12-07-25 |
14:29 |
3818 |
Amersfoort
|
Geluid |
Op de vierde vliegroute Schiphol oost- Hilversum-Amersfoort privéjet type Gulfstream IV, bestemming onbekend.
Met dank aan PVV-minister Barry Madlener die de privéjets voor supperrijken weer actief en uit eigen beweging toestond na een verbod.
Verder op deze illegale vierde vliegroute (verboden door de minister, vierde vliegroute is geschrapt)
Vistajet naar Frankfurt, ook al een privéjet met dank aan de PVV.
|
|
12-07-2025 14:35 |
12-07-25 |
13:38 |
3818 |
Amersfoort
|
Geluid |
En weer door op de illegale vierde vliegroute Zwanenburgbaan-Huizen-Amersfoort vanaf Schiphol, dat geen geldige natuurvergunning heeft voor haar activiteiten. Dus zoals bij een normaal bedrijf zou gaan: moet dus DICHT. OP SLOT.
Achter elkaar aan
KLM Athene
Cathay Pacific Hong Kong
Transavia Napels
KLM Neurenberg
Ajet Istanbul
KLM Düsseldorf, waar Marjan Rintel zelf van zei, dat zulke korte vluchten verboden moeten worden
China Southern Cargo Shanghai
China Southern Cargo Guangzhou
Qatar Cargo Doha
Transavia Bari
Ze vliegen exact over dezelfde route achter elkaar aan, soms elke twee minuten.
Madlener had de vierde vliegroute verboden.
De luchtvaartmaffia o.l.v. ceo Pieter van Oord steekt een dikke middelvinger op tegen alles en iedereen. Ze gaan compleet hun eigen gang, al tientallen jaren, en vullen hun zakken.
|
|
12-07-2025 13:50 |
12-07-25 |
13:42 |
6822 |
Arnhem
|
Anders |
Boeren Burger Boter op het hoofd, Rummenie ? NRC: 'Toeristen kijken met vol bewustzijn naar de desastreuze gevolgen van klimaatverandering. .. Een betere metafoor voor de klimaatcrisis is nauwelijks denkbaar. Toeristen kijken met vol bewustzijn (en ter ontspanning) naar de desastreuze gevolgen van klimaatverandering. Zoals bij ruimtetoerisme: al CO2-uitstotend kijken naar wat mede door die uitstoot met uitsterven wordt bedreigd'. In de zomer van 2024 ging bijna driekwart van de Nederlanders op vakantie - het vliegverkeer neemt toe. Schiphol telde 66,8 miljoen reizigers, 8 procent meer dan een jaar eerder. Ongeveer een derde van de Nederlanders vliegt jaarlijks, de helft daarvan meerdere keren per jaar'. Wat vindt u, meneer Rummenie van BBB? Milieu-vergunning voor Schiphol ? Economisch belang ? U staat er bij een kijkt er naar met Boeren Burger Boter op uw hoofd ? |
|
12-07-2025 13:47 |
12-07-25 |
13:26 |
1343 |
Almere
|
Geluid |
Geachte heer van Oord, Beste Pieter,
Als CEO neemt u natuurlijk graag de verantwoording voor de overlast wat Schiphol veroorzaakt. Een breed draagvlak voor Schiphol zou u goed uitkomen. Mag hopen dat het niet alleen om de centjes gaat. Schiphol is de motor van Nederland en dat vinden we prima maar we willen die motoren niet horen of in ieder geval zo min mogelijk horen.
Mag ik u twee suggesties doen zodat u het een en ander in gang kan zetten zodat het aantal klachten inzake het vliegverkeer af gaat nemen. Dat zou fijn zijn als u daar voor kan zorgen in de periode dat u heeft tot halverwege 2028.
De eerste suggestie die ik voor u heb is dat wij (en wij zijn het Nederlandse volk) helemaal niet een probleem hebben met tijdelijke overlast. Maar wat is tijdelijke overlast? Een hele dag vliegtuigen over onze wijk heen met precies dezelfde route dat is geen tijdelijke overlast. Dat is overlast en dan gaat wij het Nederlandse volk klagen. Dat moet u voorkomen. De vliegroutes mogen afwijken. Als de route naar een van de Schiphol banen nu eens elke dag om de 1 of 2 uur een stuk verschuift dan betekent dat wel dat een breder gebied er last van krijgt maar we gaan echt niet klagen als er 1 of 2 uur lang vliegtuigen over ons vliegen. Dat hoort erbij en wij weten dat we dan de andere uren kunnen genieten van de rust. Fijn!
Dan mijn tweede suggestie. Wij hebben een breed net van snelwegen in Nederland. Rond de snelwegen staan er minder woningen en vaak zijn het bedrijfsterreinen. Hoe mooi zou het zijn om zoveel mogelijk de routes in ieder geval over de snelwegen te laten lopen. Begin nu niet met het argument daar schrikken de autorijders van want dat is niet zo. Dan zouden de wegen rondom Schiphol constant vast staan door de schroothoop aan auto's die over elkaar liggen. Dus kijk een keer naar de snelwegen en laat de piloot wat meer zijn werk doen door wat bochten te maken en de snelwegen te volgen. Een rechte lijn is goedkoper maar het gaat maar om het laatste stuk als de daling wordt ingezet.
Geniaal toch? Hoe mooi zou het zijn als de krantenkoppen vol staan over de heer P. van Oord. De CEO die heeft gezorgd voor minder overlast bij de Nederlandse bevolking :-)
Ik hoop dat dit bericht u gaat bereiken en ik wens u veel succes als CEO van Schiphol.
