Datum en tijdstip start overlast
maandag 16 oktober 2023 - 07:15
Oorzaak
Geluid
Postcode
1432
Woonplaats
Aalsmeer
Omschrijving melding
Definitie secundaire banen??? Schiphel wekker 7.15u "secundaire" Aalsmeerbaan en Schiphol Oostbaan opstijgend verkeer, i.c.m. gebruik secundaire Buitenveldertbaan om te landen. Kortom STANDAARD intersectie starten via de Aalsmeerbaan met nog meer impact voor de omwonenden... Waarom dan niet alleen de "primaire" Kaagbaan om te starten? ASOCIAAL!!! Dit wordt weer een mooie dag voor iedereen, behalve voor omwonenden van Schiphol :-( Krimp Schiphol en sluit de "secundaire" Aalsmeerbaan per direct! Dit voldoet niet aan WHO-richtlijnen voor geluid. Achter de Aalsmeerbaan zitten direct de woonkernen. (https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer/) STOP! Horen jullie ons? Zie het volgende artikel van RIVM december 2020. In dit artikel worden de WHO-richtlijnen voor omgevingsgeluid geduid en de hoofdlijnen van het RIVM-onderzoek toegelicht. "Vliegverkeer: 1) sterke aanbeveling om geluidniveaus door vliegverkeer te reduceren tot 45db. 2) sterke aanbeveling om nachtelijk geluidniveaus door vliegverkeer te reduceren tot 40db. 3) Om gezondheidseffecten te vermijden doet de GDG, de sterke aanbeveling dat beleidsmakers passende maatregelen nemen om bevolkingsgroepen te beschermen tegen blootstelling aan geluidniveaus van vliegverkeer boven de richtlijnen van de dag en voor de nacht. Voor specifieke interventies raadt de GDG aan geschikte aanpassingen te doen aan de infrastructuur." (Bron: https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/WHO-richtlijnen%20voor%20geluid.pdf) GDG = Guideline Development Group