Uitvoerige meldingen

Dit overzicht bevat 394730 uitvoerige meldingen van vliegtuigoverlastmelding vliegoverlast
Klik hier voor een overzicht van alle meldingen.
Datum Tijd Postcode Plaats Oorzaak
30-05-25 17:16 1422 Uithoorn Geluid De hele dag mensonterende herrie🤬met name KLM overschrijdt normen geluidsoverlast en hoogte! Ze vliegen zo laag ! Zat in rijdende auto met radio aan kwam over Uithoorn klm neo321 , het geluid overstemde mijn auto geluiden!!! Dus mevrouw Rintel rintelt onzin ! Ze maakte een puinhoop bij de NS nu KLM en omgeving! Wordt tijd dat klm krimpt ! Of Madurodam ? 30-05-2025 17:21
30-05-25 16:36 3834 Leusden Geluid Waarom word er in godsnaam zo laag overgevlogen de laatste weken?? Net ook weer Qatar Airways met z'n herrie bakken op 3400m boven Amersfoort. Maar zo gaat het de hele week al, continue extra geraas van overkomende vliegtuigen, extra laag over waar ze normaal gesproken op 5000-6000m overkomen (waarbij het niet is dat ze op die hoogte onhoorbaar zijn, want op 10.000 meter zijn er nog de nodige bakken die je goed hoort (zoals de A3XX'en en de nodige cargo's die aan het passeren zijn op doorvlucht - maar goed, die zijn Schiphol en de Nederlandse politiek niet aan te rekenen). 30-05-2025 16:47
29-05-25 09:44 1015 Amsterdam Geluid Tal van vliegtuigen, gedurende de hele dag, met ziekmakend lawaai. Ik roep de politiek op: kom terug op het beleid van de afgelopen jaren. Schiphol wordt in de meeste gebieden steeds extremer: meer, langer, harder, lager, vroeger. Het verandert daarmee van karakter. Het is niet zomaar overlast, maar intimidatie en agressie. Maak daar een eind aan. Schiphol heeft ons onze leefwereld afgenomen. Het is nooit meer rustig in Amsterdam. Bescherm ons burgers tegen Schiphol dat ons elke dag belaagt in onze privé ruimte. We willen gewoon in onze leefruimte ons normale leven kunnen leiden. 30-05-2025 16:10
30-05-25 16:02 1432 Aalsmeer Geluid Burgemeester Gido Oude Kotte gaat verder met het piepelen/Schiphollen van de inwoners van Aalsmeer. Allereerst doet hij alsof we alleen overlast ondervinden bij onderhoud van een andere baan. En nu wil hij zich niet aansluiten bij de aangifte voor mishandeling van Bénédicte Ficq. Gezondheid op 1? Belangenverstrengeling en corruptie zijn de woorden van 2025! De Burgermeester is portefeuillehouder Schiphol en voorzitter van Stichting Greenport Aalsmeer en is alleen bezig met zijn volgende baan. Graag een motie van wantrouwen tegen de Burgemeester. EGOÏST! 'Slaap' en praat lekker verder. (https://www.aalsmeer.nl/burgemeester-gido-oude-kotte) (https://greenportaalsmeer.nl/bestuur) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346889/burgemeester-aalsmeer-boos-over-besluit-schiphol-weer-gepiepeld) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349010/strafrechtadvocaat-ficq-roept-aalsmeer-op-tot-aangifte-tegen-schiphol-wegens-mishandeling) 30-05-2025 16:02
30-05-25 15:15 2435 Zevenhoven Geluid Al uren Herrie!!!!! Eerst van Kaagbaan, vervolgens van Aalsmeerbaan!!!!! Zojuist klm129 zo debiel laag!!!!!! Op aangeven van VERKEERSLEIDERTJE!!!! Gratis tickets??? Of is je bonus dan vetter!!!!!!! Hoogste tijd voor een passende luchtvaart voor Nederland!!!!!!! In de tussentijd dendert het door!!!!!!! 30-05-2025 15:19
