Datum en tijdstip start overlast 
woensdag 3 juli 2024 - 13:48
Oorzaak 
Geluid
Postcode 
2211
Omschrijving melding 
BAS: voor vragen of klachten over vliegverkeer. Zo promoot de organisatie BAS zichzelf. Vandaag opnieuw BAS gebeld met melding (vanaf 12.00 behoorlijke vliegherrie, starters Kaagbaan). Ook uitleg gevraagd inzake de terugkoppeling op een periodieke melding d.d. 27 juni 2024 13.01 tot 16.36 uur (gevonden vluchten gedurende dit tijdstip over mijn postcode 72 vliegtuigen ). Op mijn vraag waarom ik meldingen moet doen van overlast als alle gegevens bij BAS aanwezig zijn antwoordde BAS: omdat niet iedereen last heeft van Schiphol, u heeft last. En als u last heeft kunt u dat bij ons melden. Daarbij gaan wij ervan uit dat u niet de hele dag thuis bent en u geen last heeft van vliegbewegingen (boven uw postcode) als u niet thuis bent (hoe is dit antwoord mogelijk ???????). Op mijn vraag of er kwalificaties zijn van het aantal vliegbewegingen per uur, duur vliegbewegingen, vlieghoogten en afstanden die overlast voor een omgeving (proberen te) definiëren, antwoordde BAS: die zijn er niet. Het is niet aan ons om dat de kwalificeren. De RIVM zou dat moeten doen, maar die hebben dat niet gedaan. Wat doet BAS dan wel: BAS is er om frustraties bij klagers weg te nemen (aldus medewerker BAS). Ook doet BAS aanbevelingen in een jaarrapport (aldus medewerker BAS). Ik zou zeggen: opheffen die BAS, weinig zinvolle organisatie. Ik zoek een organisatie die zich daadwerkelijk inzet voor omwonenden. En voor BAS: mijn frustraties zijn niet weggenomen, integendeel ............. Ondertussen gaat het vliegtuiglawaai boven mijn hoofd gewoon door ........ teveel om te blijven melden. Voor iedereen: doe periode meldingen (dagelijks een melding van 24 uur ?) en vraag terugkoppelingen. Heeft BAS echt iets te doen. Overigens de terugkoppelingen worden niet bewaard bij BAS, je wordt geacht deze zelf te bewaren.