Meldingen Gemeente Beverwijk

Toont 1 - 20 van 1806 meldingen uit de gemeente Beverwijk.
Datum Tijd Postcode Plaats Oorzaak Value
27-01-23 15:52 1941 Beverwijk Geluid Gaat weer lekker te keer in de IJmond. Meeste last van opstijgers vanaf de Polderbaan. Het doet zeer, wil geen herrie meer. Ben een echte IJmonder maar woon graag gezonder en zonder vliegtuig gedreun en gedonder. 27-01-2023 15:58
26-01-23 13:28 1949 Wijk aan Zee Geluid De IJmond wordt weer verrot gevlogen door schiphol! 26-01-2023 13:29
26-01-23 07:11 1944 Beverwijk Geluid Goedemorgen Easyjet naar Edingburgh. Hup hup daar gaat vast weer een HUB vlucht. Zoals elke dag. Tientallen per dag. Honderden per dag. Wat is het toch fijn om in de IJmond te zijn. 26-01-2023 07:18
25-01-23 13:54 1941 Beverwijk Milieu Vooral de opvliegende toestellen vanaf de Polderbaan geven veel overlast hier. Nu is het gelukkig eventjes rustig in de IJmond. Ik kwam onderstaand artikel tegen, heel helder omschreven. Het is slechts een stukje van het artikel van Jelmer Mommers. Zie artikel op internet voor alle informatie. Dit artikel is je cadeau gedaan door Jelmer Mommers, Correspondent Democratie & Klimaat ========================================================================= https://decorrespondent.nl/12622/duurzaam-vliegen-bestaat-niet-tijd-om-ermee-te-stoppen/1391057998-c1b39812 ========================================================================= Schipholwatch is ook heel informatief maar dit is een interessant artikel zie bovengenoemde internetlink. Onderstaand een klein stukje uit dit artikel, lees vooral het hele artikel. Duidelijk omschreven. In een scenario van ‘business as usual’ zal de uitstoot van vliegtuigen tot 2050 met 400 procent stijgen ten opzichte van 2015. Dat maakt de sector een directe bedreiging ‘Toerisme en luchtvaart maken Parijse doelen onhaalbaar’, zegt Paul Peeters van de TU Delft.voor het halen van de klimaatdoelen: alleen als we het vliegverkeer beteugelen, maken we nog kans de opwarming onder de 2 graden Celsius te houden. Een Boeing 747 neemt voor een langeafstandsvlucht meer dan 190 ton kerosine mee. Met 410 passagiers aan boord zijn dat per passagier vier badkuipen vol Ga maar na: een Boeing 747 neemt voor een langeafstandsvlucht meer dan 190 ton kerosine mee. Met 410 passagiers aan boord zijn dat per passagier vier badkuipen vol. Het kost nu eenmaal ontzettend veel energie om een metalen bak met mensen en koffers erin de lucht in te krijgen. Als het vliegtuig tijdens een lange vlucht bijna al die brandstof verbrandt, veroorzaakt dat 530 ton CO2-­uitstoot. Dat is bijna 2,5 keer het gewicht van het vliegtuig – ach­tergelaten in de dampkring. Die strepen die vliegtuigen tekenen? Dat is bevroren condens. Voor elke molecuul water blijft er ook één molecuul CO2 achter. Maar die zie je niet. En daar komt nog een ongemakkelijke waarheid bij. Vliegen draagt niet alleen door CO2 bij aan de verandering van het klimaat. Ook de uitstoot van stikstofoxiden, waterdamp en aerosolen verandert de samenstelling van de atmosfeer. Vliegtuigstrepen hebben een direct effect op het klimaat, en kunnen indirect zorgen voor wolkvorming. Netto zorgen al deze effecten voor méér opwarming, vermoedelijk tot wel twee keer het effect van CO2 alleen. En dan heb ik het nog niet gehad over ultrafijnstof, geluidsoverlast en natuurschade door stikstofuitstoot – nog meer kostenposten die de maatschappij moet dragen, bijvoorbeeld als mensen er ziek van worden, maar die net als