19-06-25 | 19:15 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | En gelukkig is er tussen de Aalsmeerbaanterreur altijd nog de Schiphol-Oostbaan (altijd open!) met exact dezelfde aan- en uitvliegroute. Houd u vast. Een Cessna Citation CJ3 (privejet voor 6-7 passagiers) vanuit Basel maakt zich gereed voor de landing op de Schiphol-Oostbaan. SensorNet Aalsmeer - UB060 A.H. Blaauwstraat meet 76dB(A) (!!!) en bij UB050 Aalsmeerderweg een meting van 74dB(A) (!!!). Kortom zelfs een privejet is niet stil. Alle privejets zorgen in Aalsmeer voor minimaal 68dB(A). Hoe gaan we dit mega probleem van de Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan oplossen? Moeten wij voor deze waanzin naast de KLM waanzin lijden? Wanneer krijgt Aalsmeer bescherming? HET IS KLAAR MET DE MEGA UITSTOOT EN HERRIE! (https://fr24.com/3adfcb13) (https://project.sensornet.nl/project/aalsmeer/) | | 19-06-2025 19:23 |
19-06-25 | 18:29 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Aan welke geluidsnormen voldoet het gebruik van de secundaire Aalsmeerbaan, dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan? Ah die van corrupt en hypocriet Den Haag. De impact is zo heftig vanwege de ligging van de woonkernen ten opzichte van de Aalsmeerbaan en aanvullend de hoeveelheid vluchten. "Maximum piekwaarde. Een gevoelig advies is dat de Hoge Gezondheidsraad van België zegt dat vliegroutes voortaan zo moeten worden ingepland dat niemand meer last heeft van piekniveaus die boven de 60 dB(A) uitkomen. Extra aandacht moet daarbij uitgaan naar de ligging van scholen. Kinderen blijken namelijk extra gevoelig en lopen al gauw maanden leerachterstand op. “Dat lijkt niet zoveel, maar heeft directe invloed op het verdere verloop van hun loopbaan.” In ons land komt de piekwaarde van overvliegende toestellen vaak boven de 80 dB uit. Dat is onder meer het geval in Aalsmeer en Amstelveen. Volgens het Belgische onderzoek is dat ronduit onverantwoord." Volg de keiharde waarheid hier (noot: zonder de mega uitstoot): https://project.sensornet.nl/project/aalsmeer/ (https://schipholwatch.nl/2025/06/13/drie-deskundigen-bij-mrs-meeting-actie-in-plaats-van-meer-onderzoek/) | | 19-06-2025 18:30 |
19-06-25 | 18:15 | 1431 | Aalsmeer | Geluid | Vliegtuigen zijn niet stiller! En het is niet stiller rondom Schiphol! Boe! Schiphol KLM Boe! Leugenaars Boe! 🐈⬛ Weg met Schiphol | | 19-06-2025 18:15 |
19-06-25 | 16:26 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Even een doorstart op dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan: de Aalsmeerbaan. Herkansing toch maar op de Kaagbaan. (XQ772 from Ankara to Amsterdam https://fr24.com/SXS9GF/3adeb8cd) | | 19-06-2025 16:27 |
19-06-25 | 07:02 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Ah daar gaat de cash 🐮 van de KLM met anderhalve man en een paardenkop (max. 88 overstappers) naar (Trumpgeroffel): Brussel. Opgestegen vanaf de duurzame luchthaven Schiphol-Embraer. 40% van de Schipholvluchten is binnen 750km. Hoe ziek. KLM is er niet voor de Nederlanders, herrie en uitstoot krijg je cadeau voor alle belasting die we betalen om de KLM kunstmatig in leven te houden. (KL1701 from Amsterdam to Brussels https://fr24.com/KLM89W/3addd6cf) | | 19-06-2025 07:03 |
