20-06-25 | 17:57 | 2331 | Leiden | Geluid | We liggen voor de zoveelste keer onder de terreur van lawaaibommen in de vorm van tweemotorige ettertjes en hun grotere soortgenoten.
De hele dag is de loopband richting de btw loze, inmiddels illegale opererende, de relevante wetgeving omzeilende, krimpcorrupte en het milieu vergiftigende overstap hub over zijn toeren aan het draaien.
Gelukkig verbiedt onze stad nu fossiele reclame dus inclusief die decadente last minute vliegreisjes naar bestemming om de hoek en goedkope btw loze vliegtickets. Meer steden hebben dit al gedaan, want van de Haagse politiek onder invloed van de innige lobby vanuit de sector moeten we het de komende tijd zeker weer niet hebben. | | 20-06-2025 18:07 |
20-06-25 | 16:15 | 1561 | Krommenie | Geluid | 20 meldingen van piloten die last hebben van zonnepanelen en het illegale schiphol spant een kort geding aan tegen de eigenaren van de panelen. Met de honderdduizenden klachten van omwonenden wordt helemaal niets gedaan. Toch wel een beetje krom lijkt mij, maar schiphol is hellig en komt overal mee weg, dus zullen de panelen wel moeten wijken. | | 20-06-2025 16:27 |
19-06-25 | 00:08 | 1343 | Almere | Geluid | 19/06/2025
Tijdstip (spec.): 00:08
Over: slaapverstoring
Uw toelichting op de melding:
En het gaat maar door
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar Schiphol Airport: : Ja
Vliegtuigtype: Boeing 737-800
Vluchtnummer: TRA604
Vluchttype: Aankomst
Bestemming/herkomst: Milas-Bodrum Airport
Kortste afstand tot adres klacht: 4236 meter
Hoogte op kortste afstand: 4898 meter
situation.png | | 20-06-2025 15:46 |
20-06-25 | 14:40 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Burgemeester Gido Oude Kotte (CDA?) gaat verder met het piepelen/Schiphollen van de inwoners van Aalsmeer, Oosteinde, Calslagen, Kudelstaart en Vrouwentroost. Allereerst doet hij alsof we alleen overlast ondervinden bij onderhoud van een andere baan. Ten tweede wil hij zich niet aansluiten bij de aangifte voor mishandeling van Bénédicte Ficq. Gezondheid op 1? "Een strafrechtelijke procedure starten is nogal wat." Mensenrechtenschendingen en mishandeling zijn nogal wat? Hij doet alsof dat bij een nachtsluiting van Schiphol Transavia vier keer heen en weer kan vliegen in minder uren, Delta nog interesse heeft om op Schiphol te vliegen en de 'secundaire' Aalsmeerbaan nog meer vluchten kan verwerken. Belangenverstrengeling en corruptie zijn de woorden van 2025! De burgermeester is portefeuillehouder Schiphol en voorzitter van Stichting Greenport Aalsmeer en is alleen bezig met zijn volgende baan (commissaris van de Koning (cvdK)?). Prive gaat hij graag met Kerst naar ultra-korte afstand bestemming Londen (wellicht met de KLM?) en hij doet waarschijnlijk ook aan familiebezoek in Marokko (wellicht met Transavia in de nacht?). En voor zijn nevenfuncties in Kroatië en Istrië vliegt hij wellicht met Transavia en/of ziet hij misschien issues voor zijn klanten van tentenhuur. Hij is namelijk eigenaar van Via Gido BV, mede-eigenaar Reisbureau Istrië Campingvakanties BV, mede-eigenaar Easyatent DOO (Kroatië) en Mede-eigenaar Ready2Camp DOO (Kroatië). De Commissie Luchtvaartzaken van de gemeente Aalsmeer is puur opgezet voor de bühne. Het enige wat de burgemeester doet is pappen en nathouden. Als er geen harde actie wordt ondernomen tegen de nog steeds toenemende Schipholterreur voor inwoners van de Gemeente Aalsmeer dan mag het duidelijk zijn, hier speelt meer. Graag een motie van wantrouwen tegen de burgemeester en een onderzoek van NRC/FTM is op z'n plaats. Hij is een EGOÏST en WOLF IN SCHAAPSKLEREN! Van het niveau Mark Harbers. Schiphol en alles eromheen stinkt! 'Slaap' en praat lekker verder over de nachtvluchten via de Zwanenburgbaan, de mensonterende Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. Dit zijn banen met woonkernen direct achter de baan. (https://www.aalsmeer.nl/burgemeester-gido-oude-kotte) (https://greenportaalsmeer.nl/bestuur)(https://www.aalsmeer.nl/nevenfuncties-burgemeester-en-wethouders) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346889/burgemeester-aalsmeer-boos-over-besluit-schiphol-weer-gepiepeld) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349010/strafrechtadvocaat-ficq-roept-aalsmeer-op-tot-aangifte-tegen-schiphol-wegens-mishandeling) (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/minister-krimp-schiphol-is-tijdelijk-vanaf-2027-ongelimiteerd-vliegen-met-schone-vliegtuigen~b20be8f9/) | | 20-06-2025 14:41 |
