Datum en tijdstip start overlast 
zaterdag 7 september 2024 - 08:36
Oorzaak 
Geluid
Postcode 
1935
Woonplaats 
Egmond-Binnen
Omschrijving melding 
De basis is dat LVNL vertikt om Continues Descending Approach toepassen waardoor de overlast op grote afstand van Schiphol wordt gecreëerd. In normaal Nederlands LVNL kiest er voor om om grote afstand van Schiphol al laag te gaan vliegen . Dit laag vliegen is op zogenaamde FAP hoogte. FAP is het Final Approach Point vlak voor de landingsbaan. Dat punt ligt vlak bij Zij kanaal C onder Beverwijk. FAP hoogte is 2000ft daarna kan een veilige en comfortabele landing worden ingezet. Door al ruim 40km voor dit punt laag te gaan vliegen, op de zogenaamde FAP hoogte creërt LVNL op grotere afstand  en in een groot gebied erg veel overlast.. Deze overlast is niet nodig en heeft niets te maken met veiligheid maar is het gemak voor LVNL. De aankomende vluchten hebben dan iets minder begeleiding nodig. Triest om te moeten concluderen dat bij LVNL gemak gaat voor de burger. De burger wordt en de overlast wordt niet sls serieus probleem gezien. Gevolgen zijn voor de burger groot, van slaap verstoring tot medische achteruitgang. En dat om de bezetting bij de verkeersleiding laatste houden. Het is niet alleen triest, het is zelfs misdadig als je bedenkt hoe eenvoudig dit voorkomen kan worden. Pas CDA toe!!!