de CO2-uitstoot niet in de prijs van een ticket zitten. De uitzonderingspositie van de luchtvaart Ik schrijf dit allemaal niet om je te deprimeren, maar omdat ik geloof dat we onszelf niet voor de gek moeten houden: duurzaam vliegen bestaat niet. Klimaatbeleid voor de luchtvaart bestond tot voor kort niet eens, omdat de sector al decennialang een uitzonderingspositie heeft. In Nederland is de luchtvaart heilig en wordt de ‘hub’-functie van Schiphol gelijkgesteld met welvaart. Waarom de politiek niet gewoon kiest voor minder groei van Schiphol (analyse uit de Volkskrant).De topmannen van KLM KLM-topman Pieter Elbers over het economisch belang van Schiphol in Buitenhof.en Schiphol Schiphol-directeur Dick Benschop over het belang van Schiphol in Buitenhof.maken ons wijs dat het slecht is voor Nederland als Schiphol zou krimpen. Dat is onzin De luchtvaart is niet langer de trekker van economische groei, zegt deze econoom.– wat nadelig is voor Schiphol is niet per definitie slecht voor Nederland De Raad voor de Leefomgeving en Infrastructuur (RLI) relativeert het belang van Schiphol.–, maar het wordt geloofd. Het verklaart waarom de VVD Schiphol wil laten doorgroeien, waarom ‘groene’ partij D66 in 2019 nog vroeg om onderzoek naar een vliegveld op zee, en waarom, toen de coronacrisis uitbrak, de minister van Financiën zonder enig voorbehoud Het gelegenheidsliberalisme regeert: KLM mag echt, echt, echt niet faillietKLM beloofde te redden – koste wat kost. Het feit dat er geen belasting wordt geheven op brandstoffen voor internationale vluchten, is een andere illustratie van de uitzonderingspositie van de luchtvaart. Deze vrijstelling kost de Nederlandse schatkist zo’n 2,4 miljard per jaar. Zo krijgt de luchtvaart vrijbrief na vrijbrief om te blijven doen wat ze doet. De sector werd ook bewust buiten de beleidsplannen gehouden die landen in 2016 opstelden in het kader van het klimaatakkoord van Parijs. Bij de luchtvaartorganisatie van de VN is in datzelfde jaar wel besloten dat vliegtuigmaatschappijen een deel van hun CO2 gaan ‘compenseren’. Het uitstootniveau van alle vliegtuigen samen in 2019 werd gekozen als referentiepunt en de CO2-uitstoot die daar bovenop komt, wordt vanaf 2027 verplicht gecompenseerd. Dit plan wordt verkocht als ‘carbon neutral growth’. Maar er is natuurlijk niets ‘neutraals’ aan zolang alle CO2-uitstoot tot het niveau van 2019 buiten beschouwing blijft. Vergelijk het met een louche huisbaas die nu tien brandgevaarlijke appartementen verhuurt en het elfde in 2027 wil laten opknappen. Zo’n plan zouden we ook niet snel ‘neutraal’ noemen. Bovendien werkt compensatie op de internationale markt tot nu toe nauwelijks: 85 procent van de projecten die worden meegeteld, leidt alleen op papier tot een extra vermindering van de uitstoot. Kortom: de vrome compensatieplannen van de luchtvaart maken vliegen absoluut niet schoon. Onderzoek van de Europese Commissie toont het aan: compenseren helpt niet. 25-01-2023 13:57
23-01-23 15:37 1949 Wijk aan Zee Geluid Schiphol vliegt de IJmond weer verrot! Man man man…… 23-01-2023 15:38
16-01-23 22:06 1944 Beverwijk Geluid Het is weer raak in Beverwijk. Non-stop gebulder. Terwijl ik zo graag wil slapen 16-01-2023 22:07
14-12-22 02:00 1941 Beverwijk Anders Waarom komt na middernacht vannacht een P68 vliegtuigje een paar uur langs en bij de kustplaatsen overvliegen? Paar uur lang heen en weer vliegend op 1400 meter?? Van Hoek van Holland t/m Alkmaar! 14-12-2022 13:14
