Alle meldingen

Dit overzicht bevat 41.529 openbare meldingen van vliegtuigoverlastmelding vliegoverlast
Datum Tijd Postcode Plaats Oorzaak
15-10-21 23:20 1183 Amstelveen Geluid vanacht weer landen buitenveldert baan 15-10-2021 23:20
15-10-21 23:13 1343 Almere Geluid Het gaat gewoon door. Geen moment rust meer 15-10-2021 23:18
15-10-21 23:16 3124 Schiedam Geluid 23.14 uur vliegtuig bezig met landing,terwijl dit tot 23.00 uur toegestaan is. 15-10-2021 23:18
15-10-21 23:13 1363 Almere Geluid Tegek om los te lopen het gaat maar door met de HERRIE vliegt er net weer 1 voorbij 🙉🤬 15-10-2021 23:15
15-10-21 22:59 1433 Kudelstaart Geluid Hoeveel nachtdiensten mag je per week achter elkaar draaien terwijl je ook al overdag werkt? We hebben er hier inmiddels al 5 achter elkaar opzitten van de zwanenburgbaan. Daarvoor 2 dagen geen nachtdienst na maanden elke nacht dienst van de kaagbaan en af en toe tussendoor een nachtdienst van de zwanenburgbaan. We zijn die onbetaalde ongewilde nachtdienst meer dan zat maar ontslag nemen van deze nachtdiensten is niet mogelijk. 15-10-2021 23:08
15-10-21 22:50 1108 Amsterdam-Zuidoost Geluid Zoals andere melders al aangeven, totaal van de zotte dat nu weer in de late avond tot waarschijnlijk 1 u in de nacht de Buitenveldertbaan wordt ingezet omdat de lampjes op de Polderbaan moeten worden gewassen. Het is zelfs geheel windstil, op de KNMI site staat het echt: 0 m/s. Schiphol en de LVNL vertonen in hun handelen kenmerken van psychopathie: gevoelens van grandiositeit, pathologisch liegen, manipulatief en sluw gedrag, gebrek aan berouw of schuldgevoel, kil en/of gebrek aan empathie, geen verantwoordelijkheid nemen voor het eigen gedrag. En aanvullend, ik gun iedereen een rustige avond en nacht, zonder verstoring door vliegtuiglawaai. Dus ook niet een andere baan in de nacht inzetten. 15-10-2021 23:05
15-10-21 22:56 1433 Kudelstaart Geluid Alweer is de vliegtuigterreur begonnen. Alweer veel lawaai overlast. Alweer een slechte nachtrust. Alweer zijn mensen niet belangrijk en hun gezondheid. Alweer wordt er weggekeken door Den Haag 15-10-2021 22:59
15-10-21 22:50 2801 Gouda Geluid Dat kan alleen Martinair zijn! Cargo naar Campinas met oorverdovend gebulder dwars over de binnenstad. Helaas niet kunnen meten met Explane. Boven de 80dB schat ik. Het werd tijd, het was al een paar uur rustig boven Gouda. 15-10-2021 22:59
15-10-21 22:50 5085 Esbeek Geluid Mogelijk conflict over uitvoering Van Geel-advies Eindhoven Airport We melden, we klagen, we verzetten ons, maar deze macht gaat gewoon door, hier in Eindhoven zijn afspraken gemaakt en Eindhoven Airport walst er gewoon overheen. Arrogantie ten top en geen respect voor natuur, mens en milieu. Schiphol is mede eigenaar van Eindhoven Airport, dat zegt genoeg. Heel dat BAS is hetzelfde als Samen op de Hoogte in Eindhoven Airport, niet reageren of met zwats reacties. De enige remedie is keihard aan pakken met juridische middelen. 15-10-2021 22:55
15-10-21 22:41 1433 Kudelstaart Geluid Zo precies tegen 23:00 aan draait de wind en moet er weer vanaf de zwanenburgbaan naar het zuiden gestart worden de hele nacht. Echt wonderbaarlijk dat de wind elke avond voor de nacht draait en dat er nog geen 10 minuten geleden vanuit het zuiden werd geland. De nachtelijke marteling is dus al weer ingeluid. Geterroriseerd door Schiphol. Al dagen nauwelijks kunnen slapen door de Zwanenburgbaan. STOP NACHTVLUCHTEN! 15-10-2021 22:52
15-10-21 22:48 2421 Nieuwkoop Geluid Geluidsoverlast veroorzaakt door de MP7551. 15-10-2021 22:52
15-10-21 22:38 1561 Krommenie Anders Schiphol Groep houdt er Down Under zo’n beetje dezelfde praktijken op na als in Nederland, ontluisterend en zeer herkenbaar. Gisteren ontving vliegveld Brisbane een meer dan stevige uitbrander van de Australische ombudsman. Het vliegveld is deels in handen van de Schiphol Groep en staat onder leiding van een voormalig commercieel directeur van Schiphol. ‘Down under’ blijkt het bedrijf er dezelfde sjoemelpraktijken op na te houden als hier. Na opening van de nieuwe startbaan in juli 2020 regende het klachten van mensen die van de ene dag op de andere in de vliegherrie kwamen te zitten. Dat was voor de Aircraft Noise Ombudsman (ANO) reden genoeg een groot onderzoek te starten naar de gang van zaken rond de