19-06-25 | 06:54 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Burgemeester Gido Oude Kotte (CDA?) gaat verder met het piepelen/Schiphollen van de inwoners van Aalsmeer, Oosteinde, Calslagen, Kudelstaart en Vrouwentroost. Allereerst doet hij alsof we alleen overlast ondervinden bij onderhoud van een andere baan. Ten tweede wil hij zich niet aansluiten bij de aangifte voor mishandeling van Bénédicte Ficq. Gezondheid op 1? "Een strafrechtelijke procedure starten is nogal wat." Mensenrechtenschendingen en mishandeling zijn nogal wat? Hij doet alsof dat bij een nachtsluiting van Schiphol Transavia vier keer heen en weer kan vliegen in minder uren, Delta nog interesse heeft om op Schiphol te vliegen en de 'secundaire' Aalsmeerbaan nog meer vluchten kan verwerken. Belangenverstrengeling en corruptie zijn de woorden van 2025! De burgermeester is portefeuillehouder Schiphol en voorzitter van Stichting Greenport Aalsmeer en is alleen bezig met zijn volgende baan (commissaris van de Koning (cvdK)?). Prive gaat hij graag met Kerst naar ultra-korte afstand bestemming Londen (wellicht met de KLM?) en hij doet waarschijnlijk ook aan familiebezoek in Marokko (wellicht met Transavia in de nacht?). En voor zijn nevenfuncties in Kroatië en Istrië vliegt hij wellicht met Transavia en/of ziet hij misschien issues voor zijn klanten van tentenhuur. Hij is namelijk eigenaar van Via Gido BV, mede-eigenaar Reisbureau Istrië Campingvakanties BV, mede-eigenaar Easyatent DOO (Kroatië) en Mede-eigenaar Ready2Camp DOO (Kroatië). De Commissie Luchtvaartzaken van de gemeente Aalsmeer is puur opgezet voor de bühne. Het enige wat de burgemeester doet is pappen en nathouden. Als er geen harde actie wordt ondernomen tegen de nog steeds toenemende Schipholterreur voor inwoners van de Gemeente Aalsmeer dan mag het duidelijk zijn, hier speelt meer. Graag een motie van wantrouwen tegen de burgemeester en een onderzoek van NRC/FTM is op z'n plaats. Hij is een EGOÏST en WOLF IN SCHAAPSKLEREN! Van het niveau Mark Harbers. Schiphol en alles eromheen stinkt! 'Slaap' en praat lekker verder over de nachtvluchten via de Zwanenburgbaan, de mensonterende Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. Dit zijn banen met woonkernen direct achter de baan. (https://www.aalsmeer.nl/burgemeester-gido-oude-kotte) (https://greenportaalsmeer.nl/bestuur)(https://www.aalsmeer.nl/nevenfuncties-burgemeester-en-wethouders) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346889/burgemeester-aalsmeer-boos-over-besluit-schiphol-weer-gepiepeld) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349010/strafrechtadvocaat-ficq-roept-aalsmeer-op-tot-aangifte-tegen-schiphol-wegens-mishandeling) (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/minister-krimp-schiphol-is-tijdelijk-vanaf-2027-ongelimiteerd-vliegen-met-schone-vliegtuigen~b20be8f9/) | | 19-06-2025 06:54 |
19-06-25 | 06:51 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Goedemorgen Aalsmeer, Goedemorgen Groningen, Goedemorgen Den Haag, Goedemorgen Nederland. Aalsmeerbaan overlast periodemelding 6.30u - 23.00u Permanente mensenrechten schendingen: dag in, dag uit, week in, week uit, jaar in, jaar uit. Kom de ware Schiphol terreur, de AALSMEERBAANTERREUR, beleven in Aalsmeer-Oost/Oranjewijk/Nieuw-Oosteinde/Stommeer. Dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat de meeste overlast van Schiphol wordt