Datum en tijdstip start overlast 
maandag 1 mei 2023 - 23:59
Oorzaak 
Anders
Postcode 
2343
Woonplaats 
Oegstgeest
Omschrijving melding 
Maandrapport mei 2023 01: Van s'morgens tot tegen de avond alles op de rechtstreekse Kaagroute, geen spreiding. 02: Idem 01: 03: Idem 02:, KLM weer de meeste laagvliegers. 04: Van s'morgens tot tegen de avond alles op de rechtstreekse Kaagroute, geen spreiding, niks, dan krijg je dit soort plaatjes (bron BAS) : https://i.postimg.cc/sx95cD9B/situation.png Frapant detail voor 4 mei : klokslag 20.00 uur stoppen de landingen op de Kaagbaan. In de loop van de avond beginnen deze weer, met relatief veel nachtlandingen na 23.00 uur. 10: relatief veel nachtlandingen na 23.00 uur. 11: wind gedraaid, de Kaagroute weer stevig in gebruik, met een aantal enorme herriebakken. 12: na 00.00 uur, oude 747 cargobak (SIA 7395) deed ook een duit in het herriebakje. Hierna nog meerdere vakantievluchten van o.a. Transavia en TUI. 12: de godganselijke dag alles op de reguliere (onnodige) Kaagroute. Schiphol/NVNL ten top ! 13: v.a. 00.00 uur een Transavia, TUI en Corendon feestje, achterelkaar blijven ze komen. Las dat de interim trekpop van Schiphol o.a. de nachtvluchten wilde schrappen, hahahaha. 14: Kaagbaan weer stevig in gebruik, aantal laagvliegers met rare indraaibewegingen. Wordt redelijk hoger aangevlogen. 15: zie 13 mei, Transavia, TUI en Corendon trekken zich meerdere malen niets aan van de verplichte nachtroute. Ben benieuwd of er sancties volgen (zou volgens de NVNL tot de mogelijkheden behoren....). Kan ook zijn dat de toren niet geheel naar behoren functioneerd.... Op de dag weer standaard aanvliegen op de Kaagbaan, weinig spreiding. 18: zie 13 mei, alle vakantievluchten lijken om 01.30 binnen. Op de dag weer standaard aanvliegen op de Kaagbaan, zowaar wat spreiding. 19: zie 13 mei, ook de cargobakken doen lekker mee. 20: v.a. de morgen weer een flink aantal herriebakken richting Kaagbaan, de altijd laagvluegende China Cargo had zelfs al het landingsgestel uit ! 21: redelijk rustige dag, met een paar lawaaibak uitschieters. 22: v.a. 00.00 uur komen de vakantie hordes weer met Transavia (= KLM) weer terug. v.a. de morgen weer veel verkeer met een flink aantal herriebakken, richting Kaagbaan. Opvallend veel machines ONDER de 600 meter ! 23: Tegen de avond word de Kaagbaan voor een aantal uren weer flink gebruikt. 26: Prachtige dag. Hoe kan deze naar de knoppen worden geholpen : de Schipholmaffia doet het in een handomdraai ! Tot tegen de avond weer doorraggen naar de Kaagbaan met een spreidingsinzicht van een natte krant. 27: Om 01.00 uur een vrachtbak, welke zonodig nog even laag kwam invliegen. Hierna begon de vakantiemeuk weer binnen te komen, TUI, Corendon en Transavia gingen lekker door tot ca. 02.00 uur. Overdag een redelijke dag (wind helaas nog steeds N_NW). Onbegrijpelijk dat de vrachtbakken zo laag mogen vliegen. 28: Een redelijke dag (wind helaas nog steeds N_NW), dus per definitie overlast. 29: De wind helaas nog steeds N_NW. De notoire laagvlieger Emirates deed ook weer een duit in het zakje. 30: Wind N_NW, dus u raadt het al. Tot ca. 18.00 uur een zwarte bladzijde. Meerdere toestellen (o.a. Delta/KLM) onder de 600 meter. Je zou bijna aan pestgedrag van de NVNL gaan denken. 31: Er wordt vandaag zowaar wat aan spreiding gedaan. Behalve wat zeer afwijkende indraaiende bewegingen van o.a. de KLM en de onvermijdelijk laagvliegende oude 4 motorige vrachtbakken.