18-06-25 | 23:29 | 1343 | Almere | Geluid | Het is duidelijk dat Schiphol bewust onze woning locatie gebruikt om alle vliegtuigen in een bocht over heen te leiden om daarna door te vliegen naar Schiphol
18/06/2025
Tijdstip (spec.): 23:29
Over: anders
Uw toelichting op de melding:
Enorm dreunend lawaai. Mag gewoon gern rust hebben vdn Schiphol
Vliegtuig afkomstig van of op weg naar Schiphol Airport: : Ja
Vliegtuigtype: Airbus A321neo
Vluchtnummer: TRA5048
Vluchttype: Aankomst
Bestemming/herkomst: Kos Island International Airport, Hippocrates
Kortste afstand tot adres klacht: 290 meter
Hoogte op kortste afstand: 5473 meter
situation.png | | 20-06-2025 14:24 |
20-06-25 | 14:14 | 1561 | Krommenie | Milieu | Nederland dreigt volgens wetenschappers vast te lopen door klimaatrisico's. Nederland moet zich volgens wetenschappers beter wapenen tegen de groeiende klimaatrisico's. De bestaande bodem- en watersystemen lopen tegen de grenzen aan. De overheid moet nu knopen doorhakken en ook burgers en bedrijven kunnen niet achteroverleunen. "Klimaatverandering is niet meer iets van de toekomst. We zitten er al middenin", zegt Marjolijn Haasnoot van kennisinstituut Deltares. Zij is een vooraanstaande water- en adaptatiewetenschapper.
Haasnoot verwijst naar de aanhoudende droogte van nu, als voorbode van de toekomst. Het Nederlandse klimaat wordt de komende jaren warmer, natter én droger en grilliger.
Het land is nog niet goed ingericht op een toekomst van groeiende klimaatrisico's. Zeespiegelstijging, bodemdaling, verzilting, verdroging, hitte-eilanden in steden en de beschikbaarheid van zoet water. Het zijn stuk voor stuk uitdagingen die worden beschreven in het nieuwste advies van de Wetenschappelijke Klimaatraad (WKR).
De groep wetenschappers, onder wie Haasnoot, adviseert de overheid over knellende thema's als klimaat, milieu en ruimte. Ze werkten een jaar aan het rapport Meeveranderen met het klimaat over klimaatadaptatie (aanpassing). De hoofdboodschap: niet stilzitten, maar knopen doorhakken. De wetenschappers waarschuwen dat het bodem- en watersysteem kan vastlopen als de overheid niet op tijd knopen doorhakt rondom dit soort vraagstukken. Bovendien lopen de maatschappelijke kosten flink op: hoe later wordt ingegrepen, hoe duurder aanpassing wordt.
Uiteindelijk is er maar één oplossing
De wetenschappers benadrukken dat er slechts één doorslaggevende oplossing is die op de korte en lange termijn de meeste klimaatschade voorkomt: stoppen met het uitstoten van broeikasgassen. Maar ook dan ontkomt Nederland niet aan klimaatadaptatie.
De huidige politieke realiteit van een gevallen kabinet is volgens de wetenschappers geen reden om niet door te pakken. Demissionair of niet, volgend jaar moet er een nieuwe nationale overheidsstrategie liggen voor adaptatie. Nu.nl | | 20-06-2025 14:15 |
20-06-25 | 13:44 | 1561 | Krommenie | Milieu | Schade door milieuverontreiniging blijft oplopen, ook al daalt de uitstoot. De economische schade door milieuverontreiniging en de uitstoot van broeikasgassen blijft oplopen, terwijl de uitstoot zelf juist daalt. De Nederlandse uitstoot van CO2, stikstof en andere schadelijke stoffen kost nu 46 miljard euro per jaar, berekende het PBL. Dat staat gelijk aan 4,6 procent van de omvang van de Nederlandse economie (het bruto binnenlands product). Zeven jaar geleden kwam het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) bij een eerdere versie van het onderzoek op vrijwel hetzelfde percentage, en een bedrag van 31 miljard euro.
"Daar waren we wel verbaasd over", vertelt onderzoeker Sander de Bruyn van het PBL. Hij had van tevoren verwacht dat de schade nu lager zou uitvallen, omdat de economie is gegroeid maar de uitstoot van de meeste vervuilende stoffen is gedaald.