uitbreiding. Het resulterende rapport werd gisteren gepubliceerd en is vernietigend voor zowel de vliegvelddirectie als de luchtverkeersleiding ter plekke. De ANO concludeert dat de aan- en uitvliegroutes slecht zijn ontworpen en toont meerdere grove fouten aan in de communicatie met de bewoners rond het vliegveld. De mensen zijn kort gezegd voor de gek gehouden. Schijnoverleg. De conclusies van de Australische ombudsman worden breed uitgemeten in toonaangevende media als ABC News en de Brisbane Times. Die tactiek van schijnoverleg en het verstrekken van misinformatie is een handelsmerk van Schiphol. Ook in ons land worden bewoners decennialang aan het lijntje gehouden en wordt allerlei informatie verstrekt die achteraf niet blijkt te kloppen, zo concludeerde onlangs drs Rachelle Verdel in een uitgebreide scriptie in opdracht van de Universiteit Utrecht. “Air Services Australia is technisch gezien verantwoordelijk voor de indeling van het luchtruim en de vliegroutes, maar Brisbane Airport heeft vanaf het begin van dit project in 2006 de leiding genomen”, aldus dr Sean Foley, woordvoerder van een plaatselijke belangengroep van omwonenden. Nederlander aan het roer. CEO van het vliegveld is de Nederlander Gert-Jan de Graaff. Hij werd in 2007 door Schiphol geparachuteerd naar Brisbane om het uitbreidingsproject te begeleiden. “De Graaff is daarom verantwoordelijk – als het niet juridisch is dan op zijn minst moreel – voor de ramp die zich nu heeft voltrokken.” Naar schatting van dr Foley tast de nieuwe landingsbaan de leefomgeving aan van zo’n 600.000 mensen rond het vliegveld. Dalende toestellen vliegen onder de 1000 meter over een lengte van dertig kilometer over de woonwijken heen. Toezichthouder ANO is snoeihard in zijn bevindingen. De burgers zijn misleid met mooie verhalen over minimale impact van het vlieglawaai. Air Services had nooit de communicatie met omwonenden uit handen mogen geven aan Brisbane Airport. Bovendien zijn aanpassingen die na de start van het project werden gedaan in het geheel niet gecommuniceerd met de omgeving. Omwonenden konden daarom niet beschikken over adequate informatie over de te verwachten overlast. Het klinkt allemaal erg bekend in de oren. Ook in ons land werd de destijds als Milieubaan aangemerkte Polderbaan er doorheen gedrukt op basis van valse informatie. Oud-directeur Cerfontaine (echtgenoot D’66 Kamerlid tot 31-3-‘21 Pia Dijkstra) gaf dit later openlijk toe op televisie. Die ranzige praktijken blijken nu geëxporteerd te zijn naar de andere kant van de wereld. Geheime wijzigingen terugdraaien Als gevolg van de bevindingen moet Air Services Australia zijn werkwijze grondig aanpassen. Het mag niet langer vliegvelden een leidende rol geven in het ontwerpen van de vliegroutes en moet voortaan zelf een actieve rol gaan spelen in de communicatie met belanghebbenden. Ook moet de organisatie aan de omgeving uitleggen waarom de oorspronkelijke luchtruimontwerpen zo veel afwijken van de huidige praktijk. Mogelijk moeten de veranderingen die tot aan de opening van de extra startbaan geheim werden gehouden, worden teruggedraaid. De Graaff startte volgens zijn eigen Linkedin-profiel als commerciële man bij de Schiphol Groep. In 2006 werd hij naar Australië gestuurd, waar hij in 2010 officieel de leiding kreeg over het uitbreidingsproject. Na enkele korte uitstapjes werd hij in 2018 de Benschop van Brisbane. Ombudsman nodig.. Liegen en bedriegen lijkt de norm te zijn in de luchtvaart. Gezien het gedrag van deze sector zouden alle bellen moeten gaan rinkelen bij de overheid. Toezicht en handhaving zou de hoogste prioriteit moeten krijgen bij een sector die keer op keer aantoont een onbetrouwbare gesprekspartner te zijn. Desondanks blijft het ministerie van Infrastructuur alles uit de kast trekken om deze branche te faciliteren. In Australië hebben de burgers het geluk te beschikken over een onafhankelijke ombudsman voor vliegtuigoverlast die snoeiharde conclusies durft te trekken. Zo’n functie kennen we in Nederland niet, maar gezien de tienduizenden recensies over het vliegverkeer op vliegherrie.nl, wordt het de hoogste tijd om zo’n functionaris aan te stellen. Bron; Schipholwatch.nl × 15-10-2021 22:49
15-10-21 22:49 1431 Aalsmeer Geluid Wat een herrie weer…. 15-10-2021 22:49

Pagina's