100131

Datum en tijdstip start overlast 
dinsdag 29 maart 2022 - 16:34
Oorzaak 
Anders
Postcode 
2215
Omschrijving melding 
Een ieder, persoon of bedrijf, die 24 uur en 7 dagen per week met gelijk welk (vervoer)middel dan ook zoveel herrie en angst veroorzaakt, zoveel vergiften verspreid, in een woonwijk (lees leefwijk), als Schiphol zal door ieder weldenkend mens tot een asociaal worden bestempeld. Bij het na waarschuwen toch notoir volhouden van dergelijk gedrag zou men dan de politie inschakelen en indien ondanks boetes nog steeds geen verbetering is opgetreden zou deze asociaal worden opgepakt en minstens berecht worden voor en schuldig bevonden aan het veroorzaken van gezondheidsschade bij de in de betreffende woonwijk levende mensen (en dieren). Een ieder die Schiphol (onder)steunt, ongeacht de wijze waarop, dat includeert dus zeker ook de passagier, om met deze voor omwonenden (lees omlevenden) schadelijke vorm van werken te blijven doorgaan, om maar niet te spreken van uitbreiden, valt dus binnen bovenstaande omschrijving van asociaal en zou daarvoor voor het gerecht ter verantwoording moeten worden geroepen en veroordeeld moeten worden tot het op zijn minst uitkeren van schadevergoeding. Maar liever nog zal gehele ophef van Schiphol, zonder verplaatsing van dit voor de volksgezondheid zo schadelijke werk naar andere Nederlandse regionale luchthavens, de enige juiste handeling voor overheid en het gerecht zijn. Dergelijke volksgezondheid bedreigende bedrijven zijn decennia eerder al uit woonwijken verbannen dus waarom Schiphol (nog) niet? Als de overheid haar plicht om ons te beschermen blijft verzaken en bedrijven, die onze lichamelijke en geestelijke gezondheid in gevaar brengen en blijven brengen, niet aanpakt dan zullen we dat zelf moeten doen. Een algehele boycot is dan een goede stap. Er is namelijk geen vraag naar vliegreizen, er is alleen aanbod zoals er heel veel rotzooi in aanbod is. Dat aanbod HOEFT NIET te worden afgenomen. Echt niet! We hoeven ook helemaal niet te concurreren. Concurreren is een negatieve spiraal naar de afgrond van goedkope bagger. Nederland is ook helemaal niet afhankelijk van Schiphol of een (ondertussen Franse) KLM! Ook niet voor de werkgelegenheid. Er is op allerlei gebied personeelstekort en dus kan al dat Schiphol, luchtvaart en toeleveranciers personeel prima in een ‘functie elders’ aan de slag. Om te beginnen in het onderwijs en in de zorg. Als we dan toch persé willen concurreren laten we dan zorgen dat we op het gebied van kennis en welzijn kunnen concurreren met de besten. Schiphol en KLM passen prima in het hier volgende rijtje: Steenkolenmijnen (Limburg), Scheepswerven (Verolme, NDSM, RDM, ADM), automobielindustrie (Spijker, DAF personenauto’s), elektronica (Philips) en, jawel, ook luchtvaart (Air Holland, Martinair, Fokker) en luchthavens (Valkenburg (ZH), Ypenburg). Allemaal geschiedenis! Het was mooi toen het er was en we waren er apentrots op maar nu, in ons ondertussen dichtbevolkte Nederlandje met een groot woonruimte probleem, is er geen plaats meer voor. Er hoeft geen uitzondering te worden gemaakt. Ook niet voor Schiphol of de KLM. De consument van nu is gehersenspoeld door vals positieve berichten, rapporten en reclames van bedrijven die op niets anders uit zijn dan nog meer macht én jouw geld! Maar de macht is juist aan de consument! Door NIET te consumeren gebruik je die macht! Gooi van je af die dwangbuis van consumeren! Wordt weer baas over jezelf en over je directe omgeving! Het is tijd.