400631

Datum en tijdstip start overlast 
zaterdag 18 mei 2024 - 10:47
Oorzaak 
Anders
Postcode 
1561
Woonplaats 
Krommenie
Omschrijving melding 
Nachtsluiting logistiek een juridisch monster. Het zogeheten achtpuntenplan is omstreden. Zo heeft Schiphol de jacht op privé jets ingezet terwijl de uitstoot en overlast minimalisten opzichten van de rest van het verkeer op Schiphol. De directie zou deze Pam per 1 januari al willen invoeren, maar dat blijkt niet haalbaar. De band gaat honderden banen, bedrijven en de historische luchtvaart op Schiphol om zeep helpen, terwijl de luchthaven tegelijkertijd zichzelf in dienst stelt van een bloeiend bedrijfsleven wat is het jaarverslag op de vraag hoe het verdwijnen van de werk gelegenheid en bedrijven binnen de eigen normen van de maatschappelijk verantwoord ondernemen valt, meldt Schiphol “ Dat er veel belangen zijn af te wegen”. “ Het weren van privé jets is de minst impact volle ingreep.” Intern is het een groot? Wordt de drijvende kracht is achter de baan op privé jets, die pure symboolpolitiek is. Voor het plan tellende vliegbewegingen namelijk niet mee sommige legt de link met de inbraak van milieu activist op het platform voor de privé jets in november 2022, toen tijdelijke topman Ruud Sondag net aangetreden was. De inbrekers leken gefaciliteerd te zijn door de luchthaven middels een container die bij een hek was geplaatst. Normaliter checkt zoiets meteen de aandacht van beveiliging. Het behoud van de vracht lijkt een wassen neus. Europese regels maken het moeilijk om een uitzondering te maken zo bevestigde – de demissionaire minister Herbert zondag nog. Voorman Maarten van As van de brand koepel AC N meldt dat “er geen enkele vooruitgang is geboekt.” “ De sector en de verladers maken zich ernstig zorgen app moet een oplossing gevonden worden voor de vracht-toestellen, die belangrijk zijn voor het bedrijfsleven van Nederland” zegt hij. De nachtsluitingen, een ander belangrijker wens van Schiphol ( ? red ..) Wordt momenteel onderzocht door het Ministerie van infrastructuur. Het deze week verschenen hoofdlijnenakkoord van de formerende partijen rept er niet over, maar de top van Schiphol zou dit volgend jaar al door willen voeren. Er is een logistiek en juridisch monster geschapen omdat de luchthaven nauwelijks meer ruimte heeft voor me vluchten tussen 6 en 10 uur. Alles zit vol terwijl de gedupeerden van dagsluiting juist voor een groot deel nadat tijdslot ze zouden moeten verhuizen. Noord Holland Dagblad