Hooachtend,
Een bewoner die met plezier woont in zijn mooie woonwijk maar merkt dat de overlast nu te veel aan het worden is |
|
12-07-2025 13:42 |
10-07-25 |
10:15 |
1343 |
Almere
|
Geluid |
Het is niet normaal. Ik heb 10.15 neergezet maar de hele dag om de 2-3 minuten vliegtuigen over. Veel te laag en dus erg veel lawaai. Schiphol wil het aantal klachten terugdringen maar nadenken over de overlast dat doen ze niet. Ach de politiek heeft toch gezegd dat het aantal vluchten mag en we halen liever vrachten geld binnen.
Paar tips voor jullie. Gratis....om de klachten te beperken kies voor verschillende oplossingen:
1. Niet de hele dag over een plek vliegen. Een uur of misschien twee uur is nog verdraagzaam om geen klacht in te dienen. Je kan makkelijk de geheld dag een stuk verderop vliegen. Niet steeds exact dezelfde route over onze wijk. Knettergek wordt je ervan.
2. Kies voor een route langs/boven de snelwegen. Er zijn weinig woningen direct langs de snelwegen. Weinig overlast en ja de piloot moet wat meer bochten maken.
3. Net als in de nacht verplicht is hoger te vliegen kan je ervoor kiezen de vliegtuigen hoger te laten vliegen over de woonwijken.
Hiermee breng je dan eindelijk het aantal klachten terug en je kan het aantal vluchten handhaven.
Doe het!
|
|
12-07-2025 13:23 |
12-07-25 |
13:07 |
1343 |
Almere
|
Anders |
'Het kabinet gaat in beroep tegen de vernietiging van de natuurvergunning Schiphol.' Natuurlijk doen ze dat, 2 handen op 1 buik, toch? Staatssecretaris van Landbouw Jean Rummenie van de BBB (laat die eind oktober ook vooral links liggen) heeft het over 'de grote belangen van de luchthaven, bijvoorbeeld voor de economie.' Maar gelukkig geeft hij wel aan dat 'er maatregelen worden genomen om zo de stikstofuitstoot op natuurgebieden verder te verminderen.' Rummenie benadrukt dat daar wel 'nog extra ecologisch onderzoek nodig is'. OK, we zijn weer thuis, de bekende drogredenen (o wat is schiphel toch belangrijk voor de economie en dat mag onbeperkt ten koste gaan van de omwonenden en de natuur) en vertragingstactieken (extra onderzoek nodig, dat vast nog jaren gaat duren). Het echte vliegTuig zit in Den Haag. (Bronnen: NU.nl en BNR) |
|
12-07-2025 13:21 |
12-07-25 |
13:13 |
6822 |
Arnhem
|
Anders |
KLIMAAT. Ik vind deze oproep van het Rode Kruis van de zotte: klimaatrampen, mede veroorzaakt door (vlieg-) toerisme worden normaal.
'Ga je binnenkort op vakantie naar Zuid-Europa? Dan wil je natuurlijk ontspannen – niet hals over kop moeten vluchten voor bosbranden of noodweer. Toch gebeurt dat steeds vaker, ook op populaire plekken als Frankrijk, Griekenland en Italië. Komende week lopen de temperaturen daar opnieuw op. Met deze tips voorkom je een hoop stress op vakantie en blijf je veilig. Afgelopen week rukten bosbranden op tot aan de stadsgrenzen van Marseille. De lucht kleurde oranje, vluchten vielen uit en huizen moesten worden ontruimd. Ook in Spanje, Griekenland en Turkije laaiden de vlammen op, terwijl andere delen van Europa werden getroffen door zware stormen. Duizenden mensen moesten plots geëvacueerd worden. Extreem weer op vakantie komt steeds vaker voor. Gelukkig kunnen we ons voorbereiden'. Lekker ontspannen. https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/extreem-weer-op-vakantie-7-tips-om-je-goed-voor-te-bereid/ |
|
12-07-2025 13:17 |
12-07-25 |
13:08 |
6822 |
Arnhem
|
Milieu |
Nog eens over natuurvergunning én economisch belang van Schiphol. Toen ik in alle vroegte de uittocht van Transavia’s van Schiphol bekeek, dacht ik aan de oproep van het Rode Kruis aan toeristen in Z-Europa om goed voorbereid te zijn op rampen. Ik dacht ook aan het giga-bedrag dat die rampen kosten, becijferd door Verzekeringsmaatschappijen (niet langer te verzekeren). Zet daar de in verhouding belachelijk lage inkomsten van Schiphol KLM tegenover en de bijdrage van de luchtvaart aan klimaatverandering, dan pleit alles voor krimp, zeker economisch. Wanneer oh wanneer houdt u op met toegeven aan de trumpiaanse dreigementen en manipulaties van de vliegindustrie, meneer Rummenie, kabinet, volksvertegenwoordiging ???? https://www.rodekruis.nl/nieuwsbericht/extreem-weer-op-vakantie-7-tips-om-je-goed-voor-te-bereid/ |
|
12-07-2025 13:09 |
12-07-25 |
13:04 |
3818 |
Amersfoort
|
Geluid |
Volop verkeer op de vierde vliegroute Zwanenburgbaan-Hilversum-Amersfoort
KLM Nairobi
KLM Praag
KLM Stuttgart
Pegasus Istanbul
Minister Madlener had de vierde vliegroute verboden, Schiphol trekt zich nergens wat van aan.
CEO Pieter van Oord vult zijn zakken met bonussen, herrie en giftige gassen zijn voor ons. |
|
12-07-2025 13:06 |