gemeld in Aalsmeer en Uithoorn. Ruim 40% van de inwoners van deze gemeenten geeft aan ernstige hinder te ervaren rondom de geluidsoverlast van Schiphol (conform GGD onderzoek uit 2020!), maar toch lijkt niemand er wat aan te doen. Het gebruik van deze baan is ethisch niet verantwoord. In een beschaafd land was deze baan serieus al 10x gesloten, maar wat doet LVNL? Deze baan overdag zelfs meer en meer non-stop primair inzetten onder het mom van leugens (BZO, marginale zichtcondities (wolkenbasis onder 2000 voet en/of zicht minder dan 5 kilometer), wind, onderhoud Kaagbaan, onderhoud afritten Kaagbaan, vegen Kaagbaan, lampen poetsen Kaagbaan, personen op de Kaagbaan gesignaleerd, brand, geen reden, etc.). De secundaire Aalsmeerbaan verwerkt in de dag periode meer starts dan de primaire Kaagbaan. Sinds 2008 waait er een bijzondere wind, niet dat anno 2025 de windrichting nog enige impact heeft op vliegtuigen bij starten of landen. Dat stamt namelijk uit de tijd van de propeller vliegtuigen in de jaren '60. Het aantal starts vanaf de Aalsmeerbaan is sinds 2008 met 69 procent toegenomen naar 64.472 in 2024, terwijl het totaal aantal vliegbewegingen op Schiphol in dezelfde periode met 'slechts' 5 procent is gegroeid. Welkom in het gave Nederland. Om de minuut een toestel... Geluid en uitstoot! Voldoet geheel aan de WHO geluidsnormen voor vliegverkeer... NOT! Er worden hier WHO geluidsnormen overschreden op een manier als bij geen enkele andere Schipholbaan. Het gebruik van de Aalsmeerbaan is de HEL op aarde. Met aanvullend de kansloze niet stille, niet schone en niet zuinige privejet vluchten gerelateerd aan de Schiphol-Oostbaan (altijd open en zelfde aan- en uitvliegroute als de Aalsmeerbaan). 🛑 STOP DATA COOKING (A321 NEO KLM/Transavia: bij opstijgen Aalsmeerbaan min. 74dB en landen 81dB gemeten door Sensornet Aalsmeer! Een privejet minimaal 68dB.) 🛑 STOP HET GROOTSTE LEUGEN VAN NEDERLAND 🛑 LEEF ZORGPLICHT NA! Volg Groningen2.0 LIVE via SensorNet. Aan iedereen: schrijf de Gemeente Aalsmeer aan ([email protected]; [email protected]) en doe aangifte via Bénédicte Ficq (https://schipholwatch.nl/2024/12/09/strafrechtelijke-aangifte-tegen-directies-klm-transavia-en-schiphol/) (https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer) (https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/WHO-richtlijnen%20voor%20geluid.pdf) | | 19-06-2025 06:51 |
18-06-25 | 21:23 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #MarjanRintel: kijkt u mee? KLM VERNIETIGT ALLES EN IEDEREEN! En dit met o.a. ultra-korte afstand vluchten. "Is de oceaan nog te redden?" (https://nos.nl/l/2571150) | | 18-06-2025 21:25 |
18-06-25 | 20:33 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | De Aalsmeerbaan is even dicht, maar de privejets mogen natuurlijk blijven landen op de Aalsmeerbaan/Schiphol Oostbaan. Privejets (inclusief NetJets) zorgen voor min. 68dB(A). STOP HET GROOTSTE LEUGEN VAN NEDERLAND: de Schiph€l (NJE2TN from Milan to Amsterdam https://fr24.com/NJE2TN/3adbf8b8) | | 18-06-2025 20:36 |
