Meldingen Gemeente Zaanstad

Toont 1 - 20 van 43276 meldingen uit de gemeente Zaanstad
Datum Tijd Postcode Plaats Oorzaak Value
16-05-25 05:23 1561 Krommenie Geluid Korte nachtrust weer want we zijn alweer wakker van Transavia vakantiepret, die met brullende straalmotoren over Krommenie-Assendelft naar een of ander massa=kassa budget-vakantieoord scheurt. 16-05-2025 05:28
15-05-25 23:42 1562 Krommenie Geluid Weer wakker door de herrie 15-05-2025 23:42
15-05-25 23:18 1561 Krommenie Geluid Nog steeds gierende opstijgers op de Polderbaan, kans om te slapen, 0,0. 15-05-2025 23:25
15-05-25 22:15 1561 Krommenie Geluid In het NH dagblad stond vandaag en bericht over mogelijk minder nachtelijk vliegtuiglawaai Zaanstad. Welnu een weinig genuanceerd stukje van een halve pagina en waarschijnlijk regelrecht geciteerd door jawel, de zware vliegindustrie. Alleen al in de eerste alinea van dit artikel lees ik 4 fouten en beweringen die echter geen reëel beeld schetsen en valse hoop zou kunnen geven. Waarom zult u zich afvragen, welnu omdat Schiphol & co er waarschijnlijk weer eens gewoon weer meer nachtvluchten doorheen willen jassen en daarvoor natuurlijk een verhaal bedacht moet hebben. Maar even terug naar het plan versus de feiten. Opstijgend vliegverkeer op de Polderbaan zou dus bij noordelijke wind, bij Krommenie de bocht naar rechts moeten gaan maken. Echter A. de langdurige noordelijke wind is dit met name dit voorjaar gewoon uitzonderlijk, want meestal heeft de Noord- en Westzaan door meestal zuid-west-oostelijke wind echter de overlast van juist landers. Dus vliegtuigen die zowel uit oosterlijke maar dan met name ook uit de linker, dus westelijke richting afkomstig zijn en Zaankanters onder de Polderbaan (verreweg meest en intens gebruikte baan Schiphol) en mensen daaronder die vliegroutes woonachtig de hele nacht wakker houden. En B. Niet alle vluchten maken boven Krommenie(dijk) maken de bocht naar rechts en Noord of Oostelijke richting, vooral zware viermotorige Martinair/KLM Cargo naar bv Miami, Nippon Anchorage, maar bv ook vakantievluchten naar bv Keflavik en (ver)late lijn en privé-vluchten naar Incheon Seoul, het VK, Ierland en VS scheuren hierboven in noord - en westelijke richting, en nemen hierboven dus veelal niet de bocht naar rechts maar links. En C. De vliegtuigen vliegen niet bij maar linea recta boven de woonkernen Krommenie(dijk)-Assendelft maar ook Wormer(veer), Marken-Binnen, De Woude , de Knollendammen en niet te vergeten de woonkernen in westelijke richting , IJmond en de kust. En D. Het sprookje van stille en schone vliegtuigen is hardnekkig en wordt maar wat graag aan de media verkocht en gesleten als De Oplossing & Remedie tegen overlast en megatonnen vervuiling Schiphol. Dit terwijl de nieuwe vloot weliswaar iets stiller is, slechts een paar decibel maar zelfs die minimale reductie herrie en uitstoot vuiligheid weer afgepakt wordt door meer vliegtuigen, en je er als onderwonenden per saldo dus werkelijk geen ene zak mee opschiet. Daarnaast is en blijft de gigantische uitstoot uit zware vliegtuigmotoren gewoon een enorm gezondheidsrisico en sloopt het in rap tempo kwetsbare natuur en het klimaat. Tot slot laat mevrouw Winnie de Wit, woordvoerder van Platvorm Vlieghinder Zaanstreek in een reactie weten, dat het voorgetelde plan ,,een ‘waterbedeffect’ is en schuiven met overlast. Alle maatregelen die worden genomen zijn gericht op groei. Terwijl Schiphol al vele malen te groot is, daar zou na al die jaren een keer iets aan moeten worden gedaan.” 15-05-2025 22:31
15-05-25 18:43 1562 Krommenie Geluid Enorm veel lawaai 15-05-2025 18:43
15-05-25 17:22 1504 Zaandam Geluid Zoveel mensen over heel Nederland die last hebben van deze laagvliegende vliegtuigen. Echt heel naar. Hoop op deze bijdrage iets hierin te kunnen veranderen. Dit bericht komt uit Zaandam - zuid 15-05-2025 17:25
15-05-25 10:16 1561 Krommenie Geluid Een rustige ochtend noemt men dat 80 stuks beukers over de regio. Moreel afglijden is Schiphol en consorten dan ook totaal niet vreemd. 15-05-2025 10:17
