23-04-24 | 11:57 | 3047 | Rotterdam | Veiligheid | PH-TAK(keherrie) vliegt al op 100 meter over Vlaardingen en Schiedam, vermoedelijk om de landing al voor te bereiden.
Maar er staat een ander toestel op de baan (N55UB). De PH-TAK gaat op de rand van Schiedam weer opstijgen (herrie) en vliegt opvolgend over de landingsbaan heen op een hoogte van 400 meter, wat als het ware een doorstart is. | | 23-04-2024 12:04 |
23-04-24 | 07:40 | 3043 | Rotterdam | Geluid | Vliegtuig | | 23-04-2024 07:41 |
21-04-24 | 15:05 | 3051 | Rotterdam | Geluid | Vanaf 07:00 uur weer volle bak herrie vanaf RTHA op de zondag (en alle andere dagen in de week). Het is een komen en gaan van vlieg-tuig. Niet te zuinig. Schiphol 2?!? | | 21-04-2024 15:08 |
20-04-24 | 07:10 | 3054 | Rotterdam | Geluid | Wakker geworden door dalend vliegtuig | | 20-04-2024 08:57 |
20-04-24 | 07:15 | 3069 | Rotterdam | Geluid | Veel te laag, te veel lawaai en te vroeg | | 20-04-2024 07:16 |
20-04-24 | 07:04 | 3052 | Rotterdam | Geluid | Altijd maar weer overlast van airport, zo zonde van de stilte, wat zou er een mooi park voor in de plaats kunnen komen, zoveel ruimte. | | 20-04-2024 07:05 |
17-04-24 | 16:15 | 3051 | Rotterdam | Geluid | Meer, vaker, te veel! Vlucht TRA7F vertrekt met enorme bak herrie vanaf RTHA richting Faro. | | 17-04-2024 16:22 |
15-04-24 | 06:24 | 3051 | Rotterdam | Geluid | Jet PH-VBG van RTHA naar Turkye vertrekt om 06:24 uur in de ochtend. Is er nieuw beleid voor RTHA met andere openingstijden?!? | | 15-04-2024 06:59 |
13-04-24 | 13:15 | 3051 | Rotterdam | Geluid | PH-SLE (2 motorig vliegtuig; vlucht van Teuge (D) - RTHA) scheert op amper 300 meter hoogte rakelings over de woonwijk. Maling aan alles!! Bizar dit. | | 13-04-2024 13:22 |
12-04-24 | 22:18 | 3043 | Rotterdam | Geluid | 10 voor half elf. Mensen willen bijkomen van een drukke werkweek. De luchtvaart wil dat ook het weekend wordt verpest door veel herrie in de avonduren en ochtenduren. Opvolgend raar dat mensen niet uit kunnen rusten en opvolgend fouten maken op hun werk, zodat vliegtuigen uit elkaar gaan vallen. Naar mijn menig is boeing al het bewijs van de impact van hun eigen herrie en vervuiling. Natuurlijk verzin ik dit.. of niet.. | | 12-04-2024 22:24 |
12-04-24 | 14:19 | 3043 | Rotterdam | Geluid | PH-TAK(keherrie) ook weer. Wat is dat ding irritant met dat geluid. | | 12-04-2024 14:19 |
12-04-24 | 14:08 | 3043 | Rotterdam | Geluid | Tussen 11 en 12 uiteindelijk 43 keer overlast in 60 minuten.
Tussen 12 en 13 was men blijkbaar gaan lunchen, want toen was het een stuk rustiger.
Tussen 13 en 14 stijgt het direct weer en 37 keer overlast.
Vrijwel en alleen maar sportvliegtuigjes (onder de radar), waarop 'officieel' ca 9 vluchten waren tussen 13 en 14 en zo ook de overlast wordt berekend. Het rondvliegen, dus een constante brom van rond de 55..65 DBc, bestaat niet in de overlast. Men meet namelijk met DBa en rekent alleen met starts en landingen. | | 12-04-2024 14:11 |
12-04-24 | 11:24 | 3043 | Rotterdam | Geluid | 10 keer overlast in 22 minuten tijd. 11:03, 11:05, 11:09, 11:13, 11:17, 11:20, 11:23, 11:24, 11:25, 11:26. Werkelijk van alles en vooral 'sport'. Het meeste vliegt onder de radar en is niet op sites terug te vinden. Zo breng je de overlast op papier ook naar beneden. De PH-TAK(keherrie) zat er ook weer tussen en overstemd de anderen tussen 11:24 en 11:26. | | 12-04-2024 11:27 |
12-04-24 | 11:18 | 3052 | Rotterdam | Geluid | Weer een heel enge straaljager over huis | | 12-04-2024 11:18 |
12-04-24 | 11:10 | 3043 | Rotterdam | Anders | Trauma (terugweg) komt op 50 meter over de woonwijk met zware dreunen, abnormale herrie en pijn op de oren. Zal dus wel zeker 100DB geweest zijn.
Vanuit Hellevoetsluis is duidelijk te zien dat deze met de terugweg stuurt richting de woonwijken om uiteindelijk het laatste stukje naar het zuiden te moeten vliegen.
Had de helicopter z'n route aangehouden, dan had deze meer langs de woonwijken gevlogen met daarmee veel minder overlast.
Er was geen melding van patient overdragen i.d., dus volledig onnodig. | | 12-04-2024 11:13 |
11-04-24 | 17:26 | 3043 | Rotterdam | Veiligheid | Herriecombo (en veiligheidsissue).
Heel luid gebler van de N936HB (Beech G36 Bonanza) naar Kortrijk. Alleen het geluid van vallende projectielen ontbrak nog. Half scheef over de woonwijk met een scherpe bocht om snel plaats te maken voor de PGT6MH (Airbus A320-251N) naar Istanbul, welke met een hoop gefluit, gebulder en gedreun ook er doorheen moest. Abnormaal | | 11-04-2024 17:30 |
11-04-24 | 14:36 | 3043 | Rotterdam | Milieu | En weer een Commerciele privetaxivlucht van Netjets Europe op korte afstanden : Weer Parijs. Er ligt toch een heel goede HSL tussen Rotterdam en Parijs !
Men zal wel niet tussen het 'gewone' volk willen zitten. | | 11-04-2024 14:38 |
11-04-24 | 13:05 | 3043 | Rotterdam | Geluid | Zo hoor je de brandweersirene en zo weer niet.. het vliegtuiggeluid komt er ver bovenuit. Goed voor onze veiligheid ?!
Misschien wel de rede waarom ze de sirenes af willen schaffen. Niet vanwege de kosten, maar dat we ze bijna niet meer horen door het vliegtuiggeluid wat er bovenuit komt. | | 11-04-2024 13:06 |
11-04-24 | 12:19 | 3043 | Rotterdam | Geluid | En weer de PH-TAK(keherrie) met z'n irritant doordringend gebrom van de dubbele motor. Vliegt rondjes, dus wordt de overlast verder niet meer in de berekeningen meegenomen, alleen de start en de landing. Met 60000 vluchten per jaar is er minimaal 70000x overlast, | | 11-04-2024 12:22 |
11-04-24 | 11:45 | 3043 | Rotterdam | Geluid | PH-TAK(keherrie) vliegt ook weer rond met z'n irritant doordringend gebrom van de dubbele motor. | | 11-04-2024 11:49 |