110558

Datum en tijdstip start overlast 
woensdag 27 april 2022 - 11:14
Oorzaak 
Geluid
Postcode 
1511
Woonplaats 
Oostzaan
Omschrijving melding 
Al misschien twintig jaar lang maak ik meldingen van de schipholoverlast, eerst vooral bij BAS en dan nu bij het veel en veel sympathiekere Vliegherrie .nl. Het effect van al die overlast meldingen is echter omgekeerd evenredig want de overlast is gigantisch toegenomen in al die jaren. Met een kleine pauze tijdens de corona periode dan. De strategie van BAS lijkt me duidelijk; laat ze lekker allemaal klagen, ze maken mooie grafiekjes van al die klachten (waar niemand iets mee doet), er verandert niets, mensen zien op den duur het nut niet meer van meldingen doen, en BAS en schiphol kunnen beweren dat er minder overlast ervaren wordt. Dit wordt dan weer als een dankbaar argument gezien om het aantal vluchten weer verder op te voeren. Ik zie zo voor me hoe in een grote vergaderzaal schiphol directeur Benschop complimenten maakt aan de het hoofd strategie van BAS. (Schiphol voert overigens zelf de directie van BAS, samen met de LVNL, staat op de bas webside.) Vliegherrie.nl nadert de 100.000 meldingen. Dat is heel mooi en de verhalen die je leest zijn vaak indrukwekkend triest. Het onrecht is stuitend. Maar die 100.000 meldingen grens moet dan wel iets gaan opleveren!! En eigenlijk best snel ook!! Als er niets verandert dan gaan ook hier mensen afhaken met het doen van meldingen en krijgt schiphol er een gratis argument bij om het aantal vluchten weer verder op te voeren. ' Zie je wel, ook bij vliegherrie.nl neemt het aantal klachten af'. Ik zie al voor me hoe Benschop, met daarachter de BAS medewerkers en al die andere types daar die totaal lak hebben aan ons, hossend door de Schiphol-burelen trekken om deze epische PR overwinning te vieren. Kunnen we Lubach niet vragen om nog wat meer te doen?