13-12-22 18:09 1944 Beverwijk Anders Windstil weer. Het stinkt naar kerosine in Beverwijk. Zelfs in het bos stonk het verschrikkelijk. De overheid is niets anders dan een facilitair bedrijf voor grote bedrijven. Eén grote kamer van koophandel. Die burgers monddood maakt, in de maling neemt en er alles aam doet om de burger zo moe en murw te maken, dat de burger het maar opgeeft 13-12-2022 18:12
07-12-22 09:01 1944 Beverwijk Geluid Het wordt weer zo'n dag met non-stop gebulder. Stop de criminele organisatie Schiphol, die onze levens verziekt! 07-12-2022 09:03
06-12-22 07:50 1944 Beverwijk Geluid Weer zo'n dag vol vliegherrie waar niemand op zit te wachten. Ze moeten vanaf de Polderbaan zo snel mogelijk klimmen om geluidsoverlast te beperken. Nou dat lukt niet hoor. Toestellen naar Londen en Dublin kwamen lekker binnen. Pfff. 06-12-2022 08:03
05-12-22 10:29 1941 Beverwijk Geluid Ik probeer geen veel melder te zijn en meld zo af en toe. De IJmond lag weer flink in de vliegherrie linie. Meestal als de vliegtuigen opstijgen vanaf de Polderbaan. Het hele weekend en de afgelopen dagen. De overlast van de landers en opstijgers heeft zicht verplaatst. Altijd zal iemand overlast ervaren. Of het nou 5 vliegtuigen zijn, 50 of 500 of 1000 per dag. Het blijft een vreselijke herrie vooral als ze om de paar minuten opstijgen en overvliegen. Las trouwens op Schipholwatch dat ze méér willen doen met de meldingen op de vliegherrie site. Ze willen persoonlijke gesprekken met mensen die een opvallende melding hebben gedaan. Zij krijgen dan de mogelijkheid hun persoonlijke verhaal te vertellen. Wat doet de vliegtuigoverlast met hun leven, hun gezondheid, hun kinderen, hun naasten? Hoe beïnvloedt de herrie het dagelijkse leven, is er sprake van gezondheidsproblemen, fysiek of psychisch? En wat zou er moeten gebeuren om de overlast draaglijker te maken? Alle onderwerpen kunnen aan bod komen, iedere melder heeft een eigen verhaal. Zij willen de mensen achter de meldingen op deze manier een gezicht geven, zodat zij niet langer slechts een getalletje zijn in de statistieken van BAS, Schiphol en het Ministerie van Infrastructuur. Goed idee om zo te laten zien dat achter iedere melding een mens van vlees en bloed schuilgaat en proberen om de ernst van de problematiek over te brengen aan de politiek en de media. Prima idee. Het is dan de bedoeling dat ze het komende jaar ongeveer eens per maand zo’n persoonlijk verhaal publiceren op de Schipholwatch site. Ze gaan sommige melders zelf benaderen geloof ik. Maar je kan ook je verhaal zelf kwijt. Ze geven dit tenminste aan op de site. Stuur dan een mailtje aan [email protected] en ze nemen dan zo snel mogelijk contact op. Er zijn veel schrijnende verhalen. Dat zijn de mensen die je moet hebben. Internetlink: =================================================================================================== https://schipholwatch.nl/2022/11/17/vliegherrie-nl-noteert-130-880-meldingen-in-gebruiksjaar-2022/ 05-12-2022 12:52
05-12-22 10:47 1944 Beverwijk Geluid Constant gebulder vanaf de vroege ochtend. Zodra ik opsta, gaan de oordoppen waarmee ik slaap uit, en de noise cancelling koptelefoon op. Dat is geen leven in vrijheid. Dat is gegijzeld zijn door geluidsterreur van Schiphol 05-12-2022 10:49
04-12-22 22:19 1944 Beverwijk Geluid Alweer een paar dagen constant gebrul van die #@!vliegtuigen. Zit ik weer de hele dag met een noise cancelling hoofdtelefoon op. Wat een land! 04-12-2022 22:21