18-06-25 | 19:55 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Woensdag 18 juni 19.55u: het grootste passagiersvliegtuig ter wereld (Airbus A380) landt op de secundaire Aalsmeerbaan. Dit is een baan met de woonkernen direct achter de baan. SensorNet Aalsmeer (A.H. Blaauwstraat) meet 89dB (A). Plus aanvullend een mega hoeveelheid uitstoot, maar dat rekenen we voor het gemak niet mee. Dit toestel gaat op tientallen meters hoogte over de Oosteinderweg in Aalsmeer. En ja daar wonen mensen. Is het gebruik van deze baan ethisch verantwoord? Waar is Den Haag mee bezig? Waarom zou er geen vertrouwen zijn in de overheid?(EK149 from Dubai to Amsterdam https://fr24.com/UAE149/3adaa5fa) | | 18-06-2025 20:30 |
18-06-25 | 18:56 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Burgemeester Gido Oude Kotte (CDA?) gaat verder met het piepelen/Schiphollen van de inwoners van Aalsmeer, Oosteinde, Calslagen, Kudelstaart en Vrouwentroost. Allereerst doet hij alsof we alleen overlast ondervinden bij onderhoud van een andere baan. Ten tweede wil hij zich niet aansluiten bij de aangifte voor mishandeling van Bénédicte Ficq. Gezondheid op 1? "Een strafrechtelijke procedure starten is nogal wat." Mensenrechtenschendingen en mishandeling zijn nogal wat? Hij doet alsof dat bij een nachtsluiting van Schiphol Transavia vier keer heen en weer kan vliegen in minder uren, Delta nog interesse heeft om op Schiphol te vliegen en de 'secundaire' Aalsmeerbaan nog meer vluchten kan verwerken. Belangenverstrengeling en corruptie zijn de woorden van 2025! De burgermeester is portefeuillehouder Schiphol en voorzitter van Stichting Greenport Aalsmeer en is alleen bezig met zijn volgende baan (commissaris van de Koning (cvdK)?). Prive gaat hij graag met Kerst naar ultra-korte afstand bestemming Londen (wellicht met de KLM?) en hij doet waarschijnlijk ook aan familiebezoek in Marokko (wellicht met Transavia in de nacht?). En voor zijn nevenfuncties in Kroatië en Istrië vliegt hij wellicht met Transavia en/of ziet hij misschien issues voor zijn klanten van tentenhuur. Hij is namelijk eigenaar van Via Gido BV, mede-eigenaar Reisbureau Istrië Campingvakanties BV, mede-eigenaar Easyatent DOO (Kroatië) en Mede-eigenaar Ready2Camp DOO (Kroatië). De Commissie Luchtvaartzaken van de gemeente Aalsmeer is puur opgezet voor de bühne. Het enige wat de burgemeester doet is pappen en nathouden. Als er geen harde actie wordt ondernomen tegen de nog steeds toenemende Schipholterreur voor inwoners van de Gemeente Aalsmeer dan mag het duidelijk zijn, hier speelt meer. Graag een motie van wantrouwen tegen de burgemeester en een onderzoek van NRC/FTM is op z'n plaats. Hij is een EGOÏST en WOLF IN SCHAAPSKLEREN! Van het niveau Mark Harbers. Schiphol en alles eromheen stinkt! 'Slaap' en praat lekker verder over de nachtvluchten via de Zwanenburgbaan, de mensonterende Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan. Dit zijn banen met woonkernen direct achter de baan. (https://www.aalsmeer.nl/burgemeester-gido-oude-kotte) (https://greenportaalsmeer.nl/bestuur)(https://www.aalsmeer.nl/nevenfuncties-burgemeester-en-wethouders) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/346889/burgemeester-aalsmeer-boos-over-besluit-schiphol-weer-gepiepeld) (https://www.nhnieuws.nl/nieuws/349010/strafrechtadvocaat-ficq-roept-aalsmeer-op-tot-aangifte-tegen-schiphol-wegens-mishandeling) (https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/minister-krimp-schiphol-is-tijdelijk-vanaf-2027-ongelimiteerd-vliegen-met-schone-vliegtuigen~b20be8f9/) | | 18-06-2025 18:56 |
