128652

Datum en tijdstip start overlast 
donderdag 2 juni 2022 - 15:16
Oorzaak 
Geluid
Postcode 
2171
Woonplaats 
Sassenheim
Omschrijving melding 
Vanochtend heb ik elders gewerkt en vergaderd. Vanaf 13.30 uur weer thuis gekomen. Bij het uitstappen op station Sassenheim weet je het direct; Sassenheimers leven permanent wisselend op de start- en landingsbanen van het illegaal opererende Schiphol. Een stroom van nu landende toestellen, waarvan velen alvast met het landingsgestel uitgeklapt, janken en dreunen vol over of net langs de rand van het centrum van Sassenheim. En dat om de 1,5 - 2 minuten. Resultaat is dat de inwoners nagenoeg geen rustig moment meer kennen en geconfronteerd worden met een permanent gedreun en gejank in de lucht boven hen. GGD-en in de regio's rondom deze illegale luchthaven, maar ook de Gezondheidsraad waarschuwen al jaren voor de schadelijke effecten voor de gezondheid van mensen die langdurig aan geluidsoverlast worden bloot gesteld. Ook de megatonnen aan uitgestoten ultrafijnstof, benzeen, formaldehyde en andere kankerverwekkende stoffen zijn funest voor de gezondheid. Hoe kan het toch dat in de omgeving van Schiphol onevenredig veel mensen, waaronder ook veel kinderen, te maken hebben met (ernstige) luchtwegaandoeningen? Dat is allemaal al jaren bekend, zoals ook de kankergevallen in de omgeving van Tatasteel in het IJmondgebied. De elkaar opvolgende regeringen en VVD-minister van eerst Verkeer en Waterstaat en nu Infrastructuur en Waterstaat nemen die adviesrapporten voor kennisgeving aan en leggen ze op een ondertussen respectabele hoge stapel andere (wetenschappelijke) rapporten met dringende waarschuwingen. Sterker nog, de fracties van VVD, CDA, D66 en Christen Unie geven deze gemankeerde kabinetsploeg in het regeerakkoord zelfs de opdracht mee dat de hubfunctie van Schiphol voor de toekomst behouden moet blijven. Ook Sigrid Kaag, u weet wel die nieuwe D66 minister van Financiën, die laat zien dat ze meer verstand heeft van buitenlandse zaken en diplomatie, kwaakt dat schaamteloos na en gooit nog 220 miljoen euro van ons belastinggeld in de bodemloze put van een failliete KLM om in dat zombiebedrijf nog wat zeggenschap te houden omdat het eerder aangekochte aandelenpakket was verwaterd. De CEO van Air France-KLM ontvangt straks, voor zijn geleverde inspanningen om de Franse en Nederlandse belastingbetaler kaal te plukken voor coronasteun, als dank een hele vette miljoenenbonus bovenop zijn schamel jaarsalaris van 900.000,- euro. Dat is de krankzinnige wereld waarin wij leven en waarin wij tevens overgeleverd zijn aan die gekkies in politiek-bestuurlijk Den Haag die dat allemaal accepteren en laten voortbestaan. Hoe is het nou toch mogelijk dat een groeiend aantal mensen geen vertrouwen meer heeft in regering en parlement? Weet u het? Ze schijnen daar nu onderzoek naar te doen.