22-05-25 | 22:45 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Ik weet niet wat ze nu weer aan het uitspoken zijn daar op Schiphol maar er komt al uren lang een rot herrie vandaan. Een constante kl€re herrie. Sodemieter nou eens op met heel dat verrotte Schiphol!!! | | 22-05-2025 22:47 |
22-05-25 | 21:33 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Gido Oude Kotte: hoe vindt u zelf dat het gaat? Of komt de overlast door permanent onderhoud van één van de zes banen? Wanneer komt er een motie van wantrouwen tegen u? NEDERLAND STINKT! | | 22-05-2025 21:35 |
22-05-25 | 20:59 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Londen Heathrow, de grootste luchthaven van Europa, doet het met twee banen. Hoe dan met wind, wolken, BZO en onderhoud? De toename in secundair baangebruik is puur vanwege operationeel gemak en kostenbesparing luchtvaartmaatschappijen. SCHIPHOL IS ÉÉN GROOT LEUGEN! #BoycotclownBAS | | 22-05-2025 21:01 |
22-05-25 | 20:56 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #KLMFAILLIET #MaartenKoopmans #Aalsmeerbaanterreur Trumpgeroffel: (K)LM komt binnen vanuit Oslo. Met max. 88 mega gesubsidieerde overstappers. Konden jullie niet meer overstappers rontselen? Er is geen maatschappelijk draagvlak voor dit ASOCIALE bedrijf. Wij hebben de KLM niet nodig om de wereld te zien. Zeker 345 dagen per jaar lijden (geluid, uitstoot en belasting betalen) voor 20 dagen in het buitenland met de (K)LM (het bedrijf dat mensen mishandelt)? LATER! Het probleem lost zich vanzelf op, want de (K)LM gaat failliet. Gerechtigheid! Beter voor alles en iedereen. Sterkte voor nu! (KL1206 from Oslo to Amsterdam https://fr24.com/KLM1206/3a73e761) (https://www.klm.nl/information/travel-class-extra-options/aircraft-types/embraer-175) | | 22-05-2025 20:57 |
22-05-25 | 20:43 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | easyJet vanuit ultra-korte afstand bestemming Londen op weg naar de "secundaire" Aalsmeerbaan, op 150 meter boven de Oosteinderweg. En op 3000m komt bovenlangs oo hetzelfde moment richting het zuiden in dezelfde lijn als de Aalsmeerbaan AirFrance naar ultra-korte afstand bestemming Parijs. Opgestegen vanaf de Polderbaan. En de Kaagbaan die kan zogenaamd weer even niet gebruikt worden. BAS zegt: "● Van 20:40 tot 22:10: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L) en Zwanenburgbaan (36C);
● Van 22:10 tot 07:00: Landen Kaagbaan (06), starten Polderbaan (36L);" en Adriaan doet Aalsmeerbaan. F*CK CORRUPT NEDERLAND! SCHIPHOL=EXIT (https://bezoekbas.nl/project/22-05-2025-baangebruik-vanavond-vannacht-en-morgenochtend-2/) (U28684 from London to Amsterdam https://fr24.com/EZY14LZ/3a73f9cc). (AF1441 from Amsterdam to Paris https://fr24.com/AFR44LX/3a7411d9) | | 22-05-2025 20:46 |
22-05-25 | 19:53 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Steun Stichting Recht op Bescherming tegen Vliegtuighinder (RBV) en geef het door. De staat heeft geen gelijk, laat ze dat dan ook niet krijgen. Help mee, groot of klein – jouw steun doet ertoe! (https://www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl/ik-doe-mee/) “De Staat handelt in strijd met het Europese Verdrag voor de Rechten van de Mens door omwonenden van Schiphol geen adequate rechtsbescherming te bieden en hun belangen stelselmatig ondergeschikt te maken aan die van de luchtvaart” Vonnis rechter, 20 maart 2024. De minister zegt druk te zijn met de uitvoering van het vonnis, maar in zijn plannen ontbreekt elk spoor van de ´fair balance´: de afweging tussen hoeveel vliegverkeer Nederland nodig heeft en hoeveel vliegverkeer draaglijk is voor de omwonenden. Dat gaat ten koste van de gezondheid van de omwonenden. En dat laat RBV niet toe. Ook de rechter vindt dat