111383

Datum en tijdstip start overlast 
vrijdag 29 april 2022 - 12:25
Oorzaak 
Geluid
Postcode 
2341
Omschrijving melding 
De luchtvaart in Nederland barst uit z'n voegen. KLM is getransformeerd van trotse zwaan in een ordinaire plofkip. Schiphol is verworden tot het toonbeeld van de intensieve mensenhouderij. De wijde omgeving is de spreekwoordelijke giertank gevuld met chemisch afval en lawaai. Het afvalputje van Nederland. Alles duidt op verval, een relikwi uit ver vervlogen dagen, met het naieve geloof dat de luchtvaart rijkdom en geluk zal brengen, het fossiele tijdperk. Niets bleek minder waar. Wanhopig wordt er vastgehouden aan dogma's, het zogenaamde grote belang van Schiphol voor de Nederlandse economie, het vestigingsklimaat, de werkgelegenheid, argumenten die al lang zijn doorgeprikt. Het verdienmodel van de HUB is op sterven na dood; het is een marginale business. De praatjes van Dick Benschop, Pieter Elbers, de minister van I&W, ze klinken als grijsgedraaaide gramafoonplaten, de CD gemist, en streaming niet begrepen. Partijen als VVD, CDA, JA21 en PVV houden angstig vast aan het verleden, bang om verworven rijkdom te verliezen, niet in staat om mee te bewegen met de tijd. Geen creativiteit, geen idee waar het heen moet, het recept, nee, een garantie, voor verlies. Schiphol is verworden tot de grootste blokkade voor de ontwikkeling van Nederland. Het biedt nauwelijks hoogwaardige arbeidsplaatsen, vooral generieke banen, en daarnaast banen met slechte arbeidsomstandigheden waarvoor arbeidsmigranten noodzakelijk zijn. Het maakt woningbouw in de Randstad onmogelijk en verpest het leefklimaat waardoor het steeds moeilijker wordt om gekwalificeerd personeel te vinden. Het ondermijnt de economische ontwikkeling van Nederland. Waar de sector en de conservatieve partijen de huidige problemen rond Schiphol/KLM ongetwijfeld zullen aangrijpen om de opening van Lelystad Airport te justificeren moet er juist zo snel mogelijk pas op de plaats worden gemaakt. Schiphol moet worden ontHUBt en omgevormd tot een luchthaven die het belang van Nederland en zijn inwoners daadwerkelijk dient. Let wel, Schiphol is er niet voor KLM, een technisch failliete onderneming zonder toekomst! Een maximum van 200.000 vluchten en geen nachtvluchten volstaat. De HUB functie valt niet te verenigen met de geografische ligging, in de drukke randstad van het dichtst bevolkte land in Europa. Met op korte afstand London, Parijs en Frankfurt is die HUB ook helemaal niet nodig. Hoe erg moet het worden tot dit besef doordringt?!