Datum en tijdstip start overlast 
zondag 13 maart 2022 - 15:59
Oorzaak 
Geluid
Postcode 
1186
Woonplaats 
Amstelveen
Omschrijving melding 
gisteren en vandaag forse herrie van de Aalsmeerbaan bij mij in Waardhuizen Amstelveen-Zuid. Een aantal vliegtuigen stijgen fors dus meer lawaai meer vuile uitstoot. op 14 november 2021 schreef ik BAS de volgende 2 berichten. Uitsluitend standaard antwoord ontvangen. 14 november 2021 Omschrijving op maandag 8 november 2021 en woensdag 10 november 2021 heb ik waargenomen dat in mijn directe omgeving, ter hoogte van mijn woning, ongeveer binnen 1 kilometer in de Bovenkerkerploder, boven Middenweg BP, vliegtuigen sterk schuin omhoog hoogte maakten. Dit geeft meer geluidsoverlast, een gevoel van onveiligheid en extra milieuvervuiling. De Bovenkerkerpolder is officieel een stilte gebied en broedgebied voor weidevogels. Het is zo wie zo kwalijk dat de polder overspoeld wordt door vliegverkeer maar deze nieuwe methode is bijzonder kwalijk te noemen. Ik verwacht dan ook dat hiermee wordt gestopt. Antwoord Geachte heer / mevrouw Klijn, Uw algemene melding staat geregistreerd bij BAS. Uw melding wordt door ons gebruikt om de hinder nauwkeurig in kaart te brengen. BAS maakt van de binnengekomen meldingen analyses, kwartaal- en jaarrapportages die worden gepubliceerd op onze website. De BAS jaarrapportage wordt gepresenteerd in het Regioforum van de Omgevingsraad Schiphol en kan input zijn voor beleid om hinder beperkende maatregelen te treffen. Had u een vraag willen stellen dan kunt u deze als vraag in dienen in het registratiesysteem. Alle vragen worden door een medewerker van BAS persoonlijk beantwoord. Heeft U naar aanleiding van dit bericht nog vragen neem dan contact met ons op. Wij zijn iedere dag bereikbaar van 09.00 uur t/m 17.00 uur op telefoonnummer 020-6015555 of via onze website www.bezoekbas.nl ------------ 14 november 2021 Omschrijving ik heb jullie al eerder aangeschreven over onderstaande maar de situatie is onveranderd, daarom nogmaals. in de eerste plaats verstrekken jullie verkeerde cq onvolledige informatie over vliegroutes/vliegpaden die mijn leefomgeving teisteren. Vliegverkeer vanaf de Aalsmeerbaan wordt door jullie Casper Flight Tracking uitsluitend bij Uithoorn (en natuurlijk Aalsmeer etc) getoond, niet bij de wijken Middenhoven en Waardhuizen. Uithoorn ligt 3,5km verderop. Vliegverkeer dat de Bovenkerkerpolder diagonaal oversteekt komt behoorlijk dichtbij mijn woonhuis en dan hebben we ook nog vliegverkeer dat over Bovenkerk/Westwijk mijn woning passeert. Volgens Europese richtlijnen moet een correcte weergave van het gevlogen vliegpad worden aangegeven. Ik verzoek jullie dan ook om dit te doen. Vliegverkeer van de Kaagbaan richting Noord, Noord-oost passeert mijn woning. De vraag is waarom. De luchtverkeersweg loopt ruim om Uithoorn en Amstelveen heen. Aangezien het vliegverkeer dat mij passeert richting IJsselmeer vliegt kan dan net zo goed via de daarvoor bestemde luchtverkeersweg. Vliegverkeer vanaf Polderbaan, Zwanenburgbaan, Schiphol-Oostbaan, Buitenveldertbaan richting zuid, zuid-oost, worden zelden correct aangegeven. Dat verkeer vliegt min of meer over mijn hoofd en niet zoals Casper Flight Tracking aangeeft over het smalste deel van Amstelveen-Zuid, Bovenkerkerweg tussen Westwijk en Middenhoven door naar Bovenkerkerpolder. Alle overlast van vliegverkeer komt van alle start/landingsbanen en geven mij overlast en luchtvervuiling en ook in stiltegebied de Bovenkerkerpolder. Het betekent ook dagelijks behoorlijke aantallen vliegtuigen! ik verwacht van jullie accurate weergave van de gevlogen vliegpaden zodat inzichtelijk wordt waar jullie overlast veroorzaken. Zelf weten jullie dat natuurlijk wel zonder daar ruchtbaarheid aan te geven. Het wordt dus tijd van openheid en eerlijk informatie en geen manipulatie van gegevens meer. Mijn klachten betreffende de Kaagbaan, Polderbaan, Zwanenburgbaan zijn indertijd niet opgenomen in jullie rapportages. Ik verwacht dat dit vanaf heden wel gebeurt. Hoewel ik er wel moe en moedeloos van wordt want aan de overlastsituatie veranderd niets. Maar het niet melden van klachten gebruiken jullie als zijnde geen klachten terwijl jullie zelf prima in staat zijn om op correcte wijze overlast in kaart te brengen. In feite is dit een kwalijke situatie: ik moet klagen want anders wordt niet klagen tegen mij gebruikt. Antwoord Geachte heer / mevrouw Klijn, Uw algemene melding staat geregistreerd bij BAS. Uw melding wordt door ons gebruikt om de hinder nauwkeurig in kaart te brengen. BAS maakt van de binnengekomen meldingen analyses, kwartaal- en jaarrapportages die worden gepubliceerd op onze website. De BAS jaarrapportage wordt gepresenteerd in het Regioforum van de Omgevingsraad Schiphol en kan input zijn voor beleid om hinder beperkende maatregelen te treffen. Had u een vraag willen stellen dan kunt u deze als vraag in dienen in het registratiesysteem. Alle vragen worden door een medewerker van BAS persoonlijk beantwoord. Heeft U naar aanleiding van dit bericht nog vragen neem dan contact met ons op. Wij zijn iedere dag bereikbaar van 09.00 uur t/m 17.00 uur op telefoonnummer 020-6015555 of via onze website www.bezoekbas.nl