volksgezondheid in het luchtvaartbeleid geen sluitpost mag zijn RBV op weg naar 't hoger beroep “Het gaat er niet om hoeveel vliegtuigen er in onze lucht passen; het gaat erom welke luchtvaart bij ons past” Procederen kost geld. In het hoger beroep staat RBV niet alleen tegenover de Staat maar ook tegenover vele luchtvaartmaatschappijen, Schiphol en IATA. De route naar het hoger beroep wordt daardoor tijdrovender en dus duurder. De advocaten van Prakken-d’Oliveira moeten hun fantastische werk naar behoren kunnen blijven doen. RBV doet een beroep op iedereen die vindt dat een gezonde leefomgeving rond Schiphol weer de norm moet zijn." (https://www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl/) | | 22-05-2025 19:53 |
22-05-25 | 19:07 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Begrijp er niks van met deze corrupte overheid: "Driekwart nu ontevreden over kabinet
Slechts 15 procent van de kiezers is momenteel tevreden over het kabinet Schoof, driekwart (77%) is dat niet. Een dergelijke lage tevredenheid zagen we (ten minste) de afgelopen tien jaar nog niet eerder. Alleen in het najaar van 2022 lag de tevredenheid met destijds het kabinet Rutte IV op een vergelijkbaar niveau (17%)." https://www.ipsos-publiek.nl/actueel/tevredenheid-met-kabinet-op-laagste-punt-in-tien-jaar/ | | 22-05-2025 19:08 |
22-05-25 | 18:27 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | En er komt nog even een stille, schone en zuinige privejet aan op de Aalsmeerbaan en taxiet na het landen direct naar rechts richting Schiphol-Oost. 76dB (!) gemeten door SensorNet Aalsmeer (UB060-A.H. Blaauw straat). Naast commercieel gebruik van de Aalsmeerbaan aanvullend allemaal privejets landend op de Aalsmeerbaan/Schiphol-Oostbaan. Allemaal via dezelfde route over/vlak langs de woonkernen. (FJO649 from Farnborough to Amsterdam https://fr24.com/FJO649/3a72fea3) (https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer/) | | 22-05-2025 18:33 |
22-05-25 | 18:10 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Lang leve de PRIMAIRE Aalsmeerbaan, kort leve Aalsmeer. Woonkernen direct achter de baan?Dikke 🖕 voor LVNL, Den Haag en de Gemeente Aalsmeer. | | 22-05-2025 18:11 |
22-05-25 | 17:37 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Het is werkelijk niet te bevatten hoeveel er vandaag weer over ons hoofd raast. Het gaat maar door, dag in, dag uit, week in, week uit, maand in maand uit, jaar na jaar. Het lijkt wel of er geen gerechtelijke uitspraak op 20 maart 2024 geweest is. Vorig jaar bijna een half jaar nog meer extra vluchten dan normaal door groot onderhoud Kaagbaan, aansluitend nieuwe "maatregel" van de LVLN om in de herfst, winter en lente vanwege "beter zicht bij de Aalsmeerbaan" deze extra in te zetten tijdens de schemering, maar natuurlijk verder ook de hele dag, aansluitend onderhoud Buitenveldertbaan tot november en dan is het weer herfst, dus herhaling van zetten. Aalsmeer bestaat zo'n duizend jaar, ik woon hier langer dan zestig jaar, ben hier geboren. Had ik hier niet moeten gaan wonen? Wat is dat voor idiote denkwijze? Schiphel vernietigt ons leven en mag daar gewoon mee door gaan? | | 22-05-2025 17:47 |
22-05-25 | 09:59 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Gisteren is ons ooit zo eenvoudige bloemendorp vergast op 502 vliegbewegingen boven het oude dorpscentrum en 363 hier, totaal 865, volgens donderdorp.nl. Dat eerste geloof ik zeker, het laatste betwijfel ik. Het barstte hier namelijk rond 7 uur los met landend tuig en stopte pas korte tijd na 16 uur. Dat is negen uur maal zeker 35 stuks per uur non stop, maakt al 315. Maar de ellende werd daarna hervat, zelfs kort voor tien uur 's avonds opnieuw tot kwart voor elf. Met een voorzichtige schatting (geen sprookjes, niet jokken, niet overdrijven enzo) komen we zeker boven de 400 uit. Samen dus richting de 900? Het lijkt Assendelft, Heiloo of Krommenie wel:-(. Vandaag een herhaling van zetten voor de luchtvaart. Toevoeging: Vanaf voor vijven (ja, ik was al weer wakker) zwaar gebulder en startgeluiden andere banen. Sterkte lieve lotgenoten! | | 22-05-2025 10:09 |