30-05-25 07:00 1394 Nederhorst den Berg Geluid Schiphol, KLM en Madlener staan voor: leugens, bedrog, corruptie, gesjoemel, misleiding, fraude, gigantische klimaatschade, honderduizenden slachtoffers van gewelddadige herrieterreur, honderduizenden slachtoffers door ziekmakende en dodelijke uitstoot, slapeloze nachten en ontwikkelingsachterstanden van kinderen, ernstige bodemverontreiniging en mensenrechtenschendingen. De diepste en meest stinkende beerput van Nederland is een staatsbedrijf. Staatsterreur in z'n smerigste vorm. 30-05-2025 14:40
30-05-25 13:22 1561 Krommenie Veiligheid Je vraagt je als ondertussen af of bewindspersonen hun baan en inhoud eigenlijk wel begrijpen? Het mag duidelijk zijn dat het in onderstaande nieuwsbericht duidelijk gaat om de zin doordrijven en het daarmee uitoefenen van druk en macht. Kortom, niet alleen Schiphol mag alvast de goddelijk gang gaan qua overlast en uitstoot, ook op de wegen drukt de minster z’n zin door om overal 130 km te kunnen racen; Dat minister van Infrastructuur Barry Madlener graag op zo veel mogelijk snelwegen de maximumsnelheid wil verhogen naar 130 kilometer per uur is wel bekend. Maar dat hij daarvoor alle juridische procedures wilde omzeilen, niet. Madlener wilde een zogenoemd verkeersbesluit nemen en zo op alle snelwegen een maximumsnelheid van 130 kilometer per uur invoeren, blijkt uit openbaar gemaakte documenten van het ministerie van Infrastructuur, opgevraagd door RTL Nieuws. Uit de stukken blijkt dat Madlener zijn ambtenaren vroeg of het mogelijk is om via een verkeersbesluit op alle Nederlandse snelwegen 130 kilometer per uur in te voeren. Een verkeersbesluit is het formele besluit van een van de instanties die dat mogen - in dit geval de minister - om een bepaalde fysieke verkeersmaatregel te treffen. In dit geval de snelheidsverhoging. Mensen die bezwaar maakten zouden dan juridische procedures moeten beginnen. Die procedures zouden jaren in beslag nemen .. Ondertussen kon er dan gewoon 130 worden gereden, blijkt de redenering van Madlener uit een mail naar alle leden van de werkgroep 130. "Minister vroeg of hij niet gewoon een verkeersbesluit kan tekenen en dan 'wachten op eventuele bezwaren en rechtszaken' (die wellicht jaren duren)." De ambtenaren legden de PVV-minister uit dat zo'n verkeersbesluit snel kan worden vernietigd en dus geen haalbare weg is. Maar Madlener gaf niet direct op, blijkt uit de gesprekssamenvatting. "Hij wilde hierover graag extra uitleg." Grote druk gezet .. Uit de vrijgegeven stukken blijkt verder de enorme ambitie van Madlener rond de snelheidsverhoging naar 130 kilometer per uur. In een mail van een ambtenaar aan een andere ambtenaar van 5 juli, 3 dagen na het aantreden van het kabinet-Schoof, wordt gesproken over het eerste gesprek met de nieuwe minister over 130 kilometer per uur. "Zoals verwacht gaat hier druk op gezet worden." Uit een andere nota over de snelheidsverhoging naar 130 schreef een ambtenaar dat de minister 'informeel heeft aangegeven dat de snelheidsverhoging zijn eerste, tweede en derde prioriteit is'. Nadelige effecten .. In dezelfde nota schreven de ambtenaren dat zij zich realiseren dat zo'n verhoging 'nadelig is voor verkeersveiligheid, geluid, luchtkwaliteit, stikstof en voor de reistijd maar beperkt/ lokaal effect heeft'. De ambtenaren besloten ondanks de ambitie van de minister in te zetten op de wegen waar het effect het geringst is op Natura 2000 gebieden en niet leidt tot veel meer geluidsoverlast. Dat zijn maar een beperkt aantal wegen. RTL Nieuws. 30-05-2025 13:34

Pagina's