Toch komt de schade juist hoger uit, mede door nieuwe inzichten over de schadelijkheid van onze uitstoot. Zo heeft de wereldgezondheidsorganisatie WHO strengere richtlijnen opgesteld voor de luchtkwaliteit. Ook stijgt de schade door luchtvervuiling, omdat Nederland verder vergrijst. Ouderen worden eerder ziek door luchtverontreiniging. Veel andere wetenschappelijke studies kijken naar de daadwerkelijke kosten van klimaatverandering, bijvoorbeeld in de vorm van klimaatschade of investeringen in dijkverzwaring. Dat doet het PBL niet, maar volgens De Bruyn zou zo'n berekening op vergelijkbare resultaten uitkomen. Er zijn zelfs wetenschappers die dan op veel hogere schadekosten komen, omdat klimaatverandering nog vele generaties blijft doorwerken.
Een exacte wetenschap is zo'n schadeberekening niet, erkent De Bruyn. Maar volgens de onderzoeker komt het bedrag van 46 miljard euro uit een conservatieve berekening. Je zou het volgens hem zelfs een ondergrens kunnen noemen, omdat er nog allerlei schadeposten ontbreken. Zo is er in de wetenschap nog geen overeenstemming over een milieuprijs voor de uitstoot van pfas of van allerlei pesticiden. Die zijn daarom niet in het onderzoek opgenomen.
Mobiliteit het schadelijkst ..
Uit het onderzoek blijkt dat verkeer en vervoer zorgt voor de meeste milieuschade, gevolgd door de landbouw en de industrie. Nu.nl | | 20-06-2025 13:49 |
20-06-25 | 13:11 | 3818 | Amersfoort | Geluid | Het blijft bal op de vierde vliegroute Kaagbaan-Hilversum-Amersfoort, achter elkaar door op exact dezelfde route.
Op deze route moet je dus meer dan 180 graden om over onze steden te vliegen ( noordwestelijk) om hier weer zuidoostelijk te vliegen
KLM Stuttgart
Transavia Napels
Aegean Airlines Athene
Cathay Pacific Cargo Frankfurt, een afgeschreven Boeing Boeing 747 lawaaibak die op afstand van Schiphol nog enorme overlast veroorzaakt
Cathay Pacific Hong Kong
KLM Neurenberg, vult Marjan Rintel haar zakken mee.
Er komt nu een rechtszaak tegen het besluit van PVV-minister Barry Madlener om de luchtvaart fors verder te laten groeien.
Laten we nooit vergeten dat de PVV de grootste pro-luchtvaartpartij is, die je kunt bedenken.
Het migrantenbeleid was heel veel gepraat, maar niks voor elkaar gekregen. De groei van de luchtvaart heeft de PVV wél heel actief op eigen houtje laten verder groeien.
Geen enkele partij die hen daartoe dwong. | | 20-06-2025 13:21 |
20-06-25 | 11:54 | 3818 | Amersfoort | Geluid | We zitten al een half uur in de herrie en de gifgassen, vierde vliegroute Aalsmeer-Hilversum-Amersfoort
Elke twee minuten een vliegtuig
Singapore Airlines Singapore
Turkish Airlines Istanbul
TUI Antalya vliegt om vanaf Rotterdam dwars over Utrecht en Amersfoort
Sunexpress Kayseri
Lufthansa München
KLM Bologna
Emirates Dubai, een laagvlieger die hier pas op 11.000 voet zit, Boeing 777, erkende lawaaibak
KLM Düsseldorf, voor het verdienmodel van de KLM = 70% belastingvrij vliegende overstappers
Lufthansa Frankfurt
Croatia Airlines Zagreb
Bulgaria Air Sofia
Wij betalen 21% BTW op onze energie die we thuis afnemen (!). Alsof dat luxe is.
De luchtvaart en de vliegconsument betalen voor het luxeproduct vliegen 0% BTW en geen accijnzen.
De luchtvaartmaffia, CEO Marjan Rintel voorop, vult haar zakken op kosten van de belastingbetaler. En ontduiken grootschalig de andere belastingen.
Op dit moment ent vliegt Singapore Cargo Airlines naar Singapore over, een afgeschreven Boeing 747. Zelfs op deze afstand van Schiphol en onbeschofte herrie. Het mocht van Barry Madlener allemaal weer verder groeien, ongeremd. De burgers zitten met de gebakken peren. | | 20-06-2025 12:06 |
20-06-25 | 11:58 | 6711 | Ede | Milieu | @nieuwkoop https://www.telegraaf.nl/financieel/nieuws/schiphol-spant-kort-geding-aan-om-zonnepanelen-weg-te-krijgen-zorgen-voor-veiligheidsrisico-s/72818986.html Inderdaad, naast de enorme uitstoot van stikstof waarmee de luchtvaart de rest van Nederland op slot zet probeert Schiphol nu ook de energie transitie te ondermijnen?!? | | 20-06-2025 12:00 |