04-12-22 16:25 1944 Beverwijk Geluid Wat was het weer erg vandaag zeg, vooral in de ochtend. Het heeft geen zin om vluchtnummers te vermelden die overlast hebben bezorgd want daar voor kunnen we BAS benaderen. Bewoners Aanspreekpunt Schiphol. Bij meldingen van overlast krijg je keurig (een standaard) antwoord terug. Wij gebruiken deze site vooral om onze onvrede, boosheid en onmacht even te ventileren en andere bewoners een hart onder de riem te steken. We moeten het zien vol te houden met zijn allen. De ene dag gaat dat wat beter dan de andere dag. Maar opgeven is geen optie. Nooit. Schiphol is op alle gebieden zwaar in overtreding (en dat weten ze) maar ze hebben nog carte blanche en onvoorwaardelijk support en (financiële) steun van de overheid (grootaandeelhouder). Zou Schiphol stoppen met ons leven vergallen als we massaal.om zouden vallen? Maar zat zijn omwonenden het in elk geval. Spuugzat. Ongevraagd en zonder onze toestemming moeten leven onder en bij vliegroutes (wij hebben er twee) dat is nogal wat. Hoe bestaat het, ik haat het. Kinderen groeien op in deze puinhoop. Gevoelens van hoop en wanhoop. Laten we hopen op een goede afloop. 04-12-2022 16:40
03-12-22 15:45 1944 Beverwijk Geluid De afgelopen dagen in constante vliegherrie tot laat in de avond. De IJmond Beverwijk, Velsen, IJmuiden zijn weer zwaar de pineut. Bij andere dorpen en steden is de rust de laatste dagen een beetje terug gekeerd. Geniet er van lieve mensen. Met Schiphol weer je het maar nooit. 03-12-2022 15:53
02-12-22 13:33 1944 Beverwijk Geluid Nu stoppen met die dergelijke vliegherrie om de 5 minuten. Is al een paar dagen niet vol te houden hier. De afgelooen dagen waren absurd. Vliegtuig herrie it hurts. Omdat het nooit stopt, ik ben kapot en voel me rot. 02-12-2022 13:35
02-12-22 07:30 1944 Beverwijk Geluid Afgelopen dagen ligt de Ijmond weer flink in de de vuurlinie van Schiphol. Of beter gezegd onder vliegherrie vuur. Opstijgers geven extra overlast omdat ze snel klimmen en daarbij ook vaak bocht maken langs of over woonwijken. Vooropgesteld ze vliegen aanzienlijk hoger vanaf de Polderbaan maar nog steeds 75 tot 80 decibel in Beverwijk. Gemeten door buren verderop. Maar is elk vliegtuig over een woonwijk er niet één te veel.? Vooral na 22.00 uur en voor 7 uur.. Als iemand geluidsoverlast ervaart maakt het niet uit of het 65 of 85 decibel is. Het is ook de frequentie, vliegtuigen die opstijgen kort achter elkaar zoals de afgelopen dagen. Vooral gisteravond Wat een bak herrie zeg. Dan ook nog de toxic uitstoot van de vliegtuigen in acht nemende denk ik weer ik wil hier weg. Nee ik moet hier weg Vluchten voor de vele vluchten. Zijn ze trouwens bij LVNL vliegroutes aan het uitproberen? 02-12-2022 08:00
30-11-22 15:42 1944 Beverwijk Geluid Hele dag al laagvliegers over Beverwijk 30-11-2022 15:42
24-11-22 20:05 1944 Beverwijk Geluid U22161 Easyjet uit Londen lekker via kust bij Zandvoort over Haarlem, Bloemendaal, Santpoort, Velsen Noord, Beverwijk, Heemskerk, Uitgeest, Krommenie en Assendelft richting landingsbaan. Wil de piloot een recordje vestigen van de meeste plaatsen over denderen? 24-11-2022 20:56
20-11-22 00:10 1944 Beverwijk Geluid Toch maar weer een melding, opstijgende vliegtuigen vanaf de Polderbaan. Urenlang en op tijd naar bed niet mogelijk. Het is nu even stil maar om 5 uur start de herrie weer. Belachelijk. Waarom trouwens in de nacht opstijgend vliegverkeer? Ik hoor de vliegtuigen nog steeds. Dwars door de oordoppen heen. 20-11-2022 23:16

Pagina's