22-05-25 | 08:56 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | De secundaire Aalsmeerbaan verwerkt in de dag periode meer vluchten dan de primaire Kaagbaan. Operationeel gemak boven alles. Lang leve corrupt Nederland! | | 22-05-2025 08:57 |
22-05-25 | 07:27 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | 40% (4 op de 10!) van de vluchten van de 'duurzame' 'wereld' luchthaven Schiphol is binnen 750km, uitgevoerd met veredelde privejets (Embraer). Schiphol had ook in 2024 de meeste vluchten van de EU vanwege het gebruik van die relatief kleine vliegtuigen. Ongeveer 4% (1 op 25!) van de Schipholvluchten zijn nachtvluchten (aankomend of vertrekkend tussen 23.00 en 06.00 uur), 2% (1 op de 50!) valt in de vroege ochtend (aankomend of vertrekkend tussen 06.00 en 07.00 uur). En dit allemaal in één van de dichtstbevolkte gebieden ter wereld met aanvullende problemen. Gesubsidieerde overstappers (met ons belastinggeld!) letterlijk en figuurlijk boven het eigen volk. En maar blijven Rintelen in de media. Door dit leugen hebben mensen geen (t)huis. De tijd van (alleen) melden bij doofpot BAS en hier is voorbij. Aan iedereen doe mee en geef het door: 1) 🦹Aangifte voor mishandeling via Bénédicte Ficq (ook mogelijk na indiening op 12 maart 2025) (https://schipholwatch.nl/2024/12/11/doe-mee-met-de-aangifte-tegen-rintel-de-nooijer-en-van-oord/) (12-03-2025 https://www.nu.nl/klimaat/6348909/ruim-900-omwonenden-doen-aangifte-van-mishandeling-tegen-schiphol.html)🦹 2) 🆘(https://www.zetschipholopstil.nl/)🆘 3) 🍀(https://www.greenpeace.org/nl/klimaat/klm/) 🍀4) 🛑(https://stopklm.petities.nl/)🛑 5) 💪 (https://www.beschermingtegenvliegtuighinder.nl/ik-doe-mee/) 💪6) 💪(https://schipholwatch.nl/doneren/) 💪 7) ❌#BoycotSchiphol❌ 8) Last, but not least, vergeet niet uw 🚮 te scheiden en verhoogde 🏡 WOZ belasting 🏡 te betalen 🫵😉 | | 22-05-2025 07:27 |
22-05-25 | 07:13 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Goedemorgen Aalsmeer, Goedemorgen Groningen, Goedemorgen Den Haag, Goedemorgen Nederland. Aalsmeerbaan overlast periodemelding 6.30u - 23.00u Permanente mensenrechten schendingen: dag in, dag uit, week in, week uit, jaar in, jaar uit. Kom de ware Schiphol terreur, de AALSMEERBAANTERREUR, beleven in Aalsmeer-Oost/Oranjewijk/Nieuw-Oosteinde/Stommeer. Dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan. Het is daarom ook niet verwonderlijk dat de meeste overlast van Schiphol wordt gemeld rondom Aalsmeer en Uithoorn. Ruim 40% van de inwoners van deze gemeenten geeft aan ernstige hinder te ervaren rondom de geluidsoverlast van Schiphol (conform GGD onderzoek uit 2020!), maar toch lijkt niemand er wat aan te doen. Het gebruik van deze baan is ethisch niet verantwoord. In een niet corrupt land was deze baan serieus al 10x gesloten, maar wat doet Nederland? Deze baan zelfs non-stop overdag primair inzetten onder het mom van leugens (BZO, marginale zichtcondities (wolkenbasis onder 2000 voet en/of zicht minder dan 5 kilometer), wind, onderhoud Kaagbaan, onderhoud afritten Kaagbaan, vegen Kaagbaan, lampen poetsen Kaagbaan, personen op de Kaagbaan gesignaleerd, brand, geen reden, etc.). De Aalsmeerbaan verwerkt in de dag periode meer starts dan de Kaagbaan. Sinds 2008 is er een bijzondere wind gaan waaien, niet dat anno 2025 de windrichting nog enige impact heeft op vliegtuigen bij starten of