek van NRC/FTM is op z'n plaats. Hij is een EGOÏST en WOLF IN SCHAAPSKLEREN! Van het niveau Mark Harbers. Schiphol en alles eromheen stinkt! 'Slaap' en praat lekker verder over de nachtvluchten via de Zwanenburgbaan, de mensonterende Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. Dit zijn banen met woonkernen direct achter de baan. (https://www.aalsmeer.nl/burgemeester-gido-oude-kotte) (https://greenportaalsmeer.nl/bestuur)(https://www.aalsmeer.nl/nevenfuncties-burgemeester-en-wethouders) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346889/burgemeester-aalsmeer-boos-over-besluit-schiphol-weer-gepiepeld) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349010/strafrechtadvocaat-ficq-roept-aalsmeer-op-tot-aangifte-tegen-schiphol-wegens-mishandeling) (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/minister-krimp-schiphol-is-tijdelijk-vanaf-2027-ongelimiteerd-vliegen-met-schone-vliegtuigen~b20be8f9/) | | 24-06-2025 18:04 |
24-06-25 | 16:50 | 3043 | Rotterdam | Veiligheid | Ook nu zie je weer dat de piloten niet bepaald de aangewezen vluchtroutes kunnen volgen.
De DCMR was al verbaasd over de vele afwijkende routes, waarna uiteraard geen verder antwoord meer kwam, en nu zie je het ook duidelijk.
Men 'mag' nu afwijken, vanwege de NAVO-top en zou daarom tussem Shiedam en Overschie, over het industrieterrein vliegen.
Toch hebben meerdere piloten niet bepaald een goed richting gevoel of vinden het gewoon leuk om de omwonenden te pesten en nemen daarom de bocht extra kort om opvolgend over de woonwijken te vliegen.
Vooral Transavia heeft er een houtje van om de regels te buigen naar hun hand. Of het nu de openingstijden van RTHA zijn, welke volop tussen 06.00-07.00 en 23.00-24.00 overtreden worden of de meest vreemde vluchtroutes verzinnen en de veiligheidsrisico's toenemen (iets met het aantal doden in geval van een ongeluk), er wordt toch niet gehandhaafd en dus kan niemand ze iets maken. Dat laten ze zien ook ! | | 24-06-2025 16:58 |
24-06-25 | 16:32 | 2593 | Den Haag | Geluid | Schandalig; aan één stuk door helikopterherrie, die landen achter paleis Huis te Bosch.Ineens doen het milieu en het klimaat er niet meer toe en de burgers al helemaal niet. Waarom moet dat allemaal per helikopter naar het diner van koning Willem? Kan dat niet in één bus? De halve stad is afgezet dus moet toch geen probleem zijn. | | 24-06-2025 16:36 |
24-06-25 | 16:33 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Overlast van de Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan? Aan iedereen: schrijf de zorgzame gemeente Aalsmeer aan ([email protected]; [email protected]). Zodat zij er net zo ziek van worden als wij. En nee laat je niet doorverwijzen naar BAS en de Commissie Luchtvaartzaken (waarbij de Burgemeester portefeuillehouder Schiphol is, onderdeel van het Schiphollen). En nee we hebben niet overlast vanwege onderhoud aan een baan (is ook onderdeel van het Schiphollen). De Gemeente heeft de taak om de gezondheid van de burgers te beschermen/bevorderen. Het enige wat de Gemeente doet is praten, praten en praten. En nog meer gasten uitnodigen in het kader van pappen en nathouden. Daarnaast verzamelen ze ook al jaren data omtrent geluidsoverlast via SensorNet, maar klein detail, dit wordt alleen niet geanalyseerd en geëscaleerd. Bescherming? 0 Het lijkt op het verhaal van TATA Steel. WIJ EISEN BESCHERMING TEGEN DEZE MENSONTERENDE SITUATIE! Dikke 🖕 voor LVNL, Den Haag en de gemeente Aalsmeer! | | 24-06-2025 16:33 |
24-06-25 | 15:42 | 1075 | Amsterdam | Geluid | uren perdag wordt de Schiphol Oostbaan ook vandaag weer gebruikt voor landende vliegtuigen, over het dichtsbevolkte gebied van Nederland, Amsterdam Noord, binnenstad, West en Zuid. Dat zijn rond de VEERTIG vliegtuigen per uur, die onze rust verstoren, met elkaar praten binnenshuis onmogelijk maken, we moeten ramen en deuren dichthouden, nog afgezien van de luchtvervuiling. | | 24-06-2025 15:49 |
24-06-25 | 15:43 | 2593 | Den Haag | Geluid | Bijna de hele dag al ontzettende herrie van helikopters die van en naar Huis ten Bosch vliegen, het houdt niet op. Mag wat kosten die overdreven Navotop :((
Aan de andere kant lijkt het of de aanvliegroute naar Schiphol voor burgerluchtvaart is stilgelegd, dat kán dus wel.Elk nadeel heeft zijn voordeel. | | 24-06-2025 15:46 |
24-06-25 | 14:57 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Het 'leven' in Aalsmeer is van 7.40u tot 9.20u (met overlast Schiphol-Oostbaan!), 18.00u tot 20.40u (met overlast Schiphol-Oostbaan) en van 22.30u tot 7.00u. Met in de nacht overlast Zwanenburgbaan en Kaagbaan. Mensonterende situatie tijdens de dag met de Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. Onacceptabel! De impact is zo heftig vanwege de ligging van de woonkernen ten opzichte van deze banen en de hoeveelheid vluchten. "Maximum piekwaarde. Een gevoelig advies is dat de Hoge Gezondheidsraad van België zegt dat vliegroutes voortaan zo moeten worden ingepland dat niemand meer last heeft van piekniveaus die boven de 60 dB(A) uitkomen. Extra aandacht moet daarbij uitgaan naar de ligging van scholen. Kinderen blijken namelijk extra gevoelig en lopen al gauw maanden leerachterstand op. “Dat lijkt niet zoveel, maar heeft directe invloed op het verdere verloop van hun loopbaan.” In ons land komt de piekwaarde van overvliegende toestellen vaak boven de 80 dB uit. Dat is onder meer het geval in Aalsmeer en Amstelveen. Volgens het Belgische onderzoek is dat ronduit onverantwoord." (https://schipholwatch.nl/2025/06/13/drie-deskundigen-bij-mrs-meeting-actie-in-plaats-van-meer-onderzoek/) | | 24-06-2025 14:57 |