22-06-25 | 13:38 | 1016 | Amsterdam | Geluid | Schiphol hanteert op dit moment de oude vertrouwde techniek die al jaar en dag wordt ingezet. Net zo lang doorgaan met overlast creëren totdat de lastige omwonende er aan zijn gewend zijn geraakt. Pijn is fijn en uiteindelijk wordt je er murf door geslagen en ga je ziek in een stoel voor je uit staren. Dat is het ultieme eindstadium waar Schiphol je in transformeert. | | 22-06-2025 13:48 |
22-06-25 | 13:28 | 1059 | Amsterdam | Geluid | Hoe kan onze regering regime change willen in bv Rusland of Iran omdat zij hun bevolking martelen en onderdrukken puur voor eigen gewin terwijl zij met Schiphol hetzelfde gedrag vertonen. Waarom moeten deze regimes verdwijnen en moet Schiphol koste wat het kost blijven?
Hypocrisie van de bovenste plank. De hele Nederlandse bevolking lijd onder het regime van Schiphol. Kunnen de Amerikanen hier ook hun bommen op Schiphol laten vallen? Ze zijn hier toch...... | | 22-06-2025 13:34 |
22-06-25 | 13:21 | 1016 | Amsterdam | Geluid | Het is overduidelijk dat Schiphol een nieuw level in gaat met de inzet van Schiphol Oostbaan; 6 volle dagen inzet tijdens de landingspiek , dus rond de 7 uur per dag. Als het even slechter uitpakt nog veel meer!! En ze kunnen gewoon aangeven dat er ontheffing voor is verleend. Enige wat niet helemaal klopt is dat er ook 25% minder vluchten zouden zijn, maar dat hebben ze nu het zover is vanaf gezien. Kortom; we zijn weer geschipholt. Iedereen moet bellen met BAS, de wethouder van Amsterdam , etc om te vragen waarom ze dit mogen en kunnen doen. Zo erg is het nog nooit geweest en alles omdat Schiphol het absurd lange onderhoud aan Buitenveldertbaan en de NAVO top wil Combineren!!! | | 22-06-2025 13:30 |
22-06-25 | 13:19 | 1561 | Krommenie | Milieu | Na jaren van stijging daalt mate van duurzaam gedrag, vooral onder jongeren.
Het vergrote bewustzijn over de eigen impact op en kennis over klimaatverandering leidt niet tot duurzamer gedrag. Sterker nog, na jaren van daling, stijgt de gemiddelde CO2-uitstoot (uitgedrukt in CO2-punten*) van jongeren flink ten opzichte van 2023. Hoewel de CO2-uitstoot van alle leeftijdsgroepen stijgt, stijgt deze het sterkst onder jongeren.
Vooral in de categorie vervoer (autovervoer, vliegen). Die stijging is vooral toe te schrijven aan een sterke toename in vliegreizen. Met name jongeren vliegen veel meer dan in 2023 (van 0,9 keer per jaar in 2023, naar 1,2 keer per jaar in 2025). Ipsos.nl | | 22-06-2025 13:20 |
21-06-25 | 20:51 | 1911 | Uitgeest | Geluid | 2025-06-21 20:51:53 674 MPH8352 lander PH-CKA Boeing B744 747-406F KLM Royal Dutch Airlines.
2025-06-21 20:53:45 620 CPA064 lander B-LJF Boeing B748 747-867F Cathay Pacific Airways.
Gemiddeld genomen laat de LVNL de meest lawaaiige toestellen het laagst aanvliegen en dan ook nog het liefst over de bebouwing.
Waarom? Omdat het sadisten zijn! Als je werkt bij de LVNL moet je een sadistische inslag hebben. | | 22-06-2025 12:45 |
22-06-25 | 12:02 | 3043 | Rotterdam | Veiligheid | Ik dacht dat met de Navo-Top minder gevlogen mocht worden om hiermee de veiligheid van de vele genodigden te waarborgen. Geen drones, alleen commerciele- en vrachtluchtvaart.
Er wordt zeker weer anticiperende handhaving toegepast, want alles wat kan vliegen gaat nog steeds de lucht in.
Raar, want juist met alle luchtvaartsvormen is kwaad te verrichten. Schijnveiligheid weer zeker. | | 22-06-2025 12:05 |
22-06-25 | 11:44 | 3311 | Dordrecht | Geluid | Deze melding, conform eerdere, nu met die spaans aandoende hitte in Nederland, een vrijwel permanente overlast van Schiphol, in Dordrecht, dat hemelsbreed 80km daar van verwijderd is. Het is om aggressief van te worden, met die merkbare opwarming, dat die absurd hoge uitstoot, er loopt van Europoort naar Schiphol een pijpleiding waarin, ook permanent, kerosine stroom loopt, gewoon door gaat. En dat een krimp van die buitensporig grote luchthaven, van waar uit buitenlandse maatschappijen buitenlandse reizigers inschepen en over nederlands grondgebied transporteren, uit alle macht wordt tegengewerkt. | | 22-06-2025 12:01 |