Datum en tijdstip start overlast
dinsdag 3 mei 2022 - 21:38
Oorzaak
Geluid
Postcode
2343
Woonplaats
Oegstgeest
Omschrijving melding
Laatste 24 uur 393 vliegtuigen over ons heen, gemiddeld elke 4 minuten. Zo een 60.000 stuks vliegvee dat 600m hoog over ons heengaat, de helft daarvan kijkt zo in mijn tuin. Ze storten 14.000 liter kerosine in roetdeeltjes over het dorp, 5 liter per inwoner, slik dat maar eens door. En een heleboel CO2 in de lucht. Statistisch gezien, gesteld wordt dat 1 op de 5 miljoen vluchten neerstort, dan gebeurt dat hier tussen nu en 35 jaar, de dichter bij een vliegveld de groter de kans. Dan nog de herrie, daar hoef ik op deze site niks meer over te zeggen. Financieel, Schiphol verdiende vorig jaar zo een 400 miljoen. Een kwart daarvan door vliegbewegingen. Dus onze overlast brengt 100 miljoen op. In de aanvliegroutes met de grootste overlast wonen 1,5 miljoen mensen, dus voor 67 Euro per inwoner per jaar kunnen we van de vuiligheid, onveiligheid en herrie af zijn, of als heel Nederland solidair is, 6 Euro per inwoner per jaar. KLM heeft 6,5 miljard schuld bij de overheid , bij ons dus. Dat is 4333 Euro per inwoner per jaar met veel overlast, of als wij solidair zijn met de rest van Nederland 382 Euro per inwoner. En dan de sluierbewolking die de vliegtuigen veroorzaken, als mijn boom te hoog groeit waardoor de zonnepanelen van de buren bedekt worden vragen ze of wij hem snoeien of kappen, maar vliegtuigstrepen en daardoor sluierbewolking wordt getolereerd, terwijl dat toch een beetje zonnelicht dempt, minder electriciteit geeft, moet een centrale toch harder voor stoken (vliegtuigstrepen zijn zwarte roetdeeltjes in waterdruppeltjes die wit oplichten in de zon, daar gaan we van dood, terwijl een boom CO2 weghaald en zuurstof produceert, daar leven we van). Ik ben niet tegen Schiphol of KLM, ik vind dat iedere Nederlander voor familie, werk of vakantie moet kunnen vliegen, maar transit verkeer moeten we stoppen en ook de nachtvluchten stoppen, het treinverkeer uitbreiden en subsidieren afschaffen. Dit alles reduceert het aantal vluchten tot 200.000, het aantal toen we hier kwamen wonen. Acceptabel voor ons, en Schiphol wordt een minder massaal vliegveld, prettiger voor diegenen die willen vliegen. En de KLM, die hebben de centen al uitgegeven, krijgen we nooit meer terug, mogen ze van mij ook hebben, als ik maar nooit meer een blauw KLM vliegtuig zie en hoor.