15-05-25 07:06 1561 Krommenie Geluid 7:06 Na een uur en driekwartier grotendeels Transavia gaat de KLM hangarhel open en wordt de rotzooi weer de Polderbaan opgejaagd, om mens en kwetsbare natuur daar (en waar eigenlijk niet) nog wat sneller in rap tempo naar de gallemiezen te helpen. Wees gewoon eerlijk over de impact, overlast en uitstoot van Schiphol en vlieg-trawanten, want vliegen maakt meer stuk dan onszelf, en generaties na ons dierbaar zouden moeten zijn. Wij zijn niet op aarde om de boel volledig uit te wonen, leeg te trekken en na gedane zaken de rotzooi te laten als dank. 15-05-2025 09:48
15-05-25 05:23 1561 Krommenie Geluid 5:23 Transavia begint met loeien, wakker na alweer een veel te korte nachtrust door de luchthavenbedrijf en tegenwoordig mogen ook buitenlandse budget-vliegvakantie prijsvechters dat en vanzelfsprekend de loodzware cargo die de hele nacht vervoert wordt in viermotorige brullers uit de ergens ver uit vorige eeuw. 15-05-2025 09:31
15-05-25 02:57 1561 Krommenie Geluid 2:57 Wakker van DHL naar Leipzig. Waarom ligt die peperdure Betuwelijn er eigelijk als alle cargo, pakjes en vracht toch per vliegtuig naar Duitsland vervoert wordt? 15-05-2025 09:18
15-05-25 06:31 1562 Krommenie Geluid Hele nacht vliegtuigen over gehad. Ook nu weer veel vliegtuigen over en heel veel lawaai. Weinig kans gehad om een beetje nachtrust te krijgen. 15-05-2025 06:32
14-05-25 23:37 1561 Krommenie Geluid Nog steeds gebrul op de Polderbaan, wanneer mag/kun je hier eens slapen? 14-05-2025 23:45
14-05-25 22:22 1561 Krommenie Geluid Gigantische herrie.kansloos 14-05-2025 22:22
14-05-25 22:20 1561 Krommenie Geluid Herrie 14-05-2025 22:20
14-05-25 21:07 1561 Krommenie Geluid Herrie 14-05-2025 21:07
14-05-25 21:00 1561 Krommenie Geluid Herrie 14-05-2025 21:00
14-05-25 18:57 1562 Krommenie Geluid Weer extreem veel lawaai 14-05-2025 18:57
14-05-25 18:46 1562 Krommenie Geluid Verschrikkelijk veel lawaai 14-05-2025 18:46
14-05-25 18:12 1561 Krommenie Geluid Herrie 14-05-2025 18:13
14-05-25 17:52 1561 Krommenie Milieu Planeet is volgens wetenschappers ziek, maar niet terminaal. Kunnen we de druk die we als mensen op de aarde leggen nog verminderen? Nieuw onderzoek van Nederlandse bodem laat zien dat het kan, maar daarvoor moet er wel iets groots op gang komen. Een nieuwe studie in Nature valt met de deur in huis. De stabiliteit van de aarde is aan het wankelen, staat in het toonaangevende blad. Dat is gebaseerd op negen zogenoemde 'planetaire grenzen' die de wereld de afgelopen tienduizend jaar een leefbare plek maakten. Worden die grenzen overschreden, dan is er meer risico dat het systeem en daarmee de belangrijke functies van de aarde instorten. Tot nu toe zijn al zes van de negen grenzen overschreden, zeggen de onderzoekers. Het gaat om klimaatverandering, biodiversiteitsverlies, beschikbaarheid van zoet water, landgebruik, stikstof en chemische vervuiling. Vooral met die eerste twee is het slecht gesteld. Duitse wetenschappers waarschuwden al dat de zevende grens mogelijk binnenkort overschreden wordt. Of dat zelfs al is. De verzuring van de oceanen komt steeds dichter bij een gevaarlijke drempel. Dat effect wordt versterkt door CO2-uitstoot. Wereld moet meer samenwerken Met het huidige beleid zijn tegen 2050 bijna al die grenzen overschreden. De wetenschappers in Nature keken naar hoe die ontwikkelingen nog tegengehouden kunnen worden en misschien zelfs gekeerd. De hoofdauteur van het onderzoek is de Nederlandse hoogleraar Detlef van Vuuren van Planbureau voor de Leefomgeving. Het oplossen van deze crises is alleen mogelijk als er wereldwijd wordt samengewerkt, zegt Van Vuuren. Nationale of lokale initiatieven zijn niet genoeg. In totaal zijn er vijf concrete maatregelen die het tij kunnen keren: klimaatbeleid, een plantaardiger en milieuvriendelijker voedselsysteem, minder voedselverspilling, efficiënter waterverbruik en minder stikstofuitstoot. Al die maatregelen samen kunnen de druk die mensen op het milieu uitoefenen, terugbrengen tot een niveau van tien jaar geleden. In het geval van klimaat en biodiversiteit is wel meer nodig om binnen veilige grenzen te komen. "Om op de lange termijn een leefbare planeet te garanderen, zijn na 2050 nog krachtigere maatregelen nodig", zegt Van Vuuren. Verandering vindt niet van de ene op de andere dag plaats, weet ook de hoogleraar. Maar volgens hem valt de curve nog te buigen. "De planeet is ernstig ziek, maar zeker nog niet terminaal." Nu.nl 14-05-2025 17:57

Pagina's