landen. Dat stamt namelijk uit de tijd van de propeller vliegtuigen in de jaren '60. Het aantal starts vanaf de Aalsmeerbaan is sinds 2008 met 69 procent toegenomen naar 64.472 in 2024, terwijl het totaal aantal vliegbewegingen op Schiphol in dezelfde periode met 'slechts' 5 procent is gegroeid. Welkom in het gave Nederland. Om de minuut een toestel... Geluid en uitstoot! Voldoet geheel aan de WHO geluidsnormen voor vliegverkeer... NOT! Er worden hier WHO geluidsnormen overschreden op een manier als bij geen enkele andere Schipholbaan. Het gebruik van de Aalsmeerbaan is de HEL op aarde. Met aanvullend de kansloze niet stille, niet schone en niet zuinige privejet vluchten gerelateerd aan de Schiphol-Oostbaan (altijd open en zelfde aan- en uitvliegroute). 🛑 STOP DATA COOKING (A321 NEO KLM/Transavia: bij opstijgen Aalsmeerbaan min. 74dB en landen 81dB gemeten door Sensornet Aalsmeer!) 🛑 STOP HET GROOTSTE LEUGEN VAN NEDERLAND 🛑 LEEF ZORGPLICHT NA! Volg Groningen2.0 LIVE via SensorNet. Aan iedereen: schrijf de Gemeente Aalsmeer aan ([email protected]; [email protected]) en doe aangifte via Bénédicte Ficq (https://schipholwatch.nl/2024/12/09/strafrechtelijke-aangifte-tegen-directies-klm-transavia-en-schiphol/) (https://www.sensornet.nl/project/aalsmeer) (https://www.rivm.nl/sites/default/files/2020-12/WHO-richtlijnen%20voor%20geluid.pdf) | | 22-05-2025 07:13 |
22-05-25 | 06:02 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Dit nieuws wordt mede mogelijk gemaakt door de KLM en onze zorgzame overheid: Advies voor meer aandacht voor sociale gevolgen klimaatverandering - https://nos.nl/l/2568228 | | 22-05-2025 06:02 |
22-05-25 | 05:51 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Overlast Schiphol! Ook vanaf de Polderbaan opstijgen richting het noorden moeten ze uiteindelijk over Aalsmeer. Minder hinder... Er volgen nog héél veel rechtszaken. (HV5671 from Amsterdam to Ibiza https://fr24.com/TRA2U/3a719875) | | 22-05-2025 05:52 |
21-05-25 | 22:43 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Elke verandering in de luchtvaart in Nederland is ten behoeve van groei. Boycotten die Nederlandse luchthavens! Vanuit het buitenland is daarnaast ook veel goedkoper. | | 21-05-2025 22:44 |
21-05-25 | 22:36 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | 22.36u en KLM komt vanuit Praag met max. 88 mega gesubsidieerde overstappers binnen op dé Schipholbaan met de woonkernen direct achter de baan: de Aalsmeerbaan. Wat voor zieke mensen werken er voor de KLM, bij LVNL en in Den Haag? Wat is dit voor een ZIEK land? WANNEER STAAT ER IEMAND OP? En de schijnheilige Burgemeester Gido Oude Kotte die praat nog even verder. Belangenverstrengeling is het woord van 2025! Emigreren lonkt meer en meer. (KL1360 from Prague to Amsterdam https://fr24.com/KLM72B/3a705957) (https://www.klm.nl/information/travel-class-extra-options/aircraft-types/embraer-175) | | 21-05-2025 22:38 |
21-05-25 | 22:24 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | #BoycotBAS #BoycotSchiphol Schiphol live 22.29u Landen PRIMAIRE Aalsmeerbaan, starten primaire Kaagbaan. Tijdens onderhoud Buitenveldertbaan schijnt toch veel te kunnen. ;-) Londen Heathrow, de grootste luchthaven van Europa, doet het met twee banen. Gebruik van banen vanwege wind/weer is een groot leugen! | | 21-05-2025 22:26 |
21-05-25 | 20:09 | 1432 | Aalsmeer | Geluid | Toch mooi dat we allemaal onderdeel mogen uitmaken van het "succes"verhaal van de KLM... Geluid, uitstoot, belasting betalen bij zoveelste redding van de ondergang, bij vertrek van Schiphol als inwoner wel belasting betalen, bij ophalen van familie parkeren in een mega dure parkeergarage etc. En dit alles t.b.v. overstappers. #KLMFAILLIET | | 21-05-2025 20:12 |