Datum en tijdstip start overlast
donderdag 7 oktober 2021 - 08:20
Oorzaak
Anders
Postcode
1561
Woonplaats
Krommenie
Omschrijving melding
Elke dag op een rij is het raak en maakt die herrie inbreuk op ons leven en bepaald, wanneer, hoe lang of eerder kort wij of complete nachtrust mogen genieten. Hebben eigenlijk nog een andere keuze dan de ziekmakende herrie, uitstoot vuiligheid onophoudelijk maar gewoon moeten te ondergaan en slikken? Het beoogde Mainport Schiphol businessmodel is een gruwel en besloten buiten de omwonende belanghebbenden om. En dan de gênante zgn ‘inspraak’ Tafels.. de Engelsen hebben daar een uitspraak voor; ‘Out of the frying pan and into the fire’. Ondanks dat de Luchthavens schermt met argumenten als ‘Grootste werkgever’ in de regio, hangt men nog steeds stevig aan het Staatsinfuus, dus dat Den Haag dan wegkijkt bij kwalijke nachtvluchten en baangebruik waarbij ettelijke honderdduizenden mensen uit hun slaap gehouden worden, mag allemaal geen naam hebben. Over Luchthavens en Schiphol wil men in Den Haag immers geen kwaad woord als belanghebbende aandeelhouder, en verschuilt zich achter winstprognoses, en zet in op *KUCH* .. Nationale Trots!, verder zwijgt Den Haag veelzeggend. En dan de Nationale Trots!.. Een ander heel mooi voorbeeld daarvan kennen we uit de geschiedenisboekjes nl; De VOC, ook ‘zo’n succesvolle ‘sociale handelsonderneming’ uit de zeventiende eeuw waarin De Nederlandse handelsgeest’ prefereerden boven mensen en hun rechten. De VOC -geest waart nog steeds rond en is onder ons. Zo gaat premier Mark Rutte er steevast prat op dat Nederland hoog op de ranglijst van de Wereldhandelsorganisatie prijkt en deze positie tegen werkelijk elke prijs moet blijven behouden. Volgens Rutte is deze positie voor een belangrijk deel te danken aan onze handelsgeest. ‘Die ons met de paplepel ingegoten is.’ En voor deze handel richt men alle beleidspijlen op de luchthavens, en daarom moet Schiphol & consorten werkelijk tegen elke prijs in de top van Wereldranglijst grootste luchthavens. Maar het komt echter zo’n beetje hier op neer dat als je de de zeeschepen uit de 17e eeuw eenvoudigweg vervangt door luchtschepen en de zeehavens vervangt door de nationale luchthavens welke immers aldus Rutte; ‘de succesformule naar internationale handel is’, en dit alles in huidige tijd plaatst, het effect, uitwerking feitelijk niet eens zoveel verschilt. Namelijk, een nietsontziende, keiharde mentaliteit van internationaal zakendoen. Opmerkelijk dat daardoor veroorzaakte leed, in de nationale boekhouding’ wederom eenvoudig worden weggestreept tegen en geofferd aan het Gouden Kalf genaamd ‘De Nationale Trots’. Onwenselijkheden die bovengenoemde mentaliteit in de weg staan zoals, veroorzaakt leed, bezwaren of klachten daarover worden genegeerd of eenvoudigweg terzijde geschoven. Ergo, hoe de geschiedenis zich maar blijft herhalen ..