18-06-25 | 18:40 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | "OM doet strafrechtelijk onderzoek naar staalslakkenleverancier" Lekker betrouwbaar ministerie: Infrastructuur en Waterstaat. Wanneer volgt het strafrechtelijk onderzoek naar Schiphol? Het stinkt!(https://nos.nl/l/2571629) | | 18-06-2025 18:42 |
18-06-25 | 17:34 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Waar komt nou toch elke dag al die sluierbewolking vandaan? Lees: deken van vergif! Een hub en ultra-korte afstand vluchten in een van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld (met aanvullende problemen). Dan moet je je eigen volk toch wel haten. Graag wel afval scheiden en belasting betalen. Last van Schiphol? Graag verhuizen. De wereld op z'n kop. | | 18-06-2025 17:37 |
18-06-25 | 16:38 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Een inkijkje in het rustmoment van de Aalsmeerbaan. Stereo vliegtuiggeluid en uitstoot. Privejet stijgt op vanaf de Schiphol-Oostbaan en aan de andere kant een starter richting het noorden vanaf de Zwanenburgbaan en die draait richting het zuiden over Aalsmeer. En als klap op de vuurpijl de stunt piloten van de Kustwacht op 750 feet (228m!) vanaf de Schiphol-Oostbaan pal over het dak. Het land waar we alles maar normaal moeten vinden. (NJE568H from Amsterdam to London https://fr24.com/NJE568H/3adb672f) (U21757 from Amsterdam to Nice https://fr24.com/EJU18PB/3adb62c7) (NCG3 https://fr24.com/NCG03/3adb6f40) | | 18-06-2025 16:40 |
18-06-25 | 16:01 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | In het kader van "minder hinder" alles over dezelfde inwoners. Landen Aalsmeerbaan (hoogte 50 tot 700 feet, 15 meter hoogte Oosteinderweg, 213 meter hoogte Hornmeer) en dan starters van de Kaagbaan richting noorden en dan naar het zuiden over Aalsmeer op 7000 feet hoogte (2114 meter) op hetzelfde moment. (KL589 from Amsterdam to Accra https://fr24.com/KLM589/3adb364a) (KL1844 from Nuremberg to Amsterdam https://fr24.com/KLM1844/3adafe5d) Voor de rest gaat alles goed in dit land? Voor de geluids impact op de woonkernen direct achter de baan (+ mega uitstoot): https://project.sensornet.nl/project/aalsmeer/ | | 18-06-2025 16:09 |
18-06-25 | 15:33 | 1431 | Aalsmeer | Geluid | Laatste weken weer dramatisch. Kan eigenlijk niet buiten zitten. Waardeloos, die volledige inzet van de Aalsmeerbaan. | | 18-06-2025 15:34 |
18-06-25 | 14:18 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Ah de stunt piloten van de Kustwacht hebben we ook nog. Op 450 feet (138m!) hoogte over Aalsmeer Nieuw-Oosteinde. Regels? Handhaving? Dit geldt allemaal niet voor de luchtvaart/Schiphol. De burgers worden doodgegooid met regels en boetes als je er niet aan houdt. Bijzonder land. | | 18-06-2025 14:22 |
18-06-25 | 13:52 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Overlast van de Aalsmeerbaan en Schiphol-Oostbaan? Aan iedereen: schrijf de zorgzame Gemeente Aalsmeer aan ([email protected]; [email protected]). Zodat zij er net zo ziek van worden als wij. En nee laat je niet doorverwijzen naar BAS en de Commissie Luchtvaartzaken (waarbij de Burgemeester portefeuillehouder Schiphol is, onderdeel van het Schiphollen). En nee we hebben niet overlast vanwege onderhoud aan een baan (is ook onderdeel van het Schiphollen). De Gemeente heeft de taak om de gezondheid van de burgers te beschermen/bevorderen. Het enige wat de Gemeente doet is praten, praten en praten. En nog meer gasten uitnodigen in het kader van pappen en nathouden. Daarnaast verzamelen ze ook data omtrent geluidsoverlast via SensorNet, maar dat wordt niet geanalyseerd en geëscaleerd. Bescherming? 0 Het lijkt op het verhaal van TATA Steel. WIJ EISEN BESCHERMING TEGEN DEZE MENSONTERENDE SITUATIE! Dikke 🖕 voor LVNL, Den Haag en de gemeente Aalsmeer! | | 18-06-2025 13:52 |
18-06-25 | 12:56 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | 40% (4 op de 10!) van de vluchten van de 'duurzame' 'wereld' luchthaven Schiphol is binnen 750km, uitgevoerd met veredelde privejets (Embraer). Schiphol had ook in 2024 de meeste vluchten van de EU vanwege het gebruik van die relatief kleine vliegtuigen. Ongeveer 4% (1 op 25!) van de Schipholvluchten zijn nachtvluchten (aankomend of vertrekkend tussen 23.00 en 06.00 uur), 2% (1 op de 50!) valt in de vroege ochtend (aankomend of vertrekkend tussen 06.00 en 07.00 uur). En dit allemaal in één van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld met aanvullende problemen. Gesubsidieerde overstappers (met ons belastinggeld!) letterlijk en figuurlijk boven het eigen volk. En maar blijven Rintelen in de media. Door dit leugen hebben mensen geen (t)huis. De tijd van (alleen) melden bij de gemeente, doofpot BAS en hier is voorbij. Aan iedereen doe mee en geef het door: 1) 🦹Aangifte voor mishandeling via Bénédicte Ficq (ook mogelijk na indiening op 12 maart 2025) (https://schipholwatch.nl/2024/12/11/doe-mee-met-de-aangifte-tegen-rintel-de-nooijer-en-van-oord/) (12-03-2025 https://www.nu.nl/klimaat/6348909/ruim-900-omwonenden-doen-aangifte-van-mishandeling-tegen-schiphol.html)🦹 2) 🆘(https://www.zetschipholopstil.nl/)🆘 3) 🍀(https://www.greenpeace.org/nl/klimaat/klm/) 🍀4) 🛑(https://stopklm.petities.nl/)🛑 5) 💪 (https://www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl/ik-doe-mee/) 💪6) 💪(https://schipholwatch.nl/doneren/) 💪 7) ❌#BoycotSchiphol❌ 8) Last, but not least, vergeet niet uw 🚮 te scheiden en verhoogde 🏡 WOZ belasting 🏡 te betalen 🫵😉 | | 18-06-2025 12:58 |
18-06-25 | 11:55 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | KLM is heel veilig, schoon, stil, zuinig en is er voor de Nederlanders. Onderhoud, wat is dat? Dat doen we o.a. via lugubere constructies via San Marino. Weer een blunder, maar de veiligheid is niet in het geding (kanttekening: zegt de KLM)
(https://www.parool.nl/nederland/klm-toestel-na-uren-vliegen-teruggekeerd-naar-amsterdam-vanwege-gemiste-onderhoudsbeurt~bd507c08/) Werkelijk waar niks zit mee voor de KLM. En waar komt alle weerstand intern en extern nou toch vandaan? Geen flauw idee. KLM zit niet aan de onderkant en aan de bovenkant van de markt, kortom dit gaan ze niet redden met dit "business" model op deze locatie. En de aandelenkoers daalt als een gek, laat de olieprijs maar stijgen... (zie artikel). En bij de aankomende verkiezingen komt er een massale ruk naar links vanwege het wanbeleid van de rechtse overheid. En gaat Schiphol niet naar zee, dan komt de zee naar Schiphol. To be continued... #KLMFAILLIET (https://nl.marketscreener.com/koers/aandeel/AIR-FRANCE-KLM-4604/nieuws/Air-France-KLM-waarom-daalt-het-aandeel-als-de-olieprijs-stijgt-50267489/) | | 18-06-2025 11:57 |