214222

Datum en tijdstip start overlast 
maandag 6 maart 2023 - 20:59
Oorzaak 
Geluid
Postcode 
1432
Woonplaats 
Aalsmeer
Omschrijving melding 
Asociale KLM!!!! hoezo wij houden ons aan een vaste uitvliegroute! Komt hier recht op mijn huis af donderen zit hier te trillen van angst! ASOCIAAL TUIG is KLM en heel Schiphol erbij!!! KL1263 /KLM83H KLM Operated by KLM Cityhopper UPDATE: Ik had over deze vliegbeweging een mail en waarom vraag gestuurd naar de Luchtverkeersleiding en kreeg het volgende antwoord: "Geachte mevrouw/meneer, Het spijt me te horen dat u zoveel overlast ervaart van het vliegverkeer van en naar luchthaven Schiphol en dat u onze informatie en uitleg niet vertrouwd. LVNL streeft er naar om omwonenden zo goed mogelijk, open en eerlijk van informatie en uitleg over de afhandeling van het vliegverkeer te voorzien. Juist voor dit doel hebben we, samen met de luchthaven Schiphol, BAS opgericht. Afhandeling vertrekkend verkeer We hebben u in eerdere reacties uitgelegd wat vaste vertrekroutes zijn en waarom vliegtuigen soms van de deze routes afwijken of eerder verlaten. In de meeste gevallen is dat als gevolg van de veiligheid, bijvoorbeeld vanwege buien op de route of vanwege ander vliegverkeer dat te dichtbij vliegt of kan gaan vliegen. Verkeersleiders en piloten zijn primair verantwoordelijk voor de veilige afhandeling van het vliegverkeer. Overdag kan het soms ook voorkomen dat een vlucht van de vaste vertrekroute wordt gehaald door de verkeersleider vanwege doelmatigheid. Bijvoorbeeld als er veel vliegtuigen kort achter elkaar moeten starten vanaf dezelfde startbaan en op dezelfde vertrekroute vanwege een hoog verkeersaanbod. Dat was ook het geval in het voorbeeld dat u meestuurde: vlucht KL1263 op 6 maart 2023. Deze vlucht is direct na de start linksaf gestuurd door de verkeersleider omdat er drie vluchten kort achter elkaar vertrokken op een vaste vertrekroute in dezelfde richting. Circa 99% van het startende verkeer op Schiphol volgt de vaste vertrekroutes tot een hoogte van circa 900 meter overdag en tot 2.700 meter in de nacht (tussen 23-6 uur). Dit is conform de wettelijke normen. Geachte mevrouw/meneer, Het spijt me te horen dat u zoveel overlast ervaart van het vliegverkeer van en naar luchthaven Schiphol en dat u onze informatie en uitleg niet vertrouwd. LVNL streeft er naar om omwonenden zo goed mogelijk, open en eerlijk van informatie en uitleg over de afhandeling van het vliegverkeer te voorzien. Juist voor dit doel hebben we, samen met de luchthaven Schiphol, BAS opgericht. Afhandeling vertrekkend verkeer We hebben u in eerdere reacties uitgelegd wat vaste vertrekroutes zijn en waarom vliegtuigen soms van de deze routes afwijken of eerder verlaten. In de meeste gevallen is dat als gevolg van de veiligheid, bijvoorbeeld vanwege buien op de route of vanwege ander vliegverkeer dat te dichtbij vliegt of kan gaan vliegen. Verkeersleiders en piloten zijn primair verantwoordelijk voor de veilige afhandeling van het vliegverkeer. Overdag kan het soms ook voorkomen dat een vlucht van de vaste vertrekroute wordt gehaald door de verkeersleider vanwege doelmatigheid. Bijvoorbeeld als er veel vliegtuigen kort achter elkaar moeten starten vanaf dezelfde startbaan en op dezelfde vertrekroute vanwege een hoog verkeersaanbod. Dat was ook het geval in het voorbeeld dat u meestuurde: vlucht KL1263 op 6 maart 2023. Deze vlucht is direct na de start linksaf gestuurd door de verkeersleider omdat er drie vluchten kort achter elkaar vertrokken op een vaste vertrekroute in dezelfde richting. Circa 99% van het startende verkeer op Schiphol volgt de vaste vertrekroutes tot een hoogte van circa 900 meter overdag en tot 2.700 meter in de nacht (tussen 23-6 uur). Dit is conform de wettelijke normen. Herhalende vragen We stellen vast dat u bij herhaling vragen of klachten van dezelfde aard en/of hetzelfde onderwerp toestuurt. Hieruit concluderen wij dat onze antwoorden, ondanks onze inzet, niet in uw behoefte voorzien. Wij hebben niets toe te voegen aan de eerdere informatie die we u hebben verstrekt en verzoeken u daarom alleen nog vragen of klachten in te dienen die niet eerder beantwoord zijn. Indien u geen gehoor geeft aan dit verzoek dan zullen wij besluiten op vragen of klachten met een gelijke of vergelijkbare strekking niet meer te reageren. Als wij hiertoe besluiten laten wij u dit weten. Uiteraard staat u vrij om bij het Bewonersaanspreekpunt Schiphol (BAS) vragen te stellen over het baan- en routegebruik. Juist hiervoor is BAS opgericht." Logisch steeds herhalende vragen omdat men steeds hetzelfde doet nl vliegtuigen over dichtbevolkte woonkernen sturen! De schuld ligt dus bij de Luchtverkeersleiding en HET HOGE VERKEERSAANBOD OP DEZELFDE VERTREK ROUTE... VÉÉL VLIEGTUIGEN DUS, VEEL MEER DAN DE LUCHTHAVEN